Amerikkalainen jalkapallo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos jenkkifutiksessa muuten kiellettyä heittää palloa uudestaan kiinnioton jälkeen? Voisi kuvitella että jossain tilanteessa olisi helpompaa heittää pallo vaikkapa vieressä juoksevalle jos näyttää siltä että tulee itse talkatuksi, mutta en muista moista nähneeni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tietääkö joku minkälaisia voimatuloksia nfL:n parhaat saa? melko riskejä sällejä näyttää olevan. itekkin tulee kavereiden kanssa vähän höntsäiltyä isommalla porukalla kesällä jefua. :D

Criticalbench.comista voi käydä kattoon tarkan tuloksen jos kiinnostaa, mutta muistaakseni noin 300kg:n raakapenkki on kovin urheilijan (alan miehiä lukuunottamatta) koskaan nostama tulos ja se oli nimenomaan jonkun jefun. Muistelisin myös että joku jefu olis haastanut Mark Henryn maastavetokisaan ja hävinnyt täpärästi, muistaakseen 400 kilon luokkaa oli kyseisen kaverin mave, tää on kyllä ihan kuultua mutta ei mikään mahottomuus, onhan toi 300 raakapenkki vähintään yhtä kova suoritus

Kertookapas mitä fyysisiä ominaisuuksia amerikkalainen jalkapallo urheilijalta eniten vaatii? Voimaa enemmän vai nopeutta? Riippuu kai myös mikä on pelipaikka?

Nopeutta, ehdottomasti. Voimaa tarvitaan eteenkin linjassa, mutta kyllä sielläkin nopeudella tekee tuhoa, varsinkin puolustuksessa.

[venom];2794407 sanoi:
Criticalbench.comista voi käydä kattoon tarkan tuloksen jos kiinnostaa, mutta muistaakseni noin 300kg:n raakapenkki on kovin urheilijan (alan miehiä lukuunottamatta) koskaan nostama tulos ja se oli nimenomaan jonkun jefun. Muistelisin myös että joku jefu olis haastanut Mark Henryn maastavetokisaan ja hävinnyt täpärästi, muistaakseen 400 kilon luokkaa oli kyseisen kaverin mave, tää on kyllä ihan kuultua mutta ei mikään mahottomuus, onhan toi 300 raakapenkki vähintään yhtä kova suoritus

Larry Allen? http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Allen

Mitä tarkoittaa ''three-person assisted bench press of 700+ lbs''? http://www.youtube.com/watch?v=c1FAbsxREb4 Ei näytä mun silmään puhtaalta nousulta. Perse nousee ja sit vielä kolme miestä vissiinkin vähän auttaa tuossa tankon nostamisessa.

Paljon näis suomen sarjoissa on semmonen keskimääränen 40yrd aika? Jotain 4,8-5,5sec?

Siihen haarukkaan. Itellä tais mennä 3,9, en muista tarkasti, pitää kysyä koutsilta.

tietääkö joku minkälaisia voimatuloksia nfL:n parhaat saa? melko riskejä sällejä näyttää olevan. itekkin tulee kavereiden kanssa vähän höntsäiltyä isommalla porukalla kesällä jefua.

En nyt muista, mutta suurimmalla osalla tais kyykky olla 250kg pintaan. Syvä siis. Pitää ettiä tässä ne tulokset tarkemmin. :D

Kertookapas mitä fyysisiä ominaisuuksia amerikkalainen jalkapallo urheilijalta eniten vaatii? Voimaa enemmän vai nopeutta? Riippuu kai myös mikä on pelipaikka?

Mun mielestä molemmat yhtä tärkeessä roolissa. Sentterinä pitää olla helvetin nopea, RB:nä taas sitten voimaa enemmän..

Siihen haarukkaan. Itellä tais mennä 3,9, en muista tarkasti, pitää kysyä koutsilta.

En nyt muista, mutta suurimmalla osalla tais kyykky olla 250kg pintaan. Syvä siis. Pitää ettiä tässä ne tulokset tarkemmin. :D

Mun mielestä molemmat yhtä tärkeessä roolissa. Sentterinä pitää olla helvetin nopea, RB:nä taas sitten voimaa enemmän..

Nyt sitten oikeasti. Deion "Primetime" Sanders on kelloittanut nopeimman NFL-combine ajan 4,23sekuntia. Nuoremmille tutumpi Chris Johnson on kelloittanut 4,24sekuntia. Taitaiskohan sun aika olla 4,9sekuntia, joka on ihan hyvä aika 15-vuotiaalle.. varmaan olisit tuolla nopeudella ikäluokan parhaimpia 100metrin juoksijoita.

Sentterillä pitää olla voimaa, RB:llä taas nopeutta...

Nyt sitten oikeasti. Deion "Primetime" Sanders on kelloittanut nopeimman NFL-combine ajan 4,23sekuntia. Nuoremmille tutumpi Chris Johnson on kelloittanut 4,24sekuntia. Taitaiskohan sun aika olla 4,9sekuntia, joka on ihan hyvä aika 15-vuotiaalle.. varmaan olisit tuolla nopeudella ikäluokan parhaimpia 100metrin juoksijoita.

Sentterillä pitää olla voimaa, RB:llä taas nopeutta...

Joo taitaa olla vesi ja ilma nyt mulla sekasin, kysyn koutsilta sen varmistuksen.. Taitaa olla että ollaan juossu 20yrd tai 30yrd matkat.. 100m paras aika on 13.04s.

Meillä ainakin on painotettu että sentterillä enemmän nopeutta kuin voimaa... missäs tiimissä Mr.Referee pelaat? :)

Yksilöstä kiinni, mutta paljon näkee rinnallevetoa, tempausta, kyykyn eri variaatioita, penkkiä, pystypunnerrusta jne. Paljon ns. moninivelliikkeitä ja corea. Juoksu- ja liikkuvuusharjoittelut luonnollisesti puntin lisäksi. Mitä olen Amerikoista tuotuja ohjemia katsonut, niin "off-seasonilla" painotetaan lihasmassan kehitystä ja kautta kohti mennään enemmän voiman ja nopeuden suunta. Ei ehkä kovin yllättävää :)

NFL matsi muistot/kokemukset paikan päällä?

Toivottavasti ei mene offtopic mutta olen tossa joulukuussa menossa lomalle new yorkiin ja olen samalla menossa katsomaan ottelua miami dolphins @ new york jets new meadowlands stadiumille. Olisi kiva kuulla jotain juttuja niiltä jotka ovat joskus käyneet paikan päällä katsomassa NFL matsia.

Harmikseni vasta vähän vanhemmalla iällä tulin kiinnostuneeksi jefusta ja vaikka ikä alkaa olemaan lähenpänä 30 kuin 25, niin mieli tekisi kovasti päästä kokeilemaan lajia.

Koko ikäni olen harrastanut monipuolisesti kaikkea urheilua. Jefua silmällä pitäen ruumiin rakenteeni kaipaisi jykevöitymistä, kun pituutta on 188cm ja painoa noin 80 kiloa, mutta haluaisin kuitenkin yrittää. Jefua seuraan aktiivisesti ja perussäännöt yms. on ainakin teorissa hallussa. Kokoni puolesta pelipaikaksi taitaa rajoittua rissuna tai cornerina pelaaminen. Ajatuksena olisi, että syksyn ja tulevan talven treenaisin oikeita asioita, ja ensi kesänä voisin Helsingin seudulla päästä kokeilemaan siipiä jossain divarijoukkueen treeneissä.

Miltäs moinen idea teistä kuullostaa ja millaisia treeni ohjeita antaisitte, noita pelipaikkoja silmällä pitäen.

Sellaisen ohjeen annan, että mene mahdollisimman aikaisin lajitreeneihin mukaan. Joukkueharjoitukset alkavat loppu/alkuvuodesta ja keväällä mukaan meneminen on yhtä tyhjän kanssa. Ota yhteyttä lähimpään 1-2 div. joukkueeseen(1 div: 69ers, Taft. 2 div: Bulldogs, Wolverines 2) ja kysele koska voit tulla mukaan. Voit päästä haistelemaan vähän meininkiä jo nyt ja kynnys liittyä joukkueeseen talvella on pienempi. Ikä ei ole mikään este eikä edes hidaste. Oma treenihalu ja vähemmän yllättäen urheilullisuus ovat tärkeimmät atribuutit(+ täytyy tykätä törmäilystä).

Salilla tekisin painonnostoliikkeitä, kyykkyjä, corea ja yläkroppaa oman mielen mukaan. Siihen päälle juoksu ja liikkuvuusharjoitukset + lajitreenit. Painoa ei kannata väkisin nostaa vaan liike on tärkeintä. Painonnousu johtaa yleensä hidastumiseen, joka yllätys yllätys on vaan haitaksi.

Helsingistä suosittelisin olemaan yhteydessä wolwerines kakkosjoukkueeseen joka pelaa kakkosdivaria. Pirun iso jengi näkyis olevan kasassa ja eiköhän sinne aina mukaan mahdu yrittämään että miltä törmäily tuntuu. Kakkosdivari kuitenkin on sellaista että sinne voi oikeesti mennä ihan pystymetsästä kokeilemaan ja kovakuntoinen kaveri vie jo pelkällä fysiikalla monta vastapeluria.

Vasta ihan viimeaikoina kun olen tvstä kattsonut noita NFL pudotuspelejä olen tutustunt tähän lajiin. Vaikka säännöistä en tiedä vielä varmaan puoliakaan niin täytyy sanoa että todella mahtava laji kyseessä.

Onkos täälä Tampereen Saintsin pelaajia, tai ketään joka aikoo mennä testaamaan lajia? 13.2. olisi kokeilupäivä, ja kiinnostaisi mennä katsomaan että miltä meno näyttää. Mites nuo lisenssit menee, miehille näkyy olevan sekä A1 että A2 lisenssiä, missä sarjoissa milläkin voi pelata? A1 kustantaa 947€, ja joku mainitsi että varusteet on noin 200-400€. Näillä hinnoilla on sama jättää kokeilematta, ei perse kestä. A2 lisenssi olisi 397€, minkä vielä juuri ja juuri voisi malttaa maksaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom