Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siten että esim biologiaan erikoistuvia kouluja on kyllä, mutta viimeisetkin uskontoon erikoistuneet koulut meinataan lopettaa.kpsk sanoi:En vieläkään ymmärrä miten tasa-arvo liittyy tähän. Koulutusmahdollisuuksien tukeminen ei ole mielestäni mitenkään heijastettavissa tasa-arvoon missään järkevässä muodossa. Vai ammattikuntien tasa- arvolla, kun putkimiehilläkin on töitä niin näillä opettajillakin?
Saapas sanoi:Siten että esim biologiaan erikoistuvia kouluja on kyllä, mutta viimeisetkin uskontoon erikoistuneet koulut meinataan lopettaa.
Saapas sanoi:Ainakin me ollaan saatu vaikuttaa ihan itse omiin valintoihin ja niin on kyllä kaverinikin, joko maailma on muuttunut tai kaverini vanhemmat vain ovat poikkeuksia.
Niin, tuohon on aika mahdotonta vastata. Mutta jotain saa ja jotain täytyy jättää pois, sitä varten valintoja tehdään.
Ovatko sitten luostarit ja muut tälläiset uskontokuntien mietiskelypaikat aivan turhaa huuhaata ja supistavat ajattelua? En mäkään sellaiseen lähtis asuun, mutta hyvä jos joku haluaa.
Minä taas olen sitä mieltä että valtion pitää tukea moniarvoisia asioita.
Kristillisestä koulusta Metsäkylän jääkiekkokenttään. Jokaiselle jotakin, jos ei muuten niin tasa-arvon nimissä.
vanha mies sanoi:Pitäähän sitä senverran suvaitsevainen olla. Missä on teidän suvaitsevaisuutenne, ja moni-arvoisuutenne korostaminen?
Suomessa on kautta aikojen tuettu mitä erilaisempia opinahjoja...Sirola-opistokin sai aikanaan mittavasti valtiontukea...
Sumu sanoi:Olen käsittääkseni suvaitsevainen ihminen, en tuomitse uskovaisia ihmisiä niin kauan kun uskontoa ei pakkosyötetä siitä kiinnostumattomille ja niin kauan kuin uskonnosta ei aiheudu harmia muille ihmisille. Miksi moniarvoisuutta pitäisi korostaa? Mielestäni se riittää, että jokaisella on mahdollisuus olla sitä mitä on.
En tunne Sirola-opistoa, mutta mielestäni ko. opinahjon tukeminen aikanaan ei ole peruste sille, että jotain uskonnollista koulua tuetaan nyt. Aiemmasta tyhmäilystä täytyisi oppia sen verran että tyhmäilyä ei harrastettaisi enää.
Edelleen, minä en halua veromarkkojani käyttää moiseen touhuun, varsinkaan kun kirkollisveroakaan en maksa.
vanha mies sanoi:-googleta jos löytäsit jotain tuosta sirola-opistosta
-ihmetyttää vaan tuo -paikotellen jopa rasismi uskonnonharrastajia kohtaan- kauhea intohiomo ja jopa raivo, jolla uskiksiin tietyt henkilöt suhtautuu.antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!
PunttiOskari sanoi:Sitä en kuitenkaan hyväksy, että näissä kouluissa raamattua aletaan pitää jonain luonnontieteen perusteoksena, joka kumoaa alkuräjähdys- ja evoluutioteoriat. Kyllä kristillisyyden tulee näkyä elämänohjeina ja -arvoina.
Eipä siltä näytä.Sumu sanoi:Juuri tuon takia keskustelen asiasta. Mikäli vanhemmat haluavat laittaa lapsensa kouluun, selvät faktat sivuutetaan saduilla, on joku asia pahasti metsässä.
Uskomatonta, että haluat ottaa pois kaikilta tunnustuksellisen kristinuskon opetuksen. Ja sen jälkeen vielä kehut itseäsi suvaitsevaiseksi. Onhan se kristinuskon opetus paljon muutakin kuin luomiskertomus ja sen mahdollinen luonnontieteellistäminen. Kai sinä nyt tämän tiesit???Sumu sanoi:Komppaan Emmaa. Kristinuskon opetus pois kaikilta ja tilalle ET:tä.
PunttiOskari sanoi:Uskomatonta, että haluat ottaa pois kaikilta tunnustuksellisen kristinuskon opetuksen. Ja sen jälkeen vielä kehut itseäsi suvaitsevaiseksi. Onhan se kristinuskon opetus paljon muutakin kuin luomiskertomus ja sen mahdollinen luonnontieteellistäminen. Kai sinä nyt tämän tiesit???
Sumu sanoi:Juuri tuon takia keskustelen asiasta. Mikäli vanhemmat haluavat laittaa lapsensa kouluun, selvät faktat sivuutetaan saduilla, on joku asia pahasti metsässä.