Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Ti: jalat
Jalkaprässi 4x12
Reiden koukistus 3x10
Pohjenousu 4x10
Vatsat

Ke: yläkroppa
Alatalja 4x10
Vinopenkki kp 4x10
Vipunostot 4x10
Scott hauiskääntö 3x8
Pushdow taljassa 3x10

La: koko kroppa
Takakyykky 3x6
Leuanveto 3xmax op
Penkki 3x6
Vatsat

Tämmöinen 2+1 jakoinen tällä hetkellä kokeilussa. Mitä muuttaisitte vai vaikuttaako ihan hyvältä?

Moro. Tossa on mun ohjelma on tuntunut ihan hyvälle mut joutuu soveltaa aika paljon ku, meillä ei oo perässä, vino penkkiä ja paskat vanhat säädettävät käsipainot. Nii olisko kommenttia? On treeni taustaa mutta ku vähä hankalat
Ottaisin tuolta hyvät liikkeet ja vaihtaisin push pull legs. En tekis lattiapenkkiä.

Kyykky
Bulgarialainen askelkyykky
Pohkeet

Penkki
Pystypunnerrus
Dippi
Flies
Viparit
Ranskalainen

Mave
Leuat
Kulmasoutu
Hauis
Vatsat

Mikä auttais saamaan rintaan kokoa, muutenki jotenki tuntuu vaikealta saada "pumppii" rintaan kaikkiin muihin lihaksiin saan hyvin pumpin ja tuntuman
Penkki/vinopenkki. Opettele punnertamaan rinnalla, joka toisto stoppi rinnalle ja ylhäällä ei huilia vaan lähdet suoraan laskemaan tankoa taas alas.

Siinä kohtaa kun teet 10 toiston sarjoja tuolla tekniikalla 100-120 kilolla niin on rintalihaksessa kokoa.

Taljassa fliessit hyvä supistava liike loppuun millä saa rintalihakseen pumpin. Katso miten esim. Dorian Yates tai Nick Walker tekee ylhäältä alaspäin. Supistaa hyvin rintaa ja eliminoi apulihasten käyttöä.

Penkki/vinopenkki. Opettele punnertamaan rinnalla, joka toisto stoppi rinnalle ja ylhäällä ei huilia vaan lähdet suoraan laskemaan tankoa taas alas.

Siinä kohtaa kun teet 10 toiston sarjoja tuolla tekniikalla 100-120 kilolla niin on rintalihaksessa kokoa.

Taljassa fliessit hyvä supistava liike loppuun millä saa rintalihakseen pumpin. Katso miten esim. Dorian Yates tai Nick Walker tekee ylhäältä alaspäin. Supistaa hyvin rintaa ja eliminoi apulihasten käyttöä.
Kiitos neuvosta, täl hetkellä ei oo taljaa nii oon tehny flyesit käsi painoilla

Hei vaan hei,

36-vuotias mies täällä, 176 cm / ~90 kg. Lääkärissä todettiin jalkoihin neuropatia (voimattomat jalat ja varpaissa osittaista tunnottomuutta). Taustalla pitkään huonot elämäntavat: tyypin 2 diabetes ja aiempi liian runsas alkoholinkäyttö.

Olen nyt ollut pari kuukautta täysin raittiina ja elämäntavat menossa parempaan suuntaan. Lääkäri ja omahoitaja painottivat, että jalkojen tukilihasten treenaaminen olisi todella tärkeää, jotta tilanne ei pahene iän myötä.

Kysymys kuuluu: Mistä minun kannattaa aloittaa salilla?

Sali on valittu ja kengät hankittu, mutta ohjelmasta ei ole mitään käsitystä. Tavoitteena olisi vahvistaa jalkoja erityisesti tukilihaksia ja samalla päästä eroon keskivartaloläskeistä.

Kaikki aloittelijan vinkit ja yksinkertaiset ohjelmaehdotukset otetaan kiitollisena vastaan.

Kiitos neuvosta, täl hetkellä ei oo taljaa nii oon tehny flyesit käsi painoilla
Käsipainoilla fliessit ei pysty kunnolla supistamaan rintaa myöskään sekin on enemmän venyttävä liike. Kannattaa myös tehä ala-asento pysäytyksellä ja jättää ylhäältä hiukan vajaaksi eikä jäädä ylös kädet suorana huilaamaan.

Mutta ylipäätään pelkkä penkki/vinopenkki riittää kyllä massiivisen rintalihaksen rakentamiseen muita liikkeitä ei tarvita.

Oon kakskymppinen aktiivinen mies 183cm ja 78kg. En oo oikeen ikinä salilla käynyt mutta muuten urheilen paljon, nyt parin polvileikkauksen jälkeen kiinnostanut alkaa saada kroppa mahdollisimman terveeksi ja ns saada kaikki irti siitä. Eli bodaus/lihaskasvu ei sinällään kiinnosta mut voima (etenkin jalkoihin kun skeittaan ja pyöräilen paljon) ja semmoset liikkuvuutta tukevat jutut. Oon pari viikkoa käyny treenaamassa ja tein nyt chatgpt (:D) kanssa jonkunlaisen ohjelman, kiitollinen kritiikistä ja palautetteesta.

käyn 3x viikossa, ja ideana aina 2x viikossa treeni A ja 1x B. Lisäksi oon himassa tehny leukoja ja punnerruksia ainakin 4x viikossa.

treeni A

kyykky 3x5
penkki 3x5
mave 1x5
ojentajat ja koukistajat 3x6
ylätalja 3x10
rear delt 3x10
pohkeet 3x10

treeni B

kyykky 3x5
penkki 3x5
loitonnus ja lähennys 3x10
bulgarialaiset kyykyt 3x6
alatalja 3x10
face pull 3x10
pohkeet 3x10

kyykky/penkki/mave tarkoitus lisätä painoa joka treeni niin kauan kun onnistuu

3-kertaa viikossa​

Vetävät – treeni​

LiikeSarjatToistot
Leuanveto38
Kulmasoutu38
Ylätalja310-12
Hauiskääntö tangolla38
Hauiskääntö taljassa312-15
Face pull310-12

Työntävät – treeni​

LiikeSarjatToistot
Penkkipunnerrus38
Vinopenkki käsipainoilla310-12
Pystypunnerrus38
Vipunostot sivulle310-12
Ojentajapunnerrus taljassa312-15
Etunojapunnerrus2max toistot

Jalat- treeni​

LiikeSarjatToistot
Takakyykky36-8
Suorinjaloin maastaveto36-8
Jalkaprässi310-12
Reisikoukistus*312-15
Reisiojennus*312-15
Pohjenousu seisten312-15

Löysin vain netistä ja mielestäni näyttää ihan hyvältä vai muuttaisitteko jotain? Mikä olisi hyvä tuohon leuanvedon korvikkeeksi kun saan ehkä sen yksi leukaa niin ei siinä nyt järkeä paljon ole. Varmaan parempiakin liikkeitä siihen tehdä sarjana?

Back
Ylös Bottom