Android - puhelimet ja softat

No tukeehan se. Kyllä toi Jelly Bean pitäisi sen luurin oman update-valikon kautta löytyä OTA-päivityksenä myös, jos luurissa sisällä oleva firmware vaan on tuota samaa NEE-versiota.

Tosin Odinin kautta pari pykälää varmempaa ja nopeampaa toi päivitys.

Ja jos on joskus työnnetty rootti tai jonkun toisen maan versio sisään niin sitten ei toimi kuin ton Odinin kautta palaaminen takaisin normipäivityksiin. KIES ei suostu päivittämään mitään jos luurin raudan maatunniste on eri kuin päivityksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Okei, no sitä minäkin.

Ilmeisesti tosin kai niin että jos JB jo nyt haluaa se vaatii Kiesin ainakin meillä Suomessa? Jos siis jätetään pois kaikki ulkopuolisten viritykset, yhtään niitä vähättelemättä.

Tukee tukee ja on aina tukenut, mutta tätä päivitystä ei ole lykätty sieltä saatavaksi. Jostain kumman syystä.
Niin, ei vielä ehkä vai eikö tule ollenkaan?

Ainakin Note 2:n mukana tulee 4.1.1 vakiona ja täpit löytyy "etsi ohjelmistopäivitykset automaattisesti". Jostain syystä se haluaa kuitenkin wifiyhteyden siihen.

Kumma että se pakottaa Wifin, mulla sanoo HTC:llä että suositellaan koska se on niin iso paketti. Saa toki vaikka keskellä mettää päivittää datan kautta. Muualla maailmassa kun rajaton netti voi olla kovinkin tyyris käsite. :)

Pakollista tuntuu olevan mulla vain tuo akkulataus, mutta se on ihan hyvä juttu. Voi käydä hassuja jos akku loppuu kesken päivityksen. :dance2:

Onko jollakin tietoa kuinka Google Play -kaupan saa englanninkieliseksi? Ärsyttää kun ohjelmien kuvaukset kääntyy jonkun automaattikääntäjän avulla suomeksi, ja lopputuloshan on aivan perseestä. Haluaisin myös lukea muiden kuin suomalaisten käyttäjien kommentteja ohjelmista. Macilla & Safarilla selatessa kaikki oli englanniksi, mikä varmaankin johtui siitä etten ollut logannut omaan google-tiliin. Haluaisin saman näkymän kuitenkin myös silloin kun olen kirjautunut sisälle.

*Edit* onnistuikin jo! Eli tilin asetuksissa oli pudotusvalikko josta sai valita kielen.

Ei moro noita Google laitteiden hintoja. :hyper: Ensin Nexus 10 ja nyt tämä.

The device will sell for $299 with 8GB of storage, or $349 with 16GB.

Otetaan huomioon että myös Nexus 7 hinta oli käytännössä vain $:€ 1:1, ja jos tämäkin niin.... :wtf:
Okei, ei LTE, mutta ainakin itse kun asiaa mietin niin onko sillä hirveästi väliä? HSPA+ nopeuksilla tavara liikkuu varsin sutjakkaasti, ja ainakaan mulla ei ole tarvetta nopeampaan lataamiseen kuin mitä esim. Tampereella mun HTC One X vetää ~6 megaa tjsp. Tietenkin jos LTE tuo myös laadukkaamman (nopeamman, mutta ei latausnopeus) netin niin okei se on hienoa. Tälläkin hetkellä striimaa 256K musaa pätkimättä ja HD videot tubesta, ainakin mulle riittää kunnes LTE tuki on oikeasti laaja.

Jos ton saa täältä edes 450 euroon niin on se siltikin kova. Googlelaiset on ihan hulluja..

Jos tossa olis lte-tuki niin hinta olis (mutuna) 200-300 kalliimpi, eikö? Ainakin sinnepäin. 3g riittää itelle ihan hyvin kun on hinnaltaan niin alhainen, ainakin saunalahdella. Sinänsä ymmärrän ton jenkkien vouhotuksen kun siellä dataliikenne on kuulemma hidasta paikoitellen, mutta täällä suomessa on joku kolme ihmistä niin ihan sama. Mä sahaan tampereen keskustasta töihin nokian rajalle ja ei mitään valittamista noiden nopeuksien suhteen.

Tulee taas kotona sanomista kun vien sinne uuden vimpaimen.. vituttaa jo nyt, MUTTA OLIPAHAN HALPAA!!1!

Jos ton saa täältä edes 450 euroon niin on se siltikin kova. Googlelaiset on ihan hulluja..

Jos tossa olis lte-tuki niin hinta olis (mutuna) 200-300 kalliimpi, eikö? Ainakin sinnepäin. 3g riittää itelle ihan hyvin kun on hinnaltaan niin alhainen, ainakin saunalahdella. Sinänsä ymmärrän ton jenkkien vouhotuksen kun siellä dataliikenne on kuulemma hidasta paikoitellen, mutta täällä suomessa on joku kolme ihmistä niin ihan sama. Mä sahaan tampereen keskustasta töihin nokian rajalle ja ei mitään valittamista noiden nopeuksien suhteen.

Tulee taas kotona sanomista kun vien sinne uuden vimpaimen.. vituttaa jo nyt, MUTTA OLIPAHAN HALPAA!!1!
Mutuilua on jo ollut että hinta olisi kuitenkin reilu 500€ Suomessa. :/ Ruotsissa hinnan on julkaissut yksi operaattori (ainakin), ja ilman liittymää oli vajaan 450€ luokkaa.

