- Ikä
- 35
Trulli, vuorokerroin prässin kanssa kyykky. Ja pohkeitakin ois hyvä tehdä.
Sarjoi mun mielestä vähän liikaa yleisesti.
Sarjoi mun mielestä vähän liikaa yleisesti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
treeni1:
penkki
sjmv
ranskalainen punnerrus
jalkojen ojennus
pohkeet istuen
hauis kp
ylätalja kapea
treeni2:
kyykky syvä
reiden koukistus
ojentajat taljassa/dipit
vinopenkki
pystypunnerrus
hauis tanko
kulmasoutu tanko
alatalja
treeni3:
mave
jalkaprässi
viparit maaten
penkki kapea
pohkeet seisten
leuat lisäpainoilla
askelkyykky
tätä ajattelin tehdä 6 viikkoa,
ensin 2 viikkoa toistoja 3-7
2 viikkoa toistoja 8-11
2 viikkoa toistoja 11-15
sarjoja 2-3 riippuen monta toistoa per liike...
Tavoite ois saada mavessa 2x oma paino.
Tuolla tyylillä voisin itsekin treenata. Tosin olen sen verran hifistelijä että treenaisin vielä kyynärvarret ja pohkeet, vaikka vuorokerroin. Ei kannata vatsa/kylkilihaksiakaan unohtaa, ne on tärkeitä tukilihaksia, jotka auttaa myös suurissa perusliikkeissä. Reisiäkin voisit mielestäni rankaista himpun verran enemmän. Ja olankohautukset on IMO turha liike 2-jakoisessa, itsellä on ainakin sellaiset pullonkaulahartiat että vituttaa että ylipäänsä olen joskus epäkäslihaksia erikseen treenannut. Maastaveto ja olkapääliikkeet rasittavat epäkkäitä jonkin verran. Tietenkin jos epäkkääsi ovat kuin kaksi narua jossain kaulan ja hartioiden välissä voit niitä treenata. Millaisia tuloksia oot saanut tolla treenillä? Miten on sarjapainot kehittyny?En nyt ihan aloittelijana itteäni pidä enään mutta haluisin kuulla mitä mieltä kokeneemmat tyypit on tästä ohjelmasta. Eli teen 2-jakoista jota olen nyt käyttänyt jotain 4kk eli suunnilleen saman verran kun oon tosissani treenannut.
Tuloksia on tullut ihan hyvin eli paino noussut ja sarjapainot noussut tasaseen tahtiin.
Eli joka liikkeessä missä on / tarkoittaa että teen yleensä pari viikkoa toista ja pari viikkoa toista.
Sarjojen pituudet on 6-10 jota vaihtelen kanssa parin viikon välein, jos joku jää jumiin niin teen yleensä edellisellä painolla pidempää sarjaa ens kerralla.
Isompia liikkeitä varten lämmittelen tyyliin 10, 6, 4 ja toi vika 4 on jotain 10-15kg sarjapainoista.
Sarjoja yleensä 3
1. Rinta, ojentaja, etureidet, olkapäät
Penkkipunnerrus käsip/tanko
Kyykky
Ojentajapunnerrus/ranskalainen
Vinopenkki/flyersit/pec-deck
Pystypunnerrus/vipunostot sivulle
2. Selkä, takareidet, hauis, epäkkäät
Maastaveto
Leuanveto/ylätalja myötäotteella
Hauiskääntö/eri variaatiot
Olankohautukset
Kulmasoutu tangolla/käsipainoilla
Treenaan yleensä 3 kertaa viikossa eli lepopäiviä tulee jotain 1-2 aina päivien väliin.
Voiman ja suurten perusliikkeiden kehittymisen kannalta hyvännäkönen perustreeni. Sanoisin että toi on suhteellisen rankka käsille, varsinkin ojentajille. Rasitat ojentajia yhden treenin aikana 12 sarjalla, kun taas hauista rasittavat hauiskäännöt ja kulmasoudun oot jakanut fiksusti kahdelle päivälle. Itse lisäisin ehkä vielä maanantaille pohje/vatsa-treenin, vaikka kaks sarjaa molempia.Oon sahannu nelijakosella nyt pitkät ajat ja kehitys junnaa. Ajattelin siirtyä kaksjakoseen volyymityyppiseen failurettomaan, tyyliin
MA
Kyykky, Mave, Kulmasoutu 4 sarjaa kutakin mutta ei yhtäkään loppuun
KE
Penkki, KaponenPenkki, Pystypunnerrus, Hauiskääntö 4 sarjaa per liike, mitään ei loppuun
TO
ks MA
SU
ks KE
Ja yrittäis joka treenissä tehä ainakin yhen toiston (kaikenkaikkiaan) enemmän ku viime treenissä, aluks varmaan helvetin helppoa mutta tuskin loputtomiin. Ja sitku alkaa mennä yli 10 toistoa kevyesti ni painoja lisää. Noh?
Kerro vähän tarkemmin. Mitä liikkeitä teet? Ei tosta nyt osaa sanoa mitään. 3 kertaa kroppa viikossa on aloittelijalle aikalailla maksimimäärä. Mutta ei toi sun systeemi oikein siltä kroppa kolmesti viikossa näytä.MA: selkäX6 toisto 6-10, haukka sama rinta sama
TI:lepo
ke: epäkkäät,olkapäät,vatsat toistot ja sarjatm samat
to:lepo
pe:jalat sama toisto/sarja
la:koko kroppa kevyesti
su:lepoa
onko hyvä? oon treenannu jo vuoden ja yritän panostaa enemmän kun 3 kertaa viikossa koko kroppa hommalla, onko liikaa vai liian vähän?
Voit vaihdella toistomääriä/sarja viikoittain, kuukausittain tai treenikerroittain, mikä itsestäsi tuntuu parhaalta. Itse vaihdan toistomääriä kahden viikon välein, HST:n mukaan kun treenailen, saa pidettyä tuntuman tietynpituisiin sarjoihin, ilman että kuitenkaan ehtii ”unohtaa” niitä pidempiä/lyhyempiä sarjoja. Eli vähän niin kuin olit itse ajatellut. Ja se pari toistoa kannattaa tosiaan jättää varastoon. Itse treeniohjelma näyttää hyvältä.Tämmöstä 1-jakoista olisin alottamassa 3-jakoisen jälkeen kesällä. Ja se pari toistoo varmaan kannattaa jättää varastoon että ehtii palautua aina kunnolla. Ja kannattaako joka treenissä tehä eri toisto alueilla esim ma: 4-6 toistoo (voima) ja ke: 8-12 toistoo (body)? Vai tällä tavalla kuin itse ajattelen:
Treenit Ma, Ke, Pe.
Penkki, Kyykky, Mave toistot 2 viikon erissä 8, 6 ja 4
Muissa ja apuliikkeissä olisi:
2 viikkoa 12-15
2 viikkoa 8-12
2 viikko 6-8
1 Treni
Kyykky 2x
Sjmv 2x
Vinopenkki 2x
Leuanveto 2x
Viparit sivulle 2x
Kapea penkki 1x
Hauis scott 1x
Pohkeet seisten 2x
2 Treeni
Etukyykky 2x
Mave 2x
Penkki 2x
Kulmasoutu 2x
Pystypunnerrus 2x
Ranskalainen pun 2x
Hauis tanko 2x
Istumaannousu 2x
Tämmösellä 2-jakosella on kolme kuukautta tullut tehtyä ja hyvin on tullut kehitystä. Palautetta otan vastaan ja uusia vinkkejä ohjelmaani. :kippis1:
1. päivä: etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat, vatsa
Kyykky 3x
Reiden ojennus 3x
Penkki 2x
Vinopenkki 3x
Vipari eteen 2x
Vipari sivulle 2x
Ojentajapunnerrus taljassa 3x
Kylkirutistus 2x
2. päivä: selkä, hauis, takareidet, pohkeet
Kulmasoutu tangolla 3x
Alatalja 3x
Hauis tangolla 3x
Vipari taakse 2x
Reiden koukistus maaten 3x
Reiden koukistus istuen 3x
Pohkeet seisten 4x
3. päivä: etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat, vatsa
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki 3x
Pecdeck 2x
Vipari sivulle 2x
Pystypunnerrus 3x
Ranskalainen 3x
Jalannostot 3x
4. päivä: selkä, hauis, takareidet, pohkeet
Kulmasoutu tangolla 3x
Ylätalja eteen 3x
Hauis scott 3x
Vipari taakse 2x
Mave 2-3x
Reiden koukistus maaten 3x
Pohkeet 4x
Purenvoima: Hyvältä näyttää. Ehkä kokeilisin silloin tällöin myös omalla ruumiinpainolla tehtäviä liikkeitä, esim dippiä ja leuanvetoa. Mutta mikään välttämättömyys ei ole niitä lisätä ohjelmaan, varsinkaan kun sanoit että kehitystä on tullut hyvin nykyiselläkin systeemillä. Vinopenkkiä en tuossa ohjelmassa tekisi kuutta sarjaa viikossa.
juu mun tää treeni ohjelma on varmaan aika pepusta mutta mulle se on sopinu hyvin. mutta onko tässä mitään järkeä?
MA Rinta
TI Ojentajat, olkapäät, kevyesti rintaa (palauttava treeni?)
KE Ylä -ja alaselkä, hauis
TO VAPAA
PE Rinta, ojentajat, olkapäät
LA Ylä -ja alaselkä, hauis
SU Jalat, kyljet, vatsat ym... muut bonukset (käyn lenkillä jonkun verran niin aattelin että kerta viikossa riittää.)