Allergia ja treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepi80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostelen vanhaa threadia.

Käykö jengi kuitenkin treenaamassa normaalisti kun on joku allergia päällä? Kipeänähän pitäisi välttää mutta ei kai allergiset nuha/flunssaoireet ole ihan sama?

Itsellä tuntuu ainakin tulevan lihakset ( niiden paikat... ) normaalia kipeämmäksi? Liekö sitten tukkoisuudesta johtuvaa hapenpuutetta ( maitohappo ) vai mikä on.

Olo on ihan kuin olisi kipeä mutta ei kuumetta ja treeni ei vaikuta suuntaan tai toiseen. Normisti jos on tulossa kipeäksi ja treenaa niin mulla nousee kuume aika äkkiä.

Just kävin allergiaerikoislääkärillä perjantaina, kun mulla nousee lämpö tosta allergiasta ja aivan vetämätön olo ja silmät valuu ja kurkku kipeä ja nenä tukossa. Sain toistamiseen ohjeen että on ihan ok avata paikat Duactilla ja laskea kuume Buranalla ja juoksemaan/salille. Duactia ei joka päivä, käytän sitä vaan kun juoksen, koska muuten keuhkot painuu kasaan tuolla. Sitten jos räkä on vihreää (ihanaa..), niin lääkäriin ja taas antibiootti-kuuri. Olen muuten myös alkanut käymään akupunktiossa, ja mulla on aavistuksen nyt helpompi olo. Akupunktiovelho sanoi että ei missään tapauksessa kuumeessa treenaamaan, että aivan sama mikä sen kuumeen nostaa, se on tulehdustila.
Ja Kestine tuntuisi poistavan paremmin noi koivuoireet ainakin kuin Aerius. Tai sitten se on se akupunktio. Tai placebo.

Olin lapsena niin pahasti timoteille allerginen (siis sille perus "heinälle"), että kesäisin turpos silmät ja hengityksenkin kanssa oli tosissaan ongelmia, meni röörit niin tukkoon. Kävin siitä sitten muutaman vuoden siedätyshoidoissa ja saatiin hoidettua tuo timotei pois, mutta oli samalla tullut kasa muita siitepölyallergioita. Ei tosin läheskään yhtä pahana kuin mitä toi timotei oli aijemmin. Reagoin siis kaikkiin muihin mitä siinä testissä oli, paitsi hevoseen.. Eli saan siis niiskuttaa heti kun keväällä lumet sulaa ja erilaiset homeet alkaa kukkimaan ihan sit syksyyn saakka.
Onneks ei oireina oo nykyään kuin pelkkää nenän tukkoisuutta ja rykimistä, ihan satunnaisesti esim. kaikista pahimpaan koivuaikaan silmiä voi kutista. Oon vaan ottanu vähä semmosen asenteen ettei toi saa mua häiritä, koska muuten joutuisin himmailemaan aina puolet vuodesta. Noita oireita ei tunnu huomaavan kun tekee jotain raskaampaa suoritusta ja tuntuu jopa että röörit aukenis (ihan mutuna, olisko toi adrenaliinin vaikutuksesta tai jotain?), mutta sitten kevyemmät hölköttelyt on sellasia että rykiä kyllä saa.

Veikkaan adrenaliinia. Aamuisin on ainakin omat oireet selkeästi pahimmat.
Nosti muuten kuumeenkin nyt...
Pidän kuumeilun ajan taukoa, ei ole enää mihinkään kiire.

Mulla ainakin treenaminen onnistuu sen jälkeen kun lääkkeet alkavat vaikuttaa kunnolla. Eli noin kahden viikon päästä kun on aloittanut. 2 taukoa tulee kesällä, alku ja loppukesästä kun allergia alkaa uudestaan. Viime kesän käytin lääkkeitä koko ajan, mutta silti loppukesästä tuli oireet takaisin. Tänä kesänä en aio tehdä samaa, kerran ei ollut hyötyä. Nenä kuivuu sumutteesta ruvelle ja silmätippojen laitto on vittumaisinta mitä tiedän. Mielummin hakkaa vaikka päätä seinään.

Mä käytän heinix ja duact joka päivä. Välillä jätän kyl tuon duactin pois mut pahoina päivinä joutuu vetää jopa 3 tabuu. Itse reenaan punttii ja potkunyrkkeilen aika paljon. En kilpaile ainakaan vielä joten tuota duactii voin käyttää hyvin. Mutta kun mulla on olemassa reseptit ja lääkärin määräys käyttää niin enkö saa myös kilpaillessa käyttää?

Tämän viikon maantaina alkoi allergiat vaivaamaan ihan tosissaan. Telfast, Duact, Ventoline alkuun ja pikkuhiljaa alkaa hellittää. Kahvia joutuu juomaan tuplat, jotenkin väsyttää nämä allergia oireet todella paljon. Positiivinen vaikutus, että paino pudonnut 109kg->107kg parissa päivässä kun nesteet lähtenyt liikkelle allergia lääkkeistä. :)

Mulla on histec käytössä koko kesän ja häjyimpinä päivinä otan duactin myös. Mua duactit väsyttää raskaasti, on muuten jännä juttu että toisia ne väsyttää ja toisia piristää.

Tämän viikon maantaina alkoi allergiat vaivaamaan ihan tosissaan. Telfast, Duact, Ventoline alkuun ja pikkuhiljaa alkaa hellittää. Kahvia joutuu juomaan tuplat, jotenkin väsyttää nämä allergia oireet todella paljon. Positiivinen vaikutus, että paino pudonnut 109kg->107kg parissa päivässä kun nesteet lähtenyt liikkelle allergia lääkkeistä. :)

Väsymys johtuu kylläkin allergialääkkeistä ;)

Tänään pyöräilin pari kilometriä pyörällä aurinkolaseissa, mutta silti silmiä kirveltää kivasti ja henkeä ahdistaa.. Ihme, että oireet ovat kovemmat kuin viime vuonna, vaikka heinäkuun saapumiserässä ei juurikaan siitepölyt vaivanneet? Tai sitten se johtuu vain saaren erilaisesta ilmastosta.

Itellä on nyt tullut vähän kummallisempaa oiretta, ihan järjetöntä liman erittymistä - seuraa hirveää räkimistä ja rykimistä, pari kertaa oksentamiseen saakka...
Melkein koko iän ollut allergiaa, mutta että nyt tuommoistakin. Toivottavasti nasofanilla lähtee, kun lääkäri niin uskoi. Onko teillä ollut vastaavaa liman erittymistä?

Saa kyllä salin puolellakin vetämään oikein syvään henkeä muutaman prässi - sjmv 10 toiston supereitten jälkeen :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä käytän heinix ja duact joka päivä. Välillä jätän kyl tuon duactin pois mut pahoina päivinä joutuu vetää jopa 3 tabuu. Itse reenaan punttii ja potkunyrkkeilen aika paljon. En kilpaile ainakaan vielä joten tuota duactii voin käyttää hyvin. Mutta kun mulla on olemassa reseptit ja lääkärin määräys käyttää niin enkö saa myös kilpaillessa käyttää?

Vasttanpa itselleni, kilpailuissa mittaus ei saa ylittää 150mg/l. 1 duactihan on 60 mg joten... Sitä en osaa sanoo kui nopeesti hävii elimistöstä mutta käsittääkseni aika nopeasti. Onneksi näitä ei tarvitse talvella syödäkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom