Moi!
Kohtalaisen aloittelija näissä hommissa tosiaan olen, ja sain aikaiseksi rekattua tunnuksen kun alkoi kiinnostamaan että mitähän muut ovat mieltä meikäläisen ohjelmasta. Tältä siis viikko-ohjelma näyttää:
Päivä 1: Penkkipunnerrus vinopenkissä ja tasapenkissä, pec-deck, alataljasoutu, ylätalja eteen, yhden käden soutu
Päivä 2: Jalkaprässi, reisiojennus, koukistus, pohkeet, melkoisen reipas kuntopyöräily 10min
Päivä 3: Hartiapunnerrus, vipunosto, taka-olkapää, hauiskääntöä tangolla ja painoilla, ojentajat koneessa ja taljassa
Toistot olivat aluksi 3 x 12-15, pari viikkoa sitten muutin vaihtelun vuoksi 3 x 8-10 isommilla painoilla.
Tämän lisäksi 2 x viikossa kahvakuulatreeni jossa kuntopiirityyppisesti 2 kertaa 10-15 x 13 eri liikettä, aika lailla koko kroppa tulee käytyä läpi. Muutoin aerobista liikuntaa ei varsinaisesti ole, sen virkaa on saanut toimittaa koiran lenkkeilytys.
Keskivartalotreeniä ei erikseen mulla ole, jokaisena salipäivänä teen kyllä ohessa muutaman sarjan vatsalihas- ja selkäliikkeitä, ja kahvakuulatreenissä tulee keskivartaloakin jonkin verran rasitettua.
Muutaman kuukauden olen tätä nyt saanut noudatettua, ja itse ainakin olen ollut ihan tyytyväinen niin omaan motivaatioon kuin tuloksiinkin. Painoa on tippunut n. kilo / 1-2 viikkoa ja nyt se putosi alle 80 kg ensimmäistä kertaa vuosiin (pituuteni on 184 cm). Ja vaikka paino on tippunut niin lähtötaso lienee ollut sen verta huono että ainakin omasta mielestä lihaksetkin ovat ehtineet kasvaa. Tai sitten tulleet näkyviin...
Painonpudotusta on edesauttanut kyllä sekin että tulee syötyä liian vähän, joka päivä menee varmasti miinuskaloreilla.
Tavoitetta tässä hommassa ei sen kummemmin ole ollut, paino on nyt aika sopivalla tasolla joten seuraavaksi varmaan sitten lihasten kasvattaminen
Syömään pitää juu opetella, laatu on nähdäkseni ihan hyvällä tasolla mutta määrää pitää nostaa. Vaalean viljan, perunan, alkoholin ja herkkujen osuus on pienentynyt reippaasti tai jäänyt pois kokonaan, vastaavasti lihat, kasvikset, hedelmät, rahkat ja raejuustot tulleet enemmissä määrin kuvioihin. Palautusjuoman otin hiljattain myös mukaan treenien jälkeen.
Eli toistaiseksi on sujunut ihan mukavasti, mutta onko teidän viksumpien vinkkelistä kuviossa jotain parannettavaa tai korjattavaa? Kahvakuulatreenin osalta seuraavaksi mietityttää että kasvattaako kuulan painoa vai ottaa kolmannen sarjan liikkeitä? Näyttääkö saliohjelma hyvältä? Kannattaisiko keskivartalolle ottaa oma treeninsä esim. jalkapäivän yhteyteen? Miten syömiset kannattaisi jaotella, pitäisikö lepopäivinä hillitä plussakaloreita vs. treenipäiviin?