Android - puhelimet ja softat

Samsung Galaxy j5 ja ongelma se että puhelin sammuttaa tai muuttaa äänenvoimakkuutta itsestään radio tai spotify päällä kun on kuulokkeet kytketty.
Siis silloin kun kännykkä on taskussa ja tuo aux liitin pääsee pyörimään niin heti sammuu tai äänet menee täysille. Emännän j3 tekee samaa ja yhden tuttavan joku Samsung myös eli taitaa ihan yleinen vaiva olla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan androidille mitään hyvää softaa millä sais kasattua HDR-kuvia useasta kuvasta? Oon jo jonkun aikaa koittanu ettiä semmoista mikä olis mahdollisimman monipuolinen. Vai riittääkö puhelimessa ylipäätään kunnolla tehot siihen? Nyt on ollut tietokoneella käytössä Photomatics tähän tarkoitukseen, mutta välillä olis hyvä jos niitä voisi ihan puhelimellakin yhdistellä.

Kuuluuko Androidissa järjestelmän ja googlen systeemien kuluttaa näin hitosti akkua? Jotenkin ärsyttävää, kun illalla lataa akun täyteen, niin yön jälkeen on jo 10% hävinnyt, vaikka puhelin on vaan pöydällä näyttö pimeänä. Lisäksi tuon google palveluiden tiedoissa on jotain epämääräisyyksiä, esim. siellä sanotaan, että wifi olis ollu päällä x tuntia, vaikka se on ollut koko ajan pois päältä (oon myös ottanut täpän pois kohdasta saa muuttaa järjestelmäasetuksia). Tuntuu, että akkukesto on selvästi heikentynyt, vaikka puhelin (Galaxy S7E) ei ole vielä kovinkaan vanha.

akkutiedot.png

Voisin veikata että "googlen palveluissa" on Samsungin omia kikkareita, jos asennat puhtaan androidin niin pääset niistä eroon.

Kuuluuko Androidissa järjestelmän ja googlen systeemien kuluttaa näin hitosti akkua? Jotenkin ärsyttävää, kun illalla lataa akun täyteen, niin yön jälkeen on jo 10% hävinnyt, vaikka puhelin on vaan pöydällä näyttö pimeänä. Lisäksi tuon google palveluiden tiedoissa on jotain epämääräisyyksiä, esim. siellä sanotaan, että wifi olis ollu päällä x tuntia, vaikka se on ollut koko ajan pois päältä (oon myös ottanut täpän pois kohdasta saa muuttaa järjestelmäasetuksia). Tuntuu, että akkukesto on selvästi heikentynyt, vaikka puhelin (Galaxy S7E) ei ole vielä kovinkaan vanha.

katso liitettä 146833
Kyllä tuo sinne ominaisuuksiin taitaa mennä, mitä luultavimmin siellä taustalla joku ohjelma imee tuota akkua. Tässä linkissä ehkä jotain mitä voi kokeilla säätää:
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s7/help/google-play-services-t3354184

katso liitettä 146833
Mulla sama luuri, ja myös ihan vakiosofta edelleen.
Pitää katsoa mitä itsellä näyttää noille kahdelle arvot illalla tai huomenna aamusta. Aamulla kun tämän luin ehdin just pistää latinkiin eli katosi statsit.
Muistan kyllä lonkalta että on noita näkynyt kuluttavina mullakin.

Miksi muuten sulla ollut WiFi pois päältä? Vai siis eikö nyt vain tuolla ole ollut WiFiä käytettävissä tuolla ajanjaksolla?
Sillä vaan että kyllähän esim. himassa akkukeston kantilta WiFi on parempi vaihtoehto.

Nyt tsekkasin kun akkua 45% ja 11h46min takana.
Android System 5%, Android OS 4% ja Google Services 1%.
Periaatteeessa sulla poikkeavana Google Services joka on kyllä korkea. Selaisin Manfredin linkkaaman ketjun läpi.
Android System ja OS sen sijaan melkein täysin samoissa luvuissa kuin mulla.

Akkua mennyt siitä reilusti striimannut musaa ja podcasteja pakkasessa, sekä puntilla.
CastBox 6%, Spotify 4%, ja näemmä ruutukin vienyt 7%.
Cell standby vienyt korkeahkon 6%, koska töissä kuuluvuus aivan nolla. Signaali vie akkua paljon enemmän jos kuuluvuus heikko. Ilman WiFi töissä veisi varmaan vielä enemmän.

Puhelin on luokkaa 1½v vanha jos oikein muistan.
En mä mun käytöllä juuri yli vuorokautta pääse.

ostin honor kasin eilen. kolme juttua. 1. en saa sormenjälkitunnistuksen älynäppäin ominaisuutta toimimaan. olen ohjelmoinut siiihen naps - kamera, kaks naps whats up ja pitkä painallus google mutta mitään ei tapahdu. se toimii edelleen vain luurin aukaisijana. 2. miten päävalikkoon pääsee kun siinä ei oo kotinäppäintä? jos katon netflixiä musta pitäis olla joku keino päästä suoraan kotiin mutta mitkään napit ei näy netflixissä ja pitää peruutella paljon että pääsee kotiin. 3. push ilmoitukset näkyy ruudulla vasta kun puhelimen avaa. sehän on musta koko push ilmoituksen idea että mä näen sen suoraan ruutua katsomalla avaamatta laitetta erikseen? kiitos jos joku honorin käyttäjä osaisi vastata.

ostin honor kasin eilen. kolme juttua. 1. en saa sormenjälkitunnistuksen älynäppäin ominaisuutta toimimaan. olen ohjelmoinut siiihen naps - kamera, kaks naps whats up ja pitkä painallus google mutta mitään ei tapahdu. se toimii edelleen vain luurin aukaisijana. 2. miten päävalikkoon pääsee kun siinä ei oo kotinäppäintä? jos katon netflixiä musta pitäis olla joku keino päästä suoraan kotiin mutta mitkään napit ei näy netflixissä ja pitää peruutella paljon että pääsee kotiin. 3. push ilmoitukset näkyy ruudulla vasta kun puhelimen avaa. sehän on musta koko push ilmoituksen idea että mä näen sen suoraan ruutua katsomalla avaamatta laitetta erikseen? kiitos jos joku honorin käyttäjä osaisi vastata.

1. Voi olla vähän dorka kysymys, mutta kai sä tosiaan painat sitä sormenjälkitunnistinta kunnolla, etkä pelkästään kosketa? Pakko varmistaa. Mulla oli siinä ainakin valmiiksi jo ohjelmoitu jotain.

2. Eikö tosiaan näy Netflix sovelluksessa niitä navigaationäppäimiä? Mulla tulee ne näkyviin heti kun koskettaa näyttöä vaikka olis full screen päällä. Koita päivittää se sovellus ja käyttöjärjestelmä.

3. Kokeile asetuksista kohtaa "Ilmoitukset ottavat näytön käyttöön". Tolla ainakin menee näyttö päälle jos tulee ilmoitus. Mulle itselleni toi on täysin turha ominaisuus, niin ei oo tullu kokeiltua miten se käyttäytyy.

kiitos. ei ollut dorka kysymys. kun se aukeaa hipaisemalla en mä tajunnut että pitää painaa kunnolla.netflixissä mun pitää painaa vasemman yläkulman nuolta ja sit tosiaan vasta saan ns kotinäppäimen esiin. kolmoskohta olikin mulla juuri tuo kohta pois päältä. mulle tärkeää koska oon uutisjunkie :) thank you sir!

millä asetuksilla ton honor kasin tekstinsyöttö toimii parhaiten. se tarjoilee koko ajan käsittämätöntä siansaksaa ja hermot palaa kun kuulostan viesteissä erityislapselta....ei oo minkään muun luurin kanssa ollut ongelma ja on ollut omppuja ja androideja. ja kuten yllä huomattiin mun kohdalla dorkia olettamuksia ei ole.

Minä nappasen aina nuo ehdotukset kokonaan pois päältä kun saan luurin käteeni. Ei pysty ymmärtään, että joku käyttää sitä ominaisuutta. Helpoin kirjoittaa mitä haluaa.

Thanks itseasiassa yritin tehdä niin mutta joku kuitti jäi tekemättä. Yritän uudestaan.

Huhu Huawei P20 Pro:n mörkökamerasta piti paikkansa. :ROFLMAO:
Takana kolme kameraa, joista yksi se huhuttu 40MP.
Lisäski 8MP kamera missä peräti kolminkertainen optinen zoomi, ja vielä tommonen 20MP mustavalkoinen joka parantaa kuvia.

upload_2018-3-27_20-49-47.png

Tuosta vielä kotimaisella uutisointi julkistuksesta. https://www.io-tech.fi/uutinen/huaw...sa-pro-huippumallissa-40-megapikselin-kamera/

Eikä ole edes pelkkää speksihörhöilyä, vaan DxO Mark testasi jo kuvat ja heittämällä kärkeen kaikkien aikojen tuloksissa.

With an overall score of 109 points, the Huawei P20 Pro sets a new benchmark for smartphone cameras on DxOMark.com, outscoring all of its closest rivals, such as the Apple iPhone X, the Google Pixel 2, and the Samsung Galaxy S9 Plus by a margin that is close to or higher than 10 points. Much of this is due to the Huawei’s outstanding still image capabilities that earn it an unprecedented Photo score of 114 points. The large sensor in the main camera combined with the B&W sensor allows for excellent low-light performance and class-leading dynamic range; the dedicated 80mm equivalent tele-lens in combination with the high-resolution monochrome chip, delivers the best zoom performance we’ve seen on a smartphone to date. The monochrome chip is also used to help generate the P20 Pro’s excellent bokeh-simulation.

We are used to every new smartphone camera generation being slightly better than the previous one, but looking at the images and test results from the P20 Pro, it seems Huawei has skipped one or two generations. The results are simply that good. The P20 Pro’s triple camera setup is the biggest innovation we have seen in mobile imaging for quite some time and is a real game changer.​

https://www.dxomark.com/huawei-p20-pro-camera-review-innovative-technologies-outstanding-results/

Tässähän on luurin hankinta edessä, pitääpä mielenkiinnolla odotella arvostelut laitteesta.
Kameraa etsiessä taitaa peli olla selvä, kun Android luuria kuitenkin tässä piakkoin on katsomassa.
Suositushintakin nykymittapuulla ihan ok 849€.
4000mAh akusta plussaa, eli +500mAh vs esim. GS9+

Huhu Huawei P20 Pro:n mörkökamerasta piti paikkansa. :ROFLMAO:
Takana kolme kameraa, joista yksi se huhuttu 40MP.
Lisäski 8MP kamera missä peräti kolminkertainen optinen zoomi, ja vielä tommonen 20MP mustavalkoinen joka parantaa kuvia.

Uuden puhelimen hankinta on aina yhtä vaikeaa. Hermo on mennyt tähän OP3:seen ja olen selannut korvaavia vehkeitä. OP3 oli aluksi aivan häkellyttävän hyvä hintaansa nähden, mutta muutaman käyttispäivityksen jälkeen puhelin on merkittävästi hitaampi ja akun kestävyys on romahtanut. S9 on vielä liian kallis omaan makuun, muuten hankkisin sen. Huawein laitteet ovat kiinnostaneet minua ja olenkin miettinyt Mate 10 Pron hankintaa. Lievästi ongelmallisena olen kuitenkin kokenut monessa haastatteluissa esiintyneet valitukset Huawein omasta käyttissotkusta.

Tuo P20 näyttää kyllä kiinnostavalta, mutta toisaalta tuo kamera on omaan tarpeeseen hieman överi :D Täytynee jatkaa vertailua ja odotella uusia malleja. Onko suosituksia? Mieluiten ostaisin suoraan valmistajan uusimman lippulaivamallin, jottei softatuki yms. lopu heti. Hyvä akku on pakollinen.

Uuden puhelimen hankinta on aina yhtä vaikeaa. Hermo on mennyt tähän OP3:seen ja olen selannut korvaavia vehkeitä. OP3 oli aluksi aivan häkellyttävän hyvä hintaansa nähden, mutta muutaman käyttispäivityksen jälkeen puhelin on merkittävästi hitaampi ja akun kestävyys on romahtanut. S9 on vielä liian kallis omaan makuun, muuten hankkisin sen. Huawein laitteet ovat kiinnostaneet minua ja olenkin miettinyt Mate 10 Pron hankintaa. Lievästi ongelmallisena olen kuitenkin kokenut monessa haastatteluissa esiintyneet valitukset Huawein omasta käyttissotkusta.

Tuo P20 näyttää kyllä kiinnostavalta, mutta toisaalta tuo kamera on omaan tarpeeseen hieman överi :D Täytynee jatkaa vertailua ja odotella uusia malleja. Onko suosituksia? Mieluiten ostaisin suoraan valmistajan uusimman lippulaivamallin, jottei softatuki yms. lopu heti. Hyvä akku on pakollinen.
Nokia 8 on ihan kelpo kokonaisuus, jos ei ihan tulipalokiire ole niin kohta julkaistava Nokia 7 plussassa ainakin akkua riittää ja kamerakin pitäisi olla hyvä

Jos tuo Huawein mörkökamera ei ole toivottoman hidas Nokian mörköviritelmien tapaan, niin on kyllä asiallisen oloinen kamera. Erityisesti suorituskyky pimeässä on odotettu parannus. Kehitysvaraa näyttää edelleen olevan ja nyt muut joutuvat vastaamaan tähän vieläkin suorituskykyisemmillä kameroilla.

Onpas muuten iphone X:ssä luvattoman huono kamera, ainakin kun katsoo kuvia tuossa seurassa. Värikin selvästi keltaiseen vivahtava, ihan kuin katsoisi jotain vanhoja polaroid-kuvia.

Mutta tulipa samalla mieleen tämä uutinen:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001921487.html

Sieltä löytyy väite, että koska iphone kuuluu paremmin oikeassa kädessä pitäen, se kertonee jotain puhelimen suunnittelusta oikeakätisiä varten? Missä kädessä porukka oikeasti pitää puhelinta siihen puhuessaan? Mulle on oikeakätisenä täysin luonnollista ja loogista pitää puhelin vasemmalla korvalla, koska silloin mulla on oikea käsi koko ajan vapaa. Muistan itse asiassa kun pikkupoikana pidin puhelinta oikealla korvalla, mutta tulin silloin jo tähän loogiseen johtopäätökseen ja vaihdoin puolta. Mutta ehkä ihmiset ei keskimäärin mieti tällaisia asioita loogiselta kannalta vaan oikeakätinen pitää puhelinta oikealla korvalla koska se on vaistomaista.

Aika päivittää vanha samsung note 2 5.5 v. palveluksen jälkeen. Aion hakea uuden nokia 7 plussan ensi viikolla. kun julkaisu on 19.4.

Suositut

Back
Ylös Bottom