AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs ihmettä tämä nyt tarkoittaa, kun olen ylittäny neljän hakutoiveen "alimman hyväksytyn pistemäärän" ja hylkäämisen syynä ei lue mitään, niin enkö minä saakaan valita mihin hakutoiveeseen menen? Ykkösenä on Joensuun amk tekniikka, mutta kyllä se Lahti enemmän kiinnostaisi! Mitä helvettiä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon sit eläny siinä uskossa aika pitkään et saan vielä lopussa valita noista neljästä mihin menen :down:

Aika moni kaverikin elää ilmeisesti väärässä uskossa

Aika selvästi se joka paikassa lukee, että niihin pääsee siinä järjestyksessä kuin ne siihen laittaa...

Kumpaan kannattaisi mennä it-tradenomi vai liiketalouden-tradenomi linjalle? Tähän mennessä tehny hommia jotka ei ainakaan ole it-alan hommia, joten suht 0:sta pitäisi lähteä liikkeelle.

Kumpaan kannattaisi mennä it-tradenomi vai liiketalouden-tradenomi linjalle? Tähän mennessä tehny hommia jotka ei ainakaan ole it-alan hommia, joten suht 0:sta pitäisi lähteä liikkeelle.

It- tradenomeille maksetaan keskimäärin parempaa liksaa. Niitä myös koulutetaan toooosi paljon vähemmän. Joten mikäli ko. hommat kiinnostaa, niin suosittelisin tuota it-puolta. Kyllä sinne moni muukin lähtee aikalailla nollista. Omassa ryhmässä oli muutamia sellaisia nollatauluja, että alta pois. Kyllä heistäkin osa sitten oppi oleen.

Brgele 4 varasijalla ympäristöteknologiaan lamkiin. eli sijalla 52 ja 48 otettiin, 2 pistettä jäätiin, onko millaset mahkut varasijalta?

Harmittaa sinänsä, kun en omistanut valintakokeessa kunnon laskinta (+,-,kerto ja jakolaskut pystyin laskemaan), jonka takia monessa tehtävässä joutui vähän soveltaa ja pari tehtävää meni väärin vain ja ainoastaan sen takia, koska ei ollut kunnon laskinta.

Brgele 4 varasijalla ympäristöteknologiaan lamkiin. eli sijalla 52 ja 48 otettiin, 2 pistettä jäätiin, onko millaset mahkut varasijalta?

Harmittaa sinänsä, kun en omistanut valintakokeessa kunnon laskinta (+,-,kerto ja jakolaskut pystyin laskemaan), jonka takia monessa tehtävässä joutui vähän soveltaa ja pari tehtävää meni väärin vain ja ainoastaan sen takia, koska ei ollut kunnon laskinta.
Ei tullut sit mieleen hommata kunnon laskinta!?!?:jahas:

it- tradenomeille maksetaan keskimäärin parempaa liksaa. Niitä myös koulutetaan toooosi paljon vähemmän. Joten mikäli ko. Hommat kiinnostaa, niin suosittelisin tuota it-puolta. Kyllä sinne moni muukin lähtee aikalailla nollista. Omassa ryhmässä oli muutamia sellaisia nollatauluja, että alta pois. Kyllä heistäkin osa sitten oppi oleen.

kiitos!

Kyllä luulis tostakin pääsevän, koska jos esim. joku siirtää intin takia koulua vuodella, niin pääset hakujonossa eteenpäin.

Mitä vittua? :lol2:

Ensinnäkin, miks ihmeessä lähteä johonkin kokeeseen jollain Tiimarin euron maksavalla taskulamppu/lämpömittari/pullonavain/taskulaskin viritelmällä? :david: Ja toiseks, "monessa tehtävässä joutu vähän soveltaa". Mitähän ihmeellistä noissa nyt tarvi soveltaa? Ei noissa nyt todellakaan ole mitään maailman vaikeimpia laskuja. Nehän laskee vaikka päässä tai paperilla! Ehkä joku neliöjuuri saattaa tuottaa ongelmia, jos semmosia tulee, eikä laskimista semmosta hienoutta löydy(täytyy olla todella alkeellinen laskin). Mutta voi helvetti mikä selitys! :D

Mitä vittua? :lol2:

Ensinnäkin, miks ihmeessä lähteä johonkin kokeeseen jollain Tiimarin euron maksavalla taskulamppu/lämpömittari/pullonavain/taskulaskin viritelmällä? :david: Ja toiseks, "monessa tehtävässä joutu vähän soveltaa". Mitähän ihmeellistä noissa nyt tarvi soveltaa? Ei noissa nyt todellakaan ole mitään maailman vaikeimpia laskuja. Nehän laskee vaikka päässä tai paperilla! Ehkä joku neliöjuuri saattaa tuottaa ongelmia, jos semmosia tulee, eikä laskimista semmosta hienoutta löydy(täytyy olla todella alkeellinen laskin). Mutta voi helvetti mikä selitys! :D

Sitä tarkotin soveltamisella kun laskuissa oli piitä ja neliöjuurta, enkä mie noita muista ulkoa kun pitkässä matikassa olin... (ei me mitään ulkoa opeteltu, taulukkokirjaa ja laskinta käytettiin apuna)

Eli sitte ku piti laskee joku lasku nii annoin esim. piille jonkuu oman arvon, eli sovelsin hieman. Oli siinä pari tehtävää mitkä pysty päässä laskemaan, mutta useimmissa kunnon laskin olisi helpottanut urakkaa ja olisi pystynyt nopeasti tarkistamaan menikö oikein.

Ja siksi lähteä kokeeseen paskalla laskimella kun ei ehtiny/jaksanu/viittiny mitään hyvääkään hankkia ja uskoin että silläkin tulen pärjäämään tarpeeksi hyvin, mutta en pärjännyt ja nyt purin tuntojani tänne. :D

Mutta toivotaan että se varasija heltiäis :whip:

Sain opiskelupaikan, mut pitäis armeijaan lähteä tässä välissä. Ilmoittaudunko vaan poissaolevaks normaalisti ja samalla menetän sen toisen poissaolo-vuoden? Vai saako armeijan takia jotain xtra-vapauksia?

Sain opiskelupaikan, mut pitäis armeijaan lähteä tässä välissä. Ilmoittaudunko vaan poissaolevaks normaalisti ja samalla menetän sen toisen poissaolo-vuoden? Vai saako armeijan takia jotain xtra-vapauksia?

Poissaolevaks ilmottaudut ja menetät toisen. Ei saa vapauksia, itse menetin kaks vuotta kun pääsin inttiin vasta tammikuussa..

Nyt on alkanu mielessä olemaan taas opiskelu. Onko kokemuksia aikuisopiskelusta AMK:ssa? Onko se siis ns iltaopiskelua? Tekniikan alan koulutusohjelma olisi mielessä.

Ja mistähän netistä löytäisin vanhoja viimevuosien valintakokeita?

Nyt on alkanu mielessä olemaan taas opiskelu. Onko kokemuksia aikuisopiskelusta AMK:ssa? Onko se siis ns iltaopiskelua?

Mä voin vastailla tähän vaikka ensi vuonna ;)
Itselle nimittäin tuli eilen ilmoitus, että pääsin kouluun sisään, joten aloitan tänä syksynä nimenomaan aikuisopiskeluna, työnohella. Tulee siis ainakin omalla kohdalla olemaan pääosin iltaopiskelua. Pystyy vissiin vähän alasta riippuen yms. valitsemaan myös päiväkursseja, jos oma aikataulu antaa myöden.

Itsekin hiukan pihalla tuosta kuviosta vielä, mutta eiköhän se tuosta selviä, kun koulu alkaa.

Mä voin vastailla tähän vaikka ensi vuonna ;)
Itselle nimittäin tuli eilen ilmoitus, että pääsin kouluun sisään, joten aloitan tänä syksynä nimenomaan aikuisopiskeluna, työnohella. Tulee siis ainakin omalla kohdalla olemaan pääosin iltaopiskelua. Pystyy vissiin vähän alasta riippuen yms. valitsemaan myös päiväkursseja, jos oma aikataulu antaa myöden.

Itsekin hiukan pihalla tuosta kuviosta vielä, mutta eiköhän se tuosta selviä, kun koulu alkaa.

Kun enemmänkin saat infoa asiasta niin heitä jotain tekstiä tännekin, kiinnostaisi kuulla. Täytyy koululle soitella ja kysellä asiasta enemmän. Olen aikasemmin opiskellut mutta sillon ei mitään valmista tullut. Nyt enemmän järkeä tullu päähän ja motivaatio hieman toista luokkaa.

Kun enemmänkin saat infoa asiasta niin heitä jotain tekstiä tännekin, kiinnostaisi kuulla. Täytyy koululle soitella ja kysellä asiasta enemmän. Olen aikasemmin opiskellut mutta sillon ei mitään valmista tullut. Nyt enemmän järkeä tullu päähän ja motivaatio hieman toista luokkaa.

Juu voin toki laittaa, kun infoa saan. Mulla on niin pitkä aika opiskelusta, että ei ole oikein tarkkaa kuvaa miten nämä nykyisin menee ja aikuiskoulutuksesta ei ole mitään aiempaa kokemusta, eli tosiaan kovin tarkkaa tietoa ei mullakaan vielä ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom