Aloittelijan treeni & ravinto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve!

Tämäkin on varmaan täysin turha viesti, vastaus
kysymyksiin löytyisi varmasti muista ketjuista,
mutta meikäläisellä ei ole kotona tahi työpaikalla
nettiä ja nämä 15min/päivä kirjastossa ei hirveästi lueta posteja. Välillä pääsee kaverille.

Joissan viesteissä välillä menee juttu aika teoreettiseksi noiden ravintolisien suhteen, ei tajua mitään. Pitää yrittää selviytyä :)

Olen aloittanut kevyen treenaamiseen kaverin kanssa kuukausi sitten ja intoa vielä riittää.
Kaveri popsii kreatiinia kuin karkkia ja kyllä
tuloksetkin on kohentunut, mutta kroppa ei.

Itse haluaisin saada näiden narujen ympärille jotain tavaraa, lihasta muttei läskiä. Pituutta 182cm ja painoa 80kg. Pituutta tuskin enää tulee, mutta paino olisi hieno saada viiden vuoden sisään jos mahdollista tuonne 90kg hujakoille.

Kannattaisiko alkaa popsimaan massanlisääjiä, vai pelkkaa soijaprotskua? Miten paljon massanlisääjien avulla saavutettu lihasmassan lisäys näkyy ylimääräisenä läskinä?

Heraprotsku kyllä varmaan olisi parempaa, mutta ajattelin että ostan vain yhtä tavaraa millä olis mahd hyvä vaikutus.

Tavoitteena olisi lihastenkasvu, rasvaa tuskin mulle on edes mitä polttaa hirveästi.. siirryn tässä kunnon treenaamiseen 4-5krt viikko, kun olen yrittänyt saada kroppaa ns tottumaan rasitukseen. Ikää on 22v ja ensimmäisiä kertoja salillla, mitä nyt koulun takia pakosta kävi.

Ruokavaliota olen muuttanut rasvattomampaan suuntaan. Kaninruokaa on nykyään suurin osa mun safkoista, tonnikala ja raejuusto on todella hyvää. Paksut voikerrokset leivän päällä on historiaa, makkarat sun muut on jäänyt pois.

Tavoite on siis saada massaa lihasten muodossa ja koossa. Läskistä en tykkää, sälillä missä mäkin käyn on pari äijää jotka on isoja mutta löysiä.
Hirveän näköisiä. Mutta silti paremman näköisiä kuin tälläinen hartiaton naru. :(

Eihän mulla enää ole mitään mahista saada ns pikajuoksija / uimari lookkia, kun ne on treenannut jo viistoista kesäisestä lähtien.

Sen verran ruuasta, että protskun ottaminen pitäisi kai ajoittaa ennen nukkumaan menoa?
Ja hiilihydraatit ennen treenausta?

Onko tuo jalkatreeni miten tärkeä osa treenaamista? Salilla jossa käyn, ilmainen, on perus jalkaprässi. Jalat on jääneet selvästi heikommalle treenaukselle kuin muu osa kehosta.

3x15 sarjat on ollut se perussetti mitä vedän per lihas, ajattelin ottaa 10 toiston sarjan lisää mukaan.

Entäpä penkki, miten kokonaisvaltaisesti se vaikuttaa muuhun treenaukseen? Olen sitäkin tehnyt mutta en niin suurissa määrin kuin kaverit. Ehkäpä johtuu huonoista tuloksista... Kuitenkin.

Motivaatiota pitäisi riittää. Aamulla kun herää ja aukaisee simmut, niin Italian stallionin kuva herättää kunnolla. Näillä eväillä.

massanlisääjien tilalta voit syödä vaikka sokeria ja voita paketista jos samalla tavalla massaa haluat... Ala vetää vaan kunnon safkaa naamariin ja enemmän. Kyllä sitä massaa saa oikeanlaisella ruoallakin. Siinä mun mielipide :thumbs:

Kannattaisiko alkaa popsimaan massanlisääjiä, vai pelkkaa soijaprotskua? Miten paljon massanlisääjien avulla saavutettu lihasmassan lisäys näkyy ylimääräisenä läskinä?
Miten olisi palautumisjuoma?
Ruokavaliota olen muuttanut rasvattomampaan suuntaan.
Eipä ehkä kannattaisi. Makkarasta tai voista saadut rasvat eivät ole tietenkään suositeltavia, mutta entäs hyvät rasvat? Rypsiöljyä tai oliiviöljyä, tai kumpaakin voisit juoda pullosta, että saisit tarvittavat rasvat. Olen lukenut, että urheilevalla ihmisellä joka ei saa tarpeeksi rasvaa, voi testo tasot romahtaa ja sitä ei ainakaan potari halua.

Suosittelen ruokaa niin aloittelijoille kuin pidemmällekin ehtineille. Suomalaisen normaalisafkan täydennys jollain massalisääjällä tai soijaproteiinilla ei tuota kummoisia tuloksia. Tarpeeksi proteiinia. laaturasvoja ja kaloreita ensin ruokavalioon ja sitten voi alkaa miettiä supplementtiosastoa.

Jos onnistut treeneissäsi, ja ravinto ja lepo on kohdallaan, niin uskoisin että painat jo vuoden päästä sen 90 kg, samalla/lähes samalla rasva %:lla. Sama homma niitten uimareitten ja pikajuoksijoitten kohalla, jos vaan treenit onnistuu niin niistä kavereista mennään ohitse heittämällä lihasmassassan suhteen. 1 kg/kk on mun mielestä hyvä tahti ekana vuonna, ehkä jopa enemmänkin.
Jonkunlainen nyrkkisääntö noista ruuista: Hiilihydraatteja tasaisesti pitkin päivää painottuen aamuun, ennen treeniä ja treenin jälkeen. Illalla viimeinen ateria nollahiilari. Protskuja ja (hyvää)rasvaa pitkin päivää.
Mun mielestä niitä massanlisääjiä ei tartte ollenkaan. Riittävästi safkaa + joku perus protsku ja that´s it. Kreatiinista en ainakaan itse merkittävää hyötyä saanut.
Jalat ovat olennainen osa kehonrakennusta/voimailua, niitä ei kannata laiminlyödä.
Treenaa penkkiä niin kuin muitakin liikkeitä, toistomäärät liikkeissä välillä 6 - 15. Tutustu pakkotoisto fax osioon. Tsemiä treeneihin:thumbs:

Palautus juomaksi: FAST Reco2
Perusproteiiniksi: FAST Hera85
Iltaproteiiniksi: FAST Soija97

Noita otat, että päivässä saat proteiinia (kaikkiaan) 2-2,5x80g (jos painat 80kg) eli kannattaa sun tapauksessa varmaan tolla 2,5 kertoimella laskea kun ei tota massaa erityisemmin ole.
Tsemppiä treeneihin. :thumbs:

Originally posted by Sale
Noita otat, että päivässä saat proteiinia (kaikkiaan) 2-2,5xoma paino eli kannattaa sun tapauksessa varmaan tolla 2,5 kertoimella laskea kun ei tota massaa erityisemmin ole.
Tsemppiä treeneihin. :thumbs:
Eli jos painat 80kiloa, niin sun pitää syödä vähintään 160kiloa proteiinia päivässä!

ps. Sori.. oli pakko vittuilla :piis: :) :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom