Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Etukyykky 3-4x4-6 (pidemmät sarjat menevät tasapainoiluksi, aerobiseksi ja vatsatreeniksi etureisien kurituksen sijaan)
Penkkipunnerrus 3-4x8-12
Leuanveto vastaote 3-4x8-12
Maastaveto 2-3x6-8
Vipunosto sivulle 3-4x8-12

Jalkaprässi 3-4x14-20 (muissa jalkaliikkeissä lyhyet sarjat niiden luonteen vuoksi, tämä tuo vähän balanssia)
Alatalja 3-4x8-12
Kapea penkkipunnerrus 3-4x8-12
Pystysoutu leveä 2-3x8-12
Hauiskääntö kp 2-3x8-12
Voimapyörä 3-4x6-8

Takakyykky 3-4x6-8
Penkkipunnerrus kp 3-4x8-12
Ylätalja leveä myötäote 3-4x8-12
GHR 2-3x8-12
Niskantakaapunnerrus 3-4x8-12
Salkkunosto kp 3-4x8-12

Kyseessä siis itse suunnittelemani 1-jakoinen. Pyrin tekemään mahdollisimman tasapuolisen treenin, ehkä hieman etureisiä takareisien sijaan painottaen (katson niiden kaipaavan enemmän treeniä). Miltä vaikuttaa?

Treeniohjelma

Iltoja!

Olen 14vuotias ja satunnaisesti treenillut käsipainojen kanssa. Nyt olisi tarkoitus treenata säännöllisesti 3kertaa viikossa. Tässä tämmöinen yksjakoinen ja treeni on 1on2off menetelmällä. sanokaas mitä mieltä ootte. Mitä lisäisitte tuohon ohjelmaan? Maanantai,Keskiviikko ja Perjantai on varmaankin treenipäivät:

Hauiskääntö: Toistot: 3x13
penkkipunnerrus Toistot:3x13
Ranskalainen punnerrus toistot: 3x13
olkapäät Toistot:3x13
pystypunnerrus Toistot:3x13
Vatsalihakset toistot:3x20
pistoolikyykky toistot: 3x4
kulmasoutu toistot: 3x13

Mielipiteitä?

Parannusehdotuksia saa tulla tietenkin!

Olen siis 17-vuotias miespuolinen henkilö. Aloitin viime keskiviikkona salilla käymisen 10kk jahkailun jälkeen.
Ohjaaja ei paljon tavoitteitani kysellyt tai mitään muutakaan sellaista vaan siellä lykättiin seuraavanlainen ohjelma käteen:

JALAT
jalkaprässi 3*12
ojennus reisipenkissä 2*12
koukistus reisipenkissä 2*12

SELKÄ
Ylätalja veto taakse 3*12
alatalja 3*12

RINTA
peck deck 3*12

VATSA
vatsarutistukset 3*12

HARTIA
pystypunnerrus 3*12

HAUIS + OJENTAJAT
hauiskääntö 3*12
ojentajat taljassa 3*12

Ohjaaja kehuin tosi hyväksi ohjelmaksi, mutta mitä nyt oon lukenut niin tuota peck deckiä ei ole kovin moni suositellut edes aloittelijalle rintalihasten pääliikkeeksi, saati sitten ainoaksi rintalihas liikkeeksi. Muuten tuo ohjelma vaikutti toimivalta ja hyvältä näin ensimmäisen kerran jälkeen lukuun ottamatta tuota peck deckiä. Aion kokeilla tuota aluksi kuukauden tai pari, sitten voisi viimeistään panostaa noihin vapaisiin painoihin enemmän (ehkä...?).

Mielipitetä ohjelmasta?

Pieniä parannus ehdotuksia voi ehdottaa liikkeiden suhteen, mutta ei kuitenkaan mitään täydellisiä muodonmuutoksia mielellään. Kuitenkin pääpiirteissään tuntui hyvältä ohjelmalta, mutta en sitten tiedä varmaksi kun tieto/taito on heikkoa.

EDIT: Jos joku tarvitsee/haluaa tietää, niin tavoitteena olisi käydä 3 kertaa viikossa joko ke, pe, su tai ma, ke, pe.

^Ihan ok,ja voi sitä peck-deckkiäkin veivata jokusen viikon,juttelee sit saliohjaajalle liikkeen vaihdosta ni pysyy väleissä :) ,muistat vaa lisätä rautaa joka treenissä,syödä hyvin ja levätä tarpeeksi niin siitä se lähtee.Alkuun oli varmaan kuntopyörää tms ja keppijumppaa.loppuun jäähdyttelyt ja venyttelyt.

oisko kellää tehä mulle semmosta tiukkaa yläkerran treeniohjelmaa? En tuolta valmiista ohjelmista löytänyt oikee pelkkää yläkertaa varten, sillä jokasesa oli myös otettu jalat mukaa reenipäiviin, ja jalkoja ei omasta mielestäni tarvitsisi reenata. Samalla saatas tänne joku hyvä ohjelma muittenki nähtäväksi.

oisko kellää tehä mulle semmosta tiukkaa yläkerran treeniohjelmaa? En tuolta valmiista ohjelmista löytänyt oikee pelkkää yläkertaa varten, sillä jokasesa oli myös otettu jalat mukaa reenipäiviin, ja jalkoja ei omasta mielestäni tarvitsisi reenata. Samalla saatas tänne joku hyvä ohjelma muittenki nähtäväksi.

Kyllä ne jalatkin täytyy treenata. Jos et jalkoja treenaa niin sitten kesällä kävelet rannalla toppahousut jalassa. Jalat mukaan!

Ps. vastatkaa mun ohjelmaa :D

Kyllä ne jalatkin täytyy treenata. Jos et jalkoja treenaa niin sitten kesällä kävelet rannalla toppahousut jalassa. Jalat mukaan!

Ps. vastatkaa mun ohjelmaa :D

Tiiän kyllä... En vaa jaksais alkaa väittelee siitä, että oon reenannu melkee koko ikäni jalkoja lätkän parissa, ja muu kroppa on ihan selvästi jälessä. Eipä oo tarvetta kävellä toppahousuisa rannalla ;) :) Ps. Otan kyllä jalat myöhemmässä vaiheessa mukaan, kun vähä tuoho yläkertaa on lihasta saanu.

Tiiän kyllä... En vaa jaksais alkaa väittelee siitä, että oon reenannu melkee koko ikäni jalkoja lätkän parissa, ja muu kroppa on ihan selvästi jälessä. Eipä oo tarvetta kävellä toppahousuisa rannalla ;) :) Ps. Otan kyllä jalat myöhemmässä vaiheessa mukaan, kun vähä tuoho yläkertaa on lihasta saanu.

Aijjaa, se on sitte asia erikseen. Voin tässä ajankuluksi etsiskellä jotain.

Ps. Arvostelkaa mun ohjelma :D

^Ihan ok,ja voi sitä peck-deckkiäkin veivata jokusen viikon,juttelee sit saliohjaajalle liikkeen vaihdosta ni pysyy väleissä :) ,muistat vaa lisätä rautaa joka treenissä,syödä hyvin ja levätä tarpeeksi niin siitä se lähtee.Alkuun oli varmaan kuntopyörää tms ja keppijumppaa.loppuun jäähdyttelyt ja venyttelyt.

Jos jonkun kanssa tulee ongelmia niin se on varmaan syömis puolen, kun elän vielä mamman laittamissa vähä rasvasissa ruuissa. Jossain vaiheessa täytyy varmaan lisätä jotain lisäravinteita päälle, kun ei tulokset enään kasva. Niin ja sitä minä vähän ihmettelin, että ei paljon lämmittelyistä ja venyttelyistä sanottu sanaakaan... ei kyllä tullut mieleen kysyäkkään. Nyt paikat jonkin verran jumissa :D.

Et pystyis tekemään sellaista taikatemppua, että otat jonkun ohjelman jossa jalat on ja sitten poistat ne jalkaliikkeet siitä ja teet sen mitä jäljelle jää? Vai pitääkö jonkun muun tehdä tämä sun puolesta? Itsekin puollan kyllä vahvasti sitä jalkojen treenaamista, edes ylläpitävästi vaikka olis kuinka jääkiekon peluuta takana. Ne jalkalihakset nimittäin läksii pois jos jätät ne kokonaan treenaamatta.

Eli haluaisin kesäksi hyvän ylä kropan eli jos jollain olisi hyvää reeni ohjelmaa laittaa tai muita ideoita olen hieman reenannut käsillä ja minulta löytyy sädettävät painot kummaakin käteen molempiin saa maksimissaa 10kg. Haluaisin hyvän sixpäckin ja käsiin lihakset. mulla on hieman rasvaa lihaksien päällä eli se pitäisi saada pois. Eli laittakaa ideoita tuleen kiitos jo etukäteen.

Hakua käyttämällä löytyy ohjelmia vaikka kuinka ja paljon. Läskit lähtee diettaamalla,pala kasvaa reenaamalla ja syömällä.

Jos kerran koivet on niin kovassa tikissä niin miksi et tekisi jotain ylläpitävää niille?
Hyötyisit samalla kyykkyjen tuomasta hormooni "buustista".

aajoo, tosiaan. :D Huomaa, että oon taas ollu viksu muksu.

Et pystyis tekemään sellaista taikatemppua, että otat jonkun ohjelman jossa jalat on ja sitten poistat ne jalkaliikkeet siitä ja teet sen mitä jäljelle jää? Vai pitääkö jonkun muun tehdä tämä sun puolesta? Itsekin puollan kyllä vahvasti sitä jalkojen treenaamista, edes ylläpitävästi vaikka olis kuinka jääkiekon peluuta takana. Ne jalkalihakset nimittäin läksii pois jos jätät ne kokonaan treenaamatta.

Eiku aattelin, että tuleeko siitä ohjelmasta sitten ihan tynkä yms. en kato tiiä näistä reeniohjelma hommeleista oikeastaan mitään. Teen siis näin: Otan jonku hyvän ohjelman, jolla ylläpidän jalkojen kuntoa, tai samahan ne on reenata ihan kunnolla sitte! Kiitos neuvoista ja avusta, koitan nyt ettiä tuolta sitte hyvän ohjelman! :)

aajoo, tosiaan. :D Huomaa, että oon taas ollu viksu muksu.

Eiku aattelin, että tuleeko siitä ohjelmasta sitten ihan tynkä yms. en kato tiiä näistä reeniohjelma hommeleista oikeastaan mitään. Teen siis näin: Otan jonku hyvän ohjelman, jolla ylläpidän jalkojen kuntoa, tai samahan ne on reenata ihan kunnolla sitte! Kiitos neuvoista ja avusta, koitan nyt ettiä tuolta sitte hyvän ohjelman! :)

Yläkroppapainotteisen treenin voi tehdä helposti esim. siten että ottaa jonkin perus 1-jakoisen, mutta vähentää jalkojen sarjamääriä. Mutta on se jalkatreeni kuitenkin bodaamisen suola ;) Tsemiä, mihin ratkaisuun ikinä päädytkin!

Iltoja!

Olen 14vuotias ja satunnaisesti treenillut käsipainojen kanssa. Nyt olisi tarkoitus treenata säännöllisesti 3kertaa viikossa. Tässä tämmöinen yksjakoinen ja treeni on 1on2off menetelmällä. sanokaas mitä mieltä ootte. Mitä lisäisitte tuohon ohjelmaan? Maanantai,Keskiviikko ja Perjantai on varmaankin treenipäivät:

Hauiskääntö: Toistot: 3x13
penkkipunnerrus Toistot:3x13
Ranskalainen punnerrus toistot: 3x13
olkapäät Toistot:3x13
pystypunnerrus Toistot:3x13
Vatsalihakset toistot:3x20
pistoolikyykky toistot: 3x4
kulmasoutu toistot: 3x13

Mielipiteitä?

Parannusehdotuksia saa tulla tietenkin!

Voisko joku vastata tuntuu siltä että meni ihan ohi kaikilta.:(

jeps, elikkäs päätyin timban ohjelmaan , joka on tämmöne.
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Nyt testailee pari kk tätä :)

Voisko joku vastata tuntuu siltä että meni ihan ohi kaikilta.:(

Ei oo menny ohi,silloin jos ei kuulu mitään niin ohjelma on pakkiksen kriittisten porukoiden mielestä vähintäänkin kohtalainen :), huonot ne haukutaan!

E;sit jos ei oo puntteja tarpeeksi vaihtele sarja/toistomääriä.

Ei oo menny ohi,silloin jos ei kuulu mitään niin ohjelma on pakkiksen kriittisten porukoiden mielestä vähintäänkin kohtalainen :), huonot ne haukutaan!

E;sit jos ei oo puntteja tarpeeksi vaihtele sarja/toistomääriä.
Taitaa olla just toisinpäin, näkyy niin paljon huonoja ohjelmia, että ei kyllä millään jaksa ruveta jokaista erikseen haukkumaan :D

Back
Ylös Bottom