Allergia ja treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepi80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Kattelin söörtsillä jotain vanhoja juttuja allergisten tilityksistä, mutta ei oikein tuoreita juttuja löytynyt aiheesta..
Eli tässä on jonkin aikaa jo ollu päivittäin väsymystä, aivastelua, silmien vetisyyttä (silmät kiiltää kuin kuumeessa). Flunssaa tää ei oikein voi olla, kun ei oo oireita jatkuvasti, välillä vaan iskee aivastuskohtaus.
Treenit on tietysti tään takia kärsiny kun oon ehkä liikaakin jääny lepäilemään..viimesen kuukauden aikana noin 5 treeniä. :wall: Allergioista en oo varma kun ei oo testattu pitkään aikaan, mutta epäilen ainakin homeallergiaa ja kesällä lievästi myös joillekin siitepölyille.

Jos jollakin on samanlaisia oireita näin talvisaikaan, niin ootteko jättäny treenejä väliin vaiko salille vain vaikka vähän nokka vuotaakin ja aivastuttaa ja olo hieman vetämätön? Alkaa vaan kohta tuntumaan, että ei tää tilanne parane lepäilemällä.. :curs:
Lääkäri määräsi joskus vuos sitten jotain jatkuvasti käytettävää nenäsumutetta, kai sitä vaan sitten pitäis käyttää tosiaankin jatkuvasti.. :rolleyes: (edellinen pullo loppu muutama kuukaus sitten ja aattelin olla ilman kevääseen asti)

Ahistaa! (psyykkisesti ja hiukan fyysisestikin)

Avataan nyt eka viesti vaikka näin.
No itellä todettiin sisäsyntyinen astma 2003 tammikuussa ja jotain puolivuotta aikaisemmin oli alkanut nuha.
Allerginen en ole millekkään ja tuo nuha johtuu tuosta astmasta. Itsekkin sen epäilin silloin alussa sen olevan homeallergiaa, koska se alkoi juuri kun oltiin muutettu uuteen asuntoon. Testattiinhan tuo veri niistä homeista, mutta mitään ei löytynyt.

No nyt se nuha on sitten seurannu meikäläistä kesästä 2002 asti ja jatkuu varmaan hamaan tappiin asti. Lääkkeitä tohon nenän tukkoisuuteen on käytetty kaiken näköisiä sumutteita, allergiatabuja ja rahaa ihan sikana. Onneksi sitten yksi ihan hyvä sumute (Flixonase) löytyi ja se on käytössä jatkuvasti (tietysti kaikille se ei välttämättä toimi). Lisäksi tuosta nuhasta on jääny semmonen vähän honottava ääni vaikka räkä ei valuisikaan.

Ja tuosta reenauksesta. Mulla se ainakin auttaa positiivisesti tohon klyyvariin. Vaikka ois nokka tukossa kun aloittaa reenit, niin vähän ajan päästä röörit on auki ja ilmakiertää todella hyvin. Kannattaa käyttää sitä sumutetta jatkuvasti. Mullakin oli alussa aina taukoja siitä ja nuha paheni, mutta nyt kun on jatkuvasti käytössä pahin pysyy poissa.

Niin ja yrittihän ne noita poskionteloita punkteerata, mutta ei nenälääkäri saanu survottua piikkiä läpi (puntille). Sano vaan, että onpa outo rakenne ja meikäläinen oli sen survomisen jälkeen jo aika kalvakka kaveri :D

onkos tossa flixonasessa vihreä korkki

Minun käyttämä sumute oli muistaakseni nasonexia tai nasomexia..Ilmeisesti pitäs olla allergian/astman oireita lievittävää ja lääkäri sano että kannattaa käyttää senkin takia et ehkäsee astman puhkeamista. Oon vaan viimeseen asti koettanu välttää minkään lääkkeen jatkuvaa käyttöä, mutta kaipa tässä on kohta pakko luopua siitä periaatteesta..
Lekuri määräs sitä mulle, kun kävin pikasessa astmatestissä puhaltamassa siihen härveliin, ei hänen mukaansa ollu atsmaa. Mutta isosiskolla ko. vaiva on ja ite oon kärsiny nuorempana poskiontelotulehduskierteestä niin varmaankin kuulun riskiryhmään astman puolesta.. :(

Kaipa sitä on tänään lähdettävä salille jotain kevyesti heiluttelemaan ja kuulostella miten kroppa reagoi. Kyllähän sen yleensä tuntee jos ei oo treenikunnossa.

Spongebob sanoi:
Niin ja yrittihän ne noita poskionteloita punkteerata, mutta ei nenälääkäri saanu survottua piikkiä läpi (puntille). Sano vaan, että onpa outo rakenne ja meikäläinen oli sen survomisen jälkeen jo aika kalvakka kaveri :D

Eikö muuten ollukin kiva kokemus? :rolleyes: Mulla kans joskus yks mieslekuri teki punktiota ja sanoi jo etukäteen et hän ei mielellään sitä tekis kun ei oo hirveesti kokemusta.. :eek: Noh, eipä näyttänyt olevan: aikansa tökki sitä neulaa eikä onnistunu, niin keskenhän se piti jättää ja turvautua pelkkään antibioottiin..

Toisella kertaa nuorehko naislekuri tekas koko punktion nopeasti ja kivuttomasti kuin ei olisi koskaan mitään muuta tehnykkään. :rock:

Tää oli kurkku, nenä ja korvaklinikalla ja lääkäri oli ihan asiantuntevan olonen. Ja ei se voimasta kyl voinu olla kiinni se piti toisella kädellä mun takaraivosta kiinni (oli melkeen mun päällä) ja paino, niin prklsti alaviistoon ja tuntu et koko naama painuu kasaan ajattelin, et jos se läpi kohta pamahtaa, niin takaraivost menee kans ja menee varmaan sen ukon kädenkin läpi :D. Ja viikon sisällä siitä tulin kipeeks ja kaikki räkä mikä poskionteloihin oli kertyny tuli ulos ja sitä tuli paljon! Elimistö ajatteli vissiin, että parempi näin.

Itselläni allergia ollut tosi paha onneksi pikku hiljaa helpottanu. Koittanu aika montaa lääkettä heinix, zyrtek, histec, cetirizin jne. Nyt tällä hetkellä loratadin ja tämä on tuntunut hyvältä ainakin oireet helpottanu. Käytän myös glinor nenäsumutetta ja glinor silmätippoja nyt, kun hommasin loratadin niin ei ole juuri sumuketta ja tippoja tarvinnu. Pahan allergian sivuoireena tulee myös "astma" oireisii käytän ventoline diskus ja ventoline flixotide. Koitan kyllä välttää lääkkeitä jos en oikeasti tarvi. Mut btw perseestä se on reenata ku nokka vuotaa ja silmät kutisee. Tänä vuonna saa vielä uida siitepölyssä ku sitä näyttää riittävän joka reikää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni allergia ollut tosi paha onneksi pikku hiljaa helpottanu. Koittanu aika montaa lääkettä heinix, zyrtek, histec, cetirizin jne. Nyt tällä hetkellä loratadin ja tämä on tuntunut hyvältä ainakin oireet helpottanu. Käytän myös glinor nenäsumutetta ja glinor silmätippoja nyt, kun hommasin loratadin niin ei ole juuri sumuketta ja tippoja tarvinnu. Pahan allergian sivuoireena tulee myös "astma" oireisii käytän ventoline diskus ja ventoline flixotide. Koitan kyllä välttää lääkkeitä jos en oikeasti tarvi. Mut btw perseestä se on reenata ku nokka vuotaa ja silmät kutisee. Tänä vuonna saa vielä uida siitepölyssä ku sitä näyttää riittävän joka reikää.

Huh että on listaa.

Ite oon käyttäny Zaditenia ja Cetiritziniä. Eli silmätipat ja tabut. Nyt funtsin että vaihan loratadiniin.

Itellä on treeni ja allergia siitä aika jees, että kun treenipäivänä pääsee salille ja saa agrot päälle niin eipä paljon silmiä kutise ja nenäkin aukeaa aika nopsaan. Sitten kun alkaa syömään niin nenä menee aivan infernaalisen tukkoon. Sitä voi paikata litkimällä reippaasti nesteitä, itellä ainakin tuntuu auttavan tosi paljon.

Toivottavasti tää kohta laantuu, viimekeväänä lupasin itselleni käydä siedätyshoidossa talven aikana, mutta tuliko sitä käytyä...?

Eikö nuo heinix, zyrtek, histec ja cetirizin oo sama lääke periaatteesa? Vähä niiku ingamanin ja valion maito on molemmat kuitenki maitoa. Sammaa kampetta eri kauppanimelä. Onko kukaan testannu apipollen siitepölyhunajaa? Sillä voi totutella siitepölyyn ja näin ollen oireet vähenee. Siedätyshoitoa. Itse aattelin tämän siitepölykauden jälkeen kokeilla. Tällä hetkellä käytössä itellä aerius eikä mittää apua. Myöskää ei oo nää setiritsiinit auttaneet. Nuhasuihketta myös tunkenu nokkaa ja iltasi huuhellu huuhtelukannulla nokkakäytävät.

Siis mikä tämä hunajahommeli on? Mistä sitä saa? Voiko siitä saada reaktion? Mulla astmapiippu hävinnyt jonnekin, niin ei viittis ottaa mitään ihan hirveän pahaa kohtausta eikä jaksaisi hakea uutta reseptiä..taas.
Mulla kanssa Aerius & Duact & joku kortisonisuihke, muuten ompi juokseminen aika mielenkiintoista ja ei pidä kyllä tämäkään cocktail oireita täysin poissa. Cirrus nosti sykkeet jonnekin 180:iin ja sekoitti pään, mutta Duactilla pystyy treenaamaan. Enkä ota sitä kuin oikein pahoina päivinä. Mutta melekonen siitepölykevät tämä!

Apipollen siitepölyhunaja. http://www.kerimesi.net/2/index.html tossa jottai tutkimusta ja tuolta niitä voi tilatakki. Ainaki noien taulukoiden mukaan selvästi vähentynyt nuo allergialääkkeiden käyttöpäivät. Sen saa ilmeisesti aloittaa vasta siitepölykauden jälkeen ja tosi pienellä annoksella esim. kastamalla hammastikkua hunajasa.

Apipollen siitepölyhunaja. http://www.kerimesi.net/2/index.html tossa jottai tutkimusta ja tuolta niitä voi tilatakki. Ainaki noien taulukoiden mukaan selvästi vähentynyt nuo allergialääkkeiden käyttöpäivät. Sen saa ilmeisesti aloittaa vasta siitepölykauden jälkeen ja tosi pienellä annoksella esim. kastamalla hammastikkua hunajasa.

Kiitos!!!! Musta tuntuu että tämä pahenee vaan vuosi vuodelta, aika siistiä jos voisi siedättyä!

Duact on kingi. Ilman sitä ei päivittäisistä toimista tulis varmaan yhtään mitään, sen verran kova allergia. Kyllä noita ainakin kaksi joutuu päivässä ottamaan että oireet pysyy koko päivän poissa. Treenaus onnistuu ihan normaaliin tapaan ellei jopa paremmin, Duact kun tuppaa piristämään, toisin kuin jotkut antihistamiinivalmisteet.

edit. Duactin lisäksi käytössä Flixonase -nenäsumute ja silmille Lomudal -silmätipat. Lisäksi välillä Cetirizin antihistamiinia jos meinaa pidempään valvoa koska Duact piristää liikaa illalla otettavaksi.

Duactia kannattaa käyttää maltilla. Hyvä lääke se on, mutta näin olen kuullut, että jos pitkään käyttää säännöllisesti niin siihen jää "koukkuun" sillä tavalla, että jos ei jatkuvasti ota niin heti tulee noita tukkoisuus/nuhaoireita. Ei välttämättä kaikilla, mutta kannattaa olla tarkkana, että onko nenä tukossa "oikeasti" vai onko kroppa tottunut tarvitsemaan sitä Duactia ollakseen normitilassa. Itse lopetin Duactin käytön tuon takia ja onhan se doping-aine myös eli jos kilpaurheilee, niin on poissa laskuista. Minulla säännöllisessä käytössä Nasonex. Toimii, ei väsytä eikä ärsytä limakalvoja.

Mulla joskus tulee tuonne nieluun sellainen kipu/kirvely ja samalle vasen sierrain kanssa kipuilee menee tukkoon. Yleensä muutaman kerran vuodessa ja esim nyt ollut viikon ajan ja se pahenee esim lenkillä. Ja jotenkin tuntuu että tuo siitepöly ihan maistuu suussa ja nielussa. Siihen tuota flixonasea + muutama päivä jotain allergia lääkettä niin olo paranee. Joten kai mullakin jotain allergiaa tuolle pölylle on.

Tämä kesä on kyllä ollut paha. Normaalisti on riittäny heinix, mutta nyt täytyi taas turvautua nasonexiin ja tippoihin. Tympeä käydä lenkillä, kun räkä valuu ja silmiä kutisee. Jospa se kohta loppus..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom