Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajattelitko että tyttöystävä jaksaa pitkäänkin käydä salilla?
On tuossakin vielä puuhaa...
Oho, mennyt muokkaukset päin vehjettä kännykällä. Toisen ojennuksen tilalla pitäisi olla pakarapotku 3x10/jalka.Miksi kaksi reiden ojennusta?
Eikä nyt ole kyse siitä että tällä lähdettäisiin heti liikkeelle, kyse on nyt siitä että vaihdetaan ohjelmaa. Elikkä ei lähdetä missään nimessä nollasta!Ajattelitko että tyttöystävä jaksaa pitkäänkin käydä salilla?
On tuossakin vielä puuhaa...
Okei, järjestyskin näemmä hassu. Entäs näin?
Kyykky smithissä 3×10
Prässi 3x10
SJMV 3x10
Reidenojennus laitteessa 3×10
Sumokyykky kahvakuulalla 3×15
Reiden ojennus 3x10
Ymmärrän kyllä että sellainen starting strength-tyyppinen ohjelma on hyvä, mutta täytyy muistaa että salitouhujen maailmassa ei ole yhtä oikeaa.Mulla on kyllä kasvanut lihas ihan kivasti 1-jakoisella 2 kertaa viikossa
Sepä mukavaa. En tiiä sun lähtökohtia etkä sä mun, joten jos nyt siitä kaksjakosesta saatas järkevä. Treenaan edelleen neljästi viikossa, se on toiminu mulla tähän asti hyvin.Mulla on kyllä kasvanut lihas ihan kivasti 1-jakoisella 2 kertaa viikossa
Jep, kyllä se kai siitä! Kiitos
Nyt toista kysymystä, tyttöystävälle laadin tuossa kaksijakoista koko kropan kiinteyttämiseen pääpainon ollessa jalat/selkä/kädet. Sen lisäksi kerran viikkoon vapaa cardio salilla.
Alkulämpö juoksumatolla.
Yläkroppa:
Soutuliike laitteessa 3x12
Ylätalja eteen/taakse?/Kulmasoutu?/Pystysoutu? 3x12
Hauiskääntö 4x12
Vinopenkki 3x10
Ojentajapunnerrus taljassa 3x10
Viparit laitteessa 3x10
Jalat:
Kyykky smithissä 3×10
Bulgarialainen kyykky toinen jalka penkissä 3×10
Hip thrust 3x10
Reidenojennus laitteessa 3×10
Prässi 3×10
Sumokyykky kahvakuulalla 3×15
SJMV 3×10
Pakarapotku taljassa 3×10/jalka
Ei ollut tarkoitus dissata sun systeemejä, kunhan kerroin että puolet vähemmälläkin treenimäärällä voi saada tulosta. Enemmän ei aina ole yhtä kuin optimaalisin kokonaisuus.Sepä mukavaa. En tiiä sun lähtökohtia etkä sä mun, joten jos nyt siitä kaksjakosesta saatas järkevä. Treenaan edelleen neljästi viikossa, se on toiminu mulla tähän asti hyvin.
Joo eipä se mitään. Jäi mainitsematta että kerran viikkoon aattelin tehä aerobisen ja kerran pelkästään vatsat (ja selän).Ei ollut tarkoitus dissata sun systeemejä, kunhan kerroin että puolet vähemmälläkin treenimäärällä voi saada tulosta. Enemmän ei aina ole yhtä kuin optimaalisin kokonaisuus.
Tosiaan corea kannattaa treenata myös - miksi se puuttuu ohjelmasta kokonaan?
Keskikropasta vastasin jo ylempänä, mutta kiitos asiallisesta vastauksesta Laitetaan mietintään.Olisiko mielekkäämpää tehdä kaksi eri treeniä yläkropalle ja alakropalle? Tuossa on jalkaliikkeitä tarpeeksi kahteen treeniin, esim näin.
Treeni 1:
Kyykky smithissä
Hip thrust
SJMV
Reidenojennus laitteessa
Treeni 2:
Prässi
Bulgarialainen kyykky toinen jalka penkissä
Sumokyykky kahvakuulalla
Pakarapotku taljassa
Lisäksi vielä keskikroppaa joka puuttui kokonaan.
Kiitos vinkistä Pates@jortsa99 Oikein terve liikejako. Jos jotain säätäisin niin maanantailta etuviparit pois ja liikejärjestys esim näin: rintaliikkeet, pystypunnerrus kp, pystysoutu, viparit sivulle. Etuolkapäät ottaa kuitenkin runtua jo penkissä, dipissä ja vinopenkissä.
Liikaa kaikkee. Penkki mave ja kyykky riittää pitkälle. Jos haluut hifistellä niin tee hauiskääntö, dippi ja leuanveto lisäks. Pohkeet kans ettei jää rimpuloiks.Iltaa kaikille!
Oon 16-vuotias ja oon nyt käyny kohta 5 kuukautta tuolla kuntosalilla. Miltä tämmönen ohjelma kuulostaa?
MA: rinta/ojentaja/olkapäät
(Penkki, Dipit, vinopenkki, ojentajat taljassa, rinta taljassa, vipunostot eteen, sivulle ja pystypunnerrus)
KE: selkä/hauis/takaolkapäät
(Maastaveto, leuvanveto, ylätalja, kulmasoutu, skottipenkki, hauis tangolla, hauis taljassa, takaolkapäät maaten)
PE: jalat, epäkkäät
(kyykyt, jalkaprässi, etu-, ja taka reisirutistukset, tagolla ja käsipainoilla epäkkäitten rutistukset)?