Alle 70 Kilosena 100 kg penkistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lollero
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Status
Viestiketju on suljettu.
"En lähtis vielä tuolla vuoden treenitaustalla vetämään mitään ryssäohjelmaa. Menee vielä paikat enemmän tukkoon, ja sitten kohta onkin joku paikka säleinä. "

Ja taas on luettu niin tarkasti, että..muistaakseni kirjoitin, että kaveri oli treenaillut pari vuotta itsekseen ennenkuin alkoi treenaamaan mun kanssa. Ja itellä reilu vuosi takana yli neljän vuoden treenaamattoman kauden jälkeen. Viime kesänä, kun olin kulkenut kolmisen kuukautta salilla vedin muutaman viikon jakson penkkiä kolme kertaa viikossa ja joka viikko nousi ykkös ennätys 2,5-5 kg, enkä mennyt tukkoon, en hajonnut vaikka ohjelman tekijä varoitti, ettei välttämättä palaudu ohjelman rasituksista jos on ikää yli 30 v. Tänään heitin kokeeksi tuon ryssän eka päivän, eikä se nyt ainakaan tuntunut oikein missään vaikka tein varmuuden vuoksi vielä yhden limääräisen kakkosen lopuksi. Mutta katotaan nyt jos elokuussa kokeilis koko ohjelman läpiviemistä, josko sitä ennen keskittys tekeen pitempää sarjaa ikäänkuin pohjiksi?
Tänään tämä kaveri, joka tavottelee sitä satkua teki 77,5 kilolla kolme puhdasta kasia ja vielä sen perään seiskan, joten kaiken järjen mukaan tuo satanen ei voi olla enää kovin kaukana??

rautasydän sanoi:
"En lähtis vielä tuolla vuoden treenitaustalla vetämään mitään ryssäohjelmaa. Menee vielä paikat enemmän tukkoon, ja sitten kohta onkin joku paikka säleinä. "

Ja taas on luettu niin tarkasti, että..muistaakseni kirjoitin, että kaveri oli treenaillut pari vuotta itsekseen ennenkuin alkoi treenaamaan mun kanssa. Ja itellä reilu vuosi takana yli neljän vuoden treenaamattoman kauden jälkeen. Viime kesänä, kun olin kulkenut kolmisen kuukautta salilla vedin muutaman viikon jakson penkkiä kolme kertaa viikossa ja joka viikko nousi ykkös ennätys 2,5-5 kg, enkä mennyt tukkoon, en hajonnut vaikka ohjelman tekijä varoitti, ettei välttämättä palaudu ohjelman rasituksista jos on ikää yli 30 v. Tänään heitin kokeeksi tuon ryssän eka päivän, eikä se nyt ainakaan tuntunut oikein missään vaikka tein varmuuden vuoksi vielä yhden limääräisen kakkosen lopuksi. Mutta katotaan nyt jos elokuussa kokeilis koko ohjelman läpiviemistä, josko sitä ennen keskittys tekeen pitempää sarjaa ikäänkuin pohjiksi?
Tänään tämä kaveri, joka tavottelee sitä satkua teki 77,5 kilolla kolme puhdasta kasia ja vielä sen perään seiskan, joten kaiken järjen mukaan tuo satanen ei voi olla enää kovin kaukana??
No ei luulisi... omalla ykkössuhtella saisin tos kunnos noin 110-115 kilon hujakoille.. mut se nyt vaan on henk.koht noo touhut... yks kaveri joka ei oikeestaan treenaile kuin silloin tällöin kotona penkki-hauis linjaa... katselin kun kaveri otti 3*6-85kg.. mutta satku on rinnalla kuin liimattu eikä mihinkään.. sivusta näyttää että kun lyö rautaa penkkiin tekniikka sekoaa ihan täysin.. nosto laskee jotenkin niin kun liian alas mahan päälle ja tyssää ihan täysin.. vaikka sanon asiasta vika ei korjaannu millään.. korvien välissä lienee vika ei voimapuolella...

hartiapankki sanoi:
No ei luulisi... omalla ykkössuhtella saisin tos kunnos noin 110-115 kilon hujakoille.. mut se nyt vaan on henk.koht noo touhut... yks kaveri joka ei oikeestaan treenaile kuin silloin tällöin kotona penkki-hauis linjaa... katselin kun kaveri otti 3*6-85kg.. mutta satku on rinnalla kuin liimattu eikä mihinkään.. sivusta näyttää että kun lyö rautaa penkkiin tekniikka sekoaa ihan täysin.. nosto laskee jotenkin niin kun liian alas mahan päälle ja tyssää ihan täysin.. vaikka sanon asiasta vika ei korjaannu millään.. korvien välissä lienee vika ei voimapuolella...
No mä en tiiä paljon te nostatte, mutta mä kun sain tuolla 77.5llä tuollaiset sarjat niin ei kyllä menny kun sen 90-95. Jossain 150maximilla se sarjojen pituus - maximi resistanssi on aika paljon isompi.

No mulla muistaakseni menee kasi ehkä 105 kg? Ja siis kerran (en ole kokeillut useampaa sarjaa) ja ykkönen on yli 130 kg.
"Jossain 150maximilla se sarjojen pituus - maximi resistanssi on aika paljon isompi."
Tota, selitäs tuo niin, että tyhmempikin tajuaa, kuulostaa niin hienolta.

rautasydän sanoi:
Ja taas on luettu niin tarkasti, että..muistaakseni kirjoitin, että kaveri oli treenaillut pari vuotta itsekseen ennenkuin alkoi treenaamaan mun kanssa.

No kirjoitit, "Kaveri on jotain 70 kg ja nyt on yhdessä käyty salilla reilu vuosi. Sitä ennen sillä oli takanaan epäsäännöllistä treeniä pari vuotta."

Oletin tuon epäsäännölisen treenin kuuluvan siihen treenaukseen jota ei voi oikein yhtäjaksoiseksi treenamiseksi kutsua.

Ja itellä reilu vuosi takana yli neljän vuoden treenaamattoman kauden jälkeen. Viime kesänä, kun olin kulkenut kolmisen kuukautta salilla vedin muutaman viikon jakson penkkiä kolme kertaa viikossa ja joka viikko nousi ykkös ennätys 2,5-5 kg, enkä mennyt tukkoon, en hajonnut vaikka ohjelman tekijä varoitti, ettei välttämättä palaudu ohjelman rasituksista jos on ikää yli 30 v. Tänään heitin kokeeksi tuon ryssän eka päivän, eikä se nyt ainakaan tuntunut oikein missään vaikka tein varmuuden vuoksi vielä yhden limääräisen kakkosen lopuksi.

Ihmiset ovat yksilöitä ja palautuminen on yksilöllistä. Neuvoni olikin tuolle kaverillesi, että pudottaa vähän toistoja ja sarjoja, lisää vähän rautaa ja vetää vähän kevyempää treeniä välillä, esim. kevyitä viikkoja väliin. Minä sain penkin kulkemaan kunnolla, kun vähän korjasin ohjelmaa aikoinaan. Minulla ei tuo kasien nostaminen nostanut penkki ykköstä mihinkään. Tällähetkellä (ennen kaatumista) tein 3x3-4 sarjat ja vinopenaa päälle, ja kehitystä tuli.
Tämähän ei tietenkään tarkoita, että mikä minulla toimi toimisi jollain muulla.

Eikä varmasti olekaan. Mutta jos on jo pitkää samoja painoja junnannut, niin jotain kannattaa sille ohjelmalle tehdä. Ja minä kokeilisin ensin metodia vähemmän on enemmän, mutta jos ei sillä ni sitten ryssäohjelmat ruutuun...

Aika touhua.. Ite oon nyt 2 vuotta suunniilleen reenaillu. Eka vuosi meni kotona penkki-hauis-reeniä ja toinen nytte salilla. Painoin aloittaessa varmaan jotain 50+ kiloo, nyt painoo on 80. 100:sta penkissä en ole vieläkään rikkonu. Pistää vähän vituttaan taas tämmöset "moi oon pekka ja nostin ysiluokalla 55 kilosena 115 kiloo penkistä ja olin treenannut vuoden enne sitä". En oo mitenkään erityisesti panostanut enään penkkiin sen jälkeen kun siirryin salille mutta teen sitä silti aina viikossa kerran ekana liikkeenä rinta päivänä. En tiedä sitten mikä olis tilanne jos olisin oikein keskittyny siihen maksimiin.

"Oletin tuon epäsäännölisen treenin kuuluvan siihen treenaukseen jota ei voi oikein yhtