Android - puhelimet ja softat

Tää 4,7" HTC One X ei enään edes tunnu järin isolta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystyykö käyttämään sujuvasti? Yhdelläkin kädellä? Mahtuuko farkkujen taskuun?

Kiinnostaisi itteäkin kyseinen laite... Kattoo nyt ensin kuitenkin mitä S3 tuo tullessaan.

Eiiih, kyseistä laitetta ei ole tarkoitettu perus yksikätis matkapuhelin faneille.. ite en ole mitään "älypuhelinta" käyttänyt yhdellä kädellä, se on kosketusnäyttö aikana historiaa.
Omien farkkujeni taskuun mahtuu juuri sopivasti.. mainio laite kerta kaikkiaan mutta korostaisin että puhelimen ominaisuuksia pitää _haluta_ jos tyydyt hiukan pienempään etkä välitä kynän kanssa piirtelystä niin loogista on ottaa muuten samoilla ominaisuuksilla oleva S2.

Ja se pintamateriaali One X:ssä... ah...

Oho, eipä ole tullut kirjoiteltua sataan vuoteen.

Täytyis nyt varmaan vaihtaa luuri ja tuli odoteltua SGS3 julkaiseminen. Taas jurppii; rauta ja ominaisuudet kivaa, mutta nitinatiruma. One X:ään taidan kallistua, Sense on kuitenkin Sense, eikä jaksa kustomoida.

Kestääkö TML siinä akku ihan oikeasti? Luin juuri, että siihen 5. ytimen käyttöön liittyvän bugin saa jo itse veivattua kuntoon, mutta tämä asia ihan oikeasti epäilyttää...

edit. vipitkin jo paukkunu näemmä umpeen...

Oho, eipä ole tullut kirjoiteltua sataan vuoteen.

Täytyis nyt varmaan vaihtaa luuri ja tuli odoteltua SGS3 julkaiseminen. Taas jurppii; rauta ja ominaisuudet kivaa, mutta nitinatiruma. One X:ään taidan kallistua, Sense on kuitenkin Sense, eikä jaksa kustomoida.

Kestääkö TML siinä akku ihan oikeasti? Luin juuri, että siihen 5. ytimen käyttöön liittyvän bugin saa jo itse veivattua kuntoon, mutta tämä asia ihan oikeasti epäilyttää...

edit. vipitkin jo paukkunu näemmä umpeen...
HTC ja Nvidia varmaan yhdessä työstää lisää noita päivityksiä One X:ään. Kaksi jo tullut.

Itse väitän että akku OIKEASTI kestää, siis mitä tuollainen voi realistisesti kestää. Aloin pitää kirjaa tunneista, mutta 20-40 tuntia tuntuu olevan. Paras 43 tuntia ja silloin ei ollut vielä edes tuota uusinta päivitystä.

Kädessä tää One X on oikeasti helmi. Käy hypistelee jos et ole jo tehnyt. :)

Kyllä on kytky eli hintaa tulee jäynästi. Etenkin kun nyt Expansys myy hintaan 550€ kumpaakin väriä....................... ite maksan siis 134€ enemmän kytkynä.
http://www.expansys.fi/s.aspx?sid=34478723&man=HTC&search=one x/

Samsung tosiaan kohta julkisee sen SGSIII, kannattaa siis sen verran odotella ja katsoa oisko jopa parempi vaihtoehto. Itse pitäydyn tosin HTC:ssä, diggaan materiaaleista ja Sensestä.

En edes huomannut että Ozi näin luuli. :lol2:
Hupsista keikkaa! :nolo:
Mutta, tuo One X:kin ois ihan varteenotettava vaihtoehto seuraavaks puhelimeks.. HTC:n oisin ostanu aikasemmin jo, mutta päädyin silti jostain kumman syystä Samsungiin. Omaa Samsungia itse pystyn käyttää yhelläkin kädellä, mutta viestit ym kirjotan silti kahdella, miellyttävämpää ja nopeampaa.

Mikäs Samsungi noissa Ironbarin kuvissa on, en tunnista pelkästä kuvasta?

Perkele, mulla ei CircleLauncher skulaa. Kun lisää widgettiä ja asetukset säätäny, niin se save nappi ei toimi. Eikä kyllä myöskään cancel.

Moi, onko täällä megadesiren käyttäjiä vielä? Sopimus tulee elokuussa täyteen niin miten mahtaa liittymän hinnan kanssa käydä kun tuskin enää jatkuu näin edullisena(liittymän osuus n.5 euroa:d ) Oma desire meneekin silloin luultavasti vaihtoon ja tota one X tai sgs3 olen harkinnut tilalle. Itseäni ei sgs3 koko eikä design haittaa joten katsotaan missä hinnoissa nuo luurit silloin pyörivät. Tärkeätä itelleni suuri iso näyttö ja hyvä akun kesto. Toivottavasti juuri tuo akun kesto on kummassakin kehittynyt sillä desiressä se on aivan surkea.