Tuosta datasta, Androidsuomi jo valaisi hieman lisää eli:
Google Nexus 4 on ”4G”-laite [DC-HSDPA]

Monet ovat itkeneet LTE:n puutetta eilen julkaisusta Nexus 4-laitteesta. Ongelma ei ole kuitenkaan kovin suuri sillä laite tukee DC-HSDPA nopeuksia eli maksimissaan 42Mbit/s. Kyseistä nopeusluokkaa myydään operaattoreidemme toimesta hieman ”valheellisesti” 4G:nä. Lohtu on toki laiha niille joilla on tarvetta LTE:n 100Mbit/s nopeuksille, mutta 42Mbit/s nopeusluokan hinnoittelu sopii kukkarolle keskimääräistä paremmin.

http://blog.androidsuomi.fi/2012/10/google-nexus-4-on-4g-laite/

Onhan tuossakin jo vauhtia.

No niin... yhden vuorokauden verran on ollut Sony Xperia S ja kyllä on S60 käyttäjänä ihan totaalisen pihalla vielä. Yritän säätää Jefitillä treeniohjelmaa ettei enää tarvitsisi kuljetella vihkoa mukana. Yritän myös löytää ohjelmaa jolla tuota puhelinta voisi käyttä PS3 kaukosäätimenä. Kaikkea on kyllä niin yllin kyllin ettei vielä tiedä mistä aloittaisi säätämään ja tekemään. Ei taida vielä tulla huippukäyttäjää minusta tällä viikolla. Mutta on se niin nätti ja näppärän tuntuinen että kyllä minä sen vielä opin hallitsemaan vaikka itku tulisi.

saankohan jotain kautta muutettua puhelun äänenvoimakkuutta? galaxy 3:sta meni volumenappi rikki, tai oikeestaan toimii vaan alaspäin niin painelin sen vahingossa minimiin enkä saa ylös.

Sisällä on jonkilaiset mahikset kuullu mitä siellä toisessa päässä höpötetään, mutta ulkona alkaa olla jo aika heikkoa. Muutaman volumeapin latasin, mutta niistä sai vaan mediat, soitot yms säädettyä. help!

saankohan jotain kautta muutettua puhelun äänenvoimakkuutta? galaxy 3:sta meni volumenappi rikki, tai oikeestaan toimii vaan alaspäin niin painelin sen vahingossa minimiin enkä saa ylös.

Sisällä on jonkilaiset mahikset kuullu mitä siellä toisessa päässä höpötetään, mutta ulkona alkaa olla jo aika heikkoa. Muutaman volumeapin latasin, mutta niistä sai vaan mediat, soitot yms säädettyä. help!
Ilmeisesti Marketissa on ohjelmia jolla onnistuu. Esmes: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cb.volumePlus

Mä hajosin tohon Jelly Beaniin kun tajusin, että mun paljon käyttämä ominaisuus on hävitetty. Nimittäin kun volumenappia pitää alaspäin pohjassa, menee puhelin värinälle ja kun volumenappia painaa toisen kerran alaspäin, menee puhelin kokonaan äänettömälle. Nyt se ei tee mitään kun painaa toisen kerran. Miksi oi miksi? Saahan ton virtanapin takaa äkkiä, mutta toi toinen tapa oli kätsympi.

Kaverilla on kyllä JB, tosin Galaxy Nexus, ja kummankin moodin saa volumenapilla? Juurikin miten kuvailit. Onkohan Samppa kussu homman?

Jelly Beanin myötä tuli tuo Google Now suoraan menu napin taakse, mutta en suosittele ottamaan käyttöön vielä.
Syö nimittäin ihan homona akkua.

No jos se 299 dollaria on jossain walmartissa niin ei sitä kannata suomesta ostaa viiteen sataan, se kannattaa silloin tilata ebaysta/suoraan USAsta. Ei se hinta paljoa yli 3 sadan mene euroissa jos tarjontaa on riittävästi (ja miksei olisi jos voluumit on riittävän isot).

Halpaahan tuo on kuin saippua, kuitenkin aika huippuluuri näkyisi arvostelujen mukaan olevan. LG ja Google varmaan yrittävät taistella markkinoista muita alustoja vastaan...

Kotinäyttöjä

Minkälaisia kotinäyttöjä porukoilta löytyy ja launchereita mitä käytätte? Itsellä nyt reilun kuukauden ollut eka androidi (samsung galaxy note) ja hyvin pelannut tähän asti ja innostunut vähän muokkailemaan silmäystävällisemmäksi tuota.
Ur2BdE
tällähetkellä tuon näköinen ja apex launcherilla mennään... muutamassa kohdassa pari näkymätöntä appia tossa kotinäytössä. E: jaa ja jos tuo kuvanlinkkaus ei suoraan tuolla tavalla toimi niin linkki tähän vielä: http://aijaa.com/Ur2BdE

Adw launcher. Toltahan se nyt näyttää, eilen kokeilin itseasissa ekaa kertaa mitään tommosta modailua. Odotin (ihan tuon mikä on paras älypuhelin-ketjun perusteella) että se ois nyt sitä raivokasta tuntikausien säätämistä/muroilua/koodausta ja lopuksi koko vitun puhelin räjähtäisi käsiin.
25kpjck.jpg

Nii. Menihän siinä melkein 10 minuuttia. Eikä tullut edes hiki, olen vähän pettynyt nyt.

Mulla on edelleen tämmöne, mutta katsotaan mitä muroilee kun Jelly Beanin saan.

home.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom