Emmah sanoi:Tuollainen oppiaine on jo olemassa, elämänkatsomustieto ja se on pakollinen uskonnon sijasta kirkkoon kuulumattomille. Mielestäni tuolla voisi hyvin korvata uskonnon opetuksen kaikille. Itse olin ala-asteen ajan mukana uskonnon opetuksessa, vaikka jossain vaiheessa matkan varrella oli tullut perheeni mukana kirkosta erottuakin. Yläasteella sitten vaihdoin pyynnöstä ET:hen.
Komppaan Emmaa. Kristinuskon opetus pois kaikilta ja tilalle ET:tä.
Mielestäni on tärkeämpää tutustua useampiin katsantakantoihin ja uskontoihin, eikä vain tuputtaa sitä yhtä "ainoaa oikeaa". Erilaiset uskonnot ja uskontoihin rinnastettavat filosofiat näyttelevät käsittämättömän tärkeää roolia maailmanhistoriassa, joten niitä tulee käsitellä peruskoulun opetuksessa mahdollisimman monipuolisesti. Jokainen ottakoon sitten itse selvää itseään eniten kiinnostavasta uskonnosta/tms, siihen tuputtamiseen ei saa tuhlata hyviä oppitunteja.
Itse kävin perinteisillä uskonnontunneilla peruskoulun, mutta olisin mielelläni vaihtanut ne ET:hen. Valitettavasti en vain tiennyt asiasta tarpeeksi.
Juu, en allekirjoittanut.