Ok, kiitos vihdoinkin hyvistä vastauksista.
No kertokaas paljon pitäisi aloittaa mavella ja kyykyllä??
Paljon painoa vai?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, kiitos vihdoinkin hyvistä vastauksista.
No kertokaas paljon pitäisi aloittaa mavella ja kyykyllä??
Paljon painoa vai?
Hei kaikille! Olen käynyt salilla ilman mitään erikoista ohjelmaa jo jonkin aikaa lihaskunnon ylläpitämistä varten. Kuntoni on hyvä ja urheilen säännöllisesti.
Pituus 187 cm, paino 86 kg ja ikä 22 vuotta.
Mitään muuta kokemusta minulla lisäravinteista ei ole paitsi Fastin Whey 80:stä jota juon aina salin jälkeen ja joskus ennen.
Tänään kävin ostamassa 2,2kg Elite Whey Protein, 0,9kg Gold Standard Casein, 2kg Vitargoa sekä 1,1kg scivationin xtendia + udos choise öljyä
Tarkoitus on aloittaa maanantaina uusi rasvaa polttava ja lihasmassaa kasvattavalla "lean muscle mass gain" ohjelmalla.
Ohjelma on kuulema sama jolla Christian Bale treenasi The Dark Knight roolia varten.
Elikkä ohjelma on ma-pe
Monday: Chest/ Triceps:
Chest Set 1: Incline DB Presses: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Chest Set 2: Bench Presses: 3 sets x 10-12
Chest Set 3: 2 x Incline Flyes SS Pushups
1 Drop Set x Cable Crossovers
Tricep Set 1: Close Grip Smith Machine Presses: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Tricep Set 2: Dips: 3 sets x 10-12
Tricep Set 3: 2 x Overhead Rope Extensions SS Rope Pushdowns
1 Drop Set x Skull Crushers
30 minutes Cardio
Tuesday: Biceps:
Biceps Set 1: Standing BB Curls: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Biceps Set 2: Incline Curls: 3 sets x 10-12
Biceps Set 3: 2 x Concentration Curls SS Hammer Curls
1 x drop set Cable Curls with Straight Bar
Abs- 3 triple drop sets. Do all three exercise without rest. Then repeat after 1 minute rest. Do a total of 3 sets with 10-20 reps per exercise!
Rope Crunches/Floor Crunches/Leg Raises
30 minutes Cardio
Wednesday: Quads/Hamstrings:
No calves Secondary to cardio after each workout
Quads Set 1: Squats: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Quads Set 2: Lunges: 3 sets x 10-12
Quads Set 3: 2 x Leg Extensions SS Dumbbell Squats
1 Drop Set x Leg Extensions
Hamstrings Set 1: Stiff Legged Deadlifts: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Hamstrings Set 2: Lying Leg Curls: 3 sets x 10-12
Hamstrings Set 3: 2 x Weighted Hyperextensions SS Supermans
1 Drop Set x Leg Curls
30 minutes Cardio
Thursday: Lats/ MidBack:
Lats Set 1: Lat Pulldowns: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Lats Set 2: V Handle Pulldowns: 3 sets x 10-12
Lats Set 3: 2 x Pullovers SS Stiff Arm Pushdowns
1 Drop Set x DB Rows (Each Arm)
MidBack Set 1: Bent Over Rows: 4 sets x 6, 8, 10, 12
MidBack Set 2: Seated V Handle Rows: 3 sets x 10-12
Midback Set 3: 2 x T-Bar Rows SS Wide Handle Seated Rows
1 Drop Set x Bent Over Rows
30 minutes Cardio
Friday: Shoulders:
Shoulders Set 1: Seated Military Presses: 4 sets x 6, 8, 10, 12
Chest Set 2: Standing Lateral Raises: 3 sets x 10-12
Chest Set 3: 2 x Reverse Flyes SS Lateral Raises
1 Drop Set x Upright Rows
Abs- 3 triple drop sets. Do all three exercise without rest. Then repeat after 1 minute rest. Do a total of 3 sets with 10-20 reps per exercise!
Rope Crunches/Floor Crunches/Leg Raises
30 minutes Cardio
La ja su
Molempina päivinä cardio 30min, ruokavalio sama kuin viikolla
Ruokavalio
Meal 1:
1 cup of rolled oats (pre-cooked weight before cooking)
1/2 cup blueberries
12 egg whites/1 yolk or 2 scoops whey with tbsp flax seed oil
Meal 2:
20 almonds
2 scoops whey
Meal 3:
Chicken/Tuna Salad with balsamic Vinaigrette/ almonds
Add one mini can of tuna and 4 oz chicken breast to a large bowl of salad and 20 almond slices with BV dressing
Meal 4:
1 1/2 cup low fat cottage cheese
1 cup fruit
After Workout But Before Cardio:
Consume 4 scoops Scivation Xtend-this contains BCAA and Glutamine. ABSOLUELY Vital to keep your body healthy.
Meal 5: Immediately After Cardio Session
32 oz Gatorade or 2 scoops Vitargo
2 scoops Whey
Meal 6 (Bedtime):
2 scoops Casein protein/1 TBSP natural peanut butter
Proteiinia tulee noin 240g + Casein yli 50g yöllä. Tällä määrällä luulisin lihasmassan jo kasvavan.
Onko konkareilla ehdotuksia mitä voisi vaihtaa esim luonaan tilalle jos kana/tonnikala alkaa tökkimään ja mitä muuta ruokavaliossa voisi korvata tarpeen mukaan?
Olen tottunut syömään maitorahkaa välipalaksi joten voisiko sillä korvata listalla olevan raejuuston silloin tällöin?
Mitä mieltä olette tästä ohjelmasta jota ajattelen nyt noudattaa tiukasti seuraavat 6 viikkoa?
Ohjelmassa on esim joka päivälle SS joka on käsittääkseni super sets niin tarkoittaako "2 x T-Bar Rows SS Wide Handle Seated Rows", että 2 kertaa maksimit molemmissa suorituksissa? Onko drop set 30% pienemillä painoilla maksimit?
Pahoittelen pitkää postausta ja nöyrästi odotan hyviä ehdotuksia/ajatuksia.

Niin. Mikä olisi semmoinen hyvä esim mavelle, kun siinä menee nikamat ynnä muut kun lähtee veteleen liian kovia (vaikka jaksaisikin nostaa) eikä tietenkään myöskään liian kevyitä. Semmoinen sopivan "ei rasittava" joka pitää selän kuitenkin balansissa. Voisin, kuten neuvottiin, ylläpitää tukilihaksia ehkä hieman pienemmillä painoilla??? Tai no saa nähdä. Myönnän, että olen todellinen noviisi mitä tulee maveen ja kyykkyyn. Mutta perusteluistanne ymmärrän niiden tärkeyden.

Toimiiko aloittelialle kyseisen linkin 4 jakonen reeniohjelma? http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/
1.PÄIVÄ
Penkki 3x10
Vinopenkki 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö käsip. 3x10
Vatsa 3x uupumukseen asti
2.PÄIVÄ
Takakyykky 3x10
Maastaveto 3x8
Takareidet 3x10
Etureidet 3x10
Pohkeet 3x uupumukseen asti
3.PÄIVÄ
Kapea penkki 3x10
Ranskalainen 3x10
Ojentaja ylätaljassa köydellä 3x10
Pystypunnerrus tangolla 3x10
Vipunostot sivuille käsip. 3x10
4.PÄIVÄ
Ylätalja 3x10
Alatalja 3x10
Maastanosto 3x10
T-soutu 3x10
Selän ojennus 3x15
Tuollaista peruskunto kunto ohjelmaa olen suunnitellut. Onko jotain muuttamisen aihetta? Penkkiin on oma ohjelmansa. Jota nyt en jaksa kirjoittaa. Mutta tiivistettynä 8vko:n ringillä pitäisi max painoa nostaa 5-10kg. Mulla niin kiire ole
Sitten sellainen kysymys että. Onko jotain liikettä/harjoitetta joka olisi erityisen hyvä olkapäiden vahvistamiseen. Työn puolesta tulee tehtyä paljon ylöspäin suuntautuvaa työtä. Joka tahtoo välillä aiheuttaa eriasteisia kiputiloja olkapäihin.
Kiitoksia jo etu käteen.
Moro,
Vähän taustaa aluksi..
Itsellä 7kk takana polven eturistisiteen korjauksesta. Luonnollisesti jalkojen välille kehittyi aikamoinen lihasepätasapaino. Olen onnistunut 1-jakoisella ohjelmalla tasoittamaan kestävyys- ja nopeusvoima erot pois, mutta maksimivoimassa testien perusteella vieläkin 20% ero. Harrastan salibandya aladivareissa ja hinku pelaamaan on kova. Päätöksen olen kuitenkin tehnyt, että ensin lihastasapaino kuntoon. Seuraavasa ohjelma, jota olen käyttänyt:
Yhdenjalan kyykky 3x
Prässi 3x
Penkki/Vinopenkki/ 3x
Leuanveto/Ylätalja/Alatalja 3x
Pystypunnerrus/Vipunostot sivulle 3x
Hauiskääntö 2x
Ojentajapunnerrus 2x
Tuota maksimivoimaa olen kuukauden verran yrittänyt hankkia. 5 toiston sarjoja olen tehnyt ja kolme kertaa viikossa setti läpi. Nyt kuitenkin tuntuu ettei tuo ero maksimivoimassa jaloissa tunnu katoavan. Eli haluaisinkin nyt vinkkejä teiltä miten tuota reenaamista kehittäis. Ja tietenkin jalat ovat etusijalla.
Ja niille, jotka ojastavat fysioterapeutin jutuille.. niin itse kuitenkin uskon siihen, että tältä sivustolta löytyy tyyppejä jotka tietävät vähintään yhtä paljon.

. Olen 22-vuotias 78kg 173 cm,tarkoitukseni olisi saada lihasmassaa kasvatettua ja painoa vähän lisättyä sinne + 80kg. Olen käynyt puoli vuotta aika on/off salilla, mutta nyt haluan tehdä muutoksen ja haluan enemmän tuloksia!