Android - puhelimet ja softat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaksi kyssää: kun laitan headsetin kiinni luuriin, niin puhelin ei löydä sitä eikä mirään ääniäkään kuulu napeissa.

Onko kyseessä Galaxy S? Ainakin omassa puhelimessa headset pitää painaa _todella_ kovaa jotta napsahtaa pohjaan asti. Hämäykseksi liitin vielä napsahtaa millin tai pari ennen pohjaa johonkin, jolloin helposti luulee että kiinni on, vaikka todellisuudessa ei olekaan.

Mulla on käytössä Invisible Shield. Ei häiritse tatsia eikä kuvaa. Muista kalvoista ei ole kokemusta, joten en pysty mitään vertailua noista antamaan. Tosin mun mielestä koko kalvon hyödyllisyys on vähän niin ja näin.

-Edit. Melskataas nyt vähän. Äsken sain Froyon asennettua. Alotin projektin noin 20 tuntia sitten. Kies on paskimpia softia mitä oon ikinä tavannut. Piti puukottaa rekisteriä ja venkuloida ajureiden kanssa. Lopulta se löysi puhelimen melkein vahingossa. Rasittavaa tommonen.

Kalvon hyödyllisyys selviää viimeistään siinä vaiheessa kun puhelin liukuu lattialla ja voit kätevästi vaihtaa kalvon etkä näytön lasia ;)

Insmatin ja Cellyn kalvot ihan toimivia myös, murto osalla invisible shieldin hinnasta. Ne eivät vaan ns. korjaudu itsestään kuten monet pehmeämmät ja kalliimmat. Mutta vaihtaa sitten vähän useammin, pääasia että tuntuma on jees ja liimantuu nätisti :)

Kalvon hyödyllisyys selviää viimeistään siinä vaiheessa kun puhelin liukuu lattialla ja voit kätevästi vaihtaa kalvon etkä näytön lasia ;)

Insmatin ja Cellyn kalvot ihan toimivia myös, murto osalla invisible shieldin hinnasta. Ne eivät vaan ns. korjaudu itsestään kuten monet pehmeämmät ja kalliimmat. Mutta vaihtaa sitten vähän useammin, pääasia että tuntuma on jees ja liimantuu nätisti :)

Invisible Shield asennetaan vain kerran ja se kestää _ikuisesti_. No ainakin kauemmin kuin mikään puhelin. Tulee siis myös halvemmaksi kuin mikään Cellyn kerran kuukaudessa vaihdettava kalvo, jos se nyt siitä kympin hintaerosta on kiinni. ;)

Ei noi nykynäytöt kovin herkästi naarmuunnu. Tossa ennen hankintaa kattelin videon, jossa japsit rävels sitä puhelinta ruuveilla ja avaimilla sun muilla eivätkä saaneet kovin paljoa aikaiseksi. iPhone kulki myös koko käyttöikänsä taskussa ilman kalvoja eikä siihen mitään häiritsevää naarmua tullut.

Mutta joo, halpa vakuushan se on. Ite joku aika sitten pyyhkäisin rasvat kännyn näytöstä lahkeeseen. Sattu olemaan niitti siinä kohdassa. Ihan hyvä se kalvo on olemassa, mutta ei noi näytöt ihan hätäseen naarmuunnu.

mulla oli invisible shield aikaisemmassa noksun luurissa, ja mielestäni se oli kyllä pehmeän tahmea olemukseltaan. ei siinä paljoa tehnyt mieli sormea kalvon päällä pyöritellä. varsinkin jos kynnellä sattui myös osumaan kalvoon, tuntui kuin olisi jotain kumia tökkässyt. en voisi enää kuvitellakaan mitään sellaista kalvoa puhelimeen, jota ohjataan täysin sormilla.

ei tuntuisi tuo galaxynkaan näyttö kovin helposti naarmuuntuvan vaikka siinä ei ole mitään suojaa, ja luuri on ennättänyt jo pariin otteeseen maahankin pudota. joka tapauksessa käyttömukavuus ilman kumeja (:rolleyes:) on sen verran mukavaa, etten siihen mitään kalvoja laita. ostellaan sitten uusia näyttöjä tai koko puhelimia siinä vaiheessa, jos puhelimen käyttö on mahdotonta kalvon naarmujen takia.

Desire ei ainakaan mitää shieldiä tarvitse.

Itsellä taskussa kulkee (tosin katson että metalliesineitä ei siellä mukana ole), ja jos ihan oikeassa kulmassa katselen niin näen pari lähes olematonta naarmua.

Galaxyn 2.2 päivitys hävitti täälläkin android marketin. Tuhoutuuko kalenterimerkinnät kun laittaa nuo tehdasasetukset? Tapahtuuko tämä suoraan kännykästä vai kies:n kautta?

Itelläni oli Herossa invisible shield. Kalvo naarmuuntui käytössä aika rumaksi. Kalvo myös heikensi aika paljon herkkyyttä.Otin sen pois jokin aikaa sitten, kun ajattelin että käytän tätä nyt sitten sopparin loppuun asti itse. Näyttöön ei ole tullut naarmun naarmua, vaikka aika huolettomasti puhelinta käytänkin.

Ei noi nykynäytöt kovin herkästi naarmuunnu. Tossa ennen hankintaa kattelin videon, jossa japsit rävels sitä puhelinta ruuveilla ja avaimilla sun muilla eivätkä saaneet kovin paljoa aikaiseksi.

Ei nämä lasinäytöt tosiaan naarmuunnu melkein millään. Mullakin on Galxy S töissä paskaisessa taskussa jatkuvasti ja näyttö on kuin uusi. Vanhasta Nokian muovinäytöstä ei näe edes läpi puolen vuoden jälkeen. Sellaiset on olosuhteet. En ole kyllä nähnyt mitään syytä hankkia suojaa näyttöön. Kaverilla on Desire, jota se on kännipäissään ja joskus selvinpäinkin tiputellut oikein urakalla. Sen kyllä huomaa kuorista, jotka on kolhuja ja naarmuja täynnä. Lasissa sen sijaan ei ole mitään. Se on kuin uusi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Galaxyn 2.2 päivitys hävitti täälläkin android marketin. Tuhoutuuko kalenterimerkinnät kun laittaa nuo tehdasasetukset? Tapahtuuko tämä suoraan kännykästä vai kies:n kautta?

Elkää ihmiset ihmeessä niitä tehdasasetuksia resetoi, jollette välttämättä halua.

Mullakin hävisi marketti 2.2:n jälkeen, mutta jollakin tiedostonhallintaohjelmalla, esim. ASTRO File Managerilla pääsee käsiksi jonkinnäkösen Marketin asennustiedostoon, jolla sen saa taas toimimaan, onnistuu noin minuutissa. Osotepolku tonne tais olla /system/app/Vending.apk.

desireskradu.webp

No ei nyt liioitella kuitenkaan. Kyllä sitä normaalikäytölläkin sitä naarmua tulee, mutta tietenkin jos johonkin muoviin vertaa niin onhan ne kestäviä.

katso liitettä 63591

No ei nyt liioitella kuitenkaan. Kyllä sitä normaalikäytölläkin sitä naarmua tulee, mutta tietenkin jos johonkin muoviin vertaa niin onhan ne kestäviä.

Juu, kattelin tänään sitä kaverin luuria tarkemmin valoa vasten ja siinä oli kyllä samanlaista. Mitenkäs Galaxy S -käyttäjät? Onko naarmuja? Mulla on nyt pari kuukautta vanha tää luuri ja näytössä ei ole naarmun naarmua. Ei yhtä pientäkään, vaikka miten valoa vasten tiirailee.

Jos marketista ostaa jotain ja maksaa esim. Visalla, niin jääkö ne kortin tiedot muistiin seuraavaa ostosta varten vai näpytelläänkö joka kerta erikseen?
Ja vielä jos laittaisitte vinkkejä hyvistä ohjelmista marketista, kun varmaan muitakin uusia Android käyttäjiä kun minä. :)

Mun Galaxyssa ei näyttänyt valon kanssa tiirailemallakaan olevan lasissa mitään jälkiä. Tuossa ympäröivässä reunuksessa on kyllä useampikin kolhu ja kuoppa. Heinäkuun loppupuolella ostettu puhelin, eli vajaa 3kk matkassa kulkenut siis. Siviilissä (baarissa) kulkee mukana farkkujen etutaskussa. Työpaikalla duunihousujen etutaskussa. Koitan taskun pitää tyhjänä muuten, mutta aina sieltä välillä löytyy esimerkiksi sytkäriä, mutteria, kuparilankaa, ruuvaria ja sekalaista paskaa... Joskus tulee nakkisormeiltua ja vähän paiskottuakin luuria...

Ei kai tuo ihan tuhoutumaton ole, mutta yllättävän hyvin kestää melko huolimatontakin käyttöä näköjään.

Jos marketista ostaa jotain ja maksaa esim. Visalla, niin jääkö ne kortin tiedot muistiin seuraavaa ostosta varten vai näpytelläänkö joka kerta erikseen?
Ja vielä jos laittaisitte vinkkejä hyvistä ohjelmista marketista, kun varmaan muitakin uusia Android käyttäjiä kun minä. :)
Mun mielestä itselläni jäi tiedot tuonne checkout tiliin. Kerran vain olen sinne pistänyt.

Suosittelen SwitchPro Widget, ja Tapatalk Pro (Pakkis tukee).

Latasi tuon beautiful widgetsin ja valitsin sieltä clock skinin. Nyt en vaan tajua miten sen tuohon etusivulle saa?

E: nyt näkyy vaan vasemmassa yläkulmassa lämpötila pienellä ei muuta

No lataako sulla mitään "skin" kohdassa tai "weather skin"? Eli latailet jutut ja painelet savea aina kun mahdollista. Sitten voi tietty kokeilla rebuuttia.

Toinen syy voi olla ettei ohjelmasi ole haettu (maksu)marketista vaan se on imutettu apk. Joillain ohjelmilla luuri näköjään tsekkailee filun, esim. Localea en ole saanut wareversiona asentumaan ollenkaan useimpien romien päälle.

Kolmas syy voi olla jos käytät kokkiromia, MIUI ei esimerkiksi tunnu osaavan hakea mitään B.W. widgetin listoilta.

Sekoon tän kans :D kokeilin tuota launcher pro:ta ja nyt mietin miten saan sen perinteisen näytön takas?

Suositut

Back
Ylös Bottom