Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Spotify Premium on kyllä paras diili ikinä. Suorastaan epäilyttävän helppoa.

Kannattaako ostaa suojakalvo? Eihän se paljoa maksa, tuskin käyttöä huonontaa?

Ajattelin tilata tuollaisen nahkakotelon verkkokaupasta, ei tuollaisenaan kehtaa heittää laukkuun missä pyörii avaimia ja ties mitä metalliesineitä.

e. Millä tuota suojaamatonta näyttöä olisi paras puhdistaa?

ee. Toistaiseksi olen ihan fiiliksissä tästä luurista. Niin ihanan kompakti ja litteä. Ei mitään valittamista, himassa ollut kiinni vahvarissa, hyvin on Spotify skulannut. Näppikseen saa vielä vähän totutella.

Kannattaako ostaa suojakalvo? Eihän se paljoa maksa, tuskin käyttöä huonontaa?

Ajattelin tilata tuollaisen nahkakotelon verkkokaupasta, ei tuollaisenaan kehtaa heittää laukkuun missä pyörii avaimia ja ties mitä metalliesineitä.

e. Millä tuota suojaamatonta näyttöä olisi paras puhdistaa?

ee. Toistaiseksi olen ihan fiiliksissä tästä luurista. Niin ihanan kompakti ja litteä. Ei mitään valittamista, himassa ollut kiinni vahvarissa, hyvin on Spotify skulannut. Näppikseen saa vielä vähän totutella.
Itse en suosi suojakalvoa, enkä varmasti hanki. Yhtää suojaa mitä kokeilin kaverin Desire Z:ssa oli aivan karsea käyttää, ja se vielä hohkas oudosti tietyssä valossa. Oma Desire kulkee taskussa ja nyt 8kk aikana ei ole naarmuja ilmaantunut. Sen sijaan jos pidät taskussa jossa metalliesineitä, tai laukussa, niin hanki juurikin jokin kotelo. Ei se suojakalvo riitä kun muut metalliosat (ja muoviset jos on) saa damagea myös. Itse ajattelin joskus ostaa sellasen ns. sukkakotelon eli ei mikään avattava tms.

Mikrokuituliiina puhdistaa kivasti, tosin paras tulos musta hienoisella hönkäyksellä. :)

Kannattaa muistaa että on vaihtoehtoisia näppiksiä, jos vakio on hankala. Itsellä ollut Scandinavian Keyboard, ja nyt ostin SlideIt näppiksen joka pysyy varmasti.

Joo kalvot on kyl ihan annelista. Helvetin nihkeitä ettei sormi luisu jne. Älä osta. Desire HD menny kans taskussa ja lennellytkin muutaman kerran metristä kaalelilattialle eikä naarmuakaan ole. iPhone 4 ei tarvinnu ku nähä joku terävä esine niin siinä oli jo naarmu. SlideIt ei oikei iskeny täällä..

Haha, laitoin slideit googlen kuvahakuun ja heti tuli jotain pronoa... :D

Okei, suojakalvoa en varmaan hanki, ei kuulosta kivalta että tatsi huononee. Jonkinlainen suojakotelo pitää hankkia, tosin saattaa löytyä jostakin hyllystä Nokian E sarjalaisten vastaavia, joku E72 kotelo voisi sopia ihan hyvin.

Skandinäppis suomen sanakirjalla tuntuu ihan hyvältä kombolta, aika fiksusti löytää sanoja. Oikeaan kirjaimeen osuminen helpottuu kun liu'uttaa sormea näppäimistöllä, saako sen ominaisuuden jotenkin pois kun pitää pidempään sormea yhden näppäimen päällä tulee niitä extravalintoja? Erikoismerkkejä jne. En tarvitse sitä, sen kun saisi pois niin helpottuisi kirjaimien haku.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Musaa olen kuunnellut lähinnä vahvarin kautta, siinä skulaa hyvin.

Mutta kuulokkeilla, tuntuuko muilla ettei saa tarpeeksi voluumia? Käytössä olevat kuulokkeet ovat aika huonot ja korvat tinnittää, mutta just jotain Smithsiä tai vastaavaa ei niin meluisaa musaa kuunnellessa saa vetää volat lähes täysille.

...Desire HD menny kans taskussa ja lennellytkin muutaman kerran metristä kaalelilattialle eikä naarmuakaan ole. iPhone 4 ei tarvinnu ku nähä joku terävä esine niin siinä oli jo naarmu..

Tämä on aika hurja väite vaikka onkin kärjistetty. :D Onko Desire HD oikeasti niin paljon kestävämpi kuin iPhone 4? Olet omistanut molemmat?

- H

Mitäs killer appeja löytyy?Sellaisia hyväksi todettuja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei noista ole Androidissa juuri mitään hyötyä, Googlella löytyy enemmän aiheesta tietoa.

Jep, akkukestokin paranee kun jättää moiset asentamatta. Androidi osaa itse huolehtia taustalle jäävistä ohjelmista ja niiden sammuttamisesta, mikäli niitä ei käytetä.

Mutta kuulokkeilla, tuntuuko muilla ettei saa tarpeeksi voluumia? Käytössä olevat kuulokkeet ovat aika huonot ja korvat tinnittää, mutta just jotain Smithsiä tai vastaavaa ei niin meluisaa musaa kuunnellessa saa vetää volat lähes täysille.

Itellä käytössä Sennheiser CX-400 napit ja volumeja pidän noin puolessavälissä. Riittää ihan hyvin. Puhelin Galaxy S

Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei noista ole Androidissa juuri mitään hyötyä, Googlella löytyy enemmän aiheesta tietoa.

Itellä ollu alusta asti Advanced task killer. Huomaa kyllä kun puhelin jumittaa siinä vaiheessa kun ohjelma sammuttelee turhia ohjelmia. Kaippa sen voisi sitten poistaa, jos ei siitä hyötyäkään ole.

Joo, vika olikin kuulokkeissa, piuhaa vääntelemällä ääni himmeni jne.

Haha, laitoin slideit googlen kuvahakuun ja heti tuli jotain pronoa... :D

Okei, suojakalvoa en varmaan hanki, ei kuulosta kivalta että tatsi huononee. Jonkinlainen suojakotelo pitää hankkia, tosin saattaa löytyä jostakin hyllystä Nokian E sarjalaisten vastaavia, joku E72 kotelo voisi sopia ihan hyvin.

Skandinäppis suomen sanakirjalla tuntuu ihan hyvältä kombolta, aika fiksusti löytää sanoja. Oikeaan kirjaimeen osuminen helpottuu kun liu'uttaa sormea näppäimistöllä, saako sen ominaisuuden jotenkin pois kun pitää pidempään sormea yhden näppäimen päällä tulee niitä extravalintoja? Erikoismerkkejä jne. En tarvitse sitä, sen kun saisi pois niin helpottuisi kirjaimien haku.

Kovalla kalvolla ei todella muutu tatsi mihinkään. Jotenkin tuntuu siltä että ootte käyttäny jotai invisible shieldii tai muuta pehmeetä kalvoo? Itellä on ihan perus insmatin kalvo desiressä ja hyvä niin, ei tuu skraaduja omaan näyttöön vaikka noi aina pitäskin olla naarmuuntumattomia laseja. Eikä edes huomaa että on kalvo.

Ps. toi Iphone skin skandinavian keyboardissa on ihan loistava, vakionäppikseen hajoo vaan nuppi.

Tämä on aika hurja väite vaikka onkin kärjistetty. :D Onko Desire HD oikeasti niin paljon kestävämpi kuin iPhone 4? Olet omistanut molemmat?

- H

Joo iphone oli 3kk. Koitin suojailla sitä ja pitää ku kipeetä pillua, silti oli naarmuja. Näytössä ja enemmän takakuoressa. DHD:tä en oo suojannu mitenkää enkä ainakaan vielä ole löytäny naarmuja. Eilen aloin vetää leukoja ja nostin jalat L asentoon ni oli jääny puhelin taskuun niin siitä suoraan kaakelilattialle: ei mitään. Yhtenä päivänä jätin töissä puhelimen toho reisien päälle, unohdin ja hyppäsin nosturista pihalle niin puhelin komeessa kaaressa 2metristä jäälle: ei mitään :)

En tiä oonko aiemmin jo kirjottanu mitä, mutta tässä omia mietteitä Desirestä:

Tosiaan tuolla task killerillä ei tee mitään. Aluksi laitoin sen itsekin, vaan kun jokunen viikko takaperin ajauduin factory resettiin ja jätin sen asentamatta parin kommentin perusteella, enkä ole huomannut mitään heikompaa akunkestoa tai jumitusta. Yhtä rouhevasti toimii kuin ennenkin, kevyellä käytöllä kestää kyllä parikin päivää ilman killereitä. No itseasiassa toissapv-eilen vetelin lataamatta eilisiltaan asti ja eilen illalla vasta meni alle 10% kun vetäsin 50min maratoonipuhelun illasta.

SlideIt näppis?? Ihan hirviää paskaa! Meikällä hajosi siihen heti pää, kun koitin skandikeyboardin jälkeen käyttää suosittelujen perusteella. Ei tullut mitään, aina sai olla korjaamassa sanoja ja koittaa tuhertaa sitä vitun slide-tekniikkaa oikeille kirjaimille ja silti tuntu ettei ehdota oikeita sanoja. En sitten vissiin osaa, mutta itselle ei kyllä toimi yhtään kyseinen näppis. Skandinäppiksellä kätevämpi naputella ja kyllä hyvin osuu oikeille napeille kun pystyasennossakin naputtelee menemään. Niin ja meikällä ainakin katos tarkotus slideitistä, kun sai aina sanasuosituksen jälkeen olla kuitenkin korjaamassa naputtelemalla niitä sanoja. Ja perus naputtelu on jouhevampaa skandinäppiksellä.

DolphinBrowserHD:lla olen hoitanut nettiselailut, eikä siitä mitään moitittavaa. Kaikki toimii. No tekstin valitseminen ja kopioiminen on välillä aiheuttanut harmaita hiuksia, se on vähän kökkö ominaisuus, mutta parilla yrityksellä kyllä saa kopioitua oikeat tekstinpätkät. Mese+Facebook tsättäilyt oon hoitanut eBuddylla (toimii yhdellä softalla molemmat samanaikaisesti) ja sillä tuntuu parhaiten naamakirjan tsättäily toimivankin. Ei ole tullut mitään erityistä moitetta eteen. No akkuahan se syö ihan homona, joten laturissa kannattaa pitää jos aikoo pitempiä sessioita tsättäillä. Naamakirjan postit sitten luen ihan oletus Facebook-softalla erikseen, joka on kyllä päivitysten myötä kehittynyt varsin käyttökelpoiseksi ohjelmaksi tähän tarkoitukseen.

Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa puhelimessa. Ostin kapulan kesän alusta ja heti kesällä aiheutin yhen olemattoman naarmun joka näkyy tietyssä kulmassa ja valossa näytöllä (ei käytön aikana, vaan pitää olla näppäinlukko päällä eli näyttö mustana). Oma moka tosin, kun holtittomasti rannalla olin dokailemassa ja säilytin kännykkää ja avaimia vieressä olevassa crocsissa, sieltä kait se on jossain vaiheessa avainnippuun vetässyt naarmun itseensä :) Niin ja vasemmassa yläkulmassa on kans pientä vekkiä maalipinnalla (tyyliin 2 alle 1mm vekkiä) kun erittäin lyhyestä matkasta puotin kännykän vahingossa rouhealle kivilaatalle. Mutta kyllä sen näkee kun osaa katsoa, tumman metallikuoren alta kun kiiltää kirkas pinta. DroidStats -ohjelmalla pidän lukua puhutuista minuuteista ja lähetetyistä tekstiviestistä per laskutuskausi. Näkee kätevästi milloin loppuu minuutit sopparista ja rupiaa hinnaston mukaan laskuttamaan. Tosin MegaDesiressäkun on muutamalle liittymälle käytännössä rajoittamattomat (mahtokohan olla 4k min /kk) puhelut, menettää ohjelma ehkä tarkoituksensa jos on soitellut alemman rajan mukaan yli. Olen siis laittanut 100min rajaksi, koska se määrä on ilmaista jokaiselle liittymälle. Olisi kyllä kätevää, jos johonkin softaan voisi laittaa vaikka tietyn henkilön kohdalle tietyn merkinnän liittymästä, jonka jälkeen ei ottaisi enää huomioon puhelun kestoa eikä vähentäisi minuuttirajaa seurantasoftasta.

Oon juossut tän kännykän kanssa useita lenkkejä, eikä niistä nyt ole mitään häikkää kännykkään syntynyt. Winamp antaa musat ja runkeeper pro tallentaa lenkit. Ainoa mikä on itsellä käynyt mielessä on ehkä jonkinlainen kangassuoja tjsp, kun lenkin jälkee ottaa hiestä höyrystyneen desiren taskusta. En tiedä tykkääkö jossain vaiheessa kyttyrää höyrystymisestä, mutta sen näkee sitten jossei jaksa suojaa hankkia. Niin ja joskus on vituttanut lenkin jälkeen, kun runkeeper on kadottanut GPS-signaalin tyyliin kilometrin-parin pätkältä (kerran tapahtunut).

Itseasiassa tuota kosteuden kertymistä on näin talvella tullut melko useastikin jo pelkästään työpaikkapyöräilystä. Säilytän puhelinta lähes aina rintataskussa, joten esim housujen taskuun laittaminen saattaisi auttaa vähäsen. No eipä ole vielä oireillut.

(Video)kameralla ei tee hirveänä mitään. No peruskuvia räpsii kyllä, mutta laatu ei päätä huimaa. Ja erityistä huomiota pitää laittaa vakaaseen käteen kuvaa ottaessa.

Oon kyllä tykästynyt Launcher Pro:hon. Ihan perusversiolla on tähän asti menty ja tykkään käyttää paljon enemmän perus desiren ulkoasuun verraten (olikos se nyt sense vai mikä olikaan). 3 työpöytää ja 3 pyöriteltävää alapalkkia (5 softaa per palkki) ja näillä kyllä pärjää. Työpöydälle sitten mahdollisimman minimaalisesti kaikkea niin on nättiä :) Voisi kyllä screenshottia ottaa omasta setupista vaan ei jaksa ruveta roottaamattomalla puhelimella säätämään. Saisi joku haksata roottaamattoman kuvankaappauksen puhelimeen :)

Tosiaan yhden kerran olen saanut jumit puhelimelle; Tässä postissa tarkemmin.

Summa summarum: Ihan PIRUN hyvä kännykkä. Sanomattakin selvää, että tähän totuttuaan ei AINAKAAN Nokian laatikoihin ole paluuta! IKINÄ!

Edelleen katselen tuota Android puhelinta. Ehdotettu Zte Blade on saanut sekä täällä että muualla niin paljon kuraa niskaan että sitä en välitä ostaa vaikka halpa onkin. Kun ei se puhelimen hinta nyt oikeasti rahasta ole kiinni vaan periaatteesta (firma maksaa...). Nyt olen katsellut joko HTC Wildfireä tai Samsung i5800. HTC :llä on kova maine ja muotoilu näyttää paremmalta, Samsung taas on lähellä sydäntä kun tykkään heidän läppäreistä kuin hullu puurosta. Kuitenkin nyt ehkä HTC:n puolella vaaka kallistuneena. Onkos arvon palstalaisilla mielipiteitä puolesta tai vastaan. Ja tyyliin saa ehdottaa 100 ekee kalliimpaakin puhelinta jos jotain tosissaan radikaalia eroa löytyy...

Ai niin, olen tullut siihen tulokseen että slaidi näppiksellä en tee mitään, ennemmin hieman ohuempi puhelin...

Summa summarum: Ihan PIRUN hyvä kännykkä. Sanomattakin selvää, että tähän totuttuaan ei AINAKAAN Nokian laatikoihin ole paluuta! IKINÄ!
Täysin samaa mieltä, mutta itse taidan vielä tarkentaa että jatkossa taskussa on vain ja ainoastaan joku HTC:n Android luuri. Android jo itsessään vakuuttaa, mutta HTC vie sen vielä pidemmälle.

Edelleen katselen tuota Android puhelinta. Ehdotettu Zte Blade on saanut sekä täällä että muualla niin paljon kuraa niskaan että sitä en välitä ostaa vaikka halpa onkin. Kun ei se puhelimen hinta nyt oikeasti rahasta ole kiinni vaan periaatteesta (firma maksaa...). Nyt olen katsellut joko HTC Wildfireä tai Samsung i5800. HTC :llä on kova maine ja muotoilu näyttää paremmalta, Samsung taas on lähellä sydäntä kun tykkään heidän läppäreistä kuin hullu puurosta. Kuitenkin nyt ehkä HTC:n puolella vaaka kallistuneena. Onkos arvon palstalaisilla mielipiteitä puolesta tai vastaan. Ja tyyliin saa ehdottaa 100 ekee kalliimpaakin puhelinta jos jotain tosissaan radikaalia eroa löytyy...

Ai niin, olen tullut siihen tulokseen että slaidi näppiksellä en tee mitään, ennemmin hieman ohuempi puhelin...
Jos vain viitsii tovin odottaa, niin älä nyt Wildfireä osta. Odottaisin kunnes saapuu seuraavat keskisarjan Android luurit, ja toki HTC on hyvä valinta.

Rahalla jos ei väliä, niin miksi ei jokin high-end HTC? Tai seuraava Samsungin Galaxy? Vai onko erityinen syy noihin kahteen valintaasi?

SlideIT on kyllä pirun kätevä ja nopea, mutta aluksi menee hetki kun joutuu opettamaan sanoja. Vaikka suomenkieli löytyykin, niin silti puuttuu paljon sanoja. Mutta helpoksi on tehty sanojen lisääminenkin, joten ei suuri vaiva sekään. Ja akun kesto pitäisi nimenomaan parantua ilman task killereitä, koska varsinkin usein käytettyjen ohjelmien käynnistämiset vie enemmän akkua kuin niiden pitäminen taustalla.

Latest posts

Back
Ylös Bottom