Android - puhelimet ja softat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joskus joissain sovelluksissa qwerty-näppiksen skandit tulee aina isoina (vaikka mulla ei mielestäni ole mitään caps-nappia tms pohjassa), eikä niitä saa pieneksi sitten millään. Ei vaikuta muihin kirjaimiin ja ongelma tulee ja menee itsekseen. Kellään mitään hajua tällaisesta? Kirjoitin itselleni to do -listaan tällaisen viestin: "SelvitÄ miksi ÄÄkkÖset oudot".
En tiedä mistä johtuu, mutta et ole ainoa.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=853762

Kokeilitko jo muita näppiksiä?

Jahas, näyttäisi olevan yleinen ongelma noiden skandien kanssa, mutta toi näppäimistön sulkeminen ja avaaminen auttaa. Kiitos TML! :)

Saunalahden ZTE Blade -kampanja oli niin ohittamaton että tilasin äsken puhelimen leluksi vaikka taskusta löytyy jo Galaxy S. Sitä en kuitenkaan halua alkaa lagfixiä enempää virittelemään, joten tuohon Bladeen voin nyt kokeilla erilaisia juttuja ja myydä sitten pois jos kyllästyn leikkimiseen. Viikon ajan sinnittelin haluja vastaan ja yritin järkeillä mutta lopulta jouduin antamaan periksi. Kyseessä on kuitenkin alle lounaan hinta per kk. :D

Saunalahden ZTE Blade -kampanja oli niin ohittamaton että tilasin äsken puhelimen leluksi vaikka taskusta löytyy jo Galaxy S. Sitä en kuitenkaan halua alkaa lagfixiä enempää virittelemään, joten tuohon Bladeen voin nyt kokeilla erilaisia juttuja ja myydä sitten pois jos kyllästyn leikkimiseen. Viikon ajan sinnittelin haluja vastaan ja yritin järkeillä mutta lopulta jouduin antamaan periksi. Kyseessä on kuitenkin alle lounaan hinta per kk. :D
Juu onhan diili aivan huisi.

Itse onnekkaana voitin moisen puhelimen, joten sitä odotellaan. Custom ROMilla varustettu Desire on edelleen se #1 tietenkin, kun etenkin nyt sulavuus on omaa luokkaa. ZTE Blade voi olla sitten puhelin festareille, reisuun, ym. :D Vois sitäkin vähän roottailla varmaan... jos sais sillä ~600 MHz (?) suorittimella jonkin rommin pyörii komeesti.

Omistan HTC Desiren ja pari kertaa viikossa en pysty lähettämään tekstiviesteja. Herjaa kokoajan '''Viestiä ei voida lähettää. Yritetään uudelleen.'' Pystyn kuitenkin vastaanottamaan viestejä sekä soittamaan puheluja. Onko kenelläkään ollu vastaavia ongelmia?

Vähän on tehnyt mieli uutta puhelinta, mutta ajattelin että mennään tällä vanhalla samsungin pölyn ja roiskeen kestävällä siihen saakka kunnes hajoaa. Kunnes eksyin saunalahden sivuille ja erityisesti tuohon zte blade mainokseen :D. Pelkkä liittymä jo niin halpa, ainakin minun puhelu määrälle + puhelin päälle. Pitkään olen kaipaillutkin nettiä puhelimeen, viimeksi oli vuosia sitten kun nokia e70 omistin.

Vähän on tehnyt mieli uutta puhelinta, mutta ajattelin että mennään tällä vanhalla samsungin pölyn ja roiskeen kestävällä siihen saakka kunnes hajoaa. Kunnes eksyin saunalahden sivuille ja erityisesti tuohon zte blade mainokseen :D. Pelkkä liittymä jo niin halpa, ainakin minun puhelu määrälle + puhelin päälle. Pitkään olen kaipaillutkin nettiä puhelimeen, viimeksi oli vuosia sitten kun nokia e70 omistin.
Tilaukseen vaan, eipä siinä mitään menetä. :D

Jos luuri osoittautuu epämieluisaksi, niin on silti halpa max. nopeuden rajaton data.

nojoo. roottasin sitten kuitenkin. en malttanut olla kokeilematta miten lagfix vaikuttaa sampan käytettävyyteen. ja vaikuttaahan se. kai minäkin olen nyt sitten virallisesti se "android-luurien-ostajien-henkilöitymä", joka vaan tuunailee puhelintaan sillä koskaan soittamatta tai tekstaamatta.

niin, ja quadrant antoi n. 1900 pistettä ja on myönnettävä että ero entiseen käyttöön on todella suuri. lageja ei pahemmin esiinny, parhaiten sen huomaa mm. herätystä asettaessa: aiemmin kun näppäili nopeasti herätysajan, puhelin jäi odottamaan minuuttien kohdalla merkittäväksi ajaksi ennenkuin naputellut numerot ilmestyivät näytölle. se oli häiritsevän oloista, vaikka mitään suurta harmia siitä ei tietenkään koitunut. nyt taas numerot ilmestyvät melkeinpä ennenkuin ennätän edes näpytellä niitä.

eli kyllä kannatti, eikä koko proseduuriin mennyt montaakaan tuntia. :D

Tilaukseen vaan, eipä siinä mitään menetä. :D

Jos luuri osoittautuu epämieluisaksi, niin on silti halpa max. nopeuden rajaton data.

Tilaukseen se lähti. Toimitusaikaa tosin 3 viikkoa.

Mitäs must have ilmaisohjelmia androidille olisi? Viimeksi tosissaan ohjelmia puhelimelle laitellut tuon nokian e70 aikaan, eli nelisen vuotta sitten. Tosin eipä noita vanhoja s60 softia voi vertailla androidiin.

Päivitin eilen Galaxyyni Froyon, Kiesin kanssa ei tullut mitään ongelmaa kun päivitin sen ensin, mutta lagfixiä poistaessani luulin jo hetken jumittaneeni puhelimen käyttökelvottomaksi. Ajoin lagfixin poistoscriptin ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen puhelin jäi jumiin siihen S-kirjaimeen eikä liikahtanut siitä eteenpäin uusillakaan käynnistyskerroilla. Tein sitten kolmen napin käynnistyksen ja pyyhkäisin cachen puhtaaksi ja palautin tehdasasetukset siitä esiin tulevasta valikosta, ja puhelin lähti onneksi toimimaan. Sitten luuri koneeseen kiinni ja Kiesin kautta ongelmitta päivitys sisään.

Froyon tärkein parannus mulle on nopea kielen vaihto välilyöntiä pyyhkäisemällä, tulee käytettyä yhtä paljon englantia ja suomea ja nyt voin käyttää swypeä ja ennakoivaa tekstinsyöttyä kun kielen vaihtoa ei tarvitse suorittaa pitkän mutkan kautta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omistan HTC Desiren ja pari kertaa viikossa en pysty lähettämään tekstiviesteja. Herjaa kokoajan '''Viestiä ei voida lähettää. Yritetään uudelleen.'' Pystyn kuitenkin vastaanottamaan viestejä sekä soittamaan puheluja. Onko kenelläkään ollu vastaavia ongelmia?

Hyvin harvoin mutta joskus käy noin.. Jää sitten punaiselle ainakin hetkeksi. Laitan ihan normaalin toiminnan/kenttien piikkiin.

Voisko joku ystävällinen kertoa miten tota Froyota ja muuta kannattaa ajaa luuriin muita kuin virallista päivitystietä? Mulla oli siis se tilanne että Kies ei vaan toimi ja sitä kautta en saa päivityksiä sisään. Tahtotilana olis päästä tosta perkeleen lagauksesta eroon ja saada 2.2 käyttis pyörimään.

Tunnustan että olen laiska joten tökkään kepillä jäätä jos joku voisi linkata mut ohjeisiin jolla saa siis noi molemmat realisoitua mahdollisimman helposti.

Voisko joku ystävällinen kertoa miten tota Froyota ja muuta kannattaa ajaa luuriin muita kuin virallista päivitystietä? Mulla oli siis se tilanne että Kies ei vaan toimi ja sitä kautta en saa päivityksiä sisään. Tahtotilana olis päästä tosta perkeleen lagauksesta eroon ja saada 2.2 käyttis pyörimään.

Tunnustan että olen laiska joten tökkään kepillä jäätä jos joku voisi linkata mut ohjeisiin jolla saa siis noi molemmat realisoitua mahdollisimman helposti.

En osaa sanoa epävirallisista ROMeista mutta luulisin että fiksuinta ois vain saada se kies viritettyä kuntoon omalla tai vaikka kaverin koneella ja laittaa sitä kautta ihan virallinen päivitys. Tässä ketjussahan oli aiemmin juttua noista kiesin ongelmista ja miten ne oli saatu ratkaistua. Jotain kikkailuja se vaati. Jos ongelmaa on ollu niin varmaan ois parasta asentaa "puhtaalle" koneelle samsungin sivuilta suoraan kiesin uusin versio. Puhelimesta pitää usb-tilaksi olla valittuna kies ennen kuin sen laittaa koneeseen kiinni, sitten vaan päivitys käyntiin. Sen jälkeen kun froyo on sisässä, netistä puhelimen selaimella z4root-ohjelman lataus ja tiedostonhallinnan kautta ohjelma klikkaamalla auki jolloin se asentuu, ohjelmassa on hyvät ohjeet, ja sitten kun luuri on rootattu android marketista hakemaan OCLF 2.0 ja sitten vaan taas ohjelman ohjeiden mukaan lagfix kuntoon.

z4root:
http://handheld.softpedia.com/get/System-Utilities/Enhancements/z4root-110178.shtml

Laitoin myös ZTE Bladen tilaukseen, kun kerta melkein ilmaiseksi jakavat. Toivottavasti meni tilaus perille, sillä en saanut minkäänlaista vahvistusta hyväksynnästä. 3vk toimitusaika, mutta mikäs kiire tässä on.

Eka Desire on edelleen mahtava... custom ROM sisään ja laite lentää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom