Android - puhelimet ja softat

Eipä löytynyt Tampereelta ensimmäistäkään Sony Xperia S:ää, joten kokeilematta jäi. Pitänee tilata netistä ja opetella androidijutskat ihan itse omin päin. Vai onko jossain Android for Dummies tietoa?

Päivän näpräilyn jälkeen sulla on jo helposti perusjutut hanskassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SGSIII 479€ tuolla Grouponissa............ ostoaikaa alle vuorokausi. Toimituskulut sisältyy hintaan.

Päivän diili tarjoaa Samsung Galaxy SIII -älypuhelimen kotiin toimitettuna, joko sinisenä vain 479 eurolla, punaisena vain 479 eurolla tai valkoisena vain 485 eurolla.
Älypuhelimen ilman liittymää ja kytköksiä
Toimitusaika 1-2 viikkoa
Sama henkilö voi ostaa useamman tuotteen. Voit ostaa ja antaa niitä lahjaksi myös perheellesi ja ystävillesi

Heads up jos on harkitsemassa, en ainakaan itse näe tuossa mitään outoa? Näkeekö joku muu? Gigantissa melkein 600?

Mjaaaaaaaaaa......... ohan tota vaikka missä alle 500€. Forget about it. On kyllä hyvä hinta tolle.

En menis ostamaan Citydealista tuon hintaluokan juttuja. Groupon on muuten toimiva systeemi mutta se on tarkoitettu enemmän dumppaustavaralle ja muille b-luokan promojutuille, ei voi esim. useinkaan odottaa saavansa tuotetta luvatussa ajassa. Joku sämpyläkuponki on eri asia kuin puhelin.

Juu toki... tosiaan tuohon hintaan saa oikeista kaupoistakin näemmä. Tuntuu kovin halvalta, esim. Magnet.

Sitten toiseen asiaan, onpa mielenkiintoinen tapaus! http://www.engadget.com/2012/09/11/xtreamer-mobile-aiki/
Xtreamer AiKi, modaajan unelma?
AiKi 5-inch specs that include dual SIM, Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich, a "powerful" battery, ClockWorkMod based updates, multilingual ROM, root enabled by default and the tagline "why pay more?" Until there's more details that's likely to remain an open question, but given Xtreamer's history, we suspect European users inclined to modding should at least keep an eye out, we'll let you know when we hear more.

Pitäis olla "revolutionary" hinta.

Olis ollut ehkä kova sana pari vuotta sitten kun android oli vielä kohtuullisen paska, nykyään vaan ei monikaan jaksa kikkailla luurillaan. Se ei vaan ole enää kovin seksikästä. Vähän sama juttu kuin oli joskus 10v sitten pöytäkoneissa, piti saada desktoppiin tv-kanavaa, säätiedotusta, kustomoitua thumbnailia ja muuta turhaa. Ketä enää sekään kiinnostaa? Ihan sama missä rykelmissä ne kuvakkeet on, kunhan vaan jaksaa jauhaa sisältöä. Harva jaksaa nykyään vaihtaa edes taustakuvaa. Modauskulttuuri on täysin kuollutta pöytäkoneissa.

Mistä tulikin mieleeni. Androidhan alkaa pikkuhiljaa näyttämään ihan pc:n työpöydältä ruutujen ja resojen kasvaessa. Haluaisivatkohan iPhoneistit luurin, jossa olisi sama näkymä kuin heidän macissään? Kyllä haluaisivat, jos vain ruutu ja päänsisäiset jumittelut antaisivat myöten. Itse ainakin kun ny tuijottelen tuota yli 5" ruutua voisin kuvitella että siihen mahtuisi koko desktoppi ihan toimivana (valikot ja muut pienellä modauksella).

Pari vuotta menee niin ketään ei kiinnosta itse laitteen valmistaja tai edes käyttis, vaan varsinainen sisältö. Näillekin tredeiile nauretaan vedet silmissä, miten on voinut olla niin iso juttu aikanaan.

Xtreamerin tyyppinen laite onkin aika harrastelija laite. Varmaan riittää heille jos muuttamia kymmeniä tuhansiakin myydään, ja XDA palstoja kun kattoo niin aika paljon noita harrastelijoita edelleen on.

Plus, onhan tuossa ihan kaikille pätevääkin. Kuitenkin vanilla Android (joka on hyvä) ja harvinainen Dual SIM. Se että se käyttää ClockWordModin päivitystä ei välttämättä tarkoita että pitää erillisiä ROMmeja hakea.

Ei siinä, samaa mieltä sun kanssas ja hyvän viestin kirjoitit.

Huomasko kukaa että kun whatsapin laitto että akku tyhjenee huomattavasti nopeempaa?

En ole huomannut whatsappin käytössä mitään vaikutusta akun kestoon. Aika minimaalinen taitaa olla sen taustakulutus.
Katso sieltä luurin akkutiedoista, että josko siellä jokin muu söisi sitä akkua. Mulla ainakaan whatsapp ei pääse edes siihen listalle, jos se on ollut vaan taustana auki.

Huomasko kukaa että kun whatsapin laitto että akku tyhjenee huomattavasti nopeempaa?

En oo huomannu vaikutusta. Kandee tosiaan tsekkaa ne akkutiedot, jos akku tyhjenee liian nopeasti. Välillä päivitysten myötä softat bugailee ja kuluttaa turhaan akkua. Nää yleensä korjataa nopeasti.

En ole kyllä huomannut vastaavaa. Mulla nyt mennyt 66% akusta, ja ei pääse edes listalle koko Whatsapp kulutuksissa. Alimmat prosentit näkyis olevan 4%, joten ainakaan sen vertaa ei vie.

Mitään käryä, et millon saadaan jelly biini 4.1.1?

Puhetta on koko ajan, et ihan kohta tulee mut millon stana :D.

Mille?! :D

HTC One X/S saa tässä kuussa. SGSIII on jo alkanut jakelu paikoittain, onko jo Suomessa?

Osaako joku sanoa jonkun hyvän "task managerin" mikä oikeasti toimii? Lisäks tarvis löytää sellainen ohjelma millä sais esim verkon valinnan tohon näytölle, 2g-->3g pois ja päälle.
Ettei tarvis aina mennä asetuksista. Virranhallintapaneelin (wlan, gps, bt ym) saa ja yksittäisiä muitakin mutta juuri tuo verkon valinta puuttuu ja se olis tärkee mun käytössä.

Miksi haluat task managerin? Niitä ei kannata käyttää. Sen sijaan watchdog tyyppiset ohjelmat on eri asia, ne valvoo ettei mikään kuluta epänormaalin paljon. Tuotakaan en tosin asentaisi ellei epäile jotain.

Haluat siis vaihtaa... datan pois/päälle, vai mitä meinaat tolla 2G-->3G?

Suositut

Back
Ylös Bottom