Android - puhelimet ja softat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos vain viitsii tovin odottaa, niin älä nyt Wildfireä osta. Odottaisin kunnes saapuu seuraavat keskisarjan Android luurit, ja toki HTC on hyvä valinta.

Rahalla jos ei väliä, niin miksi ei jokin high-end HTC? Tai seuraava Samsungin Galaxy? Vai onko erityinen syy noihin kahteen valintaasi?

Ongelma on se että puhelimen tarvin about huomenna :) Noksu sanoi tunti sitten sopimuksen irti, ylimääräisiä romujakaan ei taida tällä hetkellä olla ja töitä puhelimella pitäisi painaa.

Nuo kaksi ovat listoilla sen takia että HTC:tä hehkutetaan joka paikassa ja ne on kieltämättä pirun hyvän näköisiä puhelimia. Samsung taas on meitsille luottomerkki niinkuin sanottu. Mitään High end HTC:tä en viitsisi tilata kun työpuhelin on kyseessä niin riski siihen että se on alle vuoden omasta syystä käyttökelvoton. Ja ei vain anna luonto periksi tilata läppärin hintaista puhelinta :) Enkä nyt oikeasti noita ominaisuuksiakaan ihan hulluna käytä...

edit: lisäksi Wildfireä puoltaa se että akun kestoa kehutaan hyväksi johtuen hieman heikosta prosessori tehosta ja alhaisesta resoluutiosta. Asia jota paljon puhelinta käyttävä kuten minä arvostaa kovasti...

Ongelma on se että puhelimen tarvin about huomenna :) Noksu sanoi tunti sitten sopimuksen irti, ylimääräisiä romujakaan ei taida tällä hetkellä olla ja töitä puhelimella pitäisi painaa.

Nuo kaksi ovat listoilla sen takia että HTC:tä hehkutetaan joka paikassa ja ne on kieltämättä pirun hyvän näköisiä puhelimia. Samsung taas on meitsille luottomerkki niinkuin sanottu. Mitään High end HTC:tä en viitsisi tilata kun työpuhelin on kyseessä niin riski siihen että se on alle vuoden omasta syystä käyttökelvoton. Ja ei vain anna luonto periksi tilata läppärin hintaista puhelinta :) Enkä nyt oikeasti noita ominaisuuksiakaan ihan hulluna käytä...

edit: lisäksi Wildfireä puoltaa se että akun kestoa kehutaan hyväksi johtuen hieman heikosta prosessori tehosta ja alhaisesta resoluutiosta. Asia jota paljon puhelinta käyttävä kuten minä arvostaa kovasti...
Okei, no sitten.

Wildfireen pitäisi olla saatavilla Android 2.2, ellei nyt myynnissä olevissa ole jo. Onko sama i5800 kanssa? i5800 puolestaa puhu ehkä korkeampi kellotaajuus (tosin en tiedä onko nopeampi, ei aina) ja korkeampi näytön resoluution. HTC:n puolesta saattaa puhua HTC Sense käyttöliittymä jota on kehuttu joka välissä, ja itsekin pidä sitä loistavana.

Kantsii varmaan ottaa kumpikin käteen ja fiilistellä.

Mulla on Wildfire ollut syyskuusta lähtien.

+ Näppärän kokoinen
+ Akkukestävyys älyluuriksi ("yllättäen" pienempi näyttö ja tehottomampi prossu on vähäruokaisempi). Riippuen kuun asennosta tuntuu kestävän suht aktiivista käyttöä 2-4pv
+ Kosketusnäyttö on hyvä, mutta jos tarttee todellista tarkkuutta (esim nettilinkkien kanssa) trackball on hyvä apu

- Pienuus myös kostautuu, jotkut android ohjelmat on selvästi tehty isommalle näytölle. Myös kuvaus kameralla on vähän kömpelöä, kännystä ei saa oikein hyvää otetta kuvatessa
- Puhelin on välillä vähän jäinen. Pientä lagausta, joskus ei suostu vastaamaan puheluun yms.

Tossa nyt noi kokemukset mitä tuli päällimmäisenä mieleen. Silti hintaluokassaan paras luuri mihin olen törmännyt.

Kiitos mielipiteistä.

Hirvittävän pitkän vertailun ja harkinnan jälkeen (noin 15 min, parit luetut mielipiteet ja arvostelut :D ) tilasin HTC Wildfire Mocan Verkkokauppa.comista kun puhelimen pitäisi olla huomenna paikallisella R:llä. Annan feedbäckkiä sitten tänne mutta ainakin tällä hetkellä olen luottavainen. Varmaankin toivottavasti hyvä puhelin ensimmäiseksi Android puhelimeksi ja täysveriseksi älypuhelimeksi (tuota pari vuotta vanhaa noksua en oikein jaksa laskea älypuhelimien kastiin...)

Lopulta syyt valintaan ennen kädessä oloa oli kehuvat testit, hyvän näköinen muotoilu ja akun kesto. Tuo akunkesto on mulle yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.

Näin sitä nokiaa viedään kuin pässiä narussa, vuodesta -94 lähtien tai jotain kaikki puhelimeni ovat olleet nokioita. Pikkuhiljaa tullut kypsyttä Nokiaan pahasta ja vaikka uutta N8 testailin niin ei sytyttänyt sitten ei millään... (ok jos olisi tuon HTC:n hintainen niin saattaisin silti ottaa hyvän kameran takia).

Eli nyt voitte sitten kertoa salaisen Android -miesten tervehdyksen niin olen lopullisesti sisällä porukoissa :D

Eli nyt voitte sitten kertoa salaisen Android -miesten tervehdyksen niin olen lopullisesti sisällä porukoissa :D
Mun mielestä tervehdykseksi on vakiintunut kysymys: "mitä ohjelmia suosittelette?"

market.android.com - sinne ihmettelemään, ja jos löytyy Google Account niin kirjautuu vain sisään ja rupee valitsemaan ohjelmia. Sitten kun luurin saat ja lisäät Google tilin siihen, niin Market lataa nuo "asentamasi" ohjelmat. Ensimmäisenä varmaa tulet lataamaan Scandinavian Keyboardin ja siihen suomenkielinen sanasto. Asennetaan asetuksien Input valikon kautta.

Mulla on Wildfire ollut syyskuusta lähtien.

+ Näppärän kokoinen
+ Akkukestävyys älyluuriksi ("yllättäen" pienempi näyttö ja tehottomampi prossu on vähäruokaisempi). Riippuen kuun asennosta tuntuu kestävän suht aktiivista käyttöä 2-4pv
+ Kosketusnäyttö on hyvä, mutta jos tarttee todellista tarkkuutta (esim nettilinkkien kanssa) trackball on hyvä apu

- Pienuus myös kostautuu, jotkut android ohjelmat on selvästi tehty isommalle näytölle. Myös kuvaus kameralla on vähän kömpelöä, kännystä ei saa oikein hyvää otetta kuvatessa
- Puhelin on välillä vähän jäinen. Pientä lagausta, joskus ei suostu vastaamaan puheluun yms.

Tossa nyt noi kokemukset mitä tuli päällimmäisenä mieleen. Silti hintaluokassaan paras luuri mihin olen törmännyt.

Allekirjoitan nämä pointit, tosin lagaamiseen en ole vielä törmännyt.

Tuo akun kesto on kyllä tosi jees. Pienuus on mulle vaan plussaa, musalaitteena ihan vertaansa vailla.

Jos haluaa paljon surffata, niin en Wildfireä suosittelisi. Esim. pakkiksen selaaminen on aika hankalaa, pitäisi saada mainokset blokattua jotenkin fiksusti.

Esim. pakkiksen selaaminen on aika hankalaa, pitäisi saada mainokset blokattua jotenkin fiksusti.
Suosittelen kokeilemaan Tapatalk nimistä ohjelmaa jota Pakkis tukee, tässä Pakkiksen ketju aiheesta (tosin kuva iPhonesta): http://www.pakkotoisto.com/ilmoitukset/95466-pakkotoisto-com-mobiiliversio-tapatalk/

Tästä löytyy Androidin versio: https://market.android.com/details?id=com.quoord.tapatalkpro.activity

Ennen oli trial... nyt ei ainakaan Marketin haku (eikä Appbrainin haku) sitä löydä. Voi tosin huoletta ostaa, on se laatuohjelma ja maksaa pari euroa.

Täällä myös wildfire syyskuusta lähtien ollut käytössä ja oon ollut erittäin tyytyväinen kaikin puolin :D tietty pientä jäätymistä välillä havaittavissa, mutta ei ole isompia probleemia ollut... Koko ja malli ovat itselle ainakin mieleen ja mahtuu hyvin taskuun... musaa kuuntelen puhelimella päivittäin ja kunnon kuulokkeilla antaa kyllä puhtaan äänen :) pakkistakin tullut selailtua ja hyvin olen pärjännyt ainakin opera minllä, enkä ole kokenut mainoksia mitenkään ongelmaksi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
heheh... hauska pikku loppuepisodi. Vika ei ollutkaan noksussa vaan viallisessa sim-kortissa miksi puhelin pätki kokoajan. No niin tai näin niin saimpahan uuden puhelimen hankittua :D

No ny se sitte tuli, HTC:n wildfire. Täytyy kyllä nostaa hattua verkkokauppa.com:in todella nopealle toiminnalle...

Mutta suositelkaas siihen jotain suojapussia, joku neopreenityyppinen olis varmaan paras.

Vähän jo testailin ja kyllä vaikuttaa hienolta. Tosin kunnon testailut jää huomiselle ja puhelin kotiin kun on poikain saunailta. Sinne vanhan nokian raahkan kanssa niin ei tule heti rikottua sitä :)

Ainiin, se oli paskaa tuossa toimituksessa että ohjekirjat ovat vain ruotsiksi. Ei sillä että niitä lukisin mutta kuitenkin...

Oakleyn arskalasipussi on ehkä se paras vaihtoehto. Eli käyt hakemassa wiret tai frogskinit lähimmältä valtuutetulta diileriltä, heität lasit menemään ja pidät pussin.

Suosittelen kokeilemaan Tapatalk nimistä ohjelmaa jota Pakkis tukee, tässä Pakkiksen ketju aiheesta (tosin kuva iPhonesta): http://www.pakkotoisto.com/ilmoitukset/95466-pakkotoisto-com-mobiiliversio-tapatalk/

Tästä löytyy Androidin versio: https://market.android.com/details?id=com.quoord.tapatalkpro.activity

Ennen oli trial... nyt ei ainakaan Marketin haku (eikä Appbrainin haku) sitä löydä. Voi tosin huoletta ostaa, on se laatuohjelma ja maksaa pari euroa.

En oo tapatalkia kokeillut, mutta toi uusi delfiini hd kyllä laittaa forumit automaattisesti ihan kivan näköisesti, siis ainakin nää vbulletin.

Ei toi mitään suojapussia tarvitse. Taskuun vain sellaisenaan. Ostaa sitten uuden kun näytöstä ei enää saa selvää.
Tosin jos työmäällä pyörii vähän rennommin tuo luuri, kuten mun mielestä tässä tapauksessa on, niin voihan siihen jonkin pussukan ostaa.

Hyviä en tosin tiedä, koska itse pidän vain taskussa ja siellä ei ole ikinä mitään muuta.

Löytyi vanhan noksun suojakotelo, ihan kun tehty Wildfirelle!

Mites, löytyykö jotain pokericlienttiä HTC:lle? Siis ihan oikean pokerisivun, ei leikkirahalla. Tuollaisen leikkirahapelin latasin ja se toimii tosi hyvin, mites rahapelit?

Löytyi vanhan noksun suojakotelo, ihan kun tehty Wildfirelle!

Mites, löytyykö jotain pokericlienttiä HTC:lle? Siis ihan oikean pokerisivun, ei leikkirahalla. Tuollaisen leikkirahapelin latasin ja se toimii tosi hyvin, mites rahapelit?
Full Tiltillä taitaa olla ainoa (ainakin ainoa semisti luotettava) jolla löytyy. Marketin versio voi olla vain leikkirahalla, koska kai Googlen sääntöjen vastaisia nuo gambling ohjelmat.

Vaatii siis Android 2.2 / Flash 10.1+ puhelimen, joka Wildfire toki on. Se on erillinen ohjelma, mut käyttää Flashia.

Tästä Full Tiltillä saitilla infoa: http://www.fulltiltpoker.com/rush-poker-mobile

Voit helpoiten ladata sen kun ensin haet Marketista tämän: https://market.android.com/details?id=com.google.zxing.client.android
Sitten skannaat sillä ihan konees ruudulta ton koodin (sekamelska neliö) mikä on Full Tiltin saitilla ton ekan linkin takana.

Kokemusta mulla ei ole tosta Full Tiltin ohjelmasta.

Full Tiltillä taitaa olla ainoa (ainakin ainoa semisti luotettava) jolla löytyy. Marketin versio voi olla vain leikkirahalla, koska kai Googlen sääntöjen vastaisia nuo gambling ohjelmat.

Vaatii siis Android 2.2 / Flash 10.1+ puhelimen, joka Wildfire toki on. Se on erillinen ohjelma, mut käyttää Flashia.

Tästä Full Tiltillä saitilla infoa: http://www.fulltiltpoker.com/rush-poker-mobile

Voit helpoiten ladata sen kun ensin haet Marketista tämän: https://market.android.com/details?id=com.google.zxing.client.android
Sitten skannaat sillä ihan konees ruudulta ton koodin (sekamelska neliö) mikä on Full Tiltin saitilla ton ekan linkin takana.

Kokemusta mulla ei ole tosta Full Tiltin ohjelmasta.
Leikkirahalla toimii.

Back
Ylös Bottom