Moi, onko täällä megadesiren käyttäjiä vielä? Sopimus tulee elokuussa täyteen niin miten mahtaa liittymän hinnan kanssa käydä kun tuskin enää jatkuu näin edullisena(liittymän osuus n.5 euroa:d )
Kaveri mietti jokin aika sitten tota samaa ja kysyi asiaa operaattorilta. Hinta pysyy samana. Teillä megadesiren hankkijoilla kävi ihan karmea säkä. Mullekin kelpaisi toi liittymä.

Moi, onko täällä megadesiren käyttäjiä vielä? Sopimus tulee elokuussa täyteen niin miten mahtaa liittymän hinnan kanssa käydä kun tuskin enää jatkuu näin edullisena(liittymän osuus n.5 euroa:d ) Oma desire meneekin silloin luultavasti vaihtoon ja tota one X tai sgs3 olen harkinnut tilalle. Itseäni ei sgs3 koko eikä design haittaa joten katsotaan missä hinnoissa nuo luurit silloin pyörivät. Tärkeätä itelleni suuri iso näyttö ja hyvä akun kesto. Toivottavasti juuri tuo akun kesto on kummassakin kehittynyt sillä desiressä se on aivan surkea.

Kaveri mietti jokin aika sitten tota samaa ja kysyi asiaa operaattorilta. Hinta pysyy samana. Teillä megadesiren hankkijoilla kävi ihan karmea säkä. Mullekin kelpaisi toi liittymä.
Itsellä oli loppumassa MegaDesire kesäkuussa, ja nyt viime kuussa vaihdoin sitten päätelaitteen tähän eli hankin tuon One X. MegaDesire pysyy samana myös määräaikaisuuden jälkeen, ja myös silloin jos hankkii uuden puhelimen Oma Saunalahden kautta. Sen voi siis tehdä vaikka heti, eli Oma Saunalahdesta tilaat uuden niin saat loppulaskun Desirestä, ja kun sen on maksanut lähtee uusi päätelaite postiin (jos on jo julkaistu ja varastossa).

Ainoa ero on, että se 100min/kk muihin liittymiin loppuu, koska diilissähänän oli että tulee yhteensä 2400min tuota puhetta ja se on jaettu 24kk ajalle. Kuitenkin, tuo maksimi rajaton data ja 3000min/kk Elisan verkkoon pysyy a'4,90€/kk. Eipä noista muista liittymistä ole juuri minuutteja kertynyt itsellä, ja tekstareita lähtee niin vähän muutenkin.

^ kiitokset vastauksista. On kyllä hullunhalpa liittymä ja varsin passeli itelle kun en hirveesti käytä puhelinta puhelimena :) eli soitetut minuutit ja viestit jää pieniksi. Edes tohon hintaan tuo verkosta tippumis ongelma ei haittaa mitä ainakin desiren kanssa esiintyy varsin paljon. Nyt kun vaan tietäisi mitä luuria haluaa seuraavat pari vuotta käyttää ;)

Täytyis nyt varmaan vaihtaa luuri ja tuli odoteltua SGS3 julkaiseminen. Taas jurppii; rauta ja ominaisuudet kivaa, mutta nitinatiruma.
En aloita tässä mitään vääntöä, vaan kerron vain mielipiteeni, koska makuasioitahan nämä on. Ei toi ole mun mielestä yhtään ruma. Oikeastaan päinvastoin. En oikein osaa päättää kumpi noista on hienompi, Samsung vai HTC, mutta kyllä melkein Samppaan kallistun. Iphone ainakin jää noille tuhat nolla. Siinä on nimittäin nykystandardeilla helvetin ruma puhelin. Se oli hieno joskus kymmenen vuotta sitten, mutta nyt jo vanhahtava.

Ja kyllä. Nyt sen viimeistään itselleni varmistin, että SGS3 löytyy mun taskusta heti saman tien välittömästi, kun niitä saa.

E: Tuolla muuallakin porukka haukkuu ihan jatkuvalla tahdilla ulkonäköä ja samalla kehuu SGS2:a. Mitä vittua, kysynpä vaan? Kyllä SGS2 on saman näköinen kuin 1 ja se alkaa olla myös jo niin nähty. Taitaa olla vain niin, että silmän täytyy tottua tohon ensin.

Mitä vittua, vakiorommilla defyssä kesti akku muutaman päivän, pari päivää sitten asensin cyanogenmod 7:n ja nyt akku menee tyhjiin 12 tunnissa vaikka puhelin oli ko. aikana täysin käyttämättömänä??

Jos tuo megadesire jatkuu niin sitten ehkä jatkuu se blade-kampanjakin jossa liittymä rajattomalla datalla oli 2€. Sais vaan saunalahti joskus kuntoon tuon verkosta tipahtelun..

No nyt pelittää, prosessori oli defaulttina ylikellotettu 800 -> 1000MHz, pudotin maksiminopeuden ja tein pari muuta asetusta, nyt akku tuntuu kestävän about samalla lailla kuin alkuperäisessä romissa.

Tällä kertaa kyllä samppa vie voiton htc:stä ässä kolmosella. Pitääpä mennä varaa kapula itelleen. Imo note oli liian suuri jokapäiväiseen käyttöön.

Defyn roottaamisesta innostuneena roottasin sitten sgs II:enikin ja asensin siihen kokeeksi miui romin. Ihan mielettömän tyylikäs rom! Imho android on aina näyttäny visuaalisesti enemmän tai vähemmän kököltä, tyylikäs touch vaan puuttuu, mutta nyt tuo miui korjasi asian kerralla kuntoon. Karkkia silmille. Tosin siinä oli menty tyylittelyssä osittain jo vähän liian pitkällekin ja heivattu app drawer kokonaan iphone-tyyliin. Tuon voi toki kiertää luomalla kansion ja hilaamalla haluamansa sovellukset siihen ikään kuin app draweriin, mutta ikävää joutua kikkailemaan.

En aloita tässä mitään vääntöä, vaan kerron vain mielipiteeni, koska makuasioitahan nämä on. Ei toi ole mun mielestä yhtään ruma. Oikeastaan päinvastoin. En oikein osaa päättää kumpi noista on hienompi, Samsung vai HTC, mutta kyllä melkein Samppaan kallistun. Iphone ainakin jää noille tuhat nolla. Siinä on nimittäin nykystandardeilla helvetin ruma puhelin. Se oli hieno joskus kymmenen vuotta sitten, mutta nyt jo vanhahtava.

Ja kyllä. Nyt sen viimeistään itselleni varmistin, että SGS3 löytyy mun taskusta heti saman tien välittömästi, kun niitä saa.

E: Tuolla muuallakin porukka haukkuu ihan jatkuvalla tahdilla ulkonäköä ja samalla kehuu SGS2:a. Mitä vittua, kysynpä vaan? Kyllä SGS2 on saman näköinen kuin 1 ja se alkaa olla myös jo niin nähty. Taitaa olla vain niin, että silmän täytyy tottua tohon ensin.

Täytyy sen verran ottaa sanoja takaisin, että ei se nyt kauhean ruma ole. Joka tapauksessa 600-700 euron laitteelta odottaa jotain muuta kuin muovia. Tietysti esim. akun irrottamismahdollisuus tuo paljon pisteitä Samsungille.

Pohdin vielä kyllä SGS3:akin, kummastuttaa vain se, että jos tehdään lippulaivaa, niin sitten päädytään halvannäköiseen materiaaliin. Ei se nyt tuossa hintaluokassa voi olla enää kiinni sitten muutamasta kympistä. Tuollaiset ominaisuudet ja raudan kun laittaisi arvokkaamman näköiseen pakettiin, niin varmasti myisi vielä paremmin. Tietty porukka niitä lippulaivoja kuitenkin vain ostaa ja tuskin on kympeistä kiinni.

Pohdin vielä kyllä SGS3:akin, kummastuttaa vain se, että jos tehdään lippulaivaa, niin sitten päädytään halvannäköiseen materiaaliin. Ei se nyt tuossa hintaluokassa voi olla enää kiinni sitten muutamasta kympistä. Tuollaiset ominaisuudet ja raudan kun laittaisi arvokkaamman näköiseen pakettiin, niin varmasti myisi vielä paremmin. Tietty porukka niitä lippulaivoja kuitenkin vain ostaa ja tuskin on kympeistä kiinni.
No jaa. Ketä haittaa ja ketä ei. Silloin aikoinaan kun tuli toi SGS ja kaveri hankki samaan aikaan Desiren, niin vertailtiin kun hänellä on hyvät materiaalit, eikä nitise ja natise joka paikasta. Kysyin, että mitä sitten, kun en minä tätä omaa koko aikaa puristele ja ihmettele nitiseekö vai ei. Noi on enemmänkin just tollasia millä voi venyttää omaa lerssiään. Mutta paino oli yksi missä huomasi selvän eron. Kaikkeen tottuu ja kun minä olin omaan Galaxyyn tottunut, niin Desire tuntui todella painavalta. Siis oikeasti kamalalta halolta. Laatuvaikutelmalla on se kääntöpuolensa. No, tottuu siihen Desiren painoonkin ja ketä se taas haittaa ja ketä ei...

Toi SGS3 ei muuten mun mielestä edes ole sinisenä ihan hirveän halvan näköinen. Kiva tekstuuri siinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom