Allekirjoita tärkeä vetoomus!

Punttijamppa rekisteröityy Pakkotoistoon ja heittää yhden postin. Sen jälkeen miehestä ei kuulu mitään.
Taitaa olla uskiksilla aika saatanalliset tavat oman asiansa edistämiseen..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kpsk sanoi:
En vieläkään ymmärrä miten tasa-arvo liittyy tähän. Koulutusmahdollisuuksien tukeminen ei ole mielestäni mitenkään heijastettavissa tasa-arvoon missään järkevässä muodossa. Vai ammattikuntien tasa- arvolla, kun putkimiehilläkin on töitä niin näillä opettajillakin?
Siten että esim biologiaan erikoistuvia kouluja on kyllä, mutta viimeisetkin uskontoon erikoistuneet koulut meinataan lopettaa.

Saapas sanoi:
Siten että esim biologiaan erikoistuvia kouluja on kyllä, mutta viimeisetkin uskontoon erikoistuneet koulut meinataan lopettaa.

Ei kai niitä kukaan ole lopettamassa. Noh, minä olisin, mutta en siihen pysty :).
Valtiontuet pois ja homma on sillä sipuli.

Saapas sanoi:
Ainakin me ollaan saatu vaikuttaa ihan itse omiin valintoihin ja niin on kyllä kaverinikin, joko maailma on muuttunut tai kaverini vanhemmat vain ovat poikkeuksia.

Väitän, että suurin osa kersoista ei päätä itse peruskoulupaikkaansa. Siis varsinkaan jos kyse on kiihkouskovaisesta uskonnollisesta perheestä ja kersa itse haluaa mennä tavalliseen kouluun.

Niin, tuohon on aika mahdotonta vastata. Mutta jotain saa ja jotain täytyy jättää pois, sitä varten valintoja tehdään.
Ovatko sitten luostarit ja muut tälläiset uskontokuntien mietiskelypaikat aivan turhaa huuhaata ja supistavat ajattelua? En mäkään sellaiseen lähtis asuun, mutta hyvä jos joku haluaa.

Objektiivinen ja totuudenmukainen kuva yhteiskuntamme ilmiöistä kuuluu yleissivistykseen. Mielestäni ei ole opetus yleissivistävää mikäli jossain oppilaitoksessa koulun aatesuunnat vaikuttavat opetuksen sisältöön siten, että ajan ilmiöistä ei voida keskustella tai että ne tuomitaan lyhyen tietopläjäyksen saattelemina.

Luostarit eivät liity tähän keskusteluun millään tavalla. Luostariin meneminen on aikuisen ihmisen oma valinta. Jos valtio näitä laitoksia tukee, niin mielestäni tuet voi ottaa pois.

Minä taas olen sitä mieltä että valtion pitää tukea moniarvoisia asioita.
Kristillisestä koulusta Metsäkylän jääkiekkokenttään. Jokaiselle jotakin, jos ei muuten niin tasa-arvon nimissä.

Moniarvoista yhteiskuntaa voidaan tukea, mutta mielestäni perusopetus on viisaampaa järjestää kaikille samojen faktojen perusteella. Nuoren tulee saada itse valita uskonnollisuus tai uskonnottomuus. Mielestäni on väärin mikäli vanhemmat tämän valinnan tekevät ja pakottavat toimimaan oman tahtonsa mukaisesti.

Tottakai allekirjoitin, niinkuin jo aikaisemmin kävi ilmi.

Pitäähän sitä senverran suvaitsevainen olla. Missä on teidän suvaitsevaisuutenne, ja moni-arvoisuutenne korostaminen?

Suomessa on kautta aikojen tuettu mitä erilaisempia opinahjoja...Sirola-opistokin sai aikanaan mittavasti valtiontukea...

Valitettavasti...

vanha mies sanoi:
Pitäähän sitä senverran suvaitsevainen olla. Missä on teidän suvaitsevaisuutenne, ja moni-arvoisuutenne korostaminen?

Olen käsittääkseni suvaitsevainen ihminen, en tuomitse uskovaisia ihmisiä niin kauan kun uskontoa ei pakkosyötetä siitä kiinnostumattomille ja niin kauan kuin uskonnosta ei aiheudu harmia muille ihmisille. Miksi moniarvoisuutta pitäisi korostaa? Mielestäni se riittää, että jokaisella on mahdollisuus olla sitä mitä on.

Suomessa on kautta aikojen tuettu mitä erilaisempia opinahjoja...Sirola-opistokin sai aikanaan mittavasti valtiontukea...

En tunne Sirola-opistoa, mutta mielestäni ko. opinahjon tukeminen aikanaan ei ole peruste sille, että jotain uskonnollista koulua tuetaan nyt. Aiemmasta tyhmäilystä täytyisi oppia sen verran että tyhmäilyä ei harrastettaisi enää.

Edelleen, minä en halua veromarkkojani käyttää moiseen touhuun, varsinkaan kun kirkollisveroakaan en maksa.

Kyllä uskomattomuus on ihan yhtälailla jokin vakaumus kuin uskovaisuuskin, usein jopa kiihkeämpi.

Tietysti vanhemmat opettavat lapsilleen sen vakaumuksen johon itse uskovat. Uskovaisille se uskonto on TOTUUS ja jonkin muun asian opettaminen totuutena olisi varmasti yhtä karmiva ajatus kuin ateistiperheelle pennun laittaminen uskonnolliseen kouluun.

PS. En kirjoittanut, tuen kristinuskon hävitystä.

Sumu sanoi:
Olen käsittääkseni suvaitsevainen ihminen, en tuomitse uskovaisia ihmisiä niin kauan kun uskontoa ei pakkosyötetä siitä kiinnostumattomille ja niin kauan kuin uskonnosta ei aiheudu harmia muille ihmisille. Miksi moniarvoisuutta pitäisi korostaa? Mielestäni se riittää, että jokaisella on mahdollisuus olla sitä mitä on.

En tunne Sirola-opistoa, mutta mielestäni ko. opinahjon tukeminen aikanaan ei ole peruste sille, että jotain uskonnollista koulua tuetaan nyt. Aiemmasta tyhmäilystä täytyisi oppia sen verran että tyhmäilyä ei harrastettaisi enää.

Edelleen, minä en halua veromarkkojani käyttää moiseen touhuun, varsinkaan kun kirkollisveroakaan en maksa.

-googleta jos löytäsit jotain tuosta sirola-opistosta
-ihmetyttää vaan tuo -paikotellen jopa rasismi uskonnonharrastajia kohtaan- kauhea intohiomo ja jopa raivo, jolla uskiksiin tietyt henkilöt suhtautuu.antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!

vanha mies sanoi:
-googleta jos löytäsit jotain tuosta sirola-opistosta
-ihmetyttää vaan tuo -paikotellen jopa rasismi uskonnonharrastajia kohtaan- kauhea intohiomo ja jopa raivo, jolla uskiksiin tietyt henkilöt suhtautuu.antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!

En ymmärrä minäkään, minkä takia Sumut ja kumppanit näkee asiakseen huolehtia siitä, mihin kouluun kukin lapsensa laittaa. En kyllä usko, että joku seitsenvuotias pikkulapsi olisi itse kypsä päättämään, mihin kouluun hänen on hyvä mennä. Uskon, että vanhemmat välittävät lapsistaan niin paljon, että valitsevat hänelle parhaan mahdollisen koulun. Vanhemmille tämä tehtävä ensisijaisesti kuuluu, ei Sumulle eikä muille ihmisille. Ja mitä itse tunnen uskovaisia, niin lähinnä he ovat rehellisiä ja työteliäitä, kunnollisia perhekeskeisiä ihmisiä - yhteiskunnan rakentajia, eikä nakertajia. Joiltain mielipiteiltään he voivat olla suvaitsemattomia, mutta tarviiko niiden mielipiteistä niin välittää?

Ja ymmärtääkseni tuo tuki tarkoittaa sitä, että yhteiskunta maksaa saman summan kuin mitä tavallisessa koulussa oppilaan pitäminen maksaisi, ja mahdollisen ylimenevän osuuden maksaa oppilaan vanhemmat. Joten mitään lisälovea nämä koulut ei Sumun kukkaroon tee.

Sitä en kuitenkaan hyväksy, että näissä kouluissa raamattua aletaan pitää jonain luonnontieteen perusteoksena, joka kumoaa alkuräjähdys- ja evoluutioteoriat. Kyllä kristillisyyden tulee näkyä elämänohjeina ja -arvoina.

PunttiOskari sanoi:
Sitä en kuitenkaan hyväksy, että näissä kouluissa raamattua aletaan pitää jonain luonnontieteen perusteoksena, joka kumoaa alkuräjähdys- ja evoluutioteoriat. Kyllä kristillisyyden tulee näkyä elämänohjeina ja -arvoina.

Juuri tuon takia keskustelen asiasta. Mikäli vanhemmat haluavat laittaa lapsensa kouluun, selvät faktat sivuutetaan saduilla, on joku asia pahasti metsässä.

Sumu sanoi:
Juuri tuon takia keskustelen asiasta. Mikäli vanhemmat haluavat laittaa lapsensa kouluun, selvät faktat sivuutetaan saduilla, on joku asia pahasti metsässä.
Eipä siltä näytä.
Sumu sanoi:
Komppaan Emmaa. Kristinuskon opetus pois kaikilta ja tilalle ET:tä.
Uskomatonta, että haluat ottaa pois kaikilta tunnustuksellisen kristinuskon opetuksen. Ja sen jälkeen vielä kehut itseäsi suvaitsevaiseksi. Onhan se kristinuskon opetus paljon muutakin kuin luomiskertomus ja sen mahdollinen luonnontieteellistäminen. Kai sinä nyt tämän tiesit???

PunttiOskari sanoi:
Uskomatonta, että haluat ottaa pois kaikilta tunnustuksellisen kristinuskon opetuksen. Ja sen jälkeen vielä kehut itseäsi suvaitsevaiseksi. Onhan se kristinuskon opetus paljon muutakin kuin luomiskertomus ja sen mahdollinen luonnontieteellistäminen. Kai sinä nyt tämän tiesit???

Vääntele asiaa ihan miten haluat, lienen varmasti pointtini tässä keskustelussa jo esille tuonut. En aio kiistellä asiasta enempää.

Ja kyllä tiesin, satuin käymään kristinuskon opetusta koko koulu-urani.

Sumu sanoi:

Voit antaa heille itselleen valinnanvapauden ...noo, onneksi heillä on sellainen.

Eläköön valinnan vapaus! (vähän sama juttu kuin aloittamani ketju SAK:sta jolle myös on vaihtoehto!) :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom