Android - puhelimet ja softat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Skypekin toimii nyt galaxylla kun on froyo sisässä, tosin kunnolla vain wifin yli. Huikea äänenlaatu, vituttaa entistä enemmän gsm-laatuinen ääni.
Minkä tasoinen data sulla, tai mihin se pääsee? Mietin vain että itse saan parhaimmillaan ~4,5MB liittymän tasoa, eli reilu 400KB/s... onko mobiili sitten muuten liian heikko linja.

Se on kyllä hassu, miten kirkas ääni on esim. Skypessä kun vertaa perinteiseen puheluun...

Perkele, kun kummittelee uusi puhelin mielessä. Desire, desire z, samsung galaxy, desire hd, joka noista vois napostella. Ifag ei nappaa.

Samsung galaxy vs. desire hd/z, mielipiteitä?

Minkä tasoinen data sulla, tai mihin se pääsee? Mietin vain että itse saan parhaimmillaan ~4,5MB liittymän tasoa, eli reilu 400KB/s... onko mobiili sitten muuten liian heikko linja.

Se on kyllä hassu, miten kirkas ääni on esim. Skypessä kun vertaa perinteiseen puheluun...

Saunalahden rajoittamaton mobiilinetti. En oo ottanu selvää mihin nopeuksiin sillä pääsee. Oiskohan siihen tarkoitukseen btw jotain kätevää appia? Äsken kokeilin vain lyhyesti, ja 3G:n yli soittaessa (kaveri wifillä) kuulin itse kaverin hyvin mutta siellä päässä mun ääni kuului huonosti. Skype oli myös kuulemma ilmoittanut että yhteys huono. Samainen kaveri kertoi että 3G:n yli ei oikein tahdo onnistua, ja hänellä on kokemusta jo pidemmästä käytöstä.

En voi sanoin kuvailla miten paljon mua vituttaa kännyköiden äänenlaatu. Sama kuin kaupassa myytäis jotain 70-luvun putkitelkkareita joissa ois kaikissa samea kuva. En tiedä onko vika siinä että gsm-ääni on liian pakattua, ehkä, koska skype kuulostaa puhelimessakin hyvältä. Toisaalta oon huomannu että joidenkin kavereiden kanssa jutellessa ääni on aina todella paskaa, joten syy on varmasti myös niiden puhelimissa. Suomeksi jutellessa kyllä saa kyllä useimmiten selvää, mutta jos toisessa päässä kaveri puhuu englantia, ja vielä aksentilla, niin aivot savuaa kun joutuu pinnistelemään kaikin voimin että saa selvää. Ja jos silloin on yhtään taustahälyä tai ajaa autolla niin täysin toivotonta. Bluetooth handsfreet on vielä pahempia. Varta vasten hankin Aliph Jawbone -handsfreen, jonka pitäis olla äänenlaadullisesti ihan kärkipäästä, mutta paskan vitut, parannusta tuli vain vähän.

Kiinnittääkö tuohon äänenlaatuasiaan kukaan muu huomiota?

Perkele, kun kummittelee uusi puhelin mielessä. Desire, desire z, samsung galaxy, desire hd, joka noista vois napostella. Ifag ei nappaa.

Sanoisin että Desire HD tai Desire Z, valitse haluatko näppiksen vai et. Jos Galaxya pidät vaihtoehtona, niin sitten myös Desire 1.0 mukaan. Tuntuma on Desiressä minun mielestä parempi kuin Galaxyssa. Galaxy on mun mielestä aika heiveröisen oloinen vrt. Desire.

Itse hankkisin Desire HD, koska totuin pelkkään kosketusnäyttöön ja ei tuo isompi koko HD:ssä haittaa yhtään.

Sanoisin että Desire HD tai Desire Z, valitse haluatko näppiksen vai et. Jos Galaxya pidät vaihtoehtona, niin sitten myös Desire 1.0 mukaan.
Miksi?
Mitä ite aiheeseen tulee, jos käytät Winsu navigointia niin älä ota Samsungia. GPS-paikannus on liian satunnaisesti toimiva.

Eikun uusi puhelin hankintaan, et takuulla pety. Itsellä kokemusta vain galaxystä, joka on uusimman androidin version ja lagfixin asennuksen jälkeen erinomainen ja todella nopea puhelin. Toisaalta HTC:n sense-käyttöliittymä houkuttelee, ja hieman olen jo himoinnutkin desire HD:tä.. Desire Z kiinnosti myös mutta kokeilin elisa shopitissa näppistä, joka ei tuntunut mun sormille hyvältä.

Saunalahdella on tällä hetkellä hyvät tarjoukset desireistä, mobiilinetti liittymän kanssa 2€/kk kytkypaketteihin. Vaikka noi ko. liittymät on minuuttihinnoiteltuja, niihin saa "alleeuronpäivät" ilman lisäveloitusta eli maksaa päivittäisistä puheluista max 99snt/pv ja tekstiripaketitkin löytyy oman tarpeen mukaan, ei tuu kalliiksi.

edit. Galaxyissä on tosiaan GPS:n kanssa ongelmaa ja ne on heiveröisen tuntuisia desireihin verrattuna.

Miksi?
Mitä ite aiheeseen tulee, jos käytät Winsu navigointia niin älä ota Samsungia. GPS-paikannus on liian satunnaisesti toimiva.
Siksi että Desire 1.0 on saman veroinen ellei parempi. En ainakaan Galaxya pistäis noiden kahden uuden HTC:n rinnalle.

Miksi ei?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan Nexus S tulossa Suomeen? Jos galaxy kiinnostaa niin siinä tapauksessa odoittaisin itse nexusta ja ostaisin sen, käytännössä paranneltu versio galaxystä ja uusimmalla androidin versiolla, jota ei välttämättä tule galaxylle koskaan.

Siksi että Desire 1.0 on saman veroinen ellei parempi. En ainakaan Galaxya pistäis noiden kahden uuden HTC:n rinnalle.
Kohan mietin. Eka Desire hävis vähän joka osa-alueella Galaxylle, mikä on ymmärrettävää kun kyseessä on 4 kuukautta vanhempi puhelin. Lisäksi ekassa Desiressä on pikkuisempi näyttö. Sitten on toi Desire Z, joka on ilmeisesti hitaampi versio ekasta Desirestä mutta fyysisellä qwertyllä? Nähdäkseni siinä on myös näistä laitteista ainoa suoritin, jonka teho ei tule riittämään Android 3:lle.

Eli sanoisin että Galaxy ja Desire HD ovat teknisesti toisiaan hyvin lähellä. Desire ja Desire Z välinen valinta sitten sen mukaan tykkääkö näppiksestä. Android 3 -juttua en pitäisi valintakriteerinä, koska sen tuloon kestää vielä tuokio ja itelläni vaihtuu puhelin suurinpiirtein vuosittain. Kuka mitenkin.

Miksi eka Desire (tai 1.0, mistä tuo sitten tuleekaan) on saman veroinen tai parempi?

Prkl että tekis mieli vaihtaa tää 4 (vai jo 5kk) vanha desire tuohon hd-versioon, kun sitä oon elisan puljussa käynyt pari kertaa näppäilemässä. Mitähän tosta käytettynä porukka maksais? Muutama ihan olematon hiusnaarmu näytössä, muuten oikeastaan moitteeton.

Prkl että tekis mieli vaihtaa tää 4 (vai jo 5kk) vanha desire tuohon hd-versioon, kun sitä oon elisan puljussa käynyt pari kertaa näppäilemässä. Mitähän tosta käytettynä porukka maksais? Muutama ihan olematon hiusnaarmu näytössä, muuten oikeastaan moitteeton.
Itse odottaisin vuodenvaihteen yli. Monelta valmistajalta on tulossa isoilla näytöillä varustettuja dualcore puhelimia markkinoille. Ja eiköhän HTC:kin julkista oman dualcore-suoritttemalla varustetun puhelimensa kohta.

Itse odottaisin vuodenvaihteen yli. Monelta valmistajalta on tulossa isoilla näytöillä varustettuja dualcore puhelimia markkinoille. Ja eiköhän HTC:kin julkista oman dualcore-suoritttemalla varustetun puhelimensa kohta.

Joo, eipä tässä nyt mitään varsinaista kiirettä ole, kun inttikin alkaa tossa vajaan 4vko päästä. Täytynee nyt porskuttaa tällä desirellä ja katsella sitten ensi vuonna, että vaihtaako johonkin toiseen

Miksi eka Desire (tai 1.0, mistä tuo sitten tuleekaan) on saman veroinen tai parempi?
Njoo, anteeksi pikainen tuomio. Joissain arvosteluissa on kehuttu Desireä paremmaksi out-of-the-box ilman virittelyitä mm. UI:n ym. kanssa, mutta kun nyt katsoin specsejä ja side-by-side vertailua niin kyllä niiden puolesta Galaxy S voittaa. Toki monesti Galaxy S valittu paremmaksi. Itselle jäi vaan niin huono tuntuma luurista, lähinnä fyysinen tuntuma heikko omasta mielestä Desireen.

Olet varmaan siis oikeassa. ;)

Silti jättäisin Desire HD ja Desire Z kisasta tuon Galaxyn pois.

Sanoisin samaa, en vaihtaisi enää perus Desirestä, etenkin kun olen sen rootannut ja HD:n softan ajanut sisään... puhelin on todella ripeä, ja kuitenkin jokusen kuukauden kuluttua voisi toivoa uutisia HTC:n dual-core luureista. Siihen asti Desire 1.0 on edelleen todella hyvä puhelin ja helposti high-end.

En haluais alkaa roottaamaan tuota, koska a) en osaa b) eikö desiren saa roottaamalla aika herkästi jumiin c) takuu raukeaa? Onko siitä tullut vielä virallista infoa, että tuleeko tuo 2.3 gingerbread (?) normidesirelle?

Itselle jäi vaan niin huono tuntuma luurista, lähinnä fyysinen tuntuma heikko omasta mielestä Desireen.
Joo, se on muovisen tuntuinen natku kilpailijoihin verrattuna, siitä ei pääse mihinkään. Tosin jos kaipaa jämäkän oloista puhelinta niin Desire Z on kanssa vähän ristiriitainen tapaus. Se on semmoinen paksu, tukevan oloinen jötikkä kunnes näppäimistön avaa. Se sarana ei vakuuta.

En tiedä miks oisit jättämässä Galaxyn pois Desire Z vertailusta. Z ei oo teknisesti samaa luokkaa kuin Desire HD. Oli miten oli, ite en ostais Galaxya tällä hetkellä sen takia että (se tuntuu natisevalta muovilaatikolta ja) sen GPS ei kertakaikkiaan toimi kunnolla. Varmaan Desire HD ois oma valinta tällä hetkellä. Tai joku import-Motorola.

-Edit.
Jaa, tajusinpas vasta ettei tohon 3.0 -julkkariin olekaan enää kovin pitkä aika. Eli jos hommaa Desire Z:n nyt, kannattaa huomioida ettei mitä ilmeisimmin parin kuukauden päästä ole luvassa enää uusia käyttöjärjestelmäversioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom