Android - puhelimet ja softat

Toikiiko muuten skype muilla 3g:ssä kunnolla. Huvikseen eilen laitoin tuon ja koitin kaverin kanssa skypetellä niin 3g:ssä pätki puhe niin kauheasti ettei mitään selvää saanut. Ehkä se toimii paremmin wlanilla mutta sitten on sama vaikka käyttää tietokonetta...

Hyvin se toimii, jos yhteys on kohtalainen. noin 55 Kbps vaatii SIP:pi kaistaa. Eli ei tarvitse kovinkaan nopea yhteys olla. Suurempi haaste mobiiliverkossa on tuo viive. 200 ms viiveet jo haittaavat puhetta paljon. Nykyiset 3g verkot eivät oikein vielä hyvin tue sippiä. Esim. liikkuminen autolla ja samalla skypettely ei oikein onnistu. Myös tukiaseman vaihto katkaisee luultavasti puhelun. LTE korjaa tämän.

Eli siis. Hyvin ainakin minulla toimii kotona tuo ja muuallakin, missä verkko on hyvä (3g) ja en kauhean lujaa liiku.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanokaas nyt, että miten saan kuvia ja musiikkia Samsung Galaxy S Plussan ja Windows 7:n välillä liikkumaan? Luulin, että kun laittaa USB:n kiinni, niin homma toimii, mutta näköjään tähänkin on nyt pitänyt jotain ansoja viritellä.

Sanokaas nyt, että miten saan kuvia ja musiikkia Samsung Galaxy S Plussan ja Windows 7:n välillä liikkumaan? Luulin, että kun laittaa USB:n kiinni, niin homma toimii, mutta näköjään tähänkin on nyt pitänyt jotain ansoja viritellä.
usb:en kiinni, ja valitse puhelimesta massamuistitila.

Onko kellään muulla ollut ongelmia Galaxy Xcoverin puheluiden kanssa? Mulla ainakin tuntuu joka puhelun katkaisevan vähintään kerran jos puhuu vähänkin pidempään. Todella ärsyttävää kun kokoajan saa odotella milloin puhelu katkeaa. Jotenkin en jaksaisi uskoa että olisi liittymässä vika.

Kuvien liikuttelussa puhelimesta -> koneelle näppärin on dropbox.

Kuvien liikuttelussa puhelimesta -> koneelle näppärin on dropbox.

Paitsi, että toi on kohtalaisen hidas, jos on enemmän tavaraa. Eikö muka Galaxyä saa näkymään levyasemana windowsissa? DHD ja osx pelittää kivasti suoraan, sama ku käyttäs jotain muistitikkua.

Oon parhaimmillani siirtänyt jotain 400 kuvaa puhelimelta dropboxille. Mitäpä sillä on väliä vaikka on hidas kun ei puhelimen ja tietokoneen tartte olla edes samalla paikkakunnalla. Tosin lisävirtaa on hyvä olla saatavilla :) Tossakin tapauksessa lähdin pitemmälle reissulle ja vasta aamulla matkalla kentälle muistin että kuvat on siirtämättä. Ennen kuin olin päässyt parin tunnin päästä lentokoneeseen ja puhelin piti sulkea oli kaikki kuvat jo siirtyneet...

Varmaan jotkut täällä käyttää Whatsappia? Mitä käy, jos lähettää toiselle viestin, kun hänellä ei ole netti päällä? Tuleeko viesti perille sitten, kun hän laittaa netin päälle vai tuleeko ollenkaan?

Varmaan jotkut täällä käyttää Whatsappia? Mitä käy, jos lähettää toiselle viestin, kun hänellä ei ole netti päällä? Tuleeko viesti perille sitten, kun hän laittaa netin päälle vai tuleeko ollenkaan?
Näin ainakin Kakao Talkissa. Pushinahan ne viestit kulkee.

Mulla meni kesällä Galaxy S:stä toi kameran linssin suoja ihan naarmuille ja nyt sillä tulee tosi suttusia kuvia. Onnistuiskohan tuon vaihto jotenkin, ilmeisesti pitää se koko sisäkuori vaihtaa, onkohan se edes mahdollista? Olis kiva saada taas tuo kamera toimintakuntoiseksi, kun tulee melko paljon käytettyä. Kenelläkää tietoa miten onnistuu ja paljonkohan maksaa?

Tähän kenelläkään ratkaisua?

Ostin pari päivää sitten Galaxy Xcoverin, nyt on tullu ongelmaksi että kuinka tuolla vastataan puhelimeen? :D Tulee kyllä ruutuun vihreä ja punainen luuri, sitä hetken painan ja mitään ei tapahdu, puhelin vaan soi edelleen. Sitten kun painaa volumenappia tms, soittoääni lakkaa kuulumasta mutta ei muuta.

Ostin pari päivää sitten Galaxy Xcoverin, nyt on tullu ongelmaksi että kuinka tuolla vastataan puhelimeen? :D Tulee kyllä ruutuun vihreä ja punainen luuri, sitä hetken painan ja mitään ei tapahdu, puhelin vaan soi edelleen. Sitten kun painaa volumenappia tms, soittoääni lakkaa kuulumasta mutta ei muuta.

Mitäs jos otat siitä vihreästä luurista kiinni sormella ja vetäset sivulle :D

Mitäs jos otat siitä vihreästä luurista kiinni sormella ja vetäset sivulle :D

Aa, no eipä tullu mieleen. Eka puhelin jossa ei oo vastaamiselle ja soitolle omia nappeja.. Koetin muuten joka tapauksessa etsiä tohon jotain apsia, vittumaista töissäkin ruveta sormella näyttöä hieromaan, kuin vedät puhelimen äkkiä taskusta ja parhaillaan keikut jossain telineillä. Ilmeisesti ei ainakaan roottaamattomaan 2.3-versioon saa tuollaista softaa,jolla vois määrittää fyysiset napit vastaamiselle ja sulkemiselle?

Aa, no eipä tullu mieleen. Eka puhelin jossa ei oo vastaamiselle ja soitolle omia nappeja.. Koetin muuten joka tapauksessa etsiä tohon jotain apsia, vittumaista töissäkin ruveta sormella näyttöä hieromaan, kuin vedät puhelimen äkkiä taskusta ja parhaillaan keikut jossain telineillä. Ilmeisesti ei ainakaan roottaamattomaan 2.3-versioon saa tuollaista softaa,jolla vois määrittää fyysiset napit vastaamiselle ja sulkemiselle?

Eipä kyllä pikaisella kahtelulla löytynyt muuta kuin tämmönen, että saa ravistamalla vastattua. https://market.android.com/details?id=com.ysrsoft.shakecall

Nyt tuli mitta täyteen. En jaksa enää, kun tää vitun paska tippuu jatkuvasti dataverkosta. Viimeisen 20 minuutin sisällä olen käyttänyt kolme kertaa lentotilassa, kun ei vaan data liiku, vaikka ruudussa lukee 3G. Kun päivitin 2.3:n, tää toimi vähän aikaa ja olin hyvin iloinen, että ongelma on korjattu. Ja vitut. Seuraavaksi lyön sisään jonkun customin. Sanokaas galaxy s:lle joku hyvä custom, jossa radio toimii vitun hyvin ja kaikki muu edes jotenkuten.

Onko sulla saunalahti? Mulla teki ihan samaa ja ongelma korjaantu täysin vaihtamalla DNA:han. Ei ole tarvinnut 2kuukauteen kertaakaan bootata verkkoo.

Onko sulla saunalahti? Mulla teki ihan samaa ja ongelma korjaantu täysin vaihtamalla DNA:han. Ei ole tarvinnut 2kuukauteen kertaakaan bootata verkkoo.
No sepä se. Kyllä mäkin syytin ensin Saunalahtea, mutta jossain vaiheessa alkoi tuntua siltä, että eihän se nyt jumalauta voi olla niin paska, että ihan jatkuvasti on ongelmaa, mikä ei ikinä korjaannu. Mutta kai se sitten on. Mutta lyödäänkö vetoa, että jos alan kiukuttelemaan niille, niin ne syyttää puhelinta? DNA:han en viitsisi kyllä siltikään vaihtaa, koska siinä vain on "jotain", mistä en tykkää. En osaa määritellä, mutta joku siinä lafkassa mättää. Ja olen ollut Elisan asiakas niin kauan, kuin ekan puhelimen ostin, eli 15 vuotiaasta, enkä viitsisi katkaista hyvää putkea. Kai se sit täytyy kärsiä.

Alalla töissä olevana ei voi kyllä ku nauraa miten jengi on aina niin hiessä erioperaattorien "suurista" eroista. Loppupeleissä ainut mikä eroaa on hinta, muuten samaa paskaa kaikki. Tuurista sit lähinnä kiinni, että kenen kautta just sun kohalla laskutus tai töykeä asiakaspalvelija sattuu kohdalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom