Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

MOikka!
...
Sisältyykö kyykkysarjoihin myös lämmittelysarjat vai ovatko kaikki neljä sarjaa työsarjoja. Olen täysi amatööri näissä punttihommissa, mutta tuntuu että jos antaumuksella tekee kolme kertaa viikossa neljä raskasta kyykkysarjaa, niin jalat voivat olla aika hellänäMitä tekisitte toisten tai lisäisitte?
Ainakin vaatii todella hyvää palautumista. Mutta muuten vaikuttaa ainakin äkkisilmäyksellä ihan käyvältä ohjelmalta. Varmasti joku osaa paremmin neuvoa.
Samaan syssyyn voisin taas laittaa omaa ohjelmaani tänne arvosteluun. Vaikka joku jo kohta ärähtää, kun joka väliin sitä olen tunkemassa. Mutta olisi kiva saada kommenttia, että osaisi mahdollisesti muuttaa sitä parempaan suuntaan.
Eli koko kropan kattavaa, perusliikkeistä koostuvaa ohjelmaa olisin tekemässä. Tarkoitus olisi kahden juoksulenkin lisäksi käydä kaksi kertaa viikossa myös punteilla treenaamassa.
Onko järkeä, jos tekee näin:
1. treeni:
Jalkakyykky 3 x 10
Penkkipunnerrus 3 x 10
Kulmasoutu 3 x 10
Pystypunnerrus 2 x 10
Voimapyörä 3 x max
2. treeni:
Jalkakyykky 2 x 10
Penkkipunnerrus 3 x 10
Kulmasoutu 3 x 10
Pystypunnerrus 2 x 10
Maastaveto 1 x 10
Voimapyörä 3 x max
Ja ihan aloittelija taas olen, taustalla jonkin verran saliharrastusta mutta kovin pitkälle ei ole vielä pötkitty. Kun viime viikolla kävin salilla, oli edellisestä käynnistä kulunut miltei kaksi vuotta aikaa.
Kiitos![]()
Tuo näyttää ihan hyvältä. Luulen, että epäsuora rasitus riittää käsillekin.ripla: Kiitoksia vinkeistäTuo näyttää ihan hyvältä. Luulen, että epäsuora rasitus riittää käsillekin.
EDIT: Niin ja leuanvedosta kysymys: onko tarkoitus vetää leuat leveällä otteella vai käykö normaali hartioiden levyinen ote? Entä onko parempi tehdä myötä- vai vastaotteella?
Okei, selväksi tulivaihtele joka treeniin. leveä myötäote ottaa enemmän yläselkään, mutta koska sulla ei suoraa liikettä ole hauiksille niin vedä myös kapella vastaotteella(enempi hauiksille, pääpaino vieläkin selällä).
Kiitoksia.Mites tällänen 2-jakoinen toimis?
rinnallevedot kannattaa tehdä lyhempänä esim 2-5toiston sarjana...Mitä mieltä tällaisesta 1.jakoisesta. Lajina jenkkifutis, eli tavoitteena ei ole saada niitä näyttäviä haukkareita:
3 kertaa viikossa,
2 viikkoa 3x6 ja sitten 2 viikkoa 3x8 ja sitten taas 3x6 jne.
Rinnalleveto
kyykky
työntö niskan takaa
penkki (2 sarjaa leveällä otteella, 2 kapealla)
leuanvedot
Mietin itse että onko tuossa kehityksen kannalta liikaa tekemistä, varsinkin työntäviä liikkeitä?
orait kiitos, vieläkö löytyis muuta parannettavaa?