Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

TÄllanen ohjelma

Eli oon tässä puoli vuotta tämmösellä ohjelmalla vetäny ja ihan hyvältä tuntunu mut en sitte tuloksista tiiä.

1.Päivä: Jalat,Kädet
-Etureisien ojentajat konees
-Takareisien koukistukset konees
-Pohkeet
-Prässi/Kyykky
-Hauis keskitettynä
-Hauis vinotanko
-Ojentajat taljassa
-Dippi

2.Päivä:Vatsa-Selkä,Rinnat,Olkapäät.
-Vatsoja normisti ja vinot
-Yläselkä taljassa
-'Moottorisaha'
-Alaselkä koneessa
-Penkki/Peck Deck
-Vinopenkki
-Viparit sivuille
-Pystypunnerrus
-Pystysoutu

Eli tällanen ohjelma ois mut kannattisko jotenki supistaa?
Ja palautusjuomana käytän reco2 ja siihen palkkariin sekotan kreatiinit treenin jälkeen, mutta mitä suosittelisitte vielä 'mömmöksi' ton krean kans?:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuolla tyylillä voisin itsekin treenata. Tosin olen sen verran hifistelijä että treenaisin vielä kyynärvarret ja pohkeet, vaikka vuorokerroin. Ei kannata vatsa/kylkilihaksiakaan unohtaa, ne on tärkeitä tukilihaksia, jotka auttaa myös suurissa perusliikkeissä. Reisiäkin voisit mielestäni rankaista himpun verran enemmän. Ja olankohautukset on IMO turha liike 2-jakoisessa, itsellä on ainakin sellaiset pullonkaulahartiat että vituttaa että ylipäänsä olen joskus epäkäslihaksia erikseen treenannut. Maastaveto ja olkapääliikkeet rasittavat epäkkäitä jonkin verran. Tietenkin jos epäkkääsi ovat kuin kaksi narua jossain kaulan ja hartioiden välissä voit niitä treenata. Millaisia tuloksia oot saanut tolla treenillä? Miten on sarjapainot kehittyny?
Oikeestaan kyynärvarsia, pohkeita, vatsoja ja epäkkäitä on tullut treenattua aika randomisti tähän asti. Pitäis kai noi hifimmätkin liikkeet sijottaa pysyvästi johonkin päin ohjelmaa.
Mites noita reisiä kannattais rankasta enemmän? Enemmän kyykky ja maastaveto sarjoja vai jotkut pienemmät liikkeet rinnalle?

Sarjapainoja on pystynyt nostamaan melkeinpä joka kerta, alotin aika nollista ja kyykyn sarjapainot nyt 95kg ja maastavedon 105kg, penkissä vaan 65kg kun siirryin vasta pari viikkoa sitten käsipainoista tankoon.

Ainakin ite oon pystynyt vetämään treenit vielä aika kovaa läpi kuitenkin, vaikka ei loppuun asti tulekkaan vedettyä sarjoja niinkuin 2-jakoseen kuuluu

-'Moottorisaha'
Tää on varmaan kulmasoutu käsipainoilla? :D

Sanokaapa mikä idea näissä 2 ja 3 jakoisissa on, kun jos maalaisjärjellä ajattelisi niin 2 jakoisella saa nopeampaan tuloksia kun vaikka 3 jakoisella, koska 2 jakoisella samoja lihasryhmiä treenataan viikossa 2 kertaa, mutta 3 jakoisessa yleensä vain kerran?

Jos ymmärsitte mitä haen takaa, vastatkaa.

En laittanut lämmittelysarjoja mukaan, mutta pistäkää mielipiteenne ja se, että mitä kannattaisi muuttaa:

pv1. Rinnat ja jalat

-rinnat käsipainoilla 6x6
-rinnat käsipainoilla ja leveällä otteella 4x8
-rinnat vinopenkissä 6x6
-Etureidet etureisille tarkoitetussa laitteessa 6x6
-Takareidet takareisille tarkoitetussa laitteessa 6x6
-Pohkeet seisallaan/istuallaan 6x6

pv2. Selkä ja epäkkäät
-Soutua käsipainoilla 6x6
-alatalja 6x6
-ylätalja 6x6
-epäkkäät käsipainoilla 6x6
-Alaselkä 6x6

Välipäivä

pv3. Hauikset ja vatsat
-Hauiskäännöt käsipainoilla 6x6
-Hauiskäännöt tangolla ja leveällä otteella 6x6
-Hauiskäännöt tangolla ja kapealla otteella 6x6
-Vatsat ns. Rocky -tekniikalla niin usein ja niin monta kuin menee.

Välipäivä

pv4. Ojentajat ja olkapäät
-ojentajat makaamalla kädet koukistaen 6x6
-ojentajat makaamalla suoralla tangolla kädet suorana 6x6
-ojentajat loppuun dippaamalla
-olkapäät vipunostot sivuille 6x6
-olkapäät vipunostot eteen 6x6

Välipäivä

E: Niin ja massaa siis haen

pasurille:no sarjoja on ainakin enemmän kuin tarpeeksi.niin ja tisseillehän kannattaa todellakin hinkata 16 sarjaa,hauiksille 18.niin ja kyllähän hauksille pitää oma päivä olla.kyllä kädet otetaan eri päivinä,faijakin ottaa,sillä on 50cm hauis...

ei näin,ei todellakaan näin!

Ois kaikkein helpointa ku nää alottejat ottas suoraa valmiin ohjelman näiltä sivuilta ja sitten kun ovat tarpeeks kauan sillä treenanneet rupeisit väsämään näitä omiaan...

Ois kaikkein helpointa ku nää alottejat ottas suoraa valmiin ohjelman näiltä sivuilta ja sitten kun ovat tarpeeks kauan sillä treenanneet rupeisit väsämään näitä omiaan...

Iästä päätellen voisin sanoa, että melko varmasti olet myös itse aloittelija. Kyllä tässä lajissa suurin osa on varmaan vaan eri tason aloittelijoita. Jos ei ole foorumin käyttöön tottunut ja lajiin vihkiytynyt, niin todella vaikea täältä on valita joku tietty ohjelma muiden joukosta.

Iästä päätellen voisin sanoa, että melko varmasti olet myös itse aloittelija. Kyllä tässä lajissa suurin osa on varmaan vaan eri tason aloittelijoita. Jos ei ole foorumin käyttöön tottunut ja lajiin vihkiytynyt, niin todella vaikea täältä on valita joku tietty ohjelma muiden joukosta.

Jep oon ei voi kieltää. Kyllä aloittelija osiolta pitäisi löytää valmis ohjelma melko helposti. Mutta nyt loppu OT ja puhutaan siitä mistä pitääkin :D

Oon tässä ajatellut aloittaa miken 2x6 systeemin penkissä kun meinaa tuo kehitys pysähtyä. Missä olisi pääpiirteissään se miten tuo ohjelma menee?

Oon tässä ajatellut aloittaa miken 2x6 systeemin penkissä kun meinaa tuo kehitys pysähtyä. Missä olisi pääpiirteissään se miten tuo ohjelma menee?

Miken suosittu 2x6 systeemin perusperiaate, voidaan soveltaa lähes mihin tahansa liharyhmään, eniten kuitenkin käytetty penkkipunnerruksessa:

2x6-systeemi:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.

Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.

AlluS, sulla on aika korkeet toistot, miksi? Eikä noi askelkyykyt oo niin tarpeellisii kun sulla on noi muut jalkaliikkeet.

Kyllä ne askelkyykyt vois karsia. Korkeat toistot ainaki aluksi että sais tekniikat kohalleen ja kestävyyttä lihaksiin. Eikös se niin mene? Onko ohjelma muuten järkeenkäypä?

Kyllä ne askelkyykyt vois karsia. Korkeat toistot ainaki aluksi että sais tekniikat kohalleen ja kestävyyttä lihaksiin. Eikös se niin mene? Onko ohjelma muuten järkeenkäypä?

Tekniikan oppii helpoiten tekemällä lyhyttää sarjaa niin ettei lihakset väsy tyylin 3-5 toistoa.

Mielestäni monissa liikkeissä on hyvä harjoitella vaikkapa nyt pelkällä tangolla ja sitten keskiraskailla saa jo hieman tuntumaa. Siitä kun totuttaa lihasta, voi olettaa ajan kuluessa todeta pystyvänsä etenemään painoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom