.
Noniin elikkä väännän näiltä foorumeilta pöllityllä ohjelmalla, jota olen hieman itse muokannut:
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
-Penkkipunnerrus tanko x 4
-kyykky / prässi x 3 (käyn kahdella eri salilla, mahdollisuuksista riippuu kumpaa vedän)
-Reiden ojennukset x3
-vipunostot sivulle x 2
-pystypunnerrus käsipainot x 2
-kapea penkki x3
-Vatsat telineessä 5x20
2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät
- Alatalja / kulmasoutu tanko x3
- leuanveto x3
- SJMV x3
- pohkeet istuen x4
- hauikset scott
- rannekäännöt x 2
- Selkiä telineessä lisäpainolla niskassa 3x20
- Alkup. ohjelmassa oli "koukistukset", tarkoittavatkohan nuo nyt sitten reisikoukistuksia käsipainolla vai mitä ihmettä..? Aloittelijaa kun neuvotaan niin ei pitäisi jättää selkokielisyyden kanssa mitään sattumanvaraan tai tyhmiä kysymyksiä tulossa!
Vaihtelen toistomääriä kk välein syklillä 12-8-6.
Ja alkup. ohjelma löytyy
-->
Itsellä tarkoituksena olisi kasvaa tasapainoisesti suuremmaksi mitään lihasryhmää unohtamatta. Miltä kuulostaa? En myöskään oikein tajunnut mitä tuon alkuperäisen ohjelman tekijä oli ajatellut jättäessään vatsat ja selät pois, mutta noviisin itsepäisyydelläni lisäsin ne ohjelmaan. Ovatko tarpeellisia jos haluaa keskivartalonkin kuntoon? Kannattaisiko/saisiko tohon vielä lisätä jotain jos haluaisi saada erityisesti suuremmat hauikset lähiaikoina vai kuormittaako jo liikaa? Ja voinko vetää penkkiä Miken 2x6 systeemillä aina silloin kuin syklissä menossa 6. toiston sarjat? Entä miten saisin hartioihinkin tavaraa, tuleeko sitä näillä liikkeillä ikäänkuin sivutavarana jostain? Minulla olisi kysyttävää niin saamaristi kaikesta.. Kiitoksia paljon arvostelijoille ja vastaajille !