Android - puhelimet ja softat

No sepä se. Kyllä mäkin syytin ensin Saunalahtea, mutta jossain vaiheessa alkoi tuntua siltä, että eihän se nyt jumalauta voi olla niin paska, että ihan jatkuvasti on ongelmaa, mikä ei ikinä korjaannu. Mutta kai se sitten on. Mutta lyödäänkö vetoa, että jos alan kiukuttelemaan niille, niin ne syyttää puhelinta? DNA:han en viitsisi kyllä siltikään vaihtaa, koska siinä vain on "jotain", mistä en tykkää. En osaa määritellä, mutta joku siinä lafkassa mättää. Ja olen ollut Elisan asiakas niin kauan, kuin ekan puhelimen ostin, eli 15 vuotiaasta, enkä viitsisi katkaista hyvää putkea. Kai se sit täytyy kärsiä.
Sen verran tungen lusikkaa soppaan, että mulla on Tampereella Saunalahti ja toimii hyvin. Tosin tuohon sellainen pointti että mulla on melkein poikkeuksetta HSPA/HSDPA eli "H"...

Lisään vielä, että 3G on tosiaan joissain puhelinmalli+käyttöjärjestelmä yhdistelmissä todettu ongelmalliseksi.

Itse en ole nyt havainnut ainakaan puoleen vuoteen ongelmia, käytössä HTC Desire (se eka) jossa custom ROM (InsertCoin) jossa pohjana siis Android 2.3.3. Radiota en ainakaan tietoisesti erikseen päivittänyt, jos on tullut rommin jonkin version (asentanut InsertCoinista varmaan 5+ versiota ajan myötä) mukana niin sitten on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä ohjelmaa porukka käyttää facebookin chatille? Mulla oli gochat aikasemmin, mut sitä ei oo tullu käytetty pitkään aikaan ku tuntuu et se menee joka päivityksellä vaan epävakaammaks.

Ja sit toinen kyssäri. Miten saan laitettua yhteystiedolle kuvan? Eli kun joku soittaa mulle ni sen kuva näkyy ruudussa?

Edit. Sain ton kuvajutun selvitetty jo. Se oli tehty liian helposti kun luulin et olis joittenkin vaikeitten valikoiden takana. Eli chattiohjelma haussa enää

Mitä ohjelmaa porukka käyttää facebookin chatille? Mulla oli gochat aikasemmin, mut sitä ei oo tullu käytetty pitkään aikaan ku tuntuu et se menee joka päivityksellä vaan epävakaammaks.

Ja sit toinen kyssäri. Miten saan laitettua yhteystiedolle kuvan? Eli kun joku soittaa mulle ni sen kuva näkyy ruudussa?

Edit. Sain ton kuvajutun selvitetty jo. Se oli tehty liian helposti kun luulin et olis joittenkin vaikeitten valikoiden takana. Eli chattiohjelma haussa enää

Facebook Messenger, ihan ylivoimasesti paras

Helpoin on asentaa Facebook sovellus, ja laittaa sille sync with existing contacts. Hakee sitten kuvat automaattisesti kontakteille. Pari voi jäädä jos eivät Facessa ole, mutta lisää sitten manuaalisesti.

Komppaan Vilua että Facebook chattiin paras on tuo virallinen Facebook Messenger. Ei sen takia että softa olisi mitenkään legendaarinen, mutta kuin se on virallinen niin se toimii varmasti... PS. Windowsiin on myös Facebook Messenger, on meinaan pikkasen parempi kun itse Facebook sivustolla chättäillä.

Onko toi facebook messenger kokoajan päällä taustalla? Eli tuleeks mulle lähetetty viesti samantien vai sit vasta kun aukasen ton ohjelman?

Onko palstalla vielä paljon htc desiren omistajia/käyttäjiä? Onko muut huomannut että viimeisimmän päivityksen (en muista mikä versio) ei enää mukana tulleet kuulokkeet toimi luurissa, itellä ja muijalla molemmilla desire ja ei kummallakaan puhelin tunnista enää kuulokkeita. En ole varma liittyykö tuohon päivitykseen mutta sen jälkeen tuo ilmaantui.

Pakko myös kommentoida tohon verkosta tippumiseen. Puolitoista vuotta ollut tämä muuten niin loistava luuri mutta kokoajan on ollut ongelmaa datan liikkumisen suhteen. Jos tunnin selailee nettiä niin 2-3 kertaa katkee yhteydet keskimäärin, 3gmerkki vaan vilkkuu ja mitään ei tapahdu. Helposti 2-3minuuttia menee kun yhteys palaa, liittymänä saunalahden megadesire. Vitun ärsyttävää ja on ainut syy miksi harkitsen vakavasti uutta luuria..

Mulla SGS2, data pätki ja puhelut pätki sauniksen kanssa aivan saatanasti, sai rämpyttää lenkonetilaa ja boottailla pari kertaa päivässä. Saunalahden keskustelupalstalla pitkä ketju ongelmasta... Vaihdoin soneraan ja ei enään mitään ongelmia.

Laitoin nyt tuolta fb asetuksista sen "sync with existing contacts". Tuleeko sieltä nyt ne numerot mun yhteystietoihin, joiden kanssa oon ollu yhteydessä feisbuukissa?:confused: Vai oonko nyt ihan hakoteillä?

Laitoin nyt tuolta fb asetuksista sen "sync with existing contacts". Tuleeko sieltä nyt ne numerot mun yhteystietoihin, joiden kanssa oon ollu yhteydessä feisbuukissa?:confused: Vai oonko nyt ihan hakoteillä?
Se yhdistää siis ne joiden numerot/yhteystiedot sulla on puhelimessa. Se tosin tunnistaa ne vain jotka sulla on puhelimessa muotoa etunimi sukunimi, mutta voit yhdistää niitä myös käsin. Itsellä on nykyään kaikkien nimet kokonaisina puhelimessa.

Viimeisimmän päivityksen jälkeen SGS 2 on alkanu bugittamaan ihan vitusti, jatkuvasti jotain pikku ongelmaa, onko muilla ollu samanlaista kokemusta? Tuo päivitys siis joskus kuukausi pari sitten. Tein hard resetinkin ettei voi olla siitä kiinni. Sen verran ärsyttävää että oon miettiny pitäiskö heittää joku custom rom sisään, oisko suosituksia?

8933978.png

Mikä tuo sovellus on?

Ensimmäinen android luuri hankittu. Samsung xcover kyseessä ja ihmettelemistä riittää.. Täytyy alkaa selailemaan netistä infoa että mitkä olisi "pakollisia" ohjelmia luuriin..

Osaakos täällä porukka suositella Tapatalkin lisäksi mitään foorumisoftia androidille? Nopealla selaamisella ainakin vbulletinilla näyttäisi olevan oma vBulletin Mobile softa, mahtaakohan se olla mistään kotoisin? Ei tarvitsisi kunnon juutalaisen tapaan maksamaan sitä huikeaa kahta ja puolta eypoa.

Osaakos täällä porukka suositella Tapatalkin lisäksi mitään foorumisoftia androidille? Nopealla selaamisella ainakin vbulletinilla näyttäisi olevan oma vBulletin Mobile softa, mahtaakohan se olla mistään kotoisin? Ei tarvitsisi kunnon juutalaisen tapaan maksamaan sitä huikeaa kahta ja puolta eypoa.
Toi vbulletinin oma taitaa olla sellainen, että se räätälöidään aina. Pakkotoistolla on sellainen Android Marketisssa, mutta ei yllä lähellekään tuota Tapatalkin toimivuutta. Enkä tiedä onko tuo Pakkiksen enää ajantasalla, pidetäänkö se siis ajantasalla, ja onko se parantunut tms... tällänen Convo on myös, mutta en sitten tiedä onko mistään kotoisin, plus itse en antais sille tunnareita läpällä: https://market.android.com/details?id=dk.rift.android.convo

Tapatalk on kyllä toimivuudeltaan loistava.

Kiitoksia TML:lle vastauksesta. Pitää tosiaan harkita ostaaako sitä sitten ihan laatusoftan vai lähteekö kokeilemaan kepillä jäätä satunnaisen mobiilitrollailun vuoksi.

Tosta oli ennen ilmainen versio jossa pelkkä lukeminen, harmi että ottivat pois.

En osaa sanoa muuta, kuin että tuo on mielestäni niin hyvä että sillä on oikeasti mukava selata palstaa. Jopa kirjoittaminen kuvien liittämisineen on mieluisaa. Päivitystahti on myös ihan hyvä, ja Mike tietääkseni päivittää sitä foorumin puolella olevaa Tapatalk plugaria aika hyvin myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom