Amerikkalainen jalkapallo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Betuzker, soita tolle yhteyshenkilölle. On ihan leppoisa kaveri. Varmasti ehdit vielä hyvin mukaan toimintaan ennen ensi kauden alkua, seuralta pitäis järjestyä varusteetkin alkuun että pääset kokeilemaan. Noista pituuksista ja painoista ei kannata liikaa jännitellä, itse olisin aloittanut lajin viisi vuotta aiemmin mutta kuvittelin olevani liian kevyt kaveri. Jenkkifudiksessa tarvitaan ihan yhtä lailla nopeita pelaajia joilla on hyvä liike. Viime kauden joukkeen keskipaino muuten 96kg ja pelaajia 35kpl, joten kyllä sinne kevyempiäkin kavereita mahtuu.

Mites, onko teillä aina keskiviikkoisin tuolla Keinutiellä treenit? Meinaan, tän off-seasonin aikana.

Sit taas Wolvojen koutsi pisti mailia, kun tiedustelin vähän seuran meininkiä. Selitti vaan, et A-B-C junnut treenaa samanaikaisesti sen takia, et treeneis olis hyvin porukkaa. Mut siis Kesis, treenaatte vissii samaan aikaan aina Wolvojen junnujen kans, toisel puolel kenttää, niin onko niitten treeneissä oikeasti alle 10 jäbää treenaamassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, keskiviikkoisin on Keinutiellä. Ne treenit ovat kuitenkin peruskuntopainotteiset, joten monet kauempana asuvat pelaajat on sopinu valmentajan kanssa erikseen oman kunto-ohjelman jos eivät pääse sinne kulkemaan. Talin harjoitukset on "tärkeämmät", koska ne keskittyvät lajin tekniikoihin ja ymmärtämiseen.

Sinuna miettisin minkä seuran edustusjoukkueessa pelaaminen kiinnostaa, koska käytännössä kaikki A-juniori-ikäiset vähintään treenaavat edustusjoukkueen kanssa ja ovat usein peleissäkin mukana oman A-juniorien sarjansa lisäksi.

Itse miettisin minkään seuran edustusjoukkueessa aloittamista ylipäätään, jos mahdollista on aloittaa junnusarjan jengissäkin. Tulee varmasti paremmin juttuun oman ikästen kanssa. Mutta tää on vaan mun mielipide. Peliajan saaminen ekana pelivuonna 1.divarijengissä onkin sitten aivan eri tarina.

Kyllä niil Wolvoilla oli eilen vähän enemmän jätkii, oisko ollut jopa yli 10-15 pelaajaa. Mutta eipä sekään ole paljon jos siinä oli kerran kaikki isommat junnuikäluokat (ABC).

Sinuna miettisin minkä seuran edustusjoukkueessa pelaaminen kiinnostaa, koska käytännössä kaikki A-juniori-ikäiset vähintään treenaavat edustusjoukkueen kanssa ja ovat usein peleissäkin mukana oman A-juniorien sarjansa lisäksi.
Tätä en nyt kyllä ihan ymmärrä. Meillä ainakin A-junnjen treenit on erikseen ja miesten treenit erikseen. Toki on totta, että A-junnuikäiset (20-21v) pelaavat lähes poikeuksetta myös edustuksessa, mutta nythän tässä ollaan antamassa neuvoja vielä B-juniori-iässä olevalle.

Melkoista mutuilua pelaajamääristä täällä. Oma neuvoni sinulle on: käy vaikka kaikkien pääkaupunkiseudun jengien treeneissä kattomassa mikä meininki ja päätä sitten. Yksikään seura ei velvoita vetämään nimeä alle ensitapaamisella ja saat valmentajilta vastauksia kysymyksiisi varmasti paremmin kun täältä (vaikka kyllä täältäkin saa harrastajilta ihan hyvää infoa). 18-vuotiaana pääset tod.näk A-junnurosteriin haistelemaan vähän meininkiä alkukevään sarjassa, jota sitten seuraa kesän B-junnusarja. Tärkeänä pidän sitä, että pääset mahdollisimman nopeasti treeneihin mukaan, sillä treenipäivät vähenevät päivä päivältä. Raamithan sinulla on hyvät pelipaikalle kuin pelipaikalle ehkä linjaa lukuunottamatta, joten perse irti penkistä ja rohkeasti reeneihin.

Komppaan Väsynyttä herrasmiestä, nyt vaan rohkeasti pois koneen äärestä ja lajia kokeilemaan. Ihan hyvin huomattu Kesikseltä etten tajunnut vielä 21-vuotiaidenkin olevan A-juniori-ikäisiä. Mun kirjoituksiin tietenkin vaikuttaa se, että itse kävelin aikanani suoraan miesten joukkueeseen suunnilleen samoilla mitoilla enkä kokenut sitä minkäänlaiseksi ongelmaksi.

Mä olen nyt tainnut verbaalisesti potkia tarpeeks perseelle, joten en tästä aiheesta jatka enempää ettei mee tyrkyttämisen puolelle.

Mä olen nyt tainnut verbaalisesti potkia tarpeeks perseelle, joten en tästä aiheesta jatka enempää ettei mee tyrkyttämisen puolelle.

Näin se menee.

Kyllähän sitä vois joko soittaa/mailia heittää teijän koutsille, niin saa tän turhan jossittelun lopetettua :). 69ers voisi olla just kaikista paras mahdollinen jengi tähän paikkaan, tapahtumia sopivasti ja pystyisi ton ohella vääntämään salia ja sitä munkkipallon sneppailemista.

Jos ei nappaa, niin sitten menen kokeilemaan esim. wolvojen junnuihin, millainen meno siellä on päällä. Itse kokemalla sen tietää. Sen takia jankkailen vähän tolla, et '' onkohan siellä treeneissä porukkaa, kiinnostaako possea edes treenata?!'', futiksen puolella kärsin muista asennevammasista pelaajista, jonka takia siirryin sit lopulta miehiin pelaamaan. Meininki on edelleenkin ihan toisenlaista kuin junnuissa, vaikka tapahtumia ei olekaan niin kauheasti.

Jos tästä jefun pelaamisesta sais hyvän kakkosharrastuksen, niin sse olis kyl hemmetin hieno ja hyvä juttu!

Jos tästä jefun pelaamisesta sais hyvän kakkosharrastuksen, niin sse olis kyl hemmetin hieno ja hyvä juttu!

Tästä täytyy sanoa vielä sen verran, että sixtareillahan on tavoitteena voittaa 1.divari ensikaudella, mikä tarkoittanee paljon treenejä ja myös sitoutumista siihen. Tossa sun viestissä sanot, että sua on pöhköpallossa vituttanut just se, että jengi ei sitoudu. Noh, sixtareissa varmasti sitoutuu ja niin kannattaa sitoutua sunkin jos ajattelit siellä päästä joskus kentälle. Se, että jo tässä vaiheessa vedetään 2 kertaa viikkoon nostaa kesällä määrän yleensä neljään. Mun pointti on, että jenkkifutista on aika huono pelata "harrastuksena" tai "kakkoslajina", vaikka Suomessa ollaankin.

Sama juttu ärsyttää muakin junnuissa, kun tulee jätkiä sm-tasolle "harrastamaan" tai pelaamaan toisen lajin ohella. No eipä ne yleensä kauan meillä viihdy jos osallistuminen on tyyliin kerran viikossa ja sitten käydään peleissä istumassa.

Eli koitan sanoa, että kannatta ihan jengivalinnasta riippumatta miettiä, minkä verran on valmis sitoutumaan jos aikoo jefua pelata. Sixtaritkin taitaa kiutenkin ihan tosissaan kilpailla 1.divarin voitosta (ehkä jopa liigapaikasta), ja uskoisin siellä jo kauan pelanneiden joutuvan kilpailemaan peliajasta (peltsi, korjaa jos olen väärässä), joten rookiella on kyllä hemmetin suuri matka kurottavana. Varsinkin jos aikoo "kakkoslajina harrastaa".

IMO lopeta pöhköpallo, niin sulla on oikeasti jotain mahdollisuuksia joskus päästä kentälle

No hard feelings, mulla on ehkä vaan liikaa henkilökohtaisia kaunoja "kahden lajin jätkien" kanssa pelaamisesta

Eli koitan sanoa, että kannatta ihan jengivalinnasta riippumatta miettiä, minkä verran on valmis sitoutumaan jos aikoo jefua pelata. Sixtaritkin taitaa kiutenkin ihan tosissaan kilpailla 1.divarin voitosta (ehkä jopa liigapaikasta), ja uskoisin siellä jo kauan pelanneiden joutuvan kilpailemaan peliajasta (peltsi, korjaa jos olen väärässä), joten rookiella on kyllä hemmetin suuri matka kurottavana. Varsinkin jos aikoo "kakkoslajina harrastaa".

IMO lopeta pöhköpallo, niin sulla on oikeasti jotain mahdollisuuksia joskus päästä kentälle

No hard feelings, mulla on ehkä vaan liikaa henkilökohtaisia kaunoja "kahden lajin jätkien" kanssa pelaamisesta

Tuli kyl vähän tyhmästi sanottua ''kakkosharrastukseksi''. Meinaan, jalkapallo tulee ikuisesti ja AINA pysymään ykkösenä, se ei muutu miksikään. Se kyl ei tarkota sitä, et se menis harrastuksena jefun edelle. Varsinkaan nyt, kun tapahtumia on hajanaisesti 1-2 tapahtumaa viikossa (nelosdivarissa). Se riittää mainiosti mulle futiksen suhteen. Muutenkin jengi on täynnä kavereita, joille futis on ihan kakkosharrastus (moni pelaa säbää 1-divisioonassa jne.). Jengissä on vaan niin pirun hieno joukkuehenki, et siitä nauttii päästä rupattelemaan ja pelailemaan hyvien frendien kanssa, vaikka kerran viikossa, jos sitäkään.

Jos kerta näin on, että 69ers aikoo treenata kesäisin 4-kertaa viikossa, sehän on hemmetin hieno ja hyvä juttu! Jos kerta aloittaisin melko kalliin lajin verrattuna jalkapalloon, niin en viitsisi pistää läskiksi sitä hommaa. Niinkuin sanoin, futis tulee aina olemaan ykkösenä, mut harrastuksen suhteen se tippuisi ilman muuta kakkosharrastukseksi jos kerta tulee olemaan 4-kertaa viikossa tapahtumia. Eikä se maailmaa kaatais jos rookiena en saisi kauheasti vastuuta ekalla kaudella, kuhan pääsisin hyvin jefun messiin, treenien kautta. Varsinkin, uutena pelaajana, uudessa lajissa on elintärkeää käydä jokaisissa lajitreeneissä, et hiffaa tekniikasta ja taktiikoista yms.

Lähetetty on mailia nyt 69ersin yhteyshenkilölle, saas nähdä miten jantterin käy. :)

Tää on fiilispohjalta, mutta uskoisin että 69ers treenaa ensi kesänä 2-3 kertaa viikossa ja kaudella tietysti peli päälle. Lisäksi seuralla on välillä muita ylimääräisiä / vapaaehtoisia treenejä, sekä taktiikkapalavereita. Tapahtumien määrä kesällä tulee olemaan luultavasti 3-4 väliltä.

Huomenna vissiin oon tulossa näytille Talin treeneihin. Ongelmana vaan on se, et dösät ei oikeen kulje takasin päin 22.30 jälkeen. Toivottavasti joukkueessa on joitakin pelaajia, jotka liikkuu autol tota vihdintietä pitkin (konalasta vantaalle päin), jos onnistuis hienosti, et pääsis kyydillä himaan. Pitänee kysellä huomenna :)

No niin! Tervetuloa vaan. Pidän silmät auki ja morjenstelen siellä. Itse en osaa kyydeissä auttaa kun bussilla kuljen eri suuntaan. Ei sinne kukaan oo ikinä hankeen kuitenkaan jääny seisomaan.

Hieman vanhempi threadi jo mutta ihan kiinnostuksesta...

Itsekin olen aloittelemassa jefun pelaamista ja mietin tuossa että mitäköhän paikkaa tälläinen 21v jässikkä voisi pelailla? Lajista tiedän nyt sen mitä SuperBowlia ja NFL-pelejä pelaamalla nyt oppii, eli karkeasti lajin perusteet.

Pituutta löytyy reippaat 196cm ja painoa tällä hetkellä around 118kg jossa tuo reilu 15kg pienehköä bissepömppistä joka olis tarkoitus pudotella kesäksi pois :D Urheilutaustaa löytyy aika reilusti nuoruusvuosilta... reilut 12vuotta lätkää, 5vuotta koripalloa ja 5vuotta jalkapalloa sekä pari vuotta Lukkopainia päälle. Satanen meni around 12 sekunttiin joskus lukiossa. Nopeus tosin kärsi hiemani intissä mikä johti myös lätkä-uran lopettamiseen, mutta eiköhän tuon reenaamalla takaisin saa. Puntilla tulee vieläkin käytyä suht ahkerasti joten voimaakin löytyy sopivasti, etenkin jaloista.

Oisko kellään kokeneemmalla jefu-asiantuntijalla kertoa vähän valitunutta mielipidettä että mitä tulisi odottaa tuon pelipaikan suhteen ja muutenkin?

Iskuja en todellakaan pelkää, vaan suorastaan rakastan niitä. Melkeinpä ainut syy minkä takia lätkääkin jaksoin pari viimeistä vuotta pelata oli ne isot pommit mitä aina välillä pääsi jakelemaan! Loukkaantunut en ole juurikaan koskaan lukuunottamatta paria venähdystä ja kerran revennyttä reisilihasta.

Sisempää laitahyökkääjää (TE), Puolustuksen endiä (De) tai tukimiestä (LB)
Kahdessa jälkinmäisessä saa antaa kunnolla niittejä, ensinmäisessä saa niitä ottaa vastaan :)

Nopeutta ei ole koskaan liikaa, jalkojen ja keskivartalon voimat kuntoon, niin niillä pääsee aika pitkälle. ai niin, olkapäihin kunnolla voimaa ja lihasta niin ne ei mene paskaksi nopeesti :D

Jeps... Itekkin ajattelin tuota LB:n paikkaa, mutta saa sitten nähdä mihin ne valmentajat mut survasee. Toinen vois olla WR koska tykkään juosta ja pituuttakin on.

Pitänee ottaa askel- ja rappuskyykyt sekä rinnalleveto taas osaksi reeniohjelmaa niin saadaan taas vähän räjähtävyyttä kroppaan! Yhdistetty rinnalleveto+etukyykky on kans aika ässä sikäli kun noilta lätkävuosilta muistan.

En pysty tuota edellistä postia muokkaamaan enää joten:

Paljon näis suomen sarjoissa on semmonen keskimääränen 40yrd aika? Jotain 4,8-5,5sec?

Paras mitattu mitattu aika satasella oli aikoinaan siinä 12 hujakoilla ja olis varmaan ihan parhaassa kunnossa mennyt allekkin... Tiedä sitten paljon tuo 40yaardia menis nytten... varmaan johonki 5-5,5sec.

Pitää nyt reenata tota nopeutta ja kunhan juoksuradat sulaa tuosta niin käydä kokeilemassa että paljon menee...

Paljon näis suomen sarjoissa on semmonen keskimääränen 40yrd aika? Jotain 4,8-5,5sec?

Et ois varmaan parempaa haarukkaa voinut heittää! 90% menee juuri noissa pelaajan koosta ja pelipaikasta riippuen. Toki noilla mahdollisilla pelipaikoillasi lyhyemmän matkan liikkuminen ja ketteryys on vieläkin tärkeämpää, mutta toki siten että kuntoa pitää riittää vetää pieniä spurtteja läpi pelin.

tietääkö joku minkälaisia voimatuloksia nfL:n parhaat saa? melko riskejä sällejä näyttää olevan. itekkin tulee kavereiden kanssa vähän höntsäiltyä isommalla porukalla kesällä jefua. :D

Kertookapas mitä fyysisiä ominaisuuksia amerikkalainen jalkapallo urheilijalta eniten vaatii? Voimaa enemmän vai nopeutta? Riippuu kai myös mikä on pelipaikka?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom