Meidän firmassa ei ainakaan ole mitään asiaa projektipäällikköä korkeammalle ilman korkeakoulututkintoa.
Onhan insinöörin tutkintokin korkeakoulututkinto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meidän firmassa ei ainakaan ole mitään asiaa projektipäällikköä korkeammalle ilman korkeakoulututkintoa.
Ammattikorkeakoulututkinto...siis insinööri (AMK), niinkuin diplomissa lukee...on se ihan eri planeetalta kuin teknillisestä korkeakoulusta suoritettu tutkinto. Molemmat polut kohta kulkenut niin tämä on mun vaatimaton mielipide. Tai siis TKK:sta kokemukset, jotkut puhuu, että juuri Lappeenrannassa on aika iisiä suorittaa tutkinto...en siitä tiedä, eikä sitä työnantaja katso, onko TKK:sta vai lutista...Onhan insinöörin tutkintokin korkeakoulututkinto.
No juu, just näin...ajattelin että tää olis selvää ilman eri selittelyjä, kun kuitenkin puhuin DI:stä etc...mut hyvä et on muitakin pilkunnussijoita ku minä :DEhkä tuolla tarkoitetaan nyt ylempää akateemista tutkintoa, ei korkeakoulututkintoa.
Kyl se tarvii olla ihan maisteri, DI, tri, että niihin hommiin pääsee...eri asia sitten, jos on vakanssiin päässy joskus 60-luvulla...Mites pääseekö teillä sitten alemman akateemisen tutkinnon suorittanut projektipäällikkön tehtäviä korkeammalle? Itse rinnastaisin insinööri(AMK) ja tek.kandi(vai mikä se nimike nyt sitten on?) melko samoihin. Koulukohtaisia eroja löytyy aina.
Ihan händ on-kokemusta kannattaa hankkia jos ei jo ole...siis jos inssiks oot valmistumassa...ihan korvaamatonta tietoa. Ja ulkomaan kokemusta...mitä enemmän sitä, sitä paremmin työtä löytyy.Hoblaa! Kukaan tulossa Ouluun tekniikan puolelle? itse pääsin rakennusalan työn johdon ko:hon. 25valittiin ja itselläni oli toiveenakin ensimmäisenä sinne.
Ihan händ on-kokemusta kannattaa hankkia jos ei jo ole...siis jos inssiks oot valmistumassa...ihan korvaamatonta tietoa. Ja ulkomaan kokemusta...mitä enemmän sitä, sitä paremmin työtä löytyy.
120 op (sisältäen diplomityön 30 op) + täydentävät opinnot (käytännössä 30 op).Rankkuri, miten paljon jäi tkk:lla opiskeltavaa amk-tutkinnon jälkeen? Itellä meni otaniemen pääsykokeet puihin, ja nyt suunnitelmana on amk loppuun (vielä 3v) ja sitten tkk.
Mulla on sen verran klappia isossa pyörässä, että mä teen 40h viikkoa opiskelujen ohessa. Eli kyllä siinä töitä voi tehdä ohessa, riippuu tietysti työpaikan suvaitsevaisuudesta ja omasta ahkeruudesta. Mulla on siinä mielessä korvaamaton työpaikka, että mä voin käydä sieltä pakollisissa harkoissa ja menoissa miten haluan, kunhan 40h tulee täyteen ja työt tehtyä...Kyllä niistä luennoista voi aika paljon luistaa ja päästä silti läpi kurssista. Lähde ehdottomasti kokeilemaan. Sua vituttaa varmasti jos et edes kokeillu riittääkö rahkeet ja jaksatko painaa läpi.Paljon tuohon käytännössä kuluu aikaa? Ootko jatkanu ihan täysipäiväisesti koulua, vai pystyykö tekemään töitä samalla?
Mulla on sen verran klappia isossa pyörässä, että mä teen 40h viikkoa opiskelujen ohessa. Eli kyllä siinä töitä voi tehdä ohessa, riippuu tietysti työpaikan suvaitsevaisuudesta ja omasta ahkeruudesta. Mulla on siinä mielessä korvaamaton työpaikka, että mä voin käydä sieltä pakollisissa harkoissa ja menoissa miten haluan, kunhan 40h tulee täyteen ja työt tehtyä...Kyllä niistä luennoista voi aika paljon luistaa ja päästä silti läpi kurssista. Lähde ehdottomasti kokeilemaan. Sua vituttaa varmasti jos et edes kokeillu riittääkö rahkeet ja jaksatko painaa läpi.
Mä ainakin katuisin ihan vitusti jos en ois lähteny kokeilemaan tota hommaa. Mielessä tää on aina pyöriny, mut kammonnu matikkaa, kun en siinä mikään kunkku ole ja AMK:ssa tuntui vaikealta. Voin kertoa, että opetuksen taso on aivan toisella planeetalla TKK:lla ja matikkakin menee perille ihan eri tavalla.
Toisen asteen haulla eli pelkkä paperihaku tiedossa jos oot AMK:n suorittanu. Ei muutaku tarpeelliset paperit liikkeelle. Ei oo iso vaiva. Ei tarvi lukea pääsykokeisiin. Kokeile. En mäkään uskonu pärjääväni ennenku kokeilinKaipa se pitää itsekin lähteä kokeilemaan. Tuo "menestystarina" antoi kimmokkeen hakea ensi vuonna TKK:lle kun tuo AMK:kin pääs loppumaan kesken
Eli siis toisen vaiheen haku. Pelkillä papereilla. Keskiarvo jossain kolmen ja kolmen ja puolen välillä. Hain ympäristöpuolelle...en tiedä kuinka kova tunku on muihin koulutusohjelmiin...itse pääsin heittämällä sisään...EDIT. Rankkuri: Haitko erillisvalinnan kautta papereilla? Tohtiiko kysyä millasilla arvosanoilla pääsit sisään? Itsellä on A.S n. 3 ja mietityttää riittääkö se mihinkään. Tietotekniikan puolelle olisin hakemassa. Äkkiseltään kuvittelisi ettei sinne mitään tähtitieteellisiä lukemia tarvita päästäkseen sisään...
Eli siis toisen vaiheen haku. Pelkillä papereilla. Keskiarvo jossain kolmen ja kolmen ja puolen välillä. Hain ympäristöpuolelle...en tiedä kuinka kova tunku on muihin koulutusohjelmiin...itse pääsin heittämällä sisään...
No huhhuhVaimoke haki Biopuolelle tänä keväänä jäi paikka saamatta kun alin KA jolla pääsi sisään oli 4.4 :O .
Hakuprosessi on tullut sitä kautta tutuksi joten ei muuta kuin marraskuussa paperit vetämään ja toivotaan parasta.
Tai en mä sitä alinta muista tarkalleen mutta helvetin korkea se oli joka tapauksessa.
Onks lappeenrantaan muitakin mahdollisesti tulossa?