Android - puhelimet ja softat

Mitä tuosta Honorista nyt lukenut, niin halvan tuntuinen kädessä, muovisen ja halvan tuntuinen ja terävät reunat. En tiedä kuinka itseä haittaisi. Yksi vaihtoehto myös voisi olla: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-Moto-G-2015-3rd-gen-4G-Android-puhelin-musta

En oo ikinä oikein ymmärtänyt kitinää siitä miksi joku on halvantuntuinen. Ymmärrän jos maksaa puhelimesta +600€, niin sitten kaiken pitäis olla viimeisen päälle premium. Musta toi Honor 6 on ihan huippu puhelin, ainoa miinus on että se on vähän liukas ja siihen oli ostettava muutaman millin paksuinen silikoni suoja päälle. Pito parano huomattavasti ja puhelin pomppaa kuin superpallo jos tippuu. :D Tuo oli Nokialaisten jälkeen itselle ensimmäinen android ja ainakin itse olen tykännyt tuosta Honorin / Huawein android versiosta. Hinta ja kokokin vielä miellytti itseäni, niin 9kk käytön jälkeen ei voi kuin olla tyytyväinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä itseä häiritsee halvalta tuntuvat puhelimet, mutta juurikin sitten siellä 400-700 hinta-akselissa. Sampat nyt tulee ekana mieleen esimerkkinä, tosin aivan uusimpia en ole handlannut ja niissä taisi tulla metallia mukaan.

Tuosta kun nyt puhetta, niin ihme tapahtui. Vaihdoin pois HTC luurista, oli siis HTC One M8 viimeeks, sitä ennen HTC One X, ja sitä ennen HTC Desire.
Nyt One M8 meni särähtää rikki, niin käteen saapui tuossa joskus 1½ vko sitten LG G4 sillä aito nahka (tm) takakannella.

Oon kyllä ollu varsin tyytyväinen, ja tuo nahkainen takakuori tekee tästä laadukkaan oloisen vaikka käytännössä muuten vain muovia.
Koko on just hyvä, sopiva upgrade jo pieneltä tuntuvalta HTC One M8.
Kamera varsin jees, ja softassa ei kauheasti mitään ekstraa näy paitsi pika-asetuksien palkki on huonompi kuin vanilla tai jopa HTC Sense imho ehram.
Akkukestosta kuullut valitusta, mutta mun mielestä ihan perus. Ei vain ole erityisen hyvä.

Lisäsin z3:n aiempien omien gmail sähköpostien lisäksi kamppailuseuran sähköpostin (myös gmail) ja valitsin tilin muodoksi tiliasetuksista ihan sähköposti google tilin sijaan kun ajattelin että saan sen sitten sähköpostikuvakkeena erikseen omaan kansioon missä on muitakin seuraan liittyviä juttuja.

Huomasin kuitenkin nyt, että seuran sähköpostiosoite oli vaihtunut käyttäjätiedoissa mun oletussähköpostiksi ja esim. Tekstiviestisovelluksesta kun klikkaa mun profiilia niin siellä se näyttää ton seuran mailiosoitteen.
Mitenköhän sen saisi muutettua takasin, ettei ainakaan tekstiviestit yms. Varmuuskopioidu seuran driveen kun sinne on pääsy koko hallituksella.

Ainakaan käyttäjät ja profiilit valikosta sitä ei saa muutettua vaan se vaihtaa aina seuran mailin takaisin. En myöskään löytänyt mistä tuon sähköposti tilin pystyy poistamaan puhelimelta kun sen kyllä voisi ihan poistaa sillä näen mailit kyllä ihan gmail sovelluksestakin.

^ Katso synkkäysasetukset ja määrittele sieltä mitkä tilit synkkää mitäkin. Itselläkin on useampi tili päällekkäin, eritoten kalenteri toimii kivasti kun hakee monta kalenteria samaan näkymään.

Joo kyllä mä sieltä lopulta löysin tiliasetuksista paikan mistä ton tilin poistettua sähköposti sovelluksesta. Ei se vissiin ilmeisesti synkkauksia mitenkää sekottanutkaan mutta pakotti automaattisesti profiilin oletus sähköpostiksi tuon osoitteen mikä on puhelimen sähköpostisovelluksella käytössä.

En kyllä rehellisesti sanottuna ymmärrä, mihin nuin tarkkaa näyttöä tarvitaan näissä alle 6 tuuman laitteissa. Muuten ok julkistuksia jälleen Sonyltä, mutta ihmettelen, miksi Sony ei jo pikkuhiljaa survaise kuvanvakainta puhelimeensa, koska tekee kuitenkin monille firmoille kameroita.

En kyllä rehellisesti sanottuna ymmärrä, mihin nuin tarkkaa näyttöä tarvitaan näissä alle 6 tuuman laitteissa. Muuten ok julkistuksia jälleen Sonyltä, mutta ihmettelen, miksi Sony ei jo pikkuhiljaa survaise kuvanvakainta puhelimeensa, koska tekee kuitenkin monille firmoille kameroita.
En minäkään. Taitaa olla vain tuommonen teknologian esittely.
Itse just päivitin 1080p > 1440p puhelimessa, niin en siinäkään kummasti eroa huomaa........

Ei tosiaan taida optista kuvanvakainta olla tuossa? Kummallista, ettei edes Premium mallissa.
Toisaalta eihän myöskään iPhone 6 ole (6 Plus on), ja sillä ihan jeppis räpsyt tulee.

On se saatana kumma kun lollipopin julkaisemisesta jo vuosi aikaa, eikä vieläkään cyanogenmod 12 stablea kuulu. Pitää vissiin alkaa tutkimaan löytyykö jotain muuta varmaa romia nexus 5:een. Saa antaa vinkkejä. Hermot menny vanilla androidiin, lollipop on ihan paska. On se saatana kumma että googlen resursseilla ei saada kunnon käyttöjärjestelmää aikaiseksi. Vittu.

On se saatana kumma kun lollipopin julkaisemisesta jo vuosi aikaa, eikä vieläkään cyanogenmod 12 stablea kuulu. Pitää vissiin alkaa tutkimaan löytyykö jotain muuta varmaa romia nexus 5:een. Saa antaa vinkkejä. Hermot menny vanilla androidiin, lollipop on ihan paska. On se saatana kumma että googlen resursseilla ei saada kunnon käyttöjärjestelmää aikaiseksi. Vittu.
Mjaa, en sit tiedä mikä siinä on huonoa.
Omasta mielestä Lollipop on täysin käypä peli, ja kahdella luurilla on se jo ollut.
Googlen omassa laitteessa se on varmaan vielä inasen parempi.

Samasta syystä omassa HTC One M8 luovuin tuosta CM:stä, ei päivityksiä kuulunut.
Heitin takaisin stock.

One Plus on vähän eri asia. :P
Plus CM:n kohdalla jokainen luuri on asia erikseen.

Niin, tech demo toi vaan on.

Onko nykypäivän androideissa tai ylipäätään missään androidissa samanlaista vammaista ominaisuutta, kuin iphoneissa, että jos lataa appstoresta tai yhtään mistään mitään mikä on yli 100mt kokoinen, niin puhelin vaatii wlan yhteyttä? Tuo on yksi ja ainoa asia joka iphonessani minua vituttaa päivä päivältä enemmän ja olen sen takia jopa miettinyt vaihtamista android luuriin. Syy on yksinkertaisesti se, että minulla on tällä hetkellä 2 megan wlan kotona ja puhelimen liittymästä irtoisi parhaimmillaan 150megaa, niin käyttäisin ihan mielelläni sitä mielummin latauksiini.

Onko nykypäivän androideissa tai ylipäätään missään androidissa samanlaista vammaista ominaisuutta, kuin iphoneissa, että jos lataa appstoresta tai yhtään mistään mitään mikä on yli 100mt kokoinen, niin puhelin vaatii wlan yhteyttä? Tuo on yksi ja ainoa asia joka iphonessani minua vituttaa päivä päivältä enemmän ja olen sen takia jopa miettinyt vaihtamista android luuriin. Syy on yksinkertaisesti se, että minulla on tällä hetkellä 2 megan wlan kotona ja puhelimen liittymästä irtoisi parhaimmillaan 150megaa, niin käyttäisin ihan mielelläni sitä mielummin latauksiini.
Ei ainakaan omassa androidissa ole (LG G2), enkä usko että nykyandroideissa muissakaan.

Ei ainakaan omassa androidissa ole (LG G2), enkä usko että nykyandroideissa muissakaan.
Vakiona tuo on päällä (Google Play:n asetus) että vain WiFi yli, mutta tietenkin sen saa pois.

Tutustuminen Android-maailmaan jäi lyhyeksi kun huomasin, miten yli 400-merkkinen tekstiviesti muuttuu automaattisesti multimediaviestiksi. WP:ssä tuo raja taisi olla 1500 merkkiä. Tuolla on oikeasti merkitystä, jos lähettelee ulkomailta/ulkomaille/ulkomaalaiseen liittymään viestejä. Muutenkin yllätyin miten WP on sujuvampi käyttis Androidiin verrattuna. Ikonit ja widgetit tuntuivat jotenkin vanhanaikaisilta ja tuli mieleen Nokian N900. Huono feature on myös default-asetus, jolla verkkovierailut on automaattisesti sallittu ulkomailla. Kyseessä Lollipop.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom