Itse pumppasin ensimmäiset vuodet taljoja selälle, eikä se leveyttä tai paksuutta kasvanut juuri lainkaan. Nykyään (viimeiset kaksi vuotta) kyllä selkäpäivään kuluu aika armottomasti aikaa, joku voi pitää liioitteluna, mutta minulle on toiminut aivan helvetin hyvin, tyypillinen selkäpäiväni:
Ylätalja eteen, 3X
Kulmasoutu, 3X
Sitted Rows (kulmasoutu siis istuen) 3X
Kulmasoutu käsipainolla tai alatalja: 3X
Leuan veto eteen omalla painolla 2X
Pullovereita pikkupainolla 2-3X
Kaiken lisäksi rakastan hartioiden tekemistä erillään olkapäistäni, ja teen ne selän jälkeen, ja hyvä on ollut minulle tämä tyyli:
Levytangon nosto myötäotteella leualle: 2x
Hartiakohautukset levytangolla (reilut painot): 4x
Tämän jälkeen viellä pumpaan hauiksia 5 sarjaa yhteensä, eli kaksi erillaista liikettä vain, silti hauikissani ei todellakaan ole hävettävää. :lol2:
Saatan lopuksi viellä tehdä pikkuisen vatsoja...tällainen treeni on minulle aivan :haart: Jos vedän kevyttä treeniä, ja pikaisia salikäyntejä, ei kunto parane ollenkaan. Kova runkaaminen on ollut minulle juuri oikea ase. 14V. -> 27V. ei koskaan ainuttakaan lihashajoamista, tai ylikuntoisuutta.
Teen viellä selkäpäiväni kahdesti viikossa. :whip: :lol2:

on muuten tullut huomattua, että käsipäiviä pitävät nuoret treenarit ovat yleensä rajusti jäljessä kätineen. Omassa kaveripiirissäni kaikki treenaavat perusohjelmilla kädet muun vartalon kanssa, kuten ojentajat ja olkapäät rinnan kanssa, ja selän kanssa hauikset. Minusta tämä käsien treenaaminen muun treenin jälkeen on ollut niitä eniten kehittävä, koitin joskus erillistä käsipäivää todella huonoin tuloksin, ja vaihdoin heti takas tähän pitkään päivään. :thumbs: