Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elisalla (Saunalahdella) oli muuten yhteydet katkipoikkirikki tossa aamusta.

Ei muuten liity tämä tieto tähän ketjuun taas sitten millään tavalla.
Siitä varmaan johtui, kun 10 aikoihin soittaessani kavereille "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä nönönöönö....." ?

Elisalla (Saunalahdella) oli muuten yhteydet katkipoikkirikki tossa aamusta.

Ei muuten liity tämä tieto tähän ketjuun taas sitten millään tavalla.

Mulla HTC ei sanonu mitään. koitin soittaa niin tuli vaan heti että puhelu lopetettu. Meinasin heittää jo puhelimen kaivoon.

Oma Saunalahti -osiossa luki, että Tampereelta pohjoiseen oli poikki.

Epäilivät, että tulipalo jossain tai jotain vastaavaa.

Itse vaan tsekkasin, että eihän mulla ole laskut maksamatta :D

Tämä siis joskus 9.00 - 10.00 aikaan.

Nyt tuntus olevan OK.

Mikä on hyvä muistio? Joku sellanen ipodin tyylinen?

Kokemuksia HTC Wildfirestä? Koon ja ominaisuuksien puolesta vaikuttaisi ihan hyvältä, lisäksi arvosteluissa ihan kehuttu. En halua liian isokokoista luuria.

Nykyinen Nokia ja Symbian ottaa niin paljon päähän, että pakko vaihtaa.

Haluan sulavaa nettiselaamista (tosin käytän lähinnä facebookkia ja muutamaa uutissivustoa) ja toimivan softan (ei symbian jäätymistä kiitos).

Kameralla ei mitään väliä, pienemmän resoluution kanssa voin elää.

e. SSH client tuohon varmaan löytyy? Spotify myös oletan, olisi näppäri lyödä luuri suoraan vahvariin kiinni, kulkisi musat mukana (premium löytyy spotifysta).

Tuli haettua Wildfire verkkokaupasta. Ihan fiilareissa olen, kaikki just niinkuin haluan! Homma toimii, loistavaa.

Imo: Wildfire on nykyään hintaansa nähden ihan liian kallis (280€)
Näyttö liian epätarkka ja pieni, lisäksi prosessori on hitaanpuoleinen. Hyvin toi Desirekin kulkee housujen taskussa mukana.
Itse olisin ottanut vaikka ZTE Bladen paremmilla specseillä ja säästänyt siinä rahaa. (hinnasta ei mitään tietoa(200?), kytkyllä saa ilmeisesti lähes ilmaiseksi?)
2.3 version päivitystä saa odotella tovin jos toisenkin.Luultavasti ei sitä edes virallisesti julkaista sille. 2.2 tuli noin lähes puoli vuotta myöhemmin kuin Desirelle. Oli muistaakseni karsittu livewallpaperit tehojen puutteen vuoksi.

Wildfiren näyttö on todella karun näköinen desireen tai vaikkapa tuohon halvempaan bladeen verrattuna
Näytöt:

Wildfire:
3.2" TFT kapasitiivinen kosketusnäyttö, 65k väriä, 240x320 resoluutio

Blade:
3.5 inch AMOLED/TFT capacitive touchscreen, resolution: 480x800 with Multi-touch support

Resoluutioeron ja sen hyödyt näkee sokeakin kun laittaa puhelimet vierekkäin ja alkaa käyttämään.

Prosessori on joo hidas, niin luin, mutta en usko että sillä on mun käytössä mitään vaikutusta. Firman piikkiin joten ei kytkyjä.

Mä en halua isoa puhelinta ja toi resoluutio näyttää just sopivalta mun käyttöön, näen vielä lukea noita tekstejä. Varmaan häiritsee jos ihan oikeasti surffailee, mutta facebook statuksiin riittävä. :)

Desire oli liian iso ja myös liian kallis minun puhelimeksi. En halua maksaa ominaisuuksista joita en tarvitse.

Ei se isompi resoluutio tee teksteistä liian pientä. Ruudulle vain mahtuu enempi tavaraa+se ei näytä niin rakeiselta.
Mutta pääasia, että puhelimen omistaja tykkää..

Juu, ymmärrän kyllä ja kyllähän tuon eron huomaa selvästi. Desireä en nyt ihan älyttömästi ole käyttänyt (lähinnä jotain pelejä testaillut), mutta duunin puolesta iPhonea jonkin verran ja muutamaa uudempaa Nokiaa (ja about kaikki vanhoja viime vuosien ajalta). Jos webbiä oikeasti haluaa surffata, muitakin kun facebookkia ja mobiililaitteita varten tehtyjä uutissivuja niin en tuota Wildfireä suosittelisi.

Omaan makuun nuo uuden sukupolven älypuhelimet on vähän turhan järeitä, kuitenkin läppäri on aina mukana business aikaan joten puhelimen käyttö on enemmän sellaista musiikkisoitin tyylistä (tietty puhumisen lisäksi. :D). Yhdelläkään puhelimella en ole vielä esim. sähköposteja kirjoittanut mielelläni, siinä menee mulla jo se raja että nappaan repusta läppärin.

Toivottavasti akku kestäisi tässä edes kohtalaisesti. Säädin näytön himmeämmäksi ja otin turhat kilkkeet pois, ei kai siinä muuta ole tehtävissä?

e. Ssh client luurissa on siitä näppärä että linux servulle on näppärä keskittää muistiinpanoja ja siitä voi tarpeen tullen vaikka vähän pingailla verkon suuntaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Akku siinä kestää paremmin kuin esim Desiressä. Mielestäni lähes 2x kauemmin.
Desiren laitan joka yöksi laturiin, kun taas wildfirelle riittää kun joka toinen yö latailee. (keskivertokäytöllä).
Kannattaa laittaa puhelin päivittään itsensä, niin saat android 2.2:n sisään :)

Kiitoksia vinkistä!

Minkäslaista nettiselainta kannattaisi ladata? Joku addblock olisi tervetullut, tyyliin mozilla pc puolella.

Alkaa meitsin N sarjan nokia veteleen viimeisiä ja minäkin (luopio) olen seuraavaksi päättänyt kokeilla Androidia, nuo uudetkaan nokiat kun ei oikein sytytä. Suositelkaapas jotain keskilinjan puhelinta, hintaa saisi olla vaikkapa about 300 eskoa. HTC:t on ilmeisen kovassa suosiossa mutta tarjontaa tuntuu olevan kovasti joka lähtöön. Käytöstä voisi sanoa sen verran että puhumisen lisäksi lähinnä näitä kalenterin käyttöä, satunnaista netin ja sähköpostin selaamista. Mikään innokas sovellusten asentelija ja virittelijä en ole...

Itse käytän androidin perusselainta. Varsin pätevä, mikäli ei tarvitse blockata mainoksia
Kokeiles löytää marketista tietoa adblockaukseen:
market

Löytyy mm. Adblocker. Toimii vain Dolphin nimisessä selaimessa.
Zirco browserissa on näköjään myös adblock toiminto.

Jos nettiyhteytesi on hidas ja et tarvitse adblockia, niin kannattaa testata Skyfireä. Nopea selain (pakkaa nettisivut omalla serverillään ensin).

Alkaa meitsin N sarjan nokia veteleen viimeisiä ja minäkin (luopio) olen seuraavaksi päättänyt kokeilla Androidia, nuo uudetkaan nokiat kun ei oikein sytytä. Suositelkaapas jotain keskilinjan puhelinta, hintaa saisi olla vaikkapa about 300 eskoa. HTC:t on ilmeisen kovassa suosiossa mutta tarjontaa tuntuu olevan kovasti joka lähtöön. Käytöstä voisi sanoa sen verran että puhumisen lisäksi lähinnä näitä kalenterin käyttöä, satunnaista netin ja sähköpostin selaamista. Mikään innokas sovellusten asentelija ja virittelijä en ole...
Tuohon hintaan ostaisin Zte Bladen.
Saunalahdelta ja Elisalta löytyy hyviä tarjouksia. Vastaavan specsisestä HTC:stä joudut maksamaan HTC Desiren verran (yli 400€).

Jos qwertyä haluaa, niin vaihtoehtona vois olla samsung galaxy551, 300€.

Jos 300 eskoa on budjetti, eikä tarvitse olla uusi luuri, niin harkitsisin kyllä jotain muuta android-kapulaa kuin Bladea. Hintaisekseen ihan hyvä luuri, mutta raudasta johtuen jäätyilee melko useasti. Tai sitten tyttöystävälläni on huoltoa vaativa yksilö.

Yleensä olen kiinni wlanissa, muuten en tartte nopeaa yhteyttä. Kiitti vinkeistä, täytyypä ladata adblockeri.

HTC + spotify premium = awesome! Nyt kulkee musat mukana, kännykkä suoraan vahvarii ja soittolistat raikaa!

HTC + spotify premium = awesome! Nyt kulkee musat mukana, kännykkä suoraan vahvarii ja soittolistat raikaa!
Siirryin Premiumin käyttäjäksi viime viikolla, ja onhan toi tolkuttoman helmeä. 3333 biisiä kyllä riittää (offline = mobile), ja 160 kbps laatu mobiilissa.

iPod on nyt gym-only soitin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom