Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siima on lahjakas punnertaja. Sen tiedostaa kyllä kaikki muut paitsi Siima itse.

Näinhän se on. Harvoin minä näihin netissä tartun mutta tuollaisen vähättelyn kuvittelisin olevan suoranaisen loukkaavaa oikeasti huonogeenisten mielestä. Itse nostin noin 7-8 vuoden treenillä tuon saman 200kg raakana ja natuna. Oli helvetin ruma salipenkki vähintäänkin pienellä pompulla ja persekin siinä vähän levitoi, IPF säännöillä olisi saanut ottaa 20 kiloa tangosta pois. Painoa mulla oli 115-120kg. Pituutta 172cm.

Myöhemmin 94 kiloisena sotilaspenkissä kovin sarja 8x130kg, 105 kiloisena meni 11x132,5kg ja 7x140kg. Jälkimmäiset kevyellä buustilla, tuo 8x130kg lääkärin määräämällä korvaushoitotestolla.

Mä pidän itseäni hyvinkin lahjakkaana punnertajana verrattunu noin 95 prosenttiin väestöstä. Harva treenikaveri on päässyt samoihin tuloksiin. En minä mitään maailmanennätyksiä tule rikkomaan mutta jotain realismia nyt oikeesti.

Ainiin, mullakin oli kova työmoraali penkin suhteen, yhden käden sormiin taitaa mahtua väliin jääneet penkkitreenit ensimmäisen 7 vuoden aikana jos ei lasketa loukkaantumisia ja sairastumisia.

Näinhän se on. Harvoin minä näihin netissä tartun mutta tuollaisen vähättelyn kuvittelisin olevan suoranaisen loukkaavaa oikeasti huonogeenisten mielestä. Itse nostin noin 7-8 vuoden treenillä tuon saman 200kg raakana ja natuna. Oli helvetin ruma salipenkki vähintäänkin pienellä pompulla ja persekin siinä vähän levitoi, IPF säännöillä olisi saanut ottaa 20 kiloa tangosta pois. Painoa mulla oli 115-120kg. Pituutta 172cm.

Myöhemmin 94 kiloisena sotilaspenkissä kovin sarja 8x130kg, 105 kiloisena meni 11x132,5kg ja 7x140kg. Jälkimmäiset kevyellä buustilla, tuo 8x130kg lääkärin määräämällä korvaushoitotestolla.

Mä pidän itseäni hyvinkin lahjakkaana punnertajana verrattunu noin 95 prosenttiin väestöstä. Harva treenikaveri on päässyt samoihin tuloksiin. En minä mitään maailmanennätyksiä tule rikkomaan mutta jotain realismia nyt oikeesti.

Ainiin, mullakin oli kova työmoraali penkin suhteen, yhden käden sormiin taitaa mahtua väliin jääneet penkkitreenit ensimmäisen 7 vuoden aikana jos ei lasketa loukkaantumisia ja sairastumisia.
perse levitoi :LOL::LOL:

Joo. Ite oon oikeesti "eläny penkkipunnerrukselle", ollu ammattimaisessa valmennuksessa ja paras tulos suht keveä 165 salipenkki 86 kilosena. En usko että 200 tulis itellä edes yli sata kilosena. Kyllä se douppia vaatisi.

Ehkä vähän asiayhteydestä irroitettu lainaus ja ymmärrän että Siima kärjistää tässä mutta miettikää jos Siimalla, joka siis on ottanut 190kg(?) raw penkin IPF kisoissa junnuihin, 200kg raw penkin natuna 7 vuoden treenillä ja lopulta 230kg penkin voimailijaksi suht maltillisilla rasvoilla, olisi edes perusvarman Volvon geenit? Siinä olisi Kirill, Spoto ja kumppanit pulassa!

192,5kg kerkesin kisoissa nostaa silloin. Pari viikkoa myöhemmin 200 salilla ja puoli vuotta myöhemmin 210. Tuohan tuli kapean otteen vaihtamisesta maksimileveään. Tuo about 10kg nopea nousu. Kapealla jäi junnaamaan 190 paikkeille se tulos. Kärsin olkapäävaivoista pitkään silloin. Niin ei pystynyt leventämään ennenkuin oli tarpeeks lihava.

Ja se motivaatio koko kisahommiin loppui Muuramessa 2013 joulukuussa, kun 115-kiloisena piti se 200 tai 200,5 ottaa, kun seurakaveri oli sen silloisen junnu-SE:n minulta vienyt. Hautala kyllä myöhemmin sitä edelleen paranteli. Se oli pieni noin kymmenen nostajan voimanostokisa, jossa ei yhtään kovaa penkkaajaa mukana ja järjestävällä seuralla vain naisia. Kisajärjestäjä aikaisti varoittamatta penkin alkua 15 minuutilla. Yksi lämmittelypenkki ja lämmittelyaikaa 10min. Kerkesin 100kiloon nousta siinä ja sitten kylmiltään sitä 195 aloitusta yrittämään. Kerran kokeilin, hyytyi loppuojennukseen, pakkasin kamat ja ajoin kotia. Liitto antoi varotuksen MY-Powerille kun reklamaation tein asiasta. Mutta eipä se sitä vitutusta poistanut, kun se oli viimeinen kisa johon junnuna sain osallistua. Ja kunto oli hyvä silloin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
192,5kg kerkesin kisoissa nostaa silloin. Pari viikkoa myöhemmin 200 salilla ja puoli vuotta myöhemmin 210. Tuohan tuli kapean otteen vaihtamisesta maksimileveään. Tuo about 10kg nopea nousu. Kapealla jäi junnaamaan 190 paikkeille se tulos. Kärsin olkapäävaivoista pitkään silloin. Niin ei pystynyt leventämään ennenkuin oli tarpeeks lihava.

Ja se motivaatio koko kisahommiin loppui Muuramessa 2013 joulukuussa, kun 115-kiloisena piti se 200 tai 200,5 ottaa, kun seurakaveri oli sen silloisen junnu-SE:n minulta vienyt. Hautala kyllä myöhemmin sitä edelleen paranteli. Se oli pieni noin kymmenen nostajan voimanostokisa, jossa ei yhtään kovaa penkkaajaa mukana ja järjestävällä seuralla vain naisia. Kisajärjestäjä aikaisti varoittamatta penkin alkua 15 minuutilla. Yksi lämmittelypenkki ja lämmittelyaikaa 10min. Kerkesin 100kiloon nousta siinä ja sitten kylmiltään sitä 195 aloitusta yrittämään. Kerran kokeilin, hyytyi loppuojennukseen, pakkasin kamat ja ajoin kotia. Liitto antoi varotuksen MY-Powerille kun reklamaation tein asiasta. Mutta eipä se sitä vitutusta poistanut, kun se oli viimeinen kisa johon junnuna sain osallistua. Ja kunto oli hyvä silloin.

Huhhu, melko riskillä jouduit nostamaan, kun lämmittelyt jäi vajaaksi järjestäjän perseilyn takia.

Huhhu, melko riskillä jouduit nostamaan, kun lämmittelyt jäi vajaaksi järjestäjän perseilyn takia.

Kyllä. Lienekkö Alkoon tullu kisajärjestäjillä kiire vai mikä. Niin ja muistin väärin tuon homman, luin vanhasta päivyristä, sain ottaa protestoimalla kisapenkissä kisajärjestäjän luvalla kolme lämmittelynostoa juuri ennen kisan alkua . Tyylillä tanko telineisiin, kiekkoja lisää ja nosto taas. Mutta eipä niistä palautunut enää. Joka tapauksessa tuohon sekaannukseen meni se kisa tai mahikset tehdä hyvä suoritus.

Elikä taas jollain 200kg natupenkki ja pitää itseään lahjakkaana penkkaajana,mut kuitenkin lääkäri määrää vähän testoja lisää,koska eihän 200kg oo mitään???

Kuulostaa kyllä todella vaaralliselta toiminnalta kisajärjestäjien puolelta. Arvostan kuitenkin että yritit, olisi jäänyt itseltä kokeilematta.

Elikä taas jollain 200kg natupenkki ja pitää itseään lahjakkaana penkkaajana,mut kuitenkin lääkäri määrää vähän testoja lisää,koska eihän 200kg oo mitään???

En nyt ihan ymmärtäny pointtias? En pidä itseäni lahjakkaana enkä ole doupannu ikinä penkkituloksen takia. Yli natuenkan oon viimeks penkannu 1/2017. Ei sitä voimaa noissa kiloissa tule, jos treeni ei ole siihen tähtäävää. Myöskään rintavamman jälkeen on hieman varovaisempi painojen suhteen. Mutta joo hetkellisesti tuolloin 2016-2017 tuli entisten voimatasojen yli mentyä kun 6 viikkoa keskityin puhtaasti voimanhankintaan treeneissä. Ja olisinko kasvattanu lihasmassaa tätä vertaa ilman douppia? En koskaan. Ja ei mitään nonstoppi käyttöä. Nytkin aion puolet vuodesta olla ilman mitään. Katsoo kesällä asiaa uudestaan miten paljon vielä inspiroi hölmöily tämän harrastuksen/elämäntyylin kanssa.

Ei kai tossa mitään pointtia ookaan,ihmettelen vaan,kun itse olen jo reilusti yli 50kymppinen,enkä ole koskaan edes mitannut omia testotasoja.
Ennen urheilun idea oli pitää hyvää huolta kunnosta,elää tervellisesti,nyt yritetään vaan löytää syitä lääkkeiden käytölle.
Jos muistan oikein,korjata saa,niin alle 50v oli yhdellä prosentilla vajaat testotasot.Oliko sit 70v niin 5prossaa.
Ja kun ikää tulee,niin jokaisellahan on pientä masennusta ja väsymystä välillä,mut on niihin paljon muitakin syitä kun testotasot.

Ei kai tossa mitään pointtia ookaan,ihmettelen vaan,kun itse olen jo reilusti yli 50kymppinen,enkä ole koskaan edes mitannut omia testotasoja.
Ennen urheilun idea oli pitää hyvää huolta kunnosta,elää tervellisesti,nyt yritetään vaan löytää syitä lääkkeiden käytölle.
Jos muistan oikein,korjata saa,niin alle 50v oli yhdellä prosentilla vajaat testotasot.Oliko sit 70v niin 5prossaa.
Ja kun ikää tulee,niin jokaisellahan on pientä masennusta ja väsymystä välillä,mut on niihin paljon muitakin syitä kun testotasot.

Juu varmaa 50 luvulla. Nykyää aivan eri juttu ku alkaa olemaan jo reilu 20 vuotiailla arvot kuralla. Eihän noita suurin osa tajua edes mitata ku ollaa sohvaperunoita ja syödää paskaa. Treenaavat ihmiset ymmärtää ku ruoka kertyy kylkiin ja salilla ei tapahu yhtää mitää. Lähestulkoon kaikki on saanu jotain hyötyä lääkityksen alotuksesta, ei se testo korjaakkaan kaikilla väsyä mut osalla paskat tasot on syy myös masennukseen ja väsymykseen.

Tajusin vasta nyt että tämähän taisikin olla minulle. Tilanne oli siis se, että minulla on oikeastaan koko aikuisikäni ollut ongelmia hormonitoiminnan kanssa. Ensin kilparauhanen alkoi reistailemaan ja popsin siihen lääkettä muutaman vuoden jonka jälkeen se parani itsestään. Aivotkin kuvattiin mutta mitään ei löytynyt.

Sen jälkeen, vuosia ennen kuin kokeilin roinaa (itseasiassa suuri syy siihen että siirryin "pimeälle puolelle") minulla alkoi olla vetämätön olo, seksihalut katosivat, erektioita oli vaikea ylläpitää, ajatus ei meinannut pysyä kasassa ja rasvaa alkoi kerääntymään varsinkin kylkiin ja tisseihin. Ihan laboratoriotesteillä totesin sitten että testot ovat alle viitteiden, kilpirauhanen kunnossa. Aloittelin itse lääkityksen koska arvelin ettei lääkäri sitä kuitenkaan määrää, olo parani muutamassa viikossa.

Parin vuoden jälkeen päätin hakeutua lääkärin vastaanotolle ja minulla kävikin onni kun löysin lääkärin joka uskoi minua ja määräsi sustanonia kerrottuani tarinani täysin rehellisesti. Lyön nykyään niin vähän testoa kuin mahdollista kuitenkin pitäen huolta hyvinvoinnistani. Treenien kanssa tuolla on hyvin vähän tekemistä, ihan henkistä hyvinvointia tarkoitan pääasiassa. Ei ole kiva jos kolmekymppisenä et tee yhtään pillua mieli ja jos joskus sattuukin heräämään pieneen panetukseen molo tyttöystävän suussa ei sitten erektio oikein kestäkään. On myös mukavaa innostua joskus jostain sen sijaan että tasan kaiken tekeminen vaatii helvetisti efforttia.

Lääkärit eivät määrää testoa koska joku haluaa kovemman penkin.

Ehkä jos luetaan viitearvoja kuin piru raamattua. Vapaan teston alaviite monessa paikkaa on niinkin matala kuin 155 ja se alkaa olemaan jo sairas vitsi.

Testot saa kuralle monella tyylillä, osa on läskejä sohvaperunoita ja toiset ylisuorittajia, jotka eivät ymmärrä höllätä töissä tai treeneissä. Monille osuu yksinkertaisesti paskat geenit. Turha kai sitä on kitua jos apua saa piikistä. Matalat tasot vaikuttaa myös koko muuhun aineenvaihduntaan ja usein paketti leviää kasaan viimeistään keski-iässä metabolisen oireyhtymän myötä, huonot elintavat tietysti vauhdittamassa. Sitten joka vaivaan erikseen lääkitys päälle ja kuuppa sekaisin masennuslääkkeillä.

Testojen viitteitä on myös vaivihkaa rukattu alaspäin sitä mukaa kun keskiarvo on laskenut. Labrassa oli viite 12-50 ja vapaa tyyliin 250 ylöspäin, ja nyt olen nähnyt 8-28 ja 150 ylöspäin - viitteitä ja ihan kun muistelisin että jossakin vilahti alarajan arvona jo 6. Koululääketieteessä katsotaan, että teston tasoksi riittää se biologinen minimi, mikä riittää lisääntymiseen ja kaikki muu on turhaa. Tämä on vahvasti kontradiktorista sen valossa että elintasomme on noussut välttämättömyysyhteiskunnasta jo aikapäiviä sitten.

Mulla on yksi tuttu jolla testot ovat olleet ihan hyvät (24/350), mulla itelläni ne olivat 14/190, kaverilla 9.1/170 ja toisella 8/150.

Suositut

Back
Ylös Bottom