antakaa Vinkkejä 10m juoksun parantamiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LAUMAT
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eli antakaa vinkkejä miten sais parhaiten 10m juoksuun nopeutta kuudessa viikossa. Lähtö tapahtuu merkistä toinen polvi maassa.

Kunnon kengät on tässä todella suuressa osassa esillä. Askel kyykky ja hyppynaru ovat hyviä apuja myös. Toki itse tilannetta kannattaa harjoitella sellaisenaankin vaikka jonkun valmentajan avustuksella joka neuvoo miten saat itsesi kiihtymään parhaiten, eli korjaa tekniikan kuntoon.

Ai satana aina on kiva ku joku junnu jaksaa kirjottaa ton search rotlan. kannattaisiko ensin vaikka katsoa join date?

10m juoksu on aika pitkälti kiinni nopeusvoimasta eli sitä kannattaa parantaa.

Taka- ja etukyykky lyhyillä sarjoilla ja isoilla painoilla. Takakyykyssä tanko aika alas selkään, niin liikkeeseen saa suuremmat raudat ja siitä tulee enemmän hypynkaltainen, eli ei mitään niskakyykkyjä. Sitten jalkatreenin päälle vois ottaa porrashyppyjä ja lyhyitä sprinttejä, mutta varo maitohappoja, koska ne hidastaa. Pohkeet on kanssa aika tärkeät ponnistuksessa, mutta mielestäni niille riittää noi sprintit ja porrashypyt. Jos tuntuu että pohkeissa on voimanpuutetta, niin yhdenjalan hyppely eli "konkkaus" on hyvä lajinomainen liike.

LAUMAT sanoi:
Ai satana aina on kiva ku joku junnu jaksaa kirjottaa ton search rotlan. kannattaisiko ensin vaikka katsoa join date?

Oon täysin samaa mieltä! Se vaan tuntuu olevan jotenkin muotia heittää jokaselta ja joka väliin... :curs:

Kyllä 10 metriä! Eli räjähtävyys ja reaktio reeneihin kaivataan vikkejä. 100m ei kiinnosta sitten pätkääkään ei edes 60 m!

Itse varmaankin reenaísin tuota juoksumatkaa runsaiden lisäpainojen kanssa.. esim. kiviä reppuun jos ei oo muuta! ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tossa taitaa toi lähtö olla ainut mikä ratkasee. Näin ollen kannattaisi varmaan sitä reenata.

meil oli kesäreeneis semmosta et mentiin ylämäkeen mahalleen,selälleen ja millo mitenki, sitten valmentaja läpsäytti käsiä tai puhalsi pilliin... ja siitä sitten 10-30m spurtteja. :kippis1:

Ylämäkeen spurtteja ja lyhyitä, nopeasti tehtyjä sarjoja (3-4 toistoa max.) salilla erittäin raskailla painoilla. Loikkimisestakin voisi olla apua, mutta lienee parempi pitkille matkoille. Lisäksi kyykkyyn-ylös hyppelyt auttavat aina kun muistaa pitää toistot räjähtävinä. Kannattaa kokeilla jonkin sortin lisäpainojenkin kanssa. En ole kyllä itse ole ihan noin lyhyttä matkaa koskaan koitellut, 40:tä metriä olen vielä repinyt, mutta kaava on ainakin samansuuntainen noin lyhyillä matkoilla.

Nimim. Suomen nopeimmassa prosentissa ikäluokassaan 50m:llä vielä ainakin pari vuotta sitten (meriittibrassailua, tosi meriittiä onkin :rolleyes: )

kannattaisko esim. vauhditonta pituutta treenata? tai muuten vaan paikaltaan korkeushyppyä ym. räjähtävyyttä.

LAUMAT sanoi:
Kyllä 10 metriä! Eli räjähtävyys ja reaktio reeneihin kaivataan vikkejä. 100m ei kiinnosta sitten pätkääkään ei edes 60 m!
katso söörzillä räjähtävistä treeneistä ... löytyy hyviä threadejä :arvi: :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom