Android - puhelimet ja softat

Onko suosituksia, jos etsitään halppisluuria ~100 - 200€?

Ei tarvi mitään huippukameraa, tai näytön ei tartte olla maailman paras terävyydeltään.

Saisi puolestaan olla:

Android (mitä uudempi, parempi)

Kestävä (mahdollisesti jopa vaihdettava) akku.

Suhteellisen isokokoinen näyttö kohtalaisella tarkkuudella.

Prossuvääntöä ja sisäistä tilaa sen verran, että mahtuu reilusti sovelluksia, eikä ala heti jumittamaan.

On ollu Honoria ja Samsungia aikaisemmin. Nyt katselin esimerkiksi tämmöistä Xiaomi Mi A1 luuria, josta ei kyllä kokemusta ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko suosituksia, jos etsitään halppisluuria ~100 - 200€?

Ei tarvi mitään huippukameraa, tai näytön ei tartte olla maailman paras terävyydeltään.

Saisi puolestaan olla:

Android (mitä uudempi, parempi)

Kestävä (mahdollisesti jopa vaihdettava) akku.

Suhteellisen isokokoinen näyttö kohtalaisella tarkkuudella.

Prossuvääntöä ja sisäistä tilaa sen verran, että mahtuu reilusti sovelluksia, eikä ala heti jumittamaan.

On ollu Honoria ja Samsungia aikaisemmin. Nyt katselin esimerkiksi tämmöistä Xiaomi Mi A1 luuria, josta ei kyllä kokemusta ole.

Ota Xiaomi A2 lite. 249€ ainaki verkkokaupassa. 4000 mah akku kestää helposti 2 päivää ja näyttö oli ainaki omaan silmään enemmän kuin tarpeeksi. Vain pykälän verran huonompi kuin vieressä olleessa 550€ Oneplus 6T:ssä.

Ainoa syy, miksi jätin ostamatta on micro usb.

On ollut hyvä luuri, varmaan tyytyväisin tähän eniten vs aiemmat omat.
Ainoa mikä rassaa on se, ettei vielä ole tullut uutta Androidia. Noh, eipä tuo niin iso asia ole. Olisi vaan kiva.

Tuli mieleen iltakävelyn varrella kokeilla pixel3:en night sight moodia versus normimoodi. Onhan toi yömoodi ihan järjettömän hyvä. Toki valot näyttää luonnottomalta, mutta kun tuolla oli melkoisen pimeää poislukien harvat katuvalot. Kuvia en modannut muuta kuin pienensin paintilla 25% x ja y suunnassa. Toinen kuva pixelin normimoodissa ja toinen night sight moodissa. Tuossa on potentiaalia, jos jaksais jalustan kanssa kikkailla ja käsitellä kuvat jälkikäteen läppärillä tai edes luurissa törkätä jotain filtteriä :)

1.jpg 2.jpg

Honor 10 on alkanut kiinnostaa, onko mielipiteitä ja kokemuksia? Onko kestävä näyttö? Vanha iphone on ainakin tullut tiputettua lattialle suht monta kertaa ja vasta viimeisin mursi näytön.

Kyllä melkein kaikissa taitaa olla melkein yhtä kestävä näyttö. Sen verran pitkään noita gorilla glass yms on valmistettu, että luulisi noiden olevan valmistajille vakiokauraa.

Väitän että jokainen niistä hajoaa ykkösellä jos sattuu tietyllä tapaa tippumaan tai osumaan johonkin.

Lisäksi

Ehkä enemmän välttäisin puhelimia missä on lasinen takakansi, koska sitten on vaan yksi chance lisää että joutu maksamaan korjauksesta.

Ainakin noi paremmat panssarilasit, esim. Panzer, on sen verran ohuita että melkein suosiolla hankkisin moisen kaikkiin luureihin. Menee sitten ekana sököksi, ja vaihtaminen ei ole läheskään niin kallista kuin puhelimen oman lasin vaihto.
Halvemmista panssarilaseista on sitten ainakin itsellä huonoja kokemuksia. Lähtee itsestään irtoamaan, tai esim. kosketusherkkyys kärsii.

Ei nyt ollut jakaa kokemuksia itse luurista, mutta kunhan turisin nyt näytöistä. :LOL:

Viimeksi muokattu:
On ollut hyvä luuri, varmaan tyytyväisin tähän eniten vs aiemmat omat.
Ainoa mikä rassaa on se, ettei vielä ole tullut uutta Androidia. Noh, eipä tuo niin iso asia ole. Olisi vaan kiva.

Jep, ennen ollut iphoneja ja samsung galaxy s7 edgeä ym. Nyt P20 pro, akun kesto(4000mAh) ja kamera isoa plussaa!! Eikä kyllä miyäön pahaa sanottavaa ole. Tippunutkin on monesti ja samsung galaxy s7 edge olisi varmaan mennyt paskaksi joka kerta...

Parit kuvat puhelimella:
IMG-20190216-154154-987.jpg

IMG-20180923-015341.jpg
IMG-20181228-133031.jpg
IMG-20181229-194353.jpg

IMG-20181229-194926.jpg
IMG-20181229-221249-481.jpg
IMG-20190122-211120-806.jpg
IMG-20190216-145521-703.jpg

IMG-20190216-145642-431.jpg
IMG-20190216-153957-207.jpg

Laajalla aukolla kun kuvaa, saa myöhemmin kohdistettua rajaukset uudelleen, niinkun tossa yhdessä prätkän etulyhdyn kuvassa oon tehnyt vertailun vuoksi.

Tilasin ja noudin Honor kympin, mutta pieni pettymys kun mukana ei tullutkaan suojakuorta. Youtuben unboxausvideoissa mukana on ollut kirkas suojakuori. Nyt saa sitten elää naarmun pelossa.

Väitän että jokainen niistä hajoaa ykkösellä jos sattuu tietyllä tapaa tippumaan tai osumaan johonkin.
Väitän samoin. Mutta mikähän siinä on, kun jotkut henkilöt tuntuu olevan taipuvaisempia rikkomaan puhelimiaan kuin toiset? Ostetaan hienon näköinen puhelin minkä pitää olla just tämän värinen ja sit verhotaan se 10 cm paksuilla suojakuorilla. Ja silti se saadaan rikki. Mä en ole halunnut lähteä tuohon leikkiin, enkä ole käyttänyt ikinä puhelimessani mitään suojavarusteita, mutta en ole myöskään liiemmin niitä tiputellut enkä ole ikinä hajottanut yhtäkään. Tämä lausunto tietysti osuu kohta omaan nilkkaan ja luuri on paskana. Mutta tykkään itse siitä, että puhelin on sen näköinen kuin se on, sekä kevyt ja ohut. Ei niissä suojakuorissa silti mitään väärää ole. Hyvähän niitä on käyttää jos on taipumusta puhelimen tiputteluun tai haluaa muuten vain vähän varmuutta sen varalle jos, se tipahtaa.

Tietenkin myös jossain suhteessa ulkoisista tekijöistä kiinni. Esim. työt voi olla semmoisia, joissa luuri ottaa enemmän iskua tai lapset pääsee hästläämään salaa luurin rikki. Onhan näitä. Ja sitten osa on vaan tumpelompia.

Mä oon kans vähän ihmetellyt, että kuinka toiset paskoo jatkuvasti niitä puhelimiaan. Omakin on joskus tippunut, mutta yhdestäkään en ole saanut näyttöä paskaksi. Toki tässä on tuuriakin mukana.

Mutta kyllä se näyttö kestää suoraa iskua ilman vääntöä älyttömästi. Esim vanhaa HTC onea koetin hajottaa aikanaan tahallaan, näytössä ei jälkeäkään vaikka löin sillä useamman kerran täysillä takan kylkeen. Taivuttamalla meni sitten hyvin äkkiä paskaksi. Ja niin tuntuu menevän monella muullakin, joka sitä puhelinta takataskussa pitää. Näyttö on jatkuvassa pienessä jännityksessä.

Kohta pääsee sampanpaskasta eroon, noksu ysi tilaukseen.

Ikinä en ole rikkonut puhelinta, mutta olenkin suojakotelomiehiä. Eikun kerran hajosi kun tipuin veneestä, antoi myös aika mojovan sähköiskun silloin.

Kyllä melkein kaikissa taitaa olla melkein yhtä kestävä näyttö. Sen verran pitkään noita gorilla glass yms on valmistettu, että luulisi noiden olevan valmistajille vakiokauraa.

Ainakin noi paremmat panssarilasit, esim. Panzer, on sen verran ohuita että melkein suosiolla hankkisin moisen kaikkiin luureihin. Menee sitten ekana sököksi, ja vaihtaminen ei ole läheskään niin kallista kuin puhelimen oman lasin vaihto.
Halvemmista panssarilaseista on sitten ainakin itsellä huonoja kokemuksia. Lähtee itsestään irtoamaan, tai esim. kosketusherkkyys kärsii.

Nykyisin muodissa olevat kaarevareunaiset näytöt ovat syvältä. Niiden vuoksi lasi on ensimmäisenä syleilemässä asfalttia vähän joka kulmassa, kun takapuolikin on lasia ja tietenkin kaarevilla reunoilla. Kaarevuus tekee myös suojakuorien toiminnasta hankalaa ja panssarilasitkin maksava sitten maltaita. Kaikista paskin panssarilasi, mitä itsellä on ollut, oli sikahintainen Panzerglas, joka oli tehty tarttumaan S7 Edgen kaarevaan näyttöön vain reunoiltaan. Suoralta osalta tuo panssarilasi oli hieman irti näytöstä, jonka vuoksi se haittasi tuntuvasti käyttöä, eikä kestänyt juuri mitään. Ja kuinka ne kaikki väkisin väännetyt kaarevien reunojen "toiminnotkin" ovat typeriä.

Nyt käytössä Huawei P20 Pro, jossa onneksi on vielä suora näyttö, mutta vähiin tulevaisuus näyttää kyllä pahalta.

Mä oon kans vähän ihmetellyt, että kuinka toiset paskoo jatkuvasti niitä puhelimiaan. Omakin on joskus tippunut, mutta yhdestäkään en ole saanut näyttöä paskaksi. Toki tässä on tuuriakin mukana.

Mutta kyllä se näyttö kestää suoraa iskua ilman vääntöä älyttömästi. Esim vanhaa HTC onea koetin hajottaa aikanaan tahallaan, näytössä ei jälkeäkään vaikka löin sillä useamman kerran täysillä takan kylkeen. Taivuttamalla meni sitten hyvin äkkiä paskaksi. Ja niin tuntuu menevän monella muullakin, joka sitä puhelinta takataskussa pitää. Näyttö on jatkuvassa pienessä jännityksessä.

Heikoin on ollut S7 Edge, jonka näyttö hajosi, kun puhelin tippui reisitaskun korkeudelta asfaltille. Itse en koskaan ole hajoittanut näyttöä takataskussa, mutta tippumalla on hajonnut ainakin kolme näyttöä ja yksi puhelin jäi auton oven väliin. Hölmöin rakenne oli jossakin Sonyn muka vähän iskuja kestäväksi tehdyssä puhelimessa, joka luiskahti taskusta toimistotuolilla istuessani. Puhelin tippui muovisen tuolinjalan päälle ja se rikkoi napin. Kun nappi oli samaa rakennetta kuin näyttö, niin uusi näyttö ja samalla puoli puhelinta uusiksi kovaan hintaan.

S7E mullakin meni palasiksi. Takalasi myös.
Ei tosin tekemistä kaarevuuden kanssa, mutta joo samaa mieltä että haittaa siitä vaan on ainakin tässä kontekstissa.
Niin, ja kirsikkana kakun päälle kameran linssi halkesi myös, tai tarkemmin sen lasi. Sitten se keräsikin paskaa sisälle, ja kamera käyttökelvoton.
Pelkkä sen kameran lasin vaihto ei kuulemma onnistu. Pitää ilmeisesti saada takalasi irti myös sen vaihtaakseen, ja koska se oli halki niin ei saisi takaisin.
Korjaus kun olisi maksanut lähemmäs 400€ niin sama se uusi luuri hankkia.

Nyt täälläkin P20 Pro.
Ilman suojalasia, mutta se mukana tullut läpinäkyvä takakuori on käytössä.
Enköhän lasin hae. Ei sitä kuitenkaan huomaa, ja kyllä se estää melko pitkälle näytön halkeamisen.
Se ostaessa päällä ollut kalvo lähti irtoamaan niin oli pakko irrottaa.

Nyt täälläkin P20 Pro.
Ilman suojalasia, mutta se mukana tullut läpinäkyvä takakuori on käytössä.
Enköhän lasin hae. Ei sitä kuitenkaan huomaa, ja kyllä se estää melko pitkälle näytön halkeamisen.
Se ostaessa päällä ollut kalvo lähti irtoamaan niin oli pakko irrottaa.

Itsellä oli tuossa aluksi panssarilasi, mutta se ei ollut oikein menestys. Nappi tulee tässä mallissa niin lähelle reunaa, että panssarilasille jää vain joku millin leveä kannas napin ja reunan väliin. Tuo ei sitten, yllätys yllätys, kestänyt yhtään mitään, vaan katkesi ekana päivänä taskussa. Lasi lähti murenemaan tuosta alusta. Peukkuunkin vähän tympeän tuntuinen tuollainen murtunut lasi. Päädyin ottamaan panssarilasin pois ja hankin Ringke fusion -kuoren, johon ole erittäin tyytyväinen. Kuoren reilun kokoinen ”puskuri” tulee reilusti lasin pinnan yläpuolelle tarjoten oikein hyvän suojan, jota on pari kertaa jo koeponnistettu. Puhelin pysyy nyt myös kädessä oikein hyvin, eikä sitä tarvitse kynsiä ylös pyödältä.

Nykyisin muodissa olevat kaarevareunaiset näytöt ovat syvältä. Niiden vuoksi lasi on ensimmäisenä syleilemässä asfalttia vähän joka kulmassa, kun takapuolikin on lasia ja tietenkin kaarevilla reunoilla. Kaarevuus tekee myös suojakuorien toiminnasta hankalaa ja panssarilasitkin maksava sitten maltaita. Kaikista paskin panssarilasi, mitä itsellä on ollut, oli sikahintainen Panzerglas, joka oli tehty tarttumaan S7 Edgen kaarevaan näyttöön vain reunoiltaan. Suoralta osalta tuo panssarilasi oli hieman irti näytöstä, jonka vuoksi se haittasi tuntuvasti käyttöä, eikä kestänyt juuri mitään. Ja kuinka ne kaikki väkisin väännetyt kaarevien reunojen "toiminnotkin" ovat typeriä.

Nyt käytössä Huawei P20 Pro, jossa onneksi on vielä suora näyttö, mutta vähiin tulevaisuus näyttää kyllä pahalta.

Heikoin on ollut S7 Edge, jonka näyttö hajosi, kun puhelin tippui reisitaskun korkeudelta asfaltille. Itse en koskaan ole hajoittanut näyttöä takataskussa, mutta tippumalla on hajonnut ainakin kolme näyttöä ja yksi puhelin jäi auton oven väliin. Hölmöin rakenne oli jossakin Sonyn muka vähän iskuja kestäväksi tehdyssä puhelimessa, joka luiskahti taskusta toimistotuolilla istuessani. Puhelin tippui muovisen tuolinjalan päälle ja se rikkoi napin. Kun nappi oli samaa rakennetta kuin näyttö, niin uusi näyttö ja samalla puoli puhelinta uusiksi kovaan hintaan.
Mulla on ollut juurikin tuo S7 edge käytössä yli 2 vuotta. Oon joskus tiputellutkin tätä, useimmim sohvapöydältä lattialle ja ehkä kerran pari ulkona. Ei mitään jälkiä. Mulla on käytössä sellainen takakuoren päälle tuleva muovi, ei muuta. Joku versio tuli sivusta katsoen millin etureunan yli, eli otti ekana kiinni kun puhelin tippui näyttö edellä. Nykyisessä ei oo tuotakaan. Panssarilaseja tms en oo käyttäny tässä koskaan, eikä näytössä ole naarmuja.

Piditkö puhelinta koskaan takataskussa? Entäs @TML ?

Mun teoria edelleen on, että noin siihen saa aikaan jännitystä ja hiusmurtumia ja sitten ei tarvi tulla kuin pieni isku ja näyttö on siinä. Toki välillä riittää ihan paska tuurikin. Avokilla tipahti kotona Honor 8 lattialle ja saman tien näyttö rikki.

Siitä oon samaa mieltä, että koko kaareva näyttö on aivan turha. Otin tän mallin silloin, kun S7 ei ollut hyllyssä.

Toi P20 pro näyttää ihan hyvältä vaihtoehdolta sitten joskus seuraavaksi puhelimeksi. Sais olla pienempikin toki. Jotenki oon vaan mieltänyt tuon huawein niin, että aina saa säätää. Honor 7 sai aikaan äänettömät herätykset ja whatsapp toimi miten sattuu. Emännän Honor 8 tuo whatsapp temppuilee edelleen välillä. S10e kattelin jo muuten, mutta suhteessa huono akku ei kiinnosta.

Itsellä oli tuossa aluksi panssarilasi, mutta se ei ollut oikein menestys. Nappi tulee tässä mallissa niin lähelle reunaa, että panssarilasille jää vain joku millin leveä kannas napin ja reunan väliin. Tuo ei sitten, yllätys yllätys, kestänyt yhtään mitään, vaan katkesi ekana päivänä taskussa. Lasi lähti murenemaan tuosta alusta. Peukkuunkin vähän tympeän tuntuinen tuollainen murtunut lasi. Päädyin ottamaan panssarilasin pois ja hankin Ringke fusion -kuoren, johon ole erittäin tyytyväinen. Kuoren reilun kokoinen ”puskuri” tulee reilusti lasin pinnan yläpuolelle tarjoten oikein hyvän suojan, jota on pari kertaa jo koeponnistettu. Puhelin pysyy nyt myös kädessä oikein hyvin, eikä sitä tarvitse kynsiä ylös pyödältä.
Juu, ja Panzer ei varmaan juuri tuosta syystä edes yritä sinne napin alle saada sitä.
Eli siinä on lovi napin kohdalla.

Katselin tuota Ringke Fusion, varmasti pätevä.
Itsellä vaan hiertää isommat kuoret, mutta ehkä sitä voisi kokeilla. Tuohan on vielä jopa halpa.

Toki näistä ei mikään estä sitä jos osuu jotain etäisesti terävää, ja jotain joka vaan ulottuu sen kuoren korotuksen yli.

En pidä, omituinen jo ajatuksena. :D
Etutaskussa, mut tokihan se ottaa siitäkin jännitystä. Pidän tosin pl. kuppilassa tms puhelinta aina pöydällä.

Toi P20 pro näyttää ihan hyvältä vaihtoehdolta sitten joskus seuraavaksi puhelimeksi. Sais olla pienempikin toki. Jotenki oon vaan mieltänyt tuon huawein niin, että aina saa säätää. Honor 7 sai aikaan äänettömät herätykset ja whatsapp toimi miten sattuu. Emännän Honor 8 tuo whatsapp temppuilee edelleen välillä. S10e kattelin jo muuten, mutta suhteessa huono akku ei kiinnosta.
Juu, Huaweissa on tosiaan moisia ongelmia ollut. Etenkin noissa Honor.
P20 Pro kohdalla, ja kaverin lähes yhtä tuoreella Huawei (P10? Mate 10? Joku noista...) en taas ole noita ongelmia enää kokenut tai kuullut kaverilta.

Mulla on ollut juurikin tuo S7 edge käytössä yli 2 vuotta. Oon joskus tiputellutkin tätä, useimmim sohvapöydältä lattialle ja ehkä kerran pari ulkona. Ei mitään jälkiä. Mulla on käytössä sellainen takakuoren päälle tuleva muovi, ei muuta. Joku versio tuli sivusta katsoen millin etureunan yli, eli otti ekana kiinni kun puhelin tippui näyttö edellä. Nykyisessä ei oo tuotakaan. Panssarilaseja tms en oo käyttäny tässä koskaan, eikä näytössä ole naarmuja.

Mun teoria edelleen on, että noin siihen saa aikaan jännitystä ja hiusmurtumia ja sitten ei tarvi tulla kuin pieni isku ja näyttö on siinä. Toki välillä riittää ihan paska tuurikin. Avokilla tipahti kotona Honor 8 lattialle ja saman tien näyttö rikki.

Siitä oon samaa mieltä, että koko kaareva näyttö on aivan turha. Otin tän mallin silloin, kun S7 ei ollut hyllyssä.

En ollut kerinnyt pitää tuota luuria juuri missään taskussa silloin, kun se hajosi. Yleensä kyllä kuljetan perstaskussa puhelinta, mutta pidä sitä siellä koskaan istuessani. Ei siihen mitään jännityksiä tule.

P20 Pro on täällä toiminut oikein hyvin, paremmin kuin S7 Edge ja S7, joista jälkimmäinen unohteli hälyttää puheluista. Itse pidän myös Huawein Android versiosta enemmän kuin Samsungin ja Huawein navigointinappi on mielestäni suorastaan nerokas.

Katselin tuota Ringke Fusion, varmasti pätevä.
Itsellä vaan hiertää isommat kuoret, mutta ehkä sitä voisi kokeilla. Tuohan on vielä jopa halpa.

Toki näistä ei mikään estä sitä jos osuu jotain etäisesti terävää, ja jotain joka vaan ulottuu sen kuoren korotuksen yli.

Hinta ja laatu kohtaa tuossa mun mielestä tosi hyvin. Puolen vuoden käytön jälkeen ei vielä mitään eroosiota havaittavissa.

Se mahdollisuus toki aina jää, että puhelin tippuu johonkin kivikkoon sopivasti, mutta niitä iskuja lasi kestää jo paremmin. Pahimpia ovat juuri lasi joustamattiin nurkkiin kosdistuvat iskut, joissa puhelin tippuu melkein pystyssä, jolloin suurin iskun takana on suurin osa puhelimen massasta. Ja mitä tekeekään teollisuus: ympäröi rungon noilla joustamattomilla lasin reunoilla... Onhan se tietenkin hyvää bisnestä myydä uusia näyttöjä puhelimiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom