Aloitin lenkkeily --> puntti ei kulje..

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
57
Reilu kuukausi sitten otin taas ohjelmaan lenkkeilyn ja muun aerobisen liikkumisen. Tavoitteena nostaa kuntoa/kestävyyttä ja polttaa röllöä.. hieno homma, mutta se mikä ottaa pattiin on se, että treenitangosta saa nyt ottaa painoja vähemmälle.. Olihan tämä odotettavissa mutta kummiski v..ttaa. Mites teillä muilla? sama juttu?

ps. mode, poista jos tämä on vanhaa scheissea..

lenkkeily kuluttuua kaloreita.. ootko ottanu sen huomioon syömisten kanssa? kokeiles syyä vähän enemmän ja kattoo sit sitä punttia et mihin suuntaan kulkee

Jos samoina päivinä vedät lenkkiä ennen treeniä niin sittenhän asiassa ei ole mitään kummallista. Vedä lenkkiä välipäivinä ja syö vähän enemmän että vastaat kasvaneeseen kulutukseen.

Jaahas huomasinkin, että halusit "röllöä" polttaa samalla, no dieetillä ei yleinen suuntaus muutenkaan ole se, että sarjapainoja saisi kasvatettua :)

Näitä pitää syklittää, välillä plussalla ja sitte välillä diettiä, kaikkea ei voi saada yht'aikaa.

Putoaa tulokset, mutta väliaikaisesti. Kannattaa laskea treenipainoja tarkoituksella hieman kevyemmiksi, kunnes kroppa on tottunut erilaiseen rasitukseen. Sitten taas alkaa nostamaan niitä rautoja pikkuhiljaa...

Oon itte ainakin huomannu nyt kesäaikaan kun puntin lisäksi käynyt lenkillä ja paino tippunut hieman niin pudonnu tulokset kans. Salikavereiden kanssa on aina kiva höpötellä niitä näitä ja heillä sama ongelma. Kesäinen grilliruoka maistunut ja kiloja tullut ja nyt kun niitä lähetään juokseen pois, niin puntilla ei enää nousekaan niin hyvin. Monesti myös täällä on siitä jauhettu, että kun paino tippuu -> tulokset tippuu sen myötä. Mistään faktoistahan mä en tiedä mitään ;)

Mielestäni voi juosta melkein kuinka paljon vain ja se ei voi haitata punttailua kun alkaa oikein miettimään. Painohan siinä vain tippuu aluksi ehkä muutaman kilon mutta kun syöt vähintään 5 kertaa päivässä proteiinipitoista ruokaa niin punttailun pitäisi alkaa sujumaan. Ei ole minulla haitannut ollenkaan vaikka olenkin alkanut taas juoksemaan paljon . SYÖ SYÖ SYÖ :thumbs:

Hermotus muuttuu etenkin jaloissa kestävyyssuuntaan. Kyllä se aikamoista vastavirtaan uimista on yhdistää punttailu ja lenkkeily... tai oikeastaan mikä tahansa kestävyysurheilu.

Kaloreiden saanti voi olla kunnossa (laskettu 3000kcal+) mutta ei auta, kun kestävyyspuolella ajat tippuu niin tippuu kans erityisesti maksimivoima. Vuorottelee vaan tärkeysjärjestystä niin jotain kehitystä on aloittelijalle luvassa molemmilta puolilta. Jos punttitaustaa on enemmän takana niin tulokset tod. näk. tippuu rajusti.

Yo. on omakohtaista kokemusta ja omien valmennettavien tarkkailusta.

EDIT: Jaa läskiä polttamassa? No, kyllähän se sitten on ihan tavallista ellei peräti tyypillistä että punttitreeni kärsii. :)

Viimeksi muokattu:
no siis en itse juokse nyt kun oon bulkilla ja tavote saada lihas massaa+voimaa joten ihan kuten Timse sanokin että vastavirtaan uimista se on lenkkeillä paljon ja punttailla samaan aikaan!

Ite lenkkeilen nyt 2 krt viikossa 1-jakoisen 3krt/vk ohella. Hyvältä tuntuu! Muista ihmeessä se että lenkin jälkeenkin pitää venytellä kevyesti ja nauttia hiilareita että glykogeenivarastot täyttyisivät. joskus jäänyt syömättä kunnolla hiilareita ja seuraavan päivän puntti oli perseestä...

Fläsänpolttomielessä on ehkä parempi vetää pidempikestoisia lenkkejä (intensiteetistä riippumatta) vaikka lyhytkestoisillakin lenkeillä varmasti saa tulosta. Dieetillä saattaa olla palautuminen sen verran hidasta että tunnin intervallilenkit ei ehkä ole parhaita mahdollisia. Itse vedän massakaudella intervalleja, nelisen kappaletta/lenkki. Eli vaikka iso mäki täysiä ylös ja sen jälkeen höllätään hetkeksi, lenkin kesto on n. 30min ja tarkoituksena parantaa hapenottokykyä.

Olisihan se hienoa jos lihasta tulisi, rasva palaisi, kestävyys kehittyisi, maksimivoima betraantuisi, jne.. Lenkkeilyä aloittaessani tiesin kyllä että puntti kärsii, tuo eka oli vaan lähinnä sellainen kiukkuinen purkaus punttitreenin jälkeen. Minun treenitapani ei ole erityisen systemaattista, treenailen fiiliksien mukaan --> joskus juoksen hitaasti jolkotellen, joskus rassaan keuhkoja, joskus lyhyen, joskus pitkän lenkin. Puntissa vähän sama homma, fiilis määrää. Luultavasti saisin paremmat tulokset jos tekisin jonkun selkeän systeemin, mutta toisaalta haluan nauttia jonkinlaisesta päättämisen vapaudesta. Pääasia että treenaa ja se on hauskaa, työn vastapainoa :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minä taas väitän, ettei maksimivoima, ja kestävyys ole välttämättä toistensa vastakohtia, vaan jopa päinvastoin. Hyvä kestävyys tarkoittaa hyvää palautumiskykyä, joka heijastuu maksimivoimatreenissä kasvavana volyyminä, intensiteettinä ja frekvenssinä.

Lyhyellä tähtäimellä putoaa tulokset, ja vituttaa suunnattomasti, kun vaivalla hankitut kilot karisevat tangosta. Itsekin olen tässä vaiheessa nyt. Mutta kyllä se tästä lähtee nousuun taas, ja jonkin ajan kuluttua on vahvempi ja kestävämpi kuin koskaan. Sitten on todella tyytyväinen, ettei antanut periksi. En tiedä tarkalleen, kuinka kauan siirtymävaiheessa menee, mutta tuskin paria-kolmea kuukautta kauempaa. Sitten eivät lenkkeilyt enää häiritse punttitreeniä, ainakaan jos kohtuudella juoksee.

Lenkkeilyllä kasvatetaan kestävyyttä, punttitreenillä voimaa, ja kaloreilla sitten se, että kasvaako paino, vai laskeeko se. Minusta on turhaa varta vasten vältellä lenkkeilyä massakaudella, koska juoksusta on hyötyä, ja siinä kulutetut kalorit voi helposti korvata syömällä hieman enemmän ruokaa.

Ite lenkkeilen nyt 2 krt viikossa 1-jakoisen 3krt/vk ohella. Hyvältä tuntuu! Muista ihmeessä se että lenkin jälkeenkin pitää venytellä kevyesti ja nauttia hiilareita että glykogeenivarastot täyttyisivät. joskus jäänyt syömättä kunnolla hiilareita ja seuraavan päivän puntti oli perseestä...

Reenaatko siis HST:llä vai silleen, you know, tavallisesti?

No mulla ainakin oli just se, että kun vähensin lenkkeilyä kolmeksi viikoksi ja sit aloitin kauheen lenkki treenin, niin ei kulkenu lenkki yhtään, mut kyl se sieltä tuli, mut sit samalla huomas alussa että painot tippuu tangosta hieman, mutta nytten se asia alkaa korjaantumaan ja eilenkin nous penkistä kapeella otteella enemmän kuin koskaan... Kärsivällisyyttä pojat, kärsivällisyyttä :P

Suositut

Back
Ylös Bottom