Android - puhelimet ja softat

Tuli tossa muutama päivä sitten roottailtua oma dhd ja laitettua kustom rommia sisään. Eipä voi muuta sanoa kun että on huomattavasti miellyttävämpi käyttää ja akkukestokin parempi :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ainakin käytän tapatalkkia foorumin lukemiseen ja tänne kirjoitteluun. Ei voi muuta kun suositella. Itseasiassa tällä kännykällä tulee melkeen enemmän pyörittyä täällä kun mitä tietokoneella.

Täältäkin myös kehut tapatalkille. On helposti sen 2e arvonen.
Tuli tossa muutama päivä sitten roottailtua oma dhd ja laitettua kustom rommia sisään. Eipä voi muuta sanoa kun että on huomattavasti miellyttävämpi käyttää ja akkukestokin parempi :rock:
Jep, stock:iin verrattuna melkeen ku yö ja päivä+saa paljon eri sälää laitettua. Mikäs customi meni sisään? arhd?:)

Nyt erittäin hyvä kysymys.
Menin lykkäämään luuriin custom romin, joka käyttää pohjana Android 4.0:aa ja räpläsin tuolla asetuksia. Laitoin data roamingin pois päältä ja menetin verkkoyhteyden. Kun laitan sen päälle, saan verkkoyhteyden takaisin. Ei kai nyt ole niin, että toi tekee koko ajan jotain verkkovierailua ja saan kohta vitun ison laskun? Vai kuuluuko asiaan?

Ihan kuin sun customi ei tunnistaisi mikä on oma operaattori, selittäisi tuon.

Eihän se kyllä roamaa ellet ole rajan lähellä, tai tietenkin ulkomailla. Ei taida tuollaisenaan olla sopiva customi jatkuvaan käyttöön.

Ihan kuin sun customi ei tunnistaisi mikä on oma operaattori, selittäisi tuon.

Eihän se kyllä roamaa ellet ole rajan lähellä, tai tietenkin ulkomailla. Ei taida tuollaisenaan olla sopiva customi jatkuvaan käyttöön.
Sieltä kun operaattorin tietoja katselen, niin kyllä se saunalahtea näyttää, niin kuin pitääkin. Pystyisköhän ne asiakaspalvelusta kertomaan paljonko saunalahden kautta olen tänään dataa siirtänyt? Sais samalla lähettää asetukset tohon luuriin.

En tiedä kertovatko, kaippa ne. Toi ei varmaan oo niin full 4.0 että siinä olis se vakio datasiirtoseuranta mukana? Ite käyttänyt vain tätä: https://market.android.com/details?id=net.jaqpot.netcounter
Sanoi, ettei näe sitä siitä suoraan, mutta laittoi sieltä roaming-kiellon päälle. Siitä oli seurauksena se, että nyt data ei toiminut ollenkaan enää. No, olin kuitenkin pyytänyt sitä lähettämään asetukset tähän luuriin, ja vaikka mitään asetusten saapumista ei missään näkynytkään, (kuten ei näkynyt ikinä vakio romillakaan) käynnistin puhelimen ja nyt pelittää taas. Tai pelittää niin kauan kunnes nappaan itse tuolta roamingin pois päältä. Ja kun laitan takaisin, niin toimii taas. No, sama kai se miten se toimii, kun roaming on operaattorin puolelta estetty.

Ja en nyt tiedä millaista datasiirtoseurantaa tarkoitat, mutta on tässä sellainen joka näyttää joka sovelluksen käyttämän datan, sekä kokonaisdatan ja sinne saa asettaa myös jonkinlaisen rajan.

Niin niin, eli siinä on se ihan mainostettu nelosen feature messis. Noi rommit vaan joissa "based on" voi olla mitä sattuu. :)

En ole seurannut rommien kehitystä ollenkaan kuukausiin, kun tuo oma nyt pelittää niin hienosti. Ei siis mitään käryä mitä siellä on nykyään.

Niin niin, eli siinä on se ihan mainostettu nelosen feature messis. Noi rommit vaan joissa "based on" voi olla mitä sattuu. :)

En ole seurannut rommien kehitystä ollenkaan kuukausiin, kun tuo oma nyt pelittää niin hienosti. Ei siis mitään käryä mitä siellä on nykyään.
En mä edes itse tajunnut ihan heti, että tässä on nelonen, koska XDA:lla puhuttiin vain Cyanogen Modista tai CM9:stä. Mutta kun sain tän tähän, niin katselin, että näyttää vähän neloselta ja katselin tietoja, niin siellä lukee versionumerossa 4.0.3

HTC julkisti Android 4.0-päivityksen saavien laitteiden listan

http://blog.androidsuomi.fi/2012/02/htc-julkisti-android-4-0-paivityksen-saavien-laitteiden-listan/

"Listan kärkipäässä ovat HTC Sensation ja sen variantit XE sekä XL, jotka saavat päivityksen maaliskuun loppuun mennessä. Lisäksi “loppuvuoden” päivitysaikataulussa mainitaan EVO 3D, Incredible S, Desire S sekä ehkä hieman yllättävästi myös Desire HD."

Huh, aika pitkälle taaksepäin tulee 4.0. HTC:lle isot propsit tästä. Desire HD:kin tuolla :wtf: Oma perus Desire ei saa, mutta aika ymmärretävää kun luurilla jo sen 2 vuotta ikää... :D

Oiskohan Androidille jotain ohjelmaa että voisi lähettää tekstiviestejä ajastettuna? Esim. tänään kun oli kirjotukset niin olisi pitänyt pystyä klo 11 laittamaan tekstiviesti, niin löytyisiköhän tähän mitään ohjelmaa?

Oiskohan Androidille jotain ohjelmaa että voisi lähettää tekstiviestejä ajastettuna? Esim. tänään kun oli kirjotukset niin olisi pitänyt pystyä klo 11 laittamaan tekstiviesti, niin löytyisiköhän tähän mitään ohjelmaa?
Kokemusta ei ole mistään varsinaisessa käytössä, mutta haku "timed sms" marketissa tuottaa tuloksia aika paljonkin.

Itse käytän kaikkeen tekstiviestittelyyn GO SMS Pro ohjelmaa, ja yksi feature siinä (järjettömän monesta), on scheduled sms eli ajastetut viestit. Todella hyvä softa muutenkin.

Kokemusta ei ole mistään varsinaisessa käytössä, mutta haku "timed sms" marketissa tuottaa tuloksia aika paljonkin.

Itse käytän kaikkeen tekstiviestittelyyn GO SMS Pro ohjelmaa, ja yksi feature siinä (järjettömän monesta), on scheduled sms eli ajastetut viestit. Todella hyvä softa muutenkin.
Voisi kyllä koittaa tuota tai jotain muuta. Ja turha se on Marketista etsiä kun TML:ään voi luottaa aina ;)

Sanoi, ettei näe sitä siitä suoraan, mutta laittoi sieltä roaming-kiellon päälle. Siitä oli seurauksena se, että nyt data ei toiminut ollenkaan enää. No, olin kuitenkin pyytänyt sitä lähettämään asetukset tähän luuriin, ja vaikka mitään asetusten saapumista ei missään näkynytkään, (kuten ei näkynyt ikinä vakio romillakaan) käynnistin puhelimen ja nyt pelittää taas. Tai pelittää niin kauan kunnes nappaan itse tuolta roamingin pois päältä. Ja kun laitan takaisin, niin toimii taas. No, sama kai se miten se toimii, kun roaming on operaattorin puolelta estetty.

Ja en nyt tiedä millaista datasiirtoseurantaa tarkoitat, mutta on tässä sellainen joka näyttää joka sovelluksen käyttämän datan, sekä kokonaisdatan ja sinne saa asettaa myös jonkinlaisen rajan.

Itsellä mennään SGS1:n kanssa juuri näin, eli Darky's custom rom sisässä ja data pelaa vain, kun puhelimen asetuksista on roaming päällä. Saunalahden sivuilta on ulkomaan reissujen takia otettu verkkovierailuasetukset pois ja luuri puuhailee nettiä vain saunalahden oman verkon kanssa. Normaaleja laskuja tippunut samaan tapaan kuin ennen rommin vaihtoakin.

Itsellä mennään SGS1:n kanssa juuri näin, eli Darky's custom rom sisässä ja data pelaa vain, kun puhelimen asetuksista on roaming päällä. Saunalahden sivuilta on ulkomaan reissujen takia otettu verkkovierailuasetukset pois ja luuri puuhailee nettiä vain saunalahden oman verkon kanssa. Normaaleja laskuja tippunut samaan tapaan kuin ennen rommin vaihtoakin.
Kiitos kun nyt kerroit :D
Minäpä kerron mitä mä oon tässä viimeisen tunnin puuhaillut.

En sitten luottanut oikein tohon roaming-touhuun, joten päätin ajaa nandroid backupista restoren. Ja sehän meni vituiksi. Brickasin ton luurin. No, vittuako siinä. Ajoin odinilla 2.3.3:n sisään ja roottasin samalla ja nyt se taas pöhisee tossa. Olis voinu kädetöntä miestä vituttaa toi brickaaminen. Mietin tässä nyt sitten, että otanko homman uudestaan ja ajan sittenkin vielä Cyanogenin sisään. Se kuitenkin tuntui ihan mukavalta modilta ja sai vähän vaihtelua tohon vanhaan.

Kohtalaisen vittumaista hommaa omalta osaltaan tuo rommien päivittely, kun pitää aina ottaa varmuuskopiot ja iskeä kaikki apit uusiksi sisään, kun hiukankin isompaa päivitystä on sisään ajellut. Silti se lapsenomainen halu repiä tuosta puhelimesta enemmän irti ja leikkiä sen kanssa kyllä voittaa laiskuuden noiden appien asentamisen kanssa.

No, nyt sitten luovutin ja asensin taas ton Cyanogenin. On se vaan mukavan oloinen, ei voi mitään. Tilasin siihen asetukset oma saunalahdesta ja katselin sieltä ohjeita Android 4.0 asetusten manuaalisäätöön. Vertasin tohon puhelimeen ja kaikki on oikein. Ei siinä mitään, kyllä kaikki toimiikin niin kuin pitää. Mutta se mikä on hassua, on se, että Saunalahti sanoo näin siellä asetussivulla: "Mikäli asetukset ovat kunnossa ja netti ei toimi, laita Verkkoyhteys roaming-tilassa täppä päälle ja kokeile yhteyttä."

Tämän kun olisi huomannut aiemmin, olisi helpottanut aika paljon. Eli ihan oikea bugi taitaa olla kyseessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom