Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Kerro ny tarkemmin missä keskuksssa saa tällainen "kasvuohjelmia kohti lavaa"?

Joo, jos haluat oikeasti kasvaa niin ota täältä joku hyvä 1-jakoinen ohjelma alkuun (korkeintaa 2-jakoinen), treenaa 3-4 kertaa viikossa ja muista syödä kunnolla ;)

Noo se on semmonen naisten kuntokeskus ;) Kai se PT luuli, että haluun bikini fitnekseen tai jotain... Olin jo etukäteen aika skeptinen. Kylhän se ton lisäks kaikkia kahvakuulia sun muita suositteli ryhmäliikunnasta.

Jep, pitää kaivella jossain vaiheessa, kun kerkee ja sit vaa alkaa noudattaan.

juuh elikkäs oon alotellu tämmöstä ihan perus 3-jakosta tässä, saisko kommenttia:

1. Hauis-Selkä

Ylätalja 3x15
Alatalja 3x15
MaVe 3x15
Leveet leuat 2xmax
Hammer-Leuat 2xmax
Hauiskääntö scotilla 3x13

2. Rinta-Ojentaja-Olkapää

Alasvinopenkki 3x13
Pystypunnerrus 3x13
Ylösvinopenkki käsipainoilla 3x13
Vipunostot taljassa 3x15
Ojentaja taljassa + pään yli taljassa supersarja 3x15 kumpaakin
PeckDeck 3x15

3. Koivet

Kyykky 3x15
Pohkeet tangolla 3xmax
Jalkaprässi tiputussarja 3x
Takareidet laitteessa 3x15

Aina aluksi lämmöt soutulaitteella ja vatsoja lopuksi melkein jokakerta. En käytä lisäravinteita, olisiko syytä?

Pieni kyssäri vielä tuohon tontzan ohjelmaan liittyen

ALA- JA KESKIVARTALO 2
Maastaveto 2x5
Jalkaprässi (kapea) 3x
Askelkyykkykävely 2x
Reiden koukistus maaten 3x
Pohkeet istuen 4x
Jalkojen nosto 2x
Vartalon kierto painolla 2x

Miltä kuulostaa jos vaihaisin prässin etukyykkyyn (esim 3x6-8) ja askelkyykkykävelyn prässiin (2x8-12)? Tulisi kaksi hyvää kyykkyliikettä per. viikko.

_Ville_: Tee joka toisessa treenissä kyykky isommalla volyymilla, esim. 3-4 x 10. Samaa voi soveltaa myös penkkiin. Hauiksia tuskin tarvitsee vääntää joka treenissä noin paljon. Varsinkin kun vedät leukoja ilmeisen paljon ja kovaa.

Zagreus: Ei mitään korjattavaa!

cougarhunter: Aloita selkätreeni leuoilla ja mavella, ja taljat vasta lopuksi. Ihan perus penkki olisi myös hyvä lisätä... mitään pec-deckejä ei luulisi tarvitsevan sen jälkeen. Jaloille lisää tekemistä. Lisää askelkyykky 2-3x ja sjmv 3x. Ainoat lisäravinteet joita perusjamppa tarvitsee on esim. herasta ja maltodekstriinistä sekoitettava palautusjuoma.

Gooseriver: Toki! Perustelu sille miksi itse käytin prässiä etukyykyn sijaan on se, että viikon ekassa treenissä tuli otettua kyykkysarjat hampaat irvessä hakien kovaa ja kokonaisvaltaista treeniä koko ala- ja keskikropalle, ja toisessa treenissä taas hain pitkillä 15 toiston prässisarjoilla vähän erilaista ärsykettä joka keskittyy vain ja ainoastaan kohdelihakseen (etureiskat).

^Ymmärrän tuon kyllä varsin hyvin, koitin tänään tuolla tavalla että etukyykkyä 3 sarjaa mutta ei paukut riittäneet enää tuon maven jälkeen muuta kuin kahteen sarjaan :D Ajattelinkin että teen etukyykkyä sen 2 kovaa sarjaa ja siihen päälle sitten tuota prässiä hiukan pidemmillä sarjoilla.

Reenattu on jo pidemmän aikaa yksjakosella ja salilla yhteensä käyty säännöllisesti n.1,5 vuotta. Nyt ajattelin vaihtaa 2-jakoseen ja päädyin väsämään itselleni tälläisen.

1.päivä
Kyykky 3x10
prässi 3x10
SJMV 4x10
reiden ojennukset 3x12
reiden koukistukset 3x12
pohkeet istuen 2x20
pohkeet seisten 2x15

2.päivä
Penkki 4x8
vinopenkki kp 3x10
pystypunnerrus tanko/kp 3x10
alatalja/kulmasoutu tangolla 3x10
ylätalja/leuat lisäpainoilla 3x8
ranskalainen punnerrus/dippi/ojentajat taljassa 3x12
scott hauis/hauiskäännöt 3x12
takaviparit 4x12
epäkkäät

ja kierto alusta.

Mitä mieltä tästä? Pitäisikö lisätä jotain, vai näyttääkö hyvältä ja tasapainoiselta?

Mun mielestä näyttää ihan hyvältä. SJMV:n laittaisin kuitenki toiseks liikkeeks heti kyykyn jälkeen. Samaten tekisin leuat ehkä ekana tossa toisena päivänä, sen jälkeen penkin, sitten alataljan/kulmasoudun ja sitten pystypunnerruksen ja sen jälkeen noi loput. Ekalle päivälle kannattaa muuten kokeilla noiten ojennusten ja koukistamisten tekemistä supersarjana. Se on hauskaa. :)

Olen lueskellut sivustoa jo pidemmän aikaa. Minusta tuntuu, että tämä tietomäärä treenistä on saanut pääni entistä enemmän sekaisin suhteen. Olen siis aloittanut jonkin aikaa sitten kuntosalitreenin monen vuoden tauon jälkeen. (silloin moni asia treenaamisessa oli huonosti mm ruokavalio ja yksipuolinen treeni, joten kokemusta "oikeasta" tavoitteellisesta treenaamisesta ei ole.) Tavoitteena on saada terveen ja urheilullisen näköinen kroppa tämän "laihaläskin" ja selluliitin sijaan. Onko muuten vinkkejä selluliitistä eroon pääsemiseen? Onko joku päässyt ruokavaliolla ja treenillä siitä eroon? Sitä löytyy siis jaloista ja takapuolesta ihan mukavasti. Pituus on 157cm ja paino 52kg. Kaipaisin siis neuvoja treenaamiseen. Ruokavalio jutut ovat minulle aika tuttuja eli tiedän ruokavalion merkityksen. Treeni motivoi minua syömään myös terveellisesti, joten se tulee tässä "samalla".

Tällaisella ohjelmalla olen nyt treenannut ja mielipiteitä kaipaisin

1päivä/jalat:

Prässi 3x20
Etureidet 3x20
Takareidet 3x20
loitontaja 3x20
Lähentäjä 3x20
Vatsat 3x20
Vinot vatsat 3x20

Päivä2/rinta-ojentajat-olka

Penkkipunnerrus 3x20
Rintaliike 3x20 (en muista koneen nimeä, kädet 90asteen kulmassa ja istualtaan)
Ojentajat kapulalla 3x20 (taljako?)
pystypunnerrus 3x20
Vatsat 3x20
Vinot vatsat 3x20

3päivä/selkä-hauis

Selkäliike vapaapaino 3x20
Alatalja 3x20
Ylätalja 3x20
Selkä 3x20 (istualtaan vedetään rintaa kohti kahta kahvaa)
Hauis kapulalla 3x 20
Vatsa 3x20

Teen siis liikkeet laitteilla ja ojentajat ja hauikset sillä kapulalla. En muista kaikkien liikkeiden oikeita nimiä mutta toivottavasti ymmärrätte. Treenimotivaatioa on ollut kovasti, kunnes viime päivinä on alkanut pohtia sitä, että tekeekö sitä edes oikeita liikkeitä/sarjoja jotta saisi niitä kaipaamiaan tuloksia. Haluan tehdä treenin kunnolla enkä vain käydä heilumassa salilla, ja niin että tuloksia syntyy. Tulokset antavat tietysti motivaatiota entistä enemmän treeniin.

Ruokavaliosta sen verran, että mitä kannattaa syödä ennen ja jälkeen treenin? Olen syönyt nyt tuntia paria ennen treenia hieman täysjyväpataa, tonnikalaa ja raejuustoa ja jälkeen juonut ison lasin maitoa n. 15min sisään treenistä. Syömisiäni seuraan tarvittaessa kalorilaskurilla.

Kiitoksia paljon avusta!

Olen lueskellut sivustoa jo pidemmän aikaa. Minusta tuntuu, että tämä tietomäärä treenistä on saanut pääni entistä enemmän sekaisin suhteen. Olen siis aloittanut jonkin aikaa sitten kuntosalitreenin monen vuoden tauon jälkeen. (silloin moni asia treenaamisessa oli huonosti mm ruokavalio ja yksipuolinen treeni, joten kokemusta "oikeasta" tavoitteellisesta treenaamisesta ei ole.) Tavoitteena on saada terveen ja urheilullisen näköinen kroppa tämän "laihaläskin" ja selluliitin sijaan. Onko muuten vinkkejä selluliitistä eroon pääsemiseen? Onko joku päässyt ruokavaliolla ja treenillä siitä eroon? Sitä löytyy siis jaloista ja takapuolesta ihan mukavasti. Pituus on 157cm ja paino 52kg. Kaipaisin siis neuvoja treenaamiseen. Ruokavalio jutut ovat minulle aika tuttuja eli tiedän ruokavalion merkityksen. Treeni motivoi minua syömään myös terveellisesti, joten se tulee tässä "samalla".

Tällaisella ohjelmalla olen nyt treenannut ja mielipiteitä kaipaisin

1päivä/jalat:

Prässi 3x20
Etureidet 3x20
Takareidet 3x20
loitontaja 3x20
Lähentäjä 3x20
Vatsat 3x20
Vinot vatsat 3x20

Päivä2/rinta-ojentajat-olka

Penkkipunnerrus 3x20
Rintaliike 3x20 (en muista koneen nimeä, kädet 90asteen kulmassa ja istualtaan)
Ojentajat kapulalla 3x20 (taljako?)
pystypunnerrus 3x20
Vatsat 3x20
Vinot vatsat 3x20

3päivä/selkä-hauis

Selkäliike vapaapaino 3x20
Alatalja 3x20
Ylätalja 3x20
Selkä 3x20 (istualtaan vedetään rintaa kohti kahta kahvaa)
Hauis kapulalla 3x 20
Vatsa 3x20

Teen siis liikkeet laitteilla ja ojentajat ja hauikset sillä kapulalla. En muista kaikkien liikkeiden oikeita nimiä mutta toivottavasti ymmärrätte. Treenimotivaatioa on ollut kovasti, kunnes viime päivinä on alkanut pohtia sitä, että tekeekö sitä edes oikeita liikkeitä/sarjoja jotta saisi niitä kaipaamiaan tuloksia. Haluan tehdä treenin kunnolla enkä vain käydä heilumassa salilla, ja niin että tuloksia syntyy. Tulokset antavat tietysti motivaatiota entistä enemmän treeniin.

Ruokavaliosta sen verran, että mitä kannattaa syödä ennen ja jälkeen treenin? Olen syönyt nyt tuntia paria ennen treenia hieman täysjyväpataa, tonnikalaa ja raejuustoa ja jälkeen juonut ison lasin maitoa n. 15min sisään treenistä. Syömisiäni seuraan tarvittaessa kalorilaskurilla.

Kiitoksia paljon avusta!

en ole ehkä paras antamaan palautetta koska olen aloittelija itsekkin. mutta eiköhän tuo ihan hyvältä näytä ja varsinkin jos se tuntuu siltä:) mutta pohkeitakin voisi johonkin väliin laittaa ja vatsat on mielestäni ihan samanlainen lihas kuin muutkin että niitä ei tarvitse joka kerta tehdä eli pari kertaa viikossa ja vaikka lisäpainoilla jos siltä tuntuu (kasvaa paremmin) tuo ojentaja liike lienee pushdown? tässä ko liike http://www.youtube.com/watch?v=-QxxsKhCPFM JA JOS MASSAA HALUAT NIIN TEE ESIM 3X10 SARJOJA koska 20 toistoa menee tuon kestävyyden puolelle. 6 noin toiston sarjat ovat voimaan ja 10/12 on massaan ja siitä ylös päin menee kestänyyden puolelle

ruosta en neuvo koska se näyttää olevan ihan kohdillaan. tuon selluliitin pois saamiseksi on vain lähdettävä lenkille.

en ole ehkä paras antamaan palautetta koska olen aloittelija itsekkin. mutta eiköhän tuo ihan hyvältä näytä ja varsinkin jos se tuntuu siltä:) mutta pohkeitakin voisi johonkin väliin laittaa ja vatsat on mielestäni ihan samanlainen lihas kuin muutkin että niitä ei tarvitse joka kerta tehdä eli pari kertaa viikossa ja vaikka lisäpainoilla jos siltä tuntuu (kasvaa paremmin) tuo ojentaja liike lienee pushdown? tässä ko liike http://www.youtube.com/watch?v=-QxxsKhCPFM JA JOS MASSAA HALUAT NIIN TEE ESIM 3X10 SARJOJA koska 20 toistoa menee tuon kestävyyden puolelle. 6 noin toiston sarjat ovat voimaan ja 10/12 on massaan ja siitä ylös päin menee kestänyyden puolelle

ruosta en neuvo koska se näyttää olevan ihan kohdillaan. tuon selluliitin pois saamiseksi on vain lähdettävä lenkille.
Jos et ole mielestäsi pätevä neuvomaan, niin älä herranjumala silloin neuvo.

cafelatte: Unohdat nyt aluksi kaiken mitä schwartzy sanoi. Ja luet sitten täältä aloittelijoiden osiosta nämä stickyt:
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/

ja vaikka sitten ravinnosta asiaa täältä: http://www.pakkotoisto.com/faq.php?faq=ravinto#faq_ravinto_sekalainen

Kannattaa selata vaikka parilta sivulta kaikki aloittelijoiden osiosta löytyvät threadit läpi. Lähinnä sellaiset joissa joku kysyy neuvoa juuri samanlaisissa asioissa, kun sinä. Joku on varmasti vastannut kaikkeen mitä tarvitset.
Tuo sinun ohjelma ei ole ole kauhean hyvä ja suosittelen ottamaan kultaisen kuusikon vaikka aluksi käyttöön:
http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Ja jos haluat välttämättä jotain kolmijakoista käyttää niin nappaat tuosta Timban tekemästä FAQ threadista 3-jakoisen ohjelman.

Pitänee laittaa oma ohjelmanikin tänne piiitkän mietiskelyn jälkeen. Makujahan on monia sano musti kun muniaan nuoli mutta ihan mielenkiinnolla odotan mitä pakkiksen oraakkelit on touhuistani mieltä. Tähän mennessä oon siis tehny Arnoldin kultasen kuusikon, treenannut 3 jakoisella n.3kk, vetänyt 2 jakoista ihan tuolta Timban tekemää sillai että 3Xvko, yläkroppa/ alakroppa. Käytännössä siis 1,5 kertaa kroppa läpi viikoittain, aloittaen aina sillä päivällä, mikä jäi edelliseltä viikolta vajaaksi. Tämän jälkeen porskuttelin Ben Pakulskin MI40 ja nyt olen tehnyt Ahnuldin Isosta kirjasta (Encyclopedia of modern bodybuilding-revised, mikäli ei soittanu kelloja) muokkaamani ohjelman ihan basic-kausi mielessä. Ohjelma on oman ajatukseni mukaan hybridi 2-jakoisesta ja ahnuldin 6 kertaa viikkoon (!!) tehtävästä kroppa kahdesti läpi viikossa basic level 1 treenistä.

Treenipäivät on runkona se Ma, Ti, To, Pe
Treenit on jaoteltu #1 #2 #3 ja joka viikko tietyt lihasryhmät saavat 2X viikkoon rasitusta.
Vatsoja en erikseen käy tähän jaottelemaan, että mitä teen ja milloin min. 3xviikkoon: Ylätaljassa, voimapyörää, cruncheja, hanging leg raiseja ja huolella!
Here goes:

#1 - Rinta, Selkä
Penkki / Kp 2x6/4x8
Vinopenkki / Kp 2x6/4x8
Fly's/ Ristitalja 4x8

Mave/ alatalja 3x10,6,4 / 4x8
Leuat/ Ylätalja min.30 /4x8
Kulmasoutu (tanko/ laite) 4x8

#2 - Olkapäät, kädet, forkut
Clean & press / pystypunnerrus 4x8
Viparit sivu 4x8
Viparit taka 4x8
Powerina: Push press 3x6,4,2

Hauis tanko, scott tanko 4x8
Hauis kp 4x8
Dipit lisäpainoilla /
ranskalainen punnerrus 4x8
Pushdown talja/köysi 4x8

Forkut myötä, vasta 4x10

#3 Jalat
Takakyykky/ Hack-kyykky 4x8
Reiden ojennus 4x10,8
Askelkyykky tanko/ kp x15 molemmat
SJMV 4x8
Takareiden ojennus (laite) 4x10,8

Kierrot menee näin:
1.vko #1 Ma, #2 Ti, #3 To, #1 Ma
2.vko #2 Ma, #3 Ti, #1 To, #2 Pe
3.vko #3 Ma, #1 Ti, #2 To, #3 Pe
jne.

/-viiva jakaa treenisuoritukset eri liikkeiksi eri kerroille, kuten varmaan jokainen tajusi jo. Push press ei tule kun esim. 2. viikolla kun olkapäät saa 2 kertaa hittiä viikossa ja senkin voi tehdä suoraan clean & pressin jälkeen superina kun ei enää muuten jaksa. Fiiliksen mukaan. Kun olen vasta aloittelija, pidän noista isoista liikkeistä, jotka tuovat sitä kehon kokonaisvoimakkuutta ja mahdollisesti jopa kiinteyttä ylipäätään, kun pelkät viparit ja taljavitkuttamiset toisivat pelkästään irrallista lihaserottuvuutta, mitä haen sitten kun sen aika on.

Heittäkää vapaasti arvioita/ mietteitä yms.

Heittäkää vapaasti arvioita/ mietteitä yms.

Ohjelman sisältö on oikeastaan ihan kunnossa, mutta homma kusee siinä vaiheessa kun vedät #1 ja #2 -treenit peräkkäisinä päivinä. Jos tuo pyörisi viikon kierrolla, niin sitten ratkaisu olisi niinkin yksinkertainen kuin jalkapäivän siirtäminen keskelle. Jos kuitenkin treenaat neljästi viikossa, niin järjestyksen muuttaminen ei poista ongelmaa. Jos haluat pitää ohjelmatyypin nimenomaan 3-jakoisena, niin ainoa vaihtoehto on käyttää 1. jalat 2. rinta/olka/ojentaja 3. selkä/hauis -jakoa. Parempi ratkaisu olisi silti 2- tai 4-jakoinen (jos kallistut enemmän aloittelijan kuin konkarin puolelle, niin 2-jakoinen on noista lähtökohtaisesti parempi vaihtoehto).

Saisko jotain jelppiä jakoon ku tuntuu että menee 1h45min salilla aina perkele..
2 kertaa oon viikossa käyny.. nyt on mahdollista 3.

Tällä oon menny
A:
Kyykky 4x
Kulmasoutu4x
Viparit sivu 2-3x
Viparit taakse 2x
Flies/rintaliike 3x
Ojentaja 3x
Hauis 3x

+Vatsat/ pohkeet 3x joskus

B
Mave 3x
Jalkaprässi 2x
Leuka/ylätalja 4x
Viparit sivu 2-3x
Facepull 2x
Taljassa/rintaliike 3x
Pushdown 3x
Hauis 3x

+ Vatsat/pohkeet 3x joskus

Eli jos otan kolmannen päivän viikkoon miten tulisi jakaa liikkeet? mahdollisesti SU TI TO , tai Ma ke to. (Penkit, pystypunnerrukset, dipit yms. puuttuu olkapään takia.)

Lähtötilanne viime keväänä. Paino 112,4kg (185cm). 4 vuotta mega-epäterveellistä elämää ilman liikuntaa. Ulkoinen olemus: Laiska läskikasa.

Aloitin sitten lenkkeilyn ja vähä-hiilihydraattisen ruokavalion. Läskiä lähti puolessa vuodessa n. 20kg ja peruskunto nousi ihan hyväksi. Sellaiset 20km lenkit meni mukavasti musiikkia kuunnellessa.

Salilla olin ollut viimeksi n.15 vuotta sitten. Nyt aloittanut salin ja kuukauden verran käynyt. Teen erittäin epäsäännöllistä 3-vuorotyötä joten treenit on välillä aamulla ja välillä illalla. Teen myös aerobista (tennis,squash,hölkkä,futis,spinning) pari kertaa viikossa. Ohjelma on suurinpiirtein seuraavanlainen.

Alkulämmin: Hölkkä salille n.1km (saa vähän keuhkot happea) ja perään soutua, crossia tai pyörää 5min. Lämmittelen vielä treenattavaa lihasta "jumppakuminauhalla" ja venyttelen 5min.

Teen yleensä kolme sarjaa 8-12 toistoa. Ensin yksi "lämmittelysarja" vähän pienemmällä. Sellaisella painolla että saan tehtyä 2 kertaa puhtaasti sen 10 tai 12 ja viimeisellä sit vähän jeesiä liikeradasta tinkimällä tai että jää 8 toistoon. Joskus teen loppuun vielä pienellä painolla 2x15 esim. ojentajia että saa kunnon polton.

Pyrin pitämään saman liikkeen toistot samana ja lisätä joka viikko painoa. (Näin aluksi se onnistuu :)

Pahoittelen että olen rookie, joten tekstiäni voi olla vaikee ymmärtää.. ja monille liikeille on varmasti myös oikeat nimet :)

1. päivä Rinta/olkapäät: Penkki, Vipunostot, Ristitalja/ Pystypunnerrus tangolla seisten, Vipunostot käsipainoilla istuen, käsipainoilla sivulle ja eteen.

2. päivä Jalat: Kyykky, Prässi, etu- ja takareidet ja pakarat koneessa. Pohkeet.

3. päivä Kädet: Hauis: scott penkki, käsipainoilla yhtäaikaa seisten, suoralla tangolla seisten. Ojentajat: Ranskalinen punnerrus, käsipainolla niskan takaa, talja.

4. Lepo / aerobinen

5. Selkä: Rinnalleveto, alatalja, ylätalja, leuanveto, alaselkä

6. Lepo / aerobinen

Vatsat teen joka toinen kerta.

Ravinto: En hirveitä vielä ainakaan hifistele. Pyrin syömään "puhdasta" ruokaa. Hyviä rasvoja! En siis mitään laitosmönjää tai valmisruokia. Aikaa vaikee ollut syödä riittävästi puolen vuoden dieetin jälkeen, varsinkin hiilareita. Joten pienellä tietoisella kalorivajeella oon vedelly, kun tuota läskiäkin vielä on niin en tässä vaiheessa ainakaan ala bulkkaamaan tai muuta... Iltaisin en juuri hiilareita syö. Mut 2g proteiinia /kg sellaisina n. 30g annoksina pitkin päivää ja palautusjuomana hera,malto,kreatiini. Kaikki vitamiinit menee ja magnesium ja sinkki ja omega 3-6-9 öljyä.

Treenimotto: Lihas on vihollinen ja treenaan sen huolellisesti ihan paskaks ja aiheutan sille kipua -sit se on mun paras kaveri ja saa riitävästi lepoa, lämpöä ja ravintoo!

Loputtomiin löytyy hyviä artikkeleita miten ja miten usein pitäs treenata. Tällä hetkellä tämä sopii minulle ja sarjapainot nousee mukavasti (varmasti kaikilla aloittelijoilla vaikka miten treenaisi) ja treenaminen on perkeleen kivaa. Mutta omaa kroppaa kuunnellen ja oppien..

On muuten uskomattoman kattava ja hieno sivusto!!

Olen tehnyt kohta vuoden 1- ja 2- jakoista (ylä/alakroppa). Treenipäiviä on 3-4 krt viikkoon. Ongelmana tuntuu olevan, että tuo 1-jakoinen kolmesti viikkoon on niin vitun tappoa sarjapainojen noustua nykytilanteeseen tai sit vaan reenaan kovaa ja 2-jakoinen ehkäpä liian löysä? Useampi jakoiset ei tule kyseeseen kun uskon kehittyväni parhaiten pienijakoisella.

Minkähänlaista treeniä pitäs vetää? Jotain 1- ja 2- jakoisen hybridiä 3krt viikkoon tyyliin 1. päivä jalat 2. päivä yläroppa 3. päivä koko keho läpi? Ehdotuksia kiitos.

G6:t, stickyt, treeniesimerkit on kyllä luettu. Raskaita perusliikkeitä kiitos.

e. Heitetään nyt tän päivänen setti vielä tähän:

Kyykky 4 x 10
Vinopena 3 x 10
Kulmasoutu 4 x 10
Pystypunnerrus kp 4 x 10
Hauis kp keskitetty 3 x 10
Ranskis 2 x 10

Vatsoja en treenaa.

Miltä kuulostaisi ohjelma, jossa olisi ikäänkuin 2-jakoinen ja 3-jakoinen mixattu keskenään? Eli esim. ma, ti vedetään 2-jakoinen läpi. Keskiviikko olisi välipäivä ja to, pe, la vedetään 3-jakoinen läpi, ja sunnuntai lepoa? Pitäisikö tuossa muuttaa jotain sarjamääriä tai jotain vastaavaa.

Miltä kuulostaisi ohjelma, jossa olisi ikäänkuin 2-jakoinen ja 3-jakoinen mixattu keskenään? Eli esim. ma, ti vedetään 2-jakoinen läpi. Keskiviikko olisi välipäivä ja to, pe, la vedetään 3-jakoinen läpi, ja sunnuntai lepoa? Pitäisikö tuossa muuttaa jotain sarjamääriä tai jotain vastaavaa.

Voishan tuo toimia helposti. Ma ja Ti tekisin voimailupainotteisesti ja To Pe La vaikka sit bodaillen.

Miltäs tällainen näyttäisi, yhdistelin tuota tontzan 2-jakoista ja timban 3-jakoista

Treeni 1 VOIMA (toistot 4-8)
Kyykky 4x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Vinopenkki tanko 2x
Pystäri 4x
Ranskalainen/Dipit 3x
Voimapyörä 3x

Treeni 2 VOIMA (toistot 4-8)
Mave 4-5x
Leuanveto 3x
Kulmasoutu tangolla/Yhden käden t-bar kulmasoutu 3x
Hauis 3x
Takaolkapääsoutu/takaviparit 2x
Pohkeet seisten 4x

Pumppailutreeni 1 (Toistot 8-12)
Penkki kp 2x
Vinopenkki tanko 2x
Peck-deck x2
Viparit sivulle x2
Facepull 2x
Pystypunnerrus 2x
Ranskalainen punnerrus/dippi 3x
Pushdown 3x
Kohautukset 3x

Pumppailutreeni 2 (Toistot 8-12)
Etukyykky 2x
Prässi/Hack kyykky 2x
SJMV 4x
Reiden ojennus x3
Reiden koukistus 3x
Pohkeet istuen 5x
Crusifixi vatsat 3x
Pitoja

Pumppailutreeni 3 (Toistot 8-12)
Pullover esiväsytys 3x
Leuat leveä 3x
Kulmasoutu kp/tanko 3x
Alatalja 2x
Ylätalja leveä 3x
Hauis tangolla 3x
Hauis kp 3x
Rannerullaus 3x

@Goose

Vähän epäilyttää toi maanantai. Penkki, vinopenkki, pystäri ja vielä dippi on aika rankkaa etuolkapäille. Lisäksi sulla on peräkkäisinä päivinä kyykky ja veto, mikä ei ihan kaikilta onnistu pidemmän päälle.

Ma: penkki, leuat vastaote, pystäri, kiertäjäkalvosin (ojentajat ja haukkarit saa kyllä ihan tarpeeks hittiä noilla)
Ti: kyykky, mave, vatsa
To: rinta, olkapäät, ojentaja
Pe: jalat, vatsa
La: selkä, hauis (forkut?)

Noin on minusta fiksumpi. Noille bodailupäiville oman makus mukaan niitä liikkeitä 2-3 per lihasryhmä.

Edit. Muista vaihdella palautuksia. Voimatreeneissä 3-5 min ja bodailussa ehkä joku 1-3.

Mites nuo sarjamäärät voimailupäivinä? Ja kai tuonne maanantaille nyt voi jonkun ojentajaliikkeen heittää? Tiistainakin tuntuu vain niin pieneltä nuo liikemäärät kun olen tottunut näihin vähemmän ''voimailu'' painotteisiin treeneihin :D

Back
Ylös Bottom