Android - puhelimet ja softat

Hommasin Lenovon a10-70 tabletin ja chromecastin, mutta en millään saa selaimeen google castia, jolla selaimella tapahtuvan surffailun sais suoratoistettua telkkarissa. Onkoniin, että androidille ei tuota ominaisuutta saa? Windows-läppäreille sai ladattua helposti ja toimii hyvin.
Niin tosiaan toi Google Cast on tarkoitettu varsinaisille tietokoneille, ml. Chrome OS koneet.
Androidilla pitää käyttää Chromecast appsia, mutta siinä on vaatimuksena (ainakin tekstin mukaan) Android 4.4.2. https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en&ref_topic=2995192#
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app

Ei siihen sun tablettiis oo tullu vielä uudempaa kuin 4.2? Tai siis 4.2 listaa kaupat sun tabletille, mutta juttua löyty että olisi uudempaa versiota tullut jo sille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkäs nuo edullisemmat puhelinmallit. Onko kellään kokemuksia tuosta Huawein Honor Hollysta? Olisko kannattava ostos?

E: Tai onko tuossa hintaluokassa jotain muuta hyvää vaihtoehtoa?

Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään muulla hajonnut Z -sarjan Sony ns. itsestään? Mulla meni Z1 Compactin näyttö halki ilman mitään ulkoista iskua, sellaiset hiushalkeamat ilmestyi näyttöön suojakalvon alle ja näyttö ei enää kunnolla toiminut. Onneksi sain sentään tiedot talteen koneelle. Kun vähän googlettelin, niin taitaa olla oikein tyyppivika. Englannissa on näitä mennyt samalla tavalla vaikka kuinka paljon, ilmeisesti Sony on joutunut myöntämään että tuotteessa on vikaa. Puhelin on nyt huollossa ja odottelen mikä on täällä tuomio, yrittävätkö vängätä mun maksettavaksi. Vituttaa.

Mitenkäs nuo edullisemmat puhelinmallit. Onko kellään kokemuksia tuosta Huawein Honor Hollysta? Olisko kannattava ostos?

E: Tai onko tuossa hintaluokassa jotain muuta hyvää vaihtoehtoa?
Ainoa ns. halpis Android mitä voi suositella on Moto G/E. Kohta tulossa uudet mallit, joten jos ei ole ihan hirveä hoppu niin hetken vielä odottelisin

What is this madness? :D

Commodore returns as a 5.5-inch, nostalgia-powered smartphone
http://www.engadget.com/2015/07/14/commodore-phone/

commodore.jpg

Onko kenelläkään muulla hajonnut Z -sarjan Sony ns. itsestään? Mulla meni Z1 Compactin näyttö halki ilman mitään ulkoista iskua, sellaiset hiushalkeamat ilmestyi näyttöön suojakalvon alle ja näyttö ei enää kunnolla toiminut. Onneksi sain sentään tiedot talteen koneelle. Kun vähän googlettelin, niin taitaa olla oikein tyyppivika. Englannissa on näitä mennyt samalla tavalla vaikka kuinka paljon, ilmeisesti Sony on joutunut myöntämään että tuotteessa on vikaa. Puhelin on nyt huollossa ja odottelen mikä on täällä tuomio, yrittävätkö vängätä mun maksettavaksi. Vituttaa.
Onhan noita Suomessakin hajonnut, tietääkseni kuluttajan piikkiin ovat menneet. Huollosta lausunto että ulkoisesta iskusta tms johtuva ja korjausehdotus hintalappuineen. Ko. malliston tyyppivikojahan tuo on, lasinen materiaali on aika hanurista käyttöä ajatellen. Toinen mitä noista on raportoitu on että prossun kuumeneminen sulattaa liimauksia saumoista ja luvattu vedenkestävyys oli sitten siinä. Eli nuo Sonyn mallit jättäisin kyllä hyllyyn

Onhan noita Suomessakin hajonnut, tietääkseni kuluttajan piikkiin ovat menneet. Huollosta lausunto että ulkoisesta iskusta tms johtuva ja korjausehdotus hintalappuineen. Ko. malliston tyyppivikojahan tuo on, lasinen materiaali on aika hanurista käyttöä ajatellen. Toinen mitä noista on raportoitu on että prossun kuumeneminen sulattaa liimauksia saumoista ja luvattu vedenkestävyys oli sitten siinä. Eli nuo Sonyn mallit jättäisin kyllä hyllyyn
No enpä ala maksamaan 200€ näytön vaihtoa 250€ puhelimeen. Saapa nähdä miten todistavat ulkoisen vaurion puhelimeen, jossa ei sellaista ole. Puhelimen on lienee kestettävä ns. normaalia käyttöä ilman mekaanista hajoamista. Eli ilmeisesti menee riitelyksi.

Kannattaa ainakin varautua siihen että ei välttämättä ole ns. selvä takuuasia. Toki täytyy muistaa että negatiivisista kokemuksista raportoidaan aina herkemmin, eli jos homma on mennyt niinkuin pitääkin, niistä harvemmin kirjoitellaan.
Matkapuhelinfoorumilta löytyy kotimaisia kokemuksia ko. mallista ja muistakin Sonyista niin hyviä kuin huonojakin, myös noista näytön ja takalasin halkemisistakin

^Joo, ilmeisesti huoltoa hoitava SCF huolto on erikoistunut hatusta vedettyihin diagnooseihin, jossa luikerrellaan takuu/virhevastusta ulos. Ilmeisesti ihan kannattava bisnes, kun saadaan asiakas maksamaan valmistusvirheiden korjaus. En siis aio korjauttaa puhelinta, mun puolesta Gigantti voi pitää sen. Matka jatkunee jonkun toisen merkkisen puhelimen kanssa.

Viimeksi muokattu:
^Joo, ilmeisesti huoltoa hoitava SCF huolto on erikoistunut hatusta vedettyihin diagnooseihin, jossa luikerrellaan takuu/virhevastusta ulos. Ilmeisesti ihan kannattava bisnes, kun saadaan asiakas maksamaan valmistusvirheiden korjaus. En siis aio korjauttaa puhelinta, mun puolesta Gigantti voi pitää sen. Matka jatkunee jonkun toisen merkkisen puhelimen kanssa.
Juu. HTC:n luurit menee myös tuon SCF:n kautta. Ja mulla on muutama kaveri sanonut, että ei enään ikinä osta HTC:ta tuon huollon luikertelun takia. Yhdelle kaverilleni myin vanhan HTC One m7:n ja se buuttaili itsestään. Huollossa olivat sanoneet että kosteutta sisällä. Ei jatkoon. No kaveri antoi sen toiselle joka tykkää räplätä elektroniikkaa. Todellinen syy buuttailuun oli lian jumittama käynnistysnappi puhelimen päällä.

Itsellä ei ole ongelmia huollon kanssa ollut. Nyt pitäisi oma M8 laittaa ehkä huoltoon. Sama vika tullut, kun mikä M7:ssa oli, eli taustavalo näytössä puskee muutamasta kohdasta kirkkaammin. Eli valkoista näytöllä ollessa näkee vähän kirkkaampia kohtia.

Motorolan puhelimissa on se hyvä puoli että päivitykset ovat taattuja ja tulevat nopeasti. Noita Huaweita on kyllä kehuttu myös, itse olen lähinnä hypistellyt ja tykkäsin kyllä käyttöjärjestelmästä. Aika iphonemainen , Android - puritanisteille ei välttämättä iske. Mutta valmistajasta riippumatta nuo halvemmat versiot tuppaavat saamaan päivitykset sitten joskus/ei ikinä.

Motorolan puhelimissa on se hyvä puoli että päivitykset ovat taattuja ja tulevat nopeasti. Noita Huaweita on kyllä kehuttu myös, itse olen lähinnä hypistellyt ja tykkäsin kyllä käyttöjärjestelmästä. Aika iphonemainen , Android - puritanisteille ei välttämättä iske. Mutta valmistajasta riippumatta nuo halvemmat versiot tuppaavat saamaan päivitykset sitten joskus/ei ikinä.

Joo itse tykkään myös kovasti käyttiksestä. Halppis Android päivitetään ostamalla uusi. Johonkin 500 euron kapulaan saa ostaa ainakin kolme uutta halppista joista viimeinen varmasti hakkaa jo muiltakin ominaisuuksiltaan kuin käyttikseltä sen vanhan naarmuuntuneen 500 euron huippukapulan :)

Nexus luurit toki parhaita jos haluaa nopeat päivitykset, tulee käytännössä heti kun julkaistaan.
Uusia Nexus puhelimia tulee vissiin kaksi aivan kohta, tosin voi olla että halvahko hinta ei enää jatku kuten joskus aiemmin. Olihan jo edellisellä Nexus phabletilla ihan premium hinta.

Puhelimena Samsung Galaxy S5. Akku?! alkanut temppuilemaan. Saattaa olla varausta jopa 40%, mutta yön aikana lepotilassa saattaa tyhjentää koko akun. Mistähän mahtaa johtua?

Puhelimena Samsung Galaxy S5. Akku?! alkanut temppuilemaan. Saattaa olla varausta jopa 40%, mutta yön aikana lepotilassa saattaa tyhjentää koko akun. Mistähän mahtaa johtua?
Saattaa johtua monestakin asiasta :) Oletko katsonut statistiikasta mikä akkua kuluttaa? Google + on yksi mikä tunnetusti imee akkua kuin sieni, jos sitä ei käytä niin kannattaa poistaa koko google + - profiili. Jos ei mitään järkiperäistä syytä puhelimen akkuohjelmasta kulutukselle löydy, niin tehdasasetusten palautus ( jos et ole esim. mahdollisen päivytyksen jälkeen tätä tehnyt). Yleensä syynä on softa, ei mikään fyysinen vika, toki aina on mahdollista että akku on viallinen/tiensä päässä yms.

Onko kenelläkään kokemusta Huawei P8:sta? Onko hintansa arvoinen vai saako lisähinnalla huomattavasti paremman pelin? Ainakin akunkestoa, ja wlanin ja usb-portin vanhuutta on arvosteltu.

Juu. HTC:n luurit menee myös tuon SCF:n kautta. Ja mulla on muutama kaveri sanonut, että ei enään ikinä osta HTC:ta tuon huollon luikertelun takia. Yhdelle kaverilleni myin vanhan HTC One m7:n ja se buuttaili itsestään. Huollossa olivat sanoneet että kosteutta sisällä. Ei jatkoon. No kaveri antoi sen toiselle joka tykkää räplätä elektroniikkaa. Todellinen syy buuttailuun oli lian jumittama käynnistysnappi puhelimen päällä.

Itsellä ei ole ongelmia huollon kanssa ollut. Nyt pitäisi oma M8 laittaa ehkä huoltoon. Sama vika tullut, kun mikä M7:ssa oli, eli taustavalo näytössä puskee muutamasta kohdasta kirkkaammin. Eli valkoista näytöllä ollessa näkee vähän kirkkaampia kohtia.

Tänään tuli Sonyn osalta huollon lausunto, nyt veti kyllä SCF kaikkien aikojen pohjat: "Laitetta käsitelty takuuehtojen vastaisesti. Suojakalvo rikkonut näytön, näyttö mekaanisesti vioittunut". Eli ei takuuseen. Mä haluaisin nähdä ne Sonyn takuuehdot, joissa todetaan että ulkoisen suojakalvon käyttö näytön päällä poistaa takuun, tai ylipäätään jonkinlaisen selityksen siitä miten suojakalvo voi rikkoa näytön? Eli riitelyksi menee, Gigantti tietenkin vetoaa huoltofirman lausuntoon.

Mikäköhän kesäpoika noita lausuntoja kirjoittaa SCF:llä vai onko siellä oikeasti vaan niin mulkkua sakkia, että keksitään tuollaisia valheita. Kiinnostaisi tietää miten se suojakalvo sen lasin hajoittaa. Olisi edes väittänyt, että iskusta tai väännöstä johtuvaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom