Android - puhelimet ja softat

Nyt on jaossa S3:een toi virallinen 4.11 Jelly Bean myös Nordic/NEE alueen luureille.

Täytyy tsekata kotimatkalla korjasiko Puolaversion autotelakkaongelman.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fuuuuuuuuu, gimme gimme for HTC One......

No eihän toi paska autotelakan tunnistus toimi vieläkään. Pienellä googlauksella löytyi infoa että Samsung on pistänyt tuon telakkapalikan Jelly Bean kernelistä pois päältä.

Ihmeellistä perseilyä, eikös samppa itsekin myy jotain Galaxy-telakkaa? Luulisi että asiakaspalautetta tulee tuutin täydeltä, kun telakat eivät tee mitään.

Ei kyllä huvittaisi ICS:ää asentaa takaisin, mutta toisaalta autoilu-Spotify pitäisi kyllä saada kehiin takaisin ilman erillistä 3.5 jackin jatkuvaa plugaamista.

Joku vahinko ton täytyy olla, kun ICS tukee/pelaa ja Jelly Beanissakin ominaisuus on. Joku Samsungin nörtti varmaan käännösvaiheessa sössinyt väärät vivut pois.

Ihme vaan kun ei korjautunut näissä uudemmissa firmwareissa, kun vika oli jo kuukausi sitten julkaistussa puolalaisessa versiossa.

Sen pitäisikin! :) Googlee Project Butter niin näkee miksi.

Pitäisi olla todella suuri ero. SGS3 ehkä huomaa vähemmän, mutta kaverin Galaxy Nexus on aivan eri puhelin JB:n kanssa.

Ei jaksanut enää odottaa kärsivällisenä sivusta katsellen vaan oli pakko laittaa Sony Xperia S tilaukseen.
sony-xperia-s.jpg

Ei moro noita Google laitteiden hintoja. :hyper: Ensin Nexus 10 ja nyt tämä.

The device will sell for $299 with 8GB of storage, or $349 with 16GB.

Otetaan huomioon että myös Nexus 7 hinta oli käytännössä vain $:€ 1:1, ja jos tämäkin niin.... :wtf:
Okei, ei LTE, mutta ainakin itse kun asiaa mietin niin onko sillä hirveästi väliä? HSPA+ nopeuksilla tavara liikkuu varsin sutjakkaasti, ja ainakaan mulla ei ole tarvetta nopeampaan lataamiseen kuin mitä esim. Tampereella mun HTC One X vetää ~6 megaa tjsp. Tietenkin jos LTE tuo myös laadukkaamman (nopeamman, mutta ei latausnopeus) netin niin okei se on hienoa. Tälläkin hetkellä striimaa 256K musaa pätkimättä ja HD videot tubesta, ainakin mulle riittää kunnes LTE tuki on oikeasti laaja.

Joo alkaa olla tuo HSPA+ ja LTE ero vähän sama juttu kuin 10meganen vs. 100meganen norminettikäytössä, eli ei mitään vaikutusta muuten ku filujen latailussa. Tietty onhan se mukava kun data liikkuu mutta onko se sitten todella mukavaa, empäs ole ihan varma.

Melkein ottaisn mielummin joka paikassa pelittävän HSPA+ nopeuden. Tosi nopsaan toimivat systeemit ei ikinä aiheuta orgasmeja, mutta lagaavat setitykset taasen tekevät vittuuntuneen olon kovin helposti.

Mitähän sitä taas tekis? Olis ihan mukava päivittää SGS3:een Jelly Bean, mutta toi vitun kusimuna-kies ei tunnista puhelinta. Lataa vain vaikka maailman tappiin asti, mutta ikinä ei tule valmista. Siellä vasemmalla ylhäällä kyllä lukee ihan oikea puhelinmalli, mutta lataaminen vain ei lopu ikinä. Kokeilin myös eukon SGS2:a ja sen kanssa on sama juttu. Windows valittaa, että laitteistotunnus puuttuu, kun puhelimen kytkee kiinni. En kyllä sit tiedä mikä tähänkin taas auttaisi. Odinin ottaisin vasta ihan viimeiseksi oljenkorreksi, jos tätä paskaa ei saa toimimaan.

Mulla loppuu kyllä järki sen asian kanssa, että Samsung tekee ihan hyviä laitteita, mutta sitten se ohjelma tietokoneella, mikä on tarkoitettu käytettäväksi niiden laitteiden kanssa, on niin syvältä penaalista ettei mikään muu. Siis ihan uskomaton läjä. Vitun huono tekele. Miksi? Ja on ollut jo iät ja ajat, mutta sille ei ole tehty mitään. Miksi? Ei käsitä.

Mitähän sitä taas tekis? Olis ihan mukava päivittää SGS3:een Jelly Bean, mutta toi vitun kusimuna-kies ei tunnista puhelinta. Lataa vain vaikka maailman tappiin asti, mutta ikinä ei tule valmista. Siellä vasemmalla ylhäällä kyllä lukee ihan oikea puhelinmalli, mutta lataaminen vain ei lopu ikinä. Kokeilin myös eukon SGS2:a ja sen kanssa on sama juttu. Windows valittaa, että laitteistotunnus puuttuu, kun puhelimen kytkee kiinni. En kyllä sit tiedä mikä tähänkin taas auttaisi. Odinin ottaisin vasta ihan viimeiseksi oljenkorreksi, jos tätä paskaa ei saa toimimaan.

Mulla loppuu kyllä järki sen asian kanssa, että Samsung tekee ihan hyviä laitteita, mutta sitten se ohjelma tietokoneella, mikä on tarkoitettu käytettäväksi niiden laitteiden kanssa, on niin syvältä penaalista ettei mikään muu. Siis ihan uskomaton läjä. Vitun huono tekele. Miksi? Ja on ollut jo iät ja ajat, mutta sille ei ole tehty mitään. Miksi? Ei käsitä.
kokeile käynnistää Kiessi klikkaamalla hiiren oikealla kuvaketta ja Run as admin. Sitten päivitystä...

kokeile käynnistää Kiessi klikkaamalla hiiren oikealla kuvaketta ja Run as admin. Sitten päivitystä...
Ei näy auttavan. Mielenkiintoista näyttää olevan se, että PTP:nä kone tunnistaa laitteen ja osaa asentaa ohjainohjelmiston, mutta MTP:nä ei. Ja jälkimmäinen on käsittääkseni se tila missä Kiesiä käytetään.

Mulla Kies kertoilee että olisi uusi päivitysversio jaossa (tai mikä lie versio se onkaan mitä ehdottelee). Ei asennu vaan tulee virhekoodia puoliruutua täyteen. Kiesi on kyllä huono, ei toimi macilla ainakaan kovinkaan hyvin, bugittelee muutenkin.

Ei näy auttavan. Mielenkiintoista näyttää olevan se, että PTP:nä kone tunnistaa laitteen ja osaa asentaa ohjainohjelmiston, mutta MTP:nä ei. Ja jälkimmäinen on käsittääkseni se tila missä Kiesiä käytetään.

Kai sulla on se usb piuha siellä "pääkallopaikalla", eli koneen takana, eikä esim edessä?

Se voi vaikuttaa siihen, tai ainakin mulla vaikuttaa..

Ja epätoivoisena voi koittaa asentaa kiesin uusiks.

Ja vika kakka vinkki, sammuta puhelin ja käynnistä samalla, kun se on usb piuhassa kiinni (ja mielellään tietokone päällä :D)..

Ja varmaan tiesitkin, mutta (mulla ainakaan) kies ei yhdistä, jos näppäinlukko menee päälle samalla kun se yrittää yhdistää :D.

Voi auttaa, tai ehkä ei.

En tiiä.

Itellä oli taas vaihteeks samoja oireita, kun päivitin jellyyn, mutta noilla jekuilla sain vihdoin skulaan.

Juu ei auta. Mistä saan Jelly Beanin flashattavan version? Siis sellaisen mikä vastaa täydellisesti sitä mikä pitäisi saada Kiesin kautta Suomessa ladattua. Ei kiitos mitään ungabungamaan versioita, jos ne ei tunnista suomalaisia operaattoreita.

Tuolta löytyy toi virallinen firmware. NEE/Nordic on se mitä Suomessa kuuluu olla:
http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9300&pcode=NEE&os=1&type=1#firmware

Tuosta ohjeet miten toi työnnetään Odin-softalla luuriin:
http://androidromupdate.com/2012/09/24/install-upgrade-samsung-galaxy-s3-official-4-1-1-jelly-bean-kies-update-i9300xxdlib/

Tuon asennuksen jälkeen päivitykset tulee jatkossa OK KIESin kautta. Mutta tuo Odin hyödyntää KIESin mukana tulleita luurin ajureita eli en tiä sitten toimiiko sulla, jos luurin ajuri ei muutenkaan pelaa OK? Mulla ainakin toi Odin on toiminut paremmin kuin KIES ja mukisematta on mennyt luurin milloin minkäkin maan versio mitä olen keksinyt kokeilla. Nyt taas takaisin NEE-versiossa kun tuokin viimein on tarjolla.

Eikö vielä tuo uusinkaan Samppa tue suoraan langattomasti itsekseen päivittämistä? :wtf: Olin ihan siinä uskossa että tukee jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom