Aloittelijan painon pudotus (läskit pois) ja muita kysymyksiä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve,

olen uusi täällä mutta ajattelin kysästä muutamaa asiaa heti alkuunsa!

Eli lyhyesti tilanne tämä: 16v/180cm/69kg, tällä hetkellä. Lihaksia ei oikeastaan juuri ollenkaan. Ongelmakohtina maha ja pohkeet, niissä on sitä pehmeyttä eniten.

Tossa viime marraskuussa painoin 76,7kg, ja siinä vaiheessa tajusin että ei perkele jotain on tehtävä:D vähensin sitten syömistä, aloin käydä lenkillä jne, ja nytten painan sitten tosiaan tuon 69kg. Olen aika tyytyväinen tuohon, muttei sitä oikein päälle päin näy millään tavalla.

Ostin salikortin tossa vähän aikaa sitten, ja päätin että ekaks läskit pois, sitten alan kasvattamaan lihaksia. Mulla on myös yliliikkuvat nivelet, eli en saa rasittaa käsiä ja jalkoja jne liikaa ja täytyy olla rauhallisesti eikä pingottaa yli. Salilla käydessä oon aika paljon polkenut kuntopyörää ja juossut matolla, mutta olen myös nostanut painoja. Tulokset ovat vielä varsin onnettomia mutta toivottavasti ne tästä kasvavat.

Mulla oli lihaksia yhessä vaiheessa ihan näkyvästikin, suurimmaksi osaksi sen ansioista että olin karatessa yli vuoden, mutta lopetin sen (laji ei tosiaankaan sovi minulle...) ja sen jälkeen olen ns. "rupsahtanut":wall:

Nyt toi paino on kuitenkin pysynyt tossa 69, eli mitä pitäisi tehdä että saisin sitä alemmas? Meinaan mahassa tuota "päällispehmikettä" on hieman liikaakin, samoin pohkeissa. Suositelkaa jotain?

Syön päivässä yleensä:

Aamulla jugurtti tai sitten jokin hedelmä
Koulussa lämmin ruoka
Iltapäivällä 1 leipä
Iltapalaksi hedelmää/jugurttia/leipä

Ja vettä juon sitten juomaksi. Omasta mielestäni syön ihan sopivasti.

Miten se läski lähtee pois! Neuvokaa!

Hiukka päin persettä noi sun syömiset. Kunnon aamupala, kunnon lounas, kunnon päivällinen ja kunnon iltapala. Illalla vain proteiineja ja rasvaa. Ja silti omasta mielestäni minusta tuossa on aterioita liian vähän ja varsinkin ruokaa ja vain ja ainoastaan hiilaripainotteisia ruokia, niillä ei lihasta pidetä, ei ainakaan noilla määrillä. Ja mitä puhutaan löysistä, kun kaveri on 180/69, ei voi pitää paikkaansa :) Alat vaan syömään kunnolla ja myös niitä proteiineja tuohon, niin voisi se lihaskin kasvaa ;) Ja mitä tuosta Karaten lihasta kasvattavasta vaikutuksesta nyt sanoisi... Enemmän se on lihastava kuluttavaa liikuntaa, kuin sitä kasvattavaa. Mutta varmasti siinä hiukan lihakset kasvaa. Mutta kunnolla punttia ja kunnolla ruokaa ja lepoa.

nyt menee kyllä vähän ohi. joo, ihmiset ovat yksilöitä, mutta en silti osaa hahmotella sulle tuota "läskiä" noilla mitoilla mitä annoit. enkä myöskään ymmärrä sitä, että haluat tuosta vielä painoa tiputtaa alaspäin. :eek: ja noi sun päivittäiset syömiset on kyllä ihan päin helvettiä, ei tollanen voi riittää mihinkää? joku muu saa kyllä noista syömisistä enemmän kertoa, mutta sinuna mä lähtisin painoa nostattamaan, tai sitten oon vaan turhan tyhmä tajuumaan tota sun "läskiä".. :jahas:

edit. ueshiba tuli ja kerkes eka.

Joo ei helvetti :eek:

Sun pitäis syödä tossa vaiheessa muutenkin ihan perkeleesti!!!! 180/69 on alipainoa. Eli nostat vaan painoa (SYÖ PALJON!!!). Varsinkin jos vielä käyt salilla... Sit kun saat ruokavalion kuntoon ja rupee vähä lihastakin tulee niin rupee kroppa näyttää paremmalta ja ne löysätkin saattaa siinä sivussa karista.

Tärkein pointti oli nyt se, että et missään nimessä enää pudota painoa!!

Mielenkiintosta, että joku haluu vielä painon tuosta alemmas kun pituutta on 180cm ja painoa 69kg. Olen kyllä samaa mieltä edellisten kanssa, että kannatas tarkistaa toi ruokavalio ensimmäiseks. Eli kunnon aamupala ja muutkin ateriat kuntoon. Illalla sitä proteiinia.

Noista yli liikkuvista nivelistä, että kyllä siellä salilla pystyy treenaamaan muutakin kuin kuntopyörää ja juoksu mattoa. Ei kannata nivelten vuoksi treenata kauheilla painoilla, mut kummiskin lihastreeniä. Ja jos pohkeissa on ylimääräst ni ei muuta kun pohkeita tekemään. Treenaatko vatsa liikkeitä yhtään?

Eihän pelkät vatsaliikkeet sitä rasvaa siitä vatsasta vie mutta kun ne kehittyy niin tulee tiukemmaks kun ne vetää sitä vatsaa sisään.

Ei tuo nyt hirvittävän ylipainoiselta tunnu, mutta ei se nyt ihan alipainoiseltakaan. Se peili kertoo kuitenkin jos on sitä löysää vartalossa, varsinkin jos lihaksia ei pahemmin ole. Kannattaa aluksi pistää ruokavalio kuntoon ja vaikka kiristellä löysät veks, sen jälkeen on hyvä hankkia massaa. :)

jos tähän väliin voisin omastakin ruokavaliostani vähän kommenttia pyytää kun itselläkään ole kuin kaksi lämmintä ja tukevaa ruokaa päivässä..

aamulla: rahkapurkki ja vähän sydänystävähiutaleita sekaan, berokka ja ehkä kuppi kaakaota.
päivällä: koulussa normaali/reilu annos kouluruokaa koottuna lähinnä lihasta ja vihanneksista, sitten kotona samanlainen annos sillosisestakin kotiruuasta
illalla: purkki rahkaa ja hiutaleita
vettä juon lähinnä ruokien kanssa sekä iltaisin saatan television ääressä jotain light limpparia vähän juoda.

ja tarkotuksena dietata, noista pitäisi ehkä tulla suunnillen 2200 kaloria mikä on arvioitu peruskulutukseni, johon sitten kun lisätään päivittäinen liikunta niin jäädään miinuksen puolelle.. järkevää? mitat siis 181/79

Hoho, mä oon 168 cm, tyttö, painan tuon 68-70 enkä mielestäni ole mikään hyllyvä vuori tai koe tarvetta pudottaa painoa :D. Varmaan pyörtyisin ennen lounasaikaa tuolla ruokamäärällä.

Ruoto ei varmana näytä pallerolta, jos pidät vaan hyvää ryhtiä yllä. En viitsi toistaa muiden neuvoja, hyviä ovat.

edit. ei sitä lihasten kasvattamista kannata jättää odottamaan siihen, että on kuihduttanut itsestään kamalan vinkuheinän. Ne oletetut löysät katoavat aika äkkiä, kun alkaa vaan liikkumaan tehokkaasti ja syömään kunnolla ja tarpeeksi. Siihen laihdutuskierteeseen ei kannata lähteä normaalipainon sisällä ellei ole kisat mielessä, etenkään nuorena.

edit2. Pitää nyt vielä tarkentaa, että erikseen sitten nuo syklittelyt, kesäkunnot ja massakaudet kun on jo treeniä jonkun verran takana, lähinnä on typerää aloittaa treenaaminen jollain ihmeellisellä laihdutus-miksei lihakset kasva-syön kuin pieni tyttö-sohelluksella.

niin tuohon omaan voisin lisätä että on juuri tuollaista kesäkiristelyä ,ajattelin että voisin ensimmäistä kertaa tutustua alimpiin vatrsalihaksiinikin tänä vuonna :D treeniä on reippaat puoli vuotta takana nyt putkeen ja ennen sitä epäsäännöllisempää ja tulostakin on tullut..

Mä oon varmaan liian vanha/tyylitajuton/tyhmä/joku muu, mikä?, kun en tajua tuota "kesäkuntoon" haluamista, jos ihminen on kuitenkin normaalivartaloinen, treeni kulkee, omat vaatteet mahtuu päälle ja olo sinänsä hyvä. Ymmärrän, että ylettömästä bulkkaamisesta seuraava norsufiilis on kiva karistaa kun vaatteita vähennetään, mutta puoli vuotta ei ole mikään kamalan pitkä aika. Eikä 15 vuotta ole kovin vanha. Jokaisen oma päätös tietysti mitä kropallaan tekee, mutta täti sanoo, että en itse lähtisi varta vasten kiristämään alavatsoja näkyviin kesää varten ainakaan treenien kustannuksella. Uskoisin, että se kroppa näyttää hyvältä muutenkin, jos kerran treenaa ja syö hyvin jne. Mutta jokaisella on oma makunsa, eipä se mulle sinänsä kuulu :).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on jotain varmaan pään sisässä vaan kun pienestä asti aika pulla, ylä-asteelta lähtien parempaan suuntaan.. Nyt uskaltaisin sanoa jo että muihin ikäisiini verrattaessa lihaksikas, eli ei mitään terveydellisiä syitä :) Kuvista ja tuolla military-rasvaarvioinnilla pääteltynä olisi rasvaprosentti noin 16..

Mutta näin varhaisnuorena kun tuo pituuskasvukin alkaa olla tässä niin ajattelin vetäistä nyt dietillä kerralla ne kaksi viimeistäkin vatsalihaspalaa esille ja muutenkin kireämmäksi ja yrittää sitten treenata maltillisesti tietyn kireyden säilyttäen.. mutta onkos tuossa ruuassa nyt jotain suunnattomia ongelmia?

Sinun ongelma ei todellakaan ole se, että olisit 69-kiloinen läski. Löysyytesi johtuu siitä, että lihakset on vaan huonossa kunnossa. Jos alat käymään salilla ja syömään oikein (nyt syöt todella huonosti), niin lihaksesi alkavat pikkuhiljaa kasvaa ja ne kasvaessaan saavat sinut näyttämään kiinteämmältä ja parempikuntoiselta.

Ehdotan vaikka tällaista ohjelmaa:
- Maanantai salille, jalkatreeni
- Tiistaina ei harjoituksia
- Keskiviikkona salille, rinta- ja selkätreeni
- torstaina lenkki
- perjantaina käsi- ja olkapäätreeni
- viikonloppuna lenkki (joko la tai su)

Ja esimerkkiruokailu yhden päivän aikana:
- aamupala: 250g purkki rahkaa + 2 dl jogurttia makua antamaan
- välipala klo 10 maissa: reissumies, jonka välissä kalkkunasiivuja ja ehkä kananmunansiivuja, vähärasvaista juustoa
- Kouluruoka
- treenin jälkeen palautusjuoma, osta urheiluliikkeestä Hera- tai Whey- nimistä proteiinijauhoa. Annosteluohjeet pussissa.
- Kotona treenin jälkeen: Ateria, jossa paljon kanaa/kalaa/lihaa ja vain vähän perunaa/riisiä/makaronia.
- Ennen nukkumaanmenoa: toinen rahka maustettuna joko jogurtilla tai tiivistemehulla

Suosittelisin, että laskisit parin viikon ajan kaloreita, miten paljon syöt oikeasti ja sitten muuttaisit ruokavaliotasi niin, että se vastaisi normaalia urheilevna ihmisen ruokavaliota.

Sinun esimerkkiruokailusi:
- Aamulla jugurtti (= 160 kilokaloria) tai sitten jokin hedelmä (= 80 kilokaloria)
- Koulussa lämmin ruoka = 400 kilokaloria
- Iltapäivällä 1 leipä = 100 kilokaloria
- Iltapalaksi hedelmää/jugurttia/leipä = 100 kilokaloria

Yhteensä sinä saat energiaa n. 760 kilokaloria päivässä. Sanotaan 1000 kilokaloria, jos laitat leivällesi margariinia ja ehkä juustosiivun ja kinkkua ja kouluruoka on rasvaista.

Aikuinen mies kuluttaa päivässä riippuen koostaan n. 2000-2300 kilokaloria. Jos syö alle tuon (luvut ovat henkilökohtaisia), niin yleensä laihtuu. Minä olen nyt laihdutuskuurilla ja syön päivässä 1800-1900 kilokaloria. Ja laihdun joka viikko. Jos syöt liian vähän, et laihdu, koska elimistö menee shokkiin ja lopettaa tehokkaan rasvanpolton. Älä mieti läskejäsi, et ole lihava, vaan löysä. Jos haluat lihaksia, sinun on syötävä enemmän. Ja treenattava tosissasi, vähintään 3 kertaa viikossa. Kiinteydyt ja näytät paljon paremmalta, vaikka vaaka ei välttämättä näytä yhtään pienempää lukua.

^^ nuo sinun sanomasi "kilokalorit" eivät kyllä ole kilokaloreita vaan kaloreita. Eri juttu ;)

*sniff sniff*

Edit: eikun ei taida ollakaan :nolo:
Edit2: nyt tuli muistikatkos :wall:

Sinun ongelma ei todellakaan ole se, että olisit 69-kiloinen läski. Löysyytesi johtuu siitä, että lihakset on vaan huonossa kunnossa. Jos alat käymään salilla ja syömään oikein (nyt syöt todella huonosti), niin lihaksesi alkavat pikkuhiljaa kasvaa ja ne kasvaessaan saavat sinut näyttämään kiinteämmältä ja parempikuntoiselta.

Ehdotan vaikka tällaista ohjelmaa:
- Maanantai salille, jalkatreeni
- Tiistaina ei harjoituksia
- Keskiviikkona salille, rinta- ja selkätreeni
- torstaina lenkki
- perjantaina käsi- ja olkapäätreeni
- viikonloppuna lenkki (joko la tai su)

Ja esimerkkiruokailu yhden päivän aikana:
- aamupala: 250g purkki rahkaa + 2 dl jogurttia makua antamaan
- välipala klo 10 maissa: reissumies, jonka välissä kalkkunasiivuja ja ehkä kananmunansiivuja, vähärasvaista juustoa
- Kouluruoka
- treenin jälkeen palautusjuoma, osta urheiluliikkeestä Hera- tai Whey- nimistä proteiinijauhoa. Annosteluohjeet pussissa.
- Kotona treenin jälkeen: Ateria, jossa paljon kanaa/kalaa/lihaa ja vain vähän perunaa/riisiä/makaronia.
- Ennen nukkumaanmenoa: toinen rahka maustettuna joko jogurtilla tai tiivistemehulla

Suosittelisin, että laskisit parin viikon ajan kaloreita, miten paljon syöt oikeasti ja sitten muuttaisit ruokavaliotasi niin, että se vastaisi normaalia urheilevna ihmisen ruokavaliota.

Sinun esimerkkiruokailusi:
- Aamulla jugurtti (= 160 kilokaloria) tai sitten jokin hedelmä (= 80 kilokaloria)
- Koulussa lämmin ruoka = 400 kilokaloria
- Iltapäivällä 1 leipä = 100 kilokaloria
- Iltapalaksi hedelmää/jugurttia/leipä = 100 kilokaloria

Yhteensä sinä saat energiaa n. 760 kilokaloria päivässä. Sanotaan 1000 kilokaloria, jos laitat leivällesi margariinia ja ehkä juustosiivun ja kinkkua ja kouluruoka on rasvaista.

Aikuinen mies kuluttaa päivässä riippuen koostaan n. 2000-2300 kilokaloria. Jos syö alle tuon (luvut ovat henkilökohtaisia), niin yleensä laihtuu. Minä olen nyt laihdutuskuurilla ja syön päivässä 1800-1900 kilokaloria. Ja laihdun joka viikko. Jos syöt liian vähän, et laihdu, koska elimistö menee shokkiin ja lopettaa tehokkaan rasvanpolton. Älä mieti läskejäsi, et ole lihava, vaan löysä. Jos haluat lihaksia, sinun on syötävä enemmän. Ja treenattava tosissasi, vähintään 3 kertaa viikossa. Kiinteydyt ja näytät paljon paremmalta, vaikka vaaka ei välttämättä näytä yhtään pienempää lukua.

Kiitos! Tämän otan käyttööni :)

Moro!

Pakko tulla kiittämään teitä kaikkia! Tottelin teidän käskyjä ja oon syöny paljon reippaammin, käyny salilla 3-4krt viikossa ja pelaamassa koripalloa/lenkkeillyt silloin tällöin ja näin lyhyen ajan jälkeen näkyy jo tulokset aivan loistavasti!!!!! :hyper: Maha litistyny ihan huomattavasti, pohkeet pienentyny ja oma olo parantunu ainakin satakertaiseksi! Olisinpa vaan heti tullu tänne kysyyn neuvoja niin ei olis tarvinnu vempata pitkään tollasen tyhmän syömisten vähentämisten kaa, ja ois saanu tuloksiakin paljon nopeemmin!

Eli iso kiitos teille!:) :)

Vaikka minä en ole ollutkaan auttamassa, niin mukava kuulla, että on tullut kehitystä! :) Itsekin olen suuren kiitoksen velkaa Pakkikselle ja sen käyttäjille. Ja luultavasti vuoden kuluttua olen vielä enemmän kiitollinen. :rock:

Edit. Niin ja nyt kun olet sutjakassa kunnossa, niin maltilliselle bulkille ja kunnon punttia. Usko pois, kannattaa!

Vaikka minä en ole ollutkaan auttamassa, niin mukava kuulla, että on tullut kehitystä! :) Itsekin olen suuren kiitoksen velkaa Pakkikselle ja sen käyttäjille. Ja luultavasti vuoden kuluttua olen vielä enemmän kiitollinen. :rock:

Edit. Niin ja nyt kun olet sutjakassa kunnossa, niin maltilliselle bulkille ja kunnon punttia. Usko pois, kannattaa!

Mäkin oon varmaan vuoden päästä ihan ylikiitollinen :hyper:

Tästä ei enää mennä pahempaa suuntaa!

Moro!

Pakko tulla kiittämään teitä kaikkia! Tottelin teidän käskyjä ja oon syöny paljon reippaammin, käyny salilla 3-4krt viikossa ja pelaamassa koripalloa/lenkkeillyt silloin tällöin ja näin lyhyen ajan jälkeen näkyy jo tulokset aivan loistavasti!!!!! :hyper: Maha litistyny ihan huomattavasti, pohkeet pienentyny ja oma olo parantunu ainakin satakertaiseksi! Olisinpa vaan heti tullu tänne kysyyn neuvoja niin ei olis tarvinnu vempata pitkään tollasen tyhmän syömisten vähentämisten kaa, ja ois saanu tuloksiakin paljon nopeemmin!

Eli iso kiitos teille!:) :)

Itse huomasin myös aikanaan jo reilussa kuukaudessa selvää kehitystä sen jälkeen kun aloin syömään reilusti kunnon ruokaa ja treenaamaan 3 kertaa viikossa salilla. Itse söin myös silloin aikanaan todella vähän, kalorit olivat varmaan 1500 luokkaa. Kropan saa mielestäni nopeasti näyttämään ns. jäntevämmältä kun treenaa kovasti eikä pelkää sitä syömistä.

Nyt vajaa 2 vuotta treeniä takana ja kroppa on jo ihan erinäköinen kun vertaa kuviin, jotka otin lopettaessani nälkäkuurini. Suosittelen ehdottomasti kuvien ottamista muillekin. On mukava verrata vuosien päästä kehitystä kuvien avulla. Tsemppiä vaan sinulle treeneihin! :whip:

Nämä on niin huvittavia jotenkin, "olen läski" jutut, että voi voi...Varmasti lähes jokaisella normaalipainoisella, joka ei käy salilla, löytyy joku löysä kohta (ainakin naisilla vatsa voi vähän pömpöttää), mutta ei se siltikään sitä tarkota, että olis läski! Ja voi toki niillä salilla käyvilläkin olla, mutta yleisesti ottaen se salilla käynti ehkä kiinteyttää enemmän..En ole mikään asiantuntija, mutta kyllä tuo 69kg 180cm pitkässä varressa vaikuttaa alipainolta. Ja syömiset tosiaan päin p*rsettä! Ruokaa vaan enemmän ja treeniä, niin alkaa näyttää paremmalta. :thumbs:

muoks! Olitkin jo saanut hyviä ohjeita..Eli siis elä ota niin vakavasti näitä minun suoria kommentteja..=)

Viimeksi muokattu:
Aattelin laittaa vähän tällästä väliaikatietoa!

Salilla on nyt tullu käytyä sen 3-4kertaa viikossa, hyvää on tehny!
Tulokset on parantunu, joissakin kohtia jopa TUPLAANTUNU (ihan oikeesti siis), verrattuna siihen mistä aloitin :hyper:

Hyvä olo, ryhti parantunu, ruokahalu kasvanu ja maha pienentyny, haba kasvanu, jalat kiinteytyny, olkapäihin alkaa tulla muotoa. Mitä muuta voi toivoa?

Ja mikä jännintä on se että vaaka näyttää paria kiloa isompaa lukua kuin ennen, vaikka silminnähden oon kiinteytyny ja toisaalta taas "tukevoitunu" oikeista kohdista.

Kaikkea sitä oppii :lol2::lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom