Android - puhelimet ja softat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
@sampsa^: Onnistuu ainakin luultavasti ADWLauncherilla, jonka saa näppärästi tänään marketista a 10snt. Ite ostin ja tykkään.

onko kellään kokemuksia tosta htc desire S? Pitäisi puhelin vaihtaa ja olen sitä nyt vähän miettinyt ,tuntuu nuo sgs2 ja sensaatio vähän turhan isolta.

Tänään sain tuollaisen galaxy xcoverin, menee hetki sen käytön opetteluun, kannattaako noihin hankkia virusturvaa tms suojaohjelmaa?

No tuo suojaohjelma on sikäli hyvä, et jos luurissa on tärkeitä ja arkaluonteisia tietoja, niin niihin ei pääse käsiks kun sun omalla SIM -kortilla. Se tosin pitää sitten muistaa, et se ohjelma vaatii asennuksessa salasanan. Jos sen unohdat, niin se luuri saadaan takas käyttöön ainoastaan resetoimalla se kokonaan, jolloin sä menetät ne kaikki tietos.

Nyt tota kapulaa eli xcoveria on näpytetty herkeämättä koko päivä, ensivaikutelmat;

+helppo ja selkeä käyttöliittymä, jopa tälläinen puupää oppii käyttämään tota suht nopeasti. Ensimmäinen "älypuhelin" mitä omistan, aikasempi nokia vuodelta nakki.
+Android marketin sisältö erittäin laaja, ilmaissovelluksia helvetisti
+Muokattavuus
+ei liian kookas, muttei liian rimpulakaan.
+Toiminut toistaiseksi sateessa, tänään piruillessani testasin pitääkö paikkansa ja luin treeni osiota tuolla vesikelissä, pisarat ei haitannu. Toimii edelleen.

+/- akun kesto, tähän ei ole vertailukohtaaa kun ei kokemuksia muista, mutta eilisen illan ja tän päivän rämpyttäny puhelinta(ladannu sovelluksia, pelannu angry birdsiä,lukenu pakkista ja facebookkia sekä uutisia) niin alkoi vinkumaan jo virtaa illan suussa. Aamulla siis otin laturista käyttöön.

Nyt tota kapulaa eli xcoveria on näpytetty herkeämättä koko päivä, ensivaikutelmat;

+helppo ja selkeä käyttöliittymä, jopa tälläinen puupää oppii käyttämään tota suht nopeasti. Ensimmäinen "älypuhelin" mitä omistan, aikasempi nokia vuodelta nakki.
+Android marketin sisältö erittäin laaja, ilmaissovelluksia helvetisti
+Muokattavuus
+ei liian kookas, muttei liian rimpulakaan.
+Toiminut toistaiseksi sateessa, tänään piruillessani testasin pitääkö paikkansa ja luin treeni osiota tuolla vesikelissä, pisarat ei haitannu. Toimii edelleen.

+/- akun kesto, tähän ei ole vertailukohtaaa kun ei kokemuksia muista, mutta eilisen illan ja tän päivän rämpyttäny puhelinta(ladannu sovelluksia, pelannu angry birdsiä,lukenu pakkista ja facebookkia sekä uutisia) niin alkoi vinkumaan jo virtaa illan suussa. Aamulla siis otin laturista käyttöön.

Mites puheluitten aikana äänet kuulu? Ei oo kaikumisia/ei pätki tms? Ja näin tyhmänä kysymyksenä, akku siis kesti kuitenki 36h vaiko 12h? Toi 36 taitaa olla älypuhelimille suht ok, 12h jo melko surkeaa ainakin omasta mielestä..

Mites puheluitten aikana äänet kuulu? Ei oo kaikumisia/ei pätki tms? Ja näin tyhmänä kysymyksenä, akku siis kesti kuitenki 36h vaiko 12h? Toi 36 taitaa olla älypuhelimille suht ok, 12h jo melko surkeaa ainakin omasta mielestä..

Mä saan gs2:ssa 2000mAh "turboakun" kulumaan 8h työpäivän aikana, vaikka GS2:n pitäisi olla suhteellisen eko tuossa asiassa :) Ihan käytöstä kaikki kiinni.

niin siis tosiaan vain 12h , toisaalta en viellä osaa sanoa että miten puhelimen akku kestää jos sulkisi taustalla pyörivät aktiiviset sovellukset .... se vaatii huimat kaksi napin painallusta , kirjoitus on kiitettävän helppoa .

mitä puheluihin tulee niin ääni on hyvä sekä selkeä , puhelimen oma mikrofoni taitaa olla melko herkkä sillä puhuin tossa
muijan kanssa samalla ku ajoin kotiin niin valitteli kun taustalta kuului kohinaa eli ajomelua , ehkä tota mikkiä saa jostai säädettyä

galaxy gio ei suostu lähettää MMS viestiä. valittaa, että: "Viestiä ei voida juuri nyt ladata, kokeile myöhemmin uudelleen" DNA sivujen mukaan laitettu MMS asetukset kuntoo. Kännykässä ei oo datayhteyttä, mutta oli wlanin kautta netissä. Mikä mättää?

Joko joku odottelee tuota htc edgeä täällä? Mulla menee ainakin samantien tilaukseen ku julkastaan.
Juu itse odottelen HTC:n ensi vuoden tarjontaa. Tuo Edge voisi olla. Tuo ei tosin kai ole kaikille, ilmesesti kuitenkin 4.7 tuumainen näyttö eli aika iso. Mulle sopii paremmin kuin hyvin. HTC muutenkin mun valinta, fyysinen rakenne paljon enemmän omaan mieleen kuin suurimman osan muiden valmistajien muovisemmat.

Neliydin ja Ice Cream Sandwich :kuola:

Mitä tulee akkukestoon, niin pitkältihän asia on näin:
"Processor companies like Nvidia, Intel and AMD have long leveraged multi-core designs to mitigate diminishing gains in pure clock speed. So, for example, while it may be imprudent or technically infeasible to clock a mobile phone processor at, say, 2GHz for a variety of reasons, a company can roll out a multi-core chip at a much lower clock speed and still deliver faster performance (if not also improved power management)."

Tarvii muuten sanoa, että jos jotain ärsyttää gs2:sen "muovisuus" ja keveys, esim HTC:n jälkeen, niin hakekaa vaikka DNA shopista 2000mAh akku. 400mAh isompi kun alkuperänen, joten fyysisestikkin hieman isompi ja painavampi. Mukana tulee uusi takakuori, koska normaali ei enään mahdu kiinni. Kuori on jokasuunnasta vahvistettu ja puhelimestä tulee todellakin paljon "jämäkämmän" oloinen, eikä ole enään niin kevyt ja helposti hajoavan tuntuinen.

Kuullostaa ehkä tyhmältä, mutta suosittelen kokeilemaan.

Joo mulle kanssa toi 4.7 tuuman näyttö vois olla aika passeli. Niin kauan hyvä kunhan mahtuu housujen taskuun. Tällä hetkellä kun on 4.3 tuumanen ni ei tulis enää mieleenkään ostaa luuria mis olis pienempi näyttö.

Vilu puhuu täyttä asiaa. Tulee pirusti jämäkämpi gs2:sta tolla tehoakulla. Muutenhan toi on todella muovisen olonen. Se on yks syy minkä takia päätysin ostamaan tän desire hd:n. Ei oo vaan ikinä ennen ollu näin jämäkän tuntusta luuria kädessä.

Hauskaa vielä se, että mulla nyt original Desire ollut sen lähemmäs 1½ vuotta, ja se on aivan yhtä jämäkkä kuin alusaa. Siis aivan yhtä jämäkkä... ei mitään eroa. Jämäkämpi kädessä kuin mikään muu puhelin mitä oon kädesäs pidellyt.

Desire HD:lle tuli päivitys. Android päivittyi versioon 2.3.5 ja Sense puolestaan 3.0. Välillä pientä lagia mutta yllättävän hyvin pyörii tällä vanhuksella. Mukava yllätys, itse kun on niin laiska että roottaus ei tule kuuloonkaan.

Tohon vielä heität kunnon launcherin niin johan pyörii.

Tohon vielä heität kunnon launcherin niin johan pyörii.
Toimiiko oikeesti noi launcherit niin paljon paremmin? Montaa launcheria koittanu, mutta en oo vaan syttyny kun normi sense toimii vaan paljon sulavammin. En tiiä sitten mistä johtuu, mutta itellä ihan sama mikä launcheri niin tökkii enemmän.

e: niin, ja itellä ei sense 3.0 tökkiny muu kun alussa homescreeniltä hyppely toiselle kun oli widgettejä, mutta tonkin sai aikanaan korjattua helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom