aloittelija kysyy..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja soulsick
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
37
tämmönen treeniohjelma ois käytössä, ja toivosin siihen kommentteja/vinkkejä. toivottavasti jaksatte vastata, vaikka huomaan etten ole ainoa joka kysyy vinkkejä ohjelmiinsa.

MA:
Hauis,Hartiat

KE
Selkä,vatsat

PE
Rinta,ojentajat

SU
Jalat,vinot vatsat

penkistä menee n.70kg, maasta nousee n.90kg ja kyykystä n.85kg..että tämmöstä:rock:

Sunnuntain jalkapäivälle ykkösliikkeeksi etukyykkyä.

Etukyykkyä suosittelisin paitsi sen takia , että se on loistava liike , myös sen takia että sillä on lähes "mahdoton" loukata itseään(Ei voi käyttää ylisuuria painoja). Se myöskin vahvistaa paljon paremmin keskivartaloa , kuin normaali jalkakyykky.

Originally posted by Away
Käytättekö etukyykyssä suhteessa kuinka paljon pienempiä painoja kuin normaalissa takakyykyssä?
Takakyykky
-------------- = 1,5...1,7
Etukyykky

Näin siis minulla, luulisin tuon kertoimen olevan aika suuri koska takakyykyssä suurta mutta etukyykyssä pientä roolia näyttelevät pakarat (perse) on mulla varmasti kehon parhaiten kehittynyt lihasryhmä.

no saapi nähä uskaltaako tehä tuota etukyykkyä. voisiko tuota tehä Smith-laitteessa, ku teen siinä normaali kyykkyäki:confused:

Ei kannata tehä smitissä mitään kyykkyjä. Vapaat painot rulettaa!!! Smitti ei vahvista liikettä stabiloivia lihaksia lainkaan (vatsa, kyljet)

Originally posted by soulsick
no saapi nähä uskaltaako tehä tuota etukyykkyä. voisiko tuota tehä Smith-laitteessa, ku teen siinä normaali kyykkyäki:confused:

Miksei uskaltaisi? Jos tekniikka ei ole kunnossa , ei etukyykkykään kulje. Ainoa syy miksi monet aloittelijat dissaa etukyykkyä on , että se on niin rankka ja tehokas liike! Mutta uurastus palkitaan varmasti myöhemmin. Älä alussa välitä painoista , koska oikean tekniikan oppiminen vaatii hieman aikaa ja vaivaa. Kaikkein paras olisi , jos olisi joku painonnostaja jolta kysyä tekniikkavinkkejä.

vinkkejä etukyykkyyn:

1) koroke jalan alle(jossei siis omista painonnostokenkiä)
2) koko noston ajan tulisi kyynärpäät pitää mahdollisimman ylhäällä
3) ylösnousun aikana työnnä polvia ulospäin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Kraftwerk n
Etukyykkyä suosittelisin paitsi sen takia , että se on loistava liike , myös sen takia että sillä on lähes "mahdoton" loukata itseään(Ei voi käyttää ylisuuria painoja). Se myöskin vahvistaa paljon paremmin keskivartaloa , kuin normaali jalkakyykky.

Teetkö itse etukyykkyä? Eikö se ole lähinnä etureisien ja keskivartalon vahvistusliike. Kannattaako leveältä vn. kyykkyä tekevän ottaa se ohjelmaan?

En itse enää nykyisin tee etukyykkyä , kun painonnosto-ajat on jo takanapäin(enkä kehonrakennustakaan harrasta). Joskus on tosin mukava fiilistelyn vuoksi ottaa pieni jakso etukyykkyä.

Voimanostajalle(leveällä kyykkäävälle) etukyykystä tuskin on muuta konkreettista hyötyä kuin keskivartalon vahvistuminen. Jos itse olisin kehonrakentaja , tekisin aina vain etukyykkyä ja kasvattaisin näin itselleni massiiviset etureidet:D

Leveen kyykyn apuliikkeinä kannattaa ottaa niitä jotka vahvistaa takareisiä pakaroita ja alaselkää. Reverse hypers, askelkyykyt, zercherkyykyt. suorinjaloinvedot, takareisi-pakaranostot ym.

Jos natuna treenaat niin koko kroppa yhdellä kertaa niin kauan kun tulokset nousevat. Aloittelijan treenaamattomat lihakset vastaavat pienempiin ärsykkeihin, ja saman lihaksen kohtuuton jauhaminen aiheuttaa vain vammoja ja ylikuntoa. Turha jakaminen pois ja perusliikkeillä perusvoimaa.(penkki, ylätalja, kyykky yms.) Kun et enää kehity tällä tavoin, rupea vasta sitten jakamaan kroppaa eri päiville.

Originally posted by kilkkinen
Jos natuna treenaat niin koko kroppa yhdellä kertaa niin kauan kun tulokset nousevat. Aloittelijan treenaamattomat lihakset vastaavat pienempiin ärsykkeihin, ja saman lihaksen kohtuuton jauhaminen aiheuttaa vain vammoja ja ylikuntoa. Turha jakaminen pois ja perusliikkeillä perusvoimaa.(penkki, ylätalja, kyykky yms.) Kun et enää kehity tällä tavoin, rupea vasta sitten jakamaan kroppaa eri päiville.

Asiaa. Eiiiiimen. :rock: :kippis1:

Originally posted by kilkkinen
perusliikkeillä perusvoimaa.(penkki, ylätalja, kyykky yms.)

Kyllä, mutta ylätaljan tilalle leuanvetoa. Tai ainakin suurimman osan ajasta vetää leukoja ja lisäksi taljaa, jos tuntuu, että tarvitsee.

Etukyykky olisi varmasti hyvä, mutta vieläkään en oo sitä pahemmin tehnyt, kun tuntuu niin ikävältä ranteissa ja olkapäissä. Sen sijaan kuritan etureisiäni tällä: http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html Myös tämä http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html toimii mun mielestä etureiskoille hyvin. Tosin teen sen siten, että jalat pysyy koko ajan samassa paikassa, en askella.

Vaikka joku liike onkin erinomainen, niin mikään ei ole välttämätön. Ei edes leuanveto eikä takakyykky. Kaikki me olemme korvattavissa, niin myös suosikkireeniliikkeemme ;)

Originally posted by soulsick
tämmönen treeniohjelma ois käytössä....

Nojoo mun mielestä on huono vetää ojentajat ja rinta samana päivänä ku ihan yliveto ojentajaliike on kapee penkki ja kun todennäkösesti vetät penkin rintapäivänä niin sen jälkeen ei varmaan kapee penkki enää kulje. Oma kiertoni on tällainen:

1.rinta-olkapää
2.selkä-vatsa
3.ojentaja-hauis
4.jalat

että näin..

Originally posted by Iivili

Etukyykky olisi varmasti hyvä, mutta vieläkään en oo sitä pahemmin tehnyt, kun tuntuu niin ikävältä ranteissa ja olkapäissä.

No voi hellanlettas sentään!

;)

Originally posted by Kraftwerk n
No voi hellanlettas sentään!

Joo, tiedäntiedän, säälittäviä velliperseuikutuksia on noi mun selittelyt. Sitä mieltä olen itekin, joten en kommentistasi vetänyt Saturnusta sieraimeeni ;)

Mutta ainakin etureiskojen rasituksen osalta (varsinkin jos on kehoilusta kyse) noi Hack-kyykky tangolla (tai ehkä jopa Hackprässillä tai mikä se kelkkahärveli onkaan) ja askelkyykky ajaa varmasti asiansa, jos ei halua jostain syystä etukyykkyä tehdä. Voimailuunkin lienevät hyviä reeniliikkeitä, kun kerta Anollekin kelpaa (tai ainakin jalkojentakaa maastanosto = Hack tangolla).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom