Amerikkalainen jalkapallo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos täälä Tampereen Saintsin pelaajia, tai ketään joka aikoo mennä testaamaan lajia? 13.2. olisi kokeilupäivä, ja kiinnostaisi mennä katsomaan että miltä meno näyttää. Mites nuo lisenssit menee, miehille näkyy olevan sekä A1 että A2 lisenssiä, missä sarjoissa milläkin voi pelata? A1 kustantaa 947€, ja joku mainitsi että varusteet on noin 200-400€. Näillä hinnoilla on sama jättää kokeilematta, ei perse kestä. A2 lisenssi olisi 397€, minkä vielä juuri ja juuri voisi malttaa maksaa...

A1-lisenssi, mutta vakuutuksen osuus tuossa on 852 € eli 95 € jää lisenssiin. Vakuutusta ei kannata ottaa tuossa mukana vaan kysyä jostain muualta, vaikka IF:istä tarjous, josta tulee noin 200 euroa. Tapaturmavakuutus + vaarallisen lajin lisä. Mikäli kaikki varusteet meinaat 400 eurolla saada, ei sillä paljon mitään uutta osta tai sitten perus starter kitin, jossa mm. kypärä on melkeinpä pelkkä kuori. Käytettynä voi tietenkin ostaa sitten, eikä niitä varusteita välttämättä kerralla tarvitse ostaa. Useasti treenataan pelkkä kypärä ja harttarit päällä tai ilman mitään. Riippuen pelipaikasta ja vuoden ajasta.

ps. ihan yleistä tietoa, eikä niinkään tohon Saintsin tapaukseen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
A1-lisenssi, mutta vakuutuksen osuus tuossa on 852 € eli 95 € jää lisenssiin. Vakuutusta ei kannata ottaa tuossa mukana vaan kysyä jostain muualta, vaikka IF:istä tarjous, josta tulee noin 200 euroa. Tapaturmavakuutus + vaarallisen lajin lisä. Mikäli kaikki varusteet meinaat 400 eurolla saada, ei sillä paljon mitään uutta osta tai sitten perus starter kitin, jossa mm. kypärä on melkeinpä pelkkä kuori. Käytettynä voi tietenkin ostaa sitten, eikä niitä varusteita välttämättä kerralla tarvitse ostaa. Useasti treenataan pelkkä kypärä ja harttarit päällä tai ilman mitään. Riippuen pelipaikasta ja vuoden ajasta.

ps. ihan yleistä tietoa, eikä niinkään tohon Saintsin tapaukseen

Ok, kiitti. Tapaturmavakuutuksia mulla onkin, itse asiassa 2, toinen liitosta ja toinen työpaikan puolesta. Jos siihen sitten ottais jonkun täydennyksen että korvais lajista tulleetkin vahingot.

Kaippa sitä vois käydä katsomassa että miltä se meno näyttää. Fyysisesti uskoisin pärjääväni (183/100, penkki 165, kyykky 220 ja futista+jääkiekkoa junnuna) mutta vähän arveluttaa että tunteeko sitä itsensä ihan Metusalemiksi, kesällä tulee mittariin jo 32v... Saintsin sivuillahan ne mainostaa että sukupolvenvaihdos on nyt käynnissä, mutta luulisin että hakevat ennemmin "downgradea" kuin "upgradea" :D

Onko tässä lajissa kääpiöille käyttöä :) itse olen 167cm 76kg ja laji kiinnostais. Nopeutta pitäis kohtuudella löytyy.

Kaippa sitä vois käydä katsomassa että miltä se meno näyttää. Fyysisesti uskoisin pärjääväni (183/100, penkki 165, kyykky 220 ja futista+jääkiekkoa junnuna) mutta vähän arveluttaa että tunteeko sitä itsensä ihan Metusalemiksi, kesällä tulee mittariin jo 32v... Saintsin sivuillahan ne mainostaa että sukupolvenvaihdos on nyt käynnissä, mutta luulisin että hakevat ennemmin "downgradea" kuin "upgradea" :D
Noilla mitoilla ja tuloksilla sut otetaan iasta huolimatta joukkueeseen kuin joukkueeseen. Ja mikali urheilullisuutta loytyy, kuten taustoista voi paatella, pelaat ennen 35-v synttareita vaahteraliigan avausmiehityksessa.

Onko tässä lajissa kääpiöille käyttöä :) itse olen 167cm 76kg ja laji kiinnostais. Nopeutta pitäis kohtuudella löytyy.

Noilla mitoilla cornerback ja linebacker puolustuksesta ja fullback/halfback hyokkayksesta varmaan ne luonnollisimmat. Joka tapauksessa Suomen kentilla, ehka vaahteraliigaa lukuunottamatta, ole koolla aivan alytonta merkitysta muutakuin linjassa. Nopeus, voima ja ennenkaikkea pelinluku ratkaisee eniten.

Kysymys CB,WR,S,LB paikkoja pelaaville.
Harttareissa single/double ja hook-up/belt?

Schutt Varsity Flex Skill Pad
Schutt Varsity Flex All Purpose Pad
Esimerkiksi näistä kahdesta mietin, että onko tuolla kainalon kohdalle tulevalla pehmusteella tärkeä virka?
Ja onko esim. noilla skill/all purpose harttareilla loppupeleissä niin paljoa eroa, että haittaisi vaikkapa pallon kiinni ottamista? Vai onko kyse enemmänkin harttareitten merkistä/mallista.

^Noin montaa pelipaikkaa, jos pelaat, niin pitaisi paasta testaamaan, mitka olisi parhaiten suojaavimmat, mutta toisaalta mahdollistaa parhaan liikkuvuuden. Kuten tuossa pohdit niin kylla esim. nuo all-purposet alkaa olla jo ei-niin-huomaamattomat. Itse, kun pelaan vain ja ainostaan wr-paikkaa niin kaytan kylla kevyimpia ja jopa vahan snadimpaa harttaria, jotta kadet liikkuvat mahdollisimman hyvin. Toki homma on taysin toinen, jos LBna joudut taklailemaan kolme downia neljasta. Tassa omat suojani Schutt XV Flex QB-WR 80030

Noita kamoja kannattaa ilmeisesti tilata ulkomailta (jos ei käytettynä löydä)? Pari kauppaa tuossa jo tulikin, contactsports.se ja outlet.dk. Mitä suosittelette, hyviä/huonoja kokemuksia tms?

Tuli mieleen tosta kun tuolla aiksemmin puhuttiin treenauksesta niin Joe Defranco valmentaa noita NFL valmistautuvia kavereita jonkin verran.

Tossa vähän esimerkkiä millasta treenaaminen tuolla on. Off-season treenaamista ilmeisesti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noista varusteista sen verran että kypärä on ehdottomasti se ykkösjuttu. Otan sata kertaa mielummin kunnon kypärän ja heikot harttarit kuin toisinpäin. Ja niiden hartiasuojien kiinnitys nyt on aika sama, itse otan aina kuminauhakiinnityksen pois ja jätän vaan sen vyön. Tekniikka on se mikä vaikuttaa luokkaantumisiin, ei niinkään varusteet. Kypärä nyt on tärkeä koska monesti kontaktia on todella vaikea ottaa käyttämättä päätä yhtenä iskupisteenä, eikä ole tarkoituskaan.

Joe Defranco on alansa ehdottomia huippuja ja itse tykkään sen treeni tyylistä kun siinä on painotus raskaissa perusliikkeissä eikä missään fysiopallo jumpassa. Sen kotisivuilta löytyy myös valmiita ohjelmia niin offseasonille, preseasonille kuin inseasonille. Kaikissa ohjelmissa voi itse valita liikkeensä sen mukaan mistä tykkää/ mitä salilta löytyy.

^Kypara on kylla hyva olla kondiksessa, mutta minusta tahankaan ei pade mikaan kalliimpi on parempi. Itsekin siirryin vuosi sitten takaisin revolutionista vsr-4:aan, joka on vanha, ns. "halvempi" malli. Kypariakin olisi hyva paasta kokeilemaan ja testaamaan, minkalainen malli tuntuu hyvalta. Kyparissahan on oikeestaan menossa pieni sukupolven vaihdos talla hetkella, ja vanhat 80-90 ja 00-luvun suosikit ovat NCAA:ssa ja enenevasti NFL:ssakin korvautuneet nailla ns. alykkailla malleilla.

Noita kamoja kannattaa ilmeisesti tilata ulkomailta (jos ei käytettynä löydä)? Pari kauppaa tuossa jo tulikin, contactsports.se ja outlet.dk. Mitä suosittelette, hyviä/huonoja kokemuksia tms?

Forelle nyt ainakin Euroopassa viela ja sitten Yhdysvalloissa Eastbay, josta saa hanskaa, under armouria ynna muuta pikkutavaraa. Yhtaan huonoa kommenttia en voi antaa ja kaikista olen tilannut. Outlet.dk toimittaa todella nopeasti, n. 2-4 paivan sisalla ja hyvaksyi kerran jopa print screen -kuitin tilisiirrostani maksun todistukseksi, ettei tarvinut odotella rahojen siirtymista ulkomaille (joka vie paivia).

Kannattaako ottaa isompi vai pienempi harttari, jos on kokojen välillä? En kasva enää muuten kuin salilla.

En oo kuin contactsportista tilannut. Kerran tilauksesta puuttui hammassuojat ja aina kun olen tilannut niin jotain tavaraa ei sitten olekaan löytynyt hyllystä. Kaikenlainen yhteydenpito kestää aina pari päivää per viesti.

172440_10150130545817313_784637312_6303962_8228932_o.jpg

Eli nyt ne kaikki yli 16v. tytöt ja naiset mukaan testaamaan olisiko tässä uusi kutsumus! Kaiken kokoisille ja näköisille löytyy pelipaikka..ja miehet: heivatkaapa se emäntä muutamaksi tunniksi meidän huostaamme ko. päivänä :worship:

Mulla on muuten kamat myynnissä, L kokoiset CB jne. positiolle. Kypärä on hopea. Pitää selvitellä mitä kaikkea on mutta aika kattava setti.

Morjes! Pian alkaa olla try-outit lähellä ja ajattelin koitaa bearssiin. Voisko porukka vähän ohjata mua millä tavalla mun kannattais harjotella? Lähtökohdat ei oo mitkää parhaat mut ei huonoimmatkaan. Pituus 197, paino 85, lihasta vähän, mutta muuten kunto ok. Kiitokset jo etukäteen jos joku vaivaantuu antamaan vähän vinkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom