Android - puhelimet ja softat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja niinkuin todettu, vakio Desire (tai itseasiassa android) on totaalisen surkea viritys. Kaiken saa paremmaksi jos jaksaa säätää. En ostaisi itse Desireä tai mitään muutakaan Androidluuria ellei olisi ruuttausoptiota tarjolla.
Valistappas tälläiselle kohtuu tyytyväiselle ei rootatun HTC Desiren käyttäjälle jokunen merkittävä käytännön parannus mitä roottaamisella saavuttaa. Tai paremminkin mikä on totaalisen surkeaa ilman roottausta ja miten roottaus siihen auttaa?

Sanavalintani oli kärjistetty ja perustuu omaan mielipiteeseeni.

Roottauksella saavutat esim. ylikellotuksen ja vaihtoehtoiset rom-kokkaukset. Esimerkiksi nimenomaan tuo Desire HDssä oleva HD Sense on jaossa jo nyt. Nexukseen pohjautuvat viritelmät on saatavilla. Kustomoinnin osalta löytyy sensen mulkkausta joka suuntaan. Cyanogen (ja pari muutakin) tarjoaa varmuuskopiot. Maksu-proggikset ovat aina olleet saatavilla Market Enablerilla. Kyllähän sä vässy nämä tiesit, kunhan vaan provoilet nyt ;)

Pannaan vielä bonuksena se, että androidin päivitys onnistuu SDltä suoraan ilman kommervenkkejä. Muutenhan tuo on sidottu PChen (ellei sitten tuota OTAa) lasketa.

Totta tuo tavallaan saattaa olla, mutta hyvää tuossa se ainakin on, että sitä on ilmeisesti kohtuu helppo säätää itselleen mieluisaksi. Toisin kuin esim. kaikki kokeilemani nokian puhelimet ovat juurikin niitä totaalisen surkeita virityksiä käyttöjärjestelmältään ja niitä on vähän hankalempi alkaa softan puolesta muokkailemaan.

Edit. Niin ja vielä sen verran, että meikäläisessä ainakin on sen verran nörtin vikaa, että ei haittaa niin paljon jos tuota joutuu roottailemaan ja säätämään.

Sanavalintani oli kärjistetty ja perustuu omaan mielipiteeseeni.

Roottauksella saavutat esim. ylikellotuksen ja vaihtoehtoiset rom-kokkaukset. Esimerkiksi nimenomaan tuo Desire HDssä oleva HD Sense on jaossa jo nyt. Nexukseen pohjautuvat viritelmät on saatavilla. Kustomoinnin osalta löytyy sensen mulkkausta joka suuntaan. Cyanogen (ja pari muutakin) tarjoaa varmuuskopiot. Maksu-proggikset ovat aina olleet saatavilla Market Enablerilla. Kyllähän sä vässy nämä tiesit, kunhan vaan provoilet nyt ;)
Oikeasti en provonnut vaan mietin että onko jotain jäänyt huomaamatta. Omalla kohdalla vaan tuo roottaus on vaan koko ajan tullut vähemmän houkuttelevaksi mm. seuraavista syistä
- ylikellolle ei mitään tarvetta, alikello voisi ehkä kiinnostaa akunsäästömielessä (en ole tutkinut onko tuo edes mahdollista)
- tykkään HTC Sensestä enkä halua siitä eroon
- Market Enableria ei enää tarvitse
- HTC on saanut päivitystahtinsa IMO ihan riittäväksi ja OTA-updatet toimaa ja vie nekin vaan hetken WLAN:in yli

Vaikka kaikkien testien mukaan uber-nortin määritelmän täytänkin ( viimeksi tunti sitten tuijottelin BMW M3:n ECU-kartan hexadumppia silmät kiiluen "jaa, speed limiter tuolla" ;) ), näiden luurien kanssa olen vaan käyttäjä. En tunkkaa ellei sillä saavuta jotain todella kewliä. Androidille houkuttaisi koodata, mutta kun on yli 10 v työkseen koodannut ei tahdo into riittää vapaa-aikana...

Alikellotus on mahdollista useimmilla rommeilla (joissain se on lukittu esim. 998Mhzeen). Tai ainakaan sitä ei voi säätää SetCPUlla.

HDsense on merkittävä parannus monessa mielessä mutta sitä ei ilmeisesti ole tulossa Desirelle (ennen 3.0aa jos sittenkään).

Millä tämän ärsyttävän tekstin ennustuksen saa pois?

Ja toinen mitä mietin niin tähän tuli facebookin kautta vaimon yhteystiedot ja kun hän soittaa näkyy koko nimi eikä esim vaimo? Ja oliko tähän joku hyvä näppis missä on ä ja ö omana nappeinaan kuten iPhone.

Millä tämän ärsyttävän tekstin ennustuksen saa pois?

Asetukset -> kieli ja näppäimistö -> Touch Input -> Tekstin syöttö -> Ennustus. Näin ainaki wildfiressä.

Oikeasti en provonnut vaan mietin että onko jotain jäänyt huomaamatta. Omalla kohdalla vaan tuo roottaus on vaan koko ajan tullut vähemmän houkuttelevaksi mm. seuraavista syistä
- ylikellolle ei mitään tarvetta, alikello voisi ehkä kiinnostaa akunsäästömielessä (en ole tutkinut onko tuo edes mahdollista)
- tykkään HTC Sensestä enkä halua siitä eroon
- Market Enableria ei enää tarvitse
- HTC on saanut päivitystahtinsa IMO ihan riittäväksi ja OTA-updatet toimaa ja vie nekin vaan hetken WLAN:in yli

Vaikka kaikkien testien mukaan uber-nortin määritelmän täytänkin ( viimeksi tunti sitten tuijottelin BMW M3:n ECU-kartan hexadumppia silmät kiiluen "jaa, speed limiter tuolla" ;) ), näiden luurien kanssa olen vaan käyttäjä. En tunkkaa ellei sillä saavuta jotain todella kewliä. Androidille houkuttaisi koodata, mutta kun on yli 10 v työkseen koodannut ei tahdo into riittää vapaa-aikana...
Ainakin sellaisia hyviä puolia roottauksella on, että ohjelmilla enemmän oikeuksia. Esim.:
- Saa kellotaajuuden tippumaan aina kun näyttö pois päältä.
- Sama 2g/3g-yhteydelle. Monesti sellaisissa paikoissa missä huono 3g ja vie akkua tuhottomasti kun koittaa etsiä koko ajan 3g-verkkoa. Laitoin niin, että jos puhelin näyttö kiinni yli 5min niin laittaa 2g:n päälle.
- Softilla mahdollisuus ohjata GPS päälle/pois. Esim. taustalla ohjelma, jonka avulla voi netin kautta katsoa puhelimen sijainnin. Tietty toimii ilman GPS:ääkin, mutta voi laittaa GPS:n netin kautta päälle, niin saa tarkemman sijainnin. Lähinnä sitä varten, jos puhelin hukkuu/varastetaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainakin sellaisia hyviä puolia roottauksella on, että ohjelmilla enemmän oikeuksia. Esim.:
- Saa kellotaajuuden tippumaan aina kun näyttö pois päältä.
- Sama 2g/3g-yhteydelle. Monesti sellaisissa paikoissa missä huono 3g ja vie akkua tuhottomasti kun koittaa etsiä koko ajan 3g-verkkoa. Laitoin niin, että jos puhelin näyttö kiinni yli 5min niin laittaa 2g:n päälle.
- Softilla mahdollisuus ohjata GPS päälle/pois. Esim. taustalla ohjelma, jonka avulla voi netin kautta katsoa puhelimen sijainnin. Tietty toimii ilman GPS:ääkin, mutta voi laittaa GPS:n netin kautta päälle, niin saa tarkemman sijainnin. Lähinnä sitä varten, jos puhelin hukkuu/varastetaan.
Ylläolevat ja MHK:n mainitsema HDSense on ihan valideja pointteja ja esim tuo epätoivoinen 3G:n haku syö pitkillä autoreissuilla akkua aika lailla. Olen kuitenkin antanut kertoa itselleni että toi CPU toimii jollain tasolla vakionakin noin eli kello säätyisi helposti kuormituksen mukaan. Mä kuitenkin luulen että piru nimeltä Desire Z vie multa pikkusormen heti myyntiin tultuaan (lähinnä sen tähden että HW-qwerty on ConnectBotin >> ruutunäppis) ja siinähän tuo uusi Sense + Remote management/wipekin on hallussa.

Olen täsä muuten katsellut videoita/kuvia Desire Z:sta ja Desire HD:sta ja IMO vähän näyttäisi siltä että toi HD on perinyt CDMA-serkustaan Evo 4G:stä sen ettei sen LCD ole laadultaan mitenkään ihmeellinen pikkuisen pienempiruutuisiin kilpailijoihin verrattuna.

Asetukset -> kieli ja näppäimistö -> Touch Input -> Tekstin syöttö -> Ennustus. Näin ainaki wildfiressä.

Jep hyvä kiitos!

E: mikä on hyvä ohjelma facebookin pikaviestintäãn??

nyt on samsung galaxy ässässäni sitten 2.2 käyttis. kaikki meni kuin elokuvissa, paitsi että päivitys oli hävittänyt android market -sovelluksen. saako tuota sovellusta mitenkään ns. "helpolla" tavalla takaisin, mistään esim. kiesin kautta lataamalla, tai puhelimella itsellään lataamalla?

Mulla on ihan uusi htc desire tossa pöydällä. Kakkossimmi sisällä jota en käytä oikein enää. Duunipuhelimen piti olla pitkäänkin huollossa joten nyt se on ylimääräisenä. Haluaako joku ostaa? =D

nyt on samsung galaxy ässässäni sitten 2.2 käyttis. kaikki meni kuin elokuvissa, paitsi että päivitys oli hävittänyt android market -sovelluksen. saako tuota sovellusta mitenkään ns. "helpolla" tavalla takaisin, mistään esim. kiesin kautta lataamalla, tai puhelimella itsellään lataamalla?

Marketin saa takaisin resetoimalla luurin tehdasasetuksille. Aika paskasti Samsung on hoitanut päivityksen

Mulla on ihan uusi htc desire tossa pöydällä. Kakkossimmi sisällä jota en käytä oikein enää. Duunipuhelimen piti olla pitkäänkin huollossa joten nyt se on ylimääräisenä. Haluaako joku ostaa? =D
Perhana kun antais rahatilanne myöden, niin ostaisin heti. Sen verran kauan kuolannu tota kuitenkin...

Mulla on käytössä Invisible Shield. Ei häiritse tatsia eikä kuvaa. Muista kalvoista ei ole kokemusta, joten en pysty mitään vertailua noista antamaan. Tosin mun mielestä koko kalvon hyödyllisyys on vähän niin ja näin.

-Edit. Melskataas nyt vähän. Äsken sain Froyon asennettua. Alotin projektin noin 20 tuntia sitten. Kies on paskimpia softia mitä oon ikinä tavannut. Piti puukottaa rekisteriä ja venkuloida ajureiden kanssa. Lopulta se löysi puhelimen melkein vahingossa. Rasittavaa tommonen.

Kaksi kyssää: kun laitan headsetin kiinni luuriin, niin puhelin ei löydä sitä eikä mirään ääniäkään kuulu napeissa. Napit toimii muissa puhelimissa. Sitten toinen kyssä, onko akkukesto merkittävästi huonompi kun on mm. Facebook ja sää widgetti sekä virustutka. Loppuu akkumelko nopsaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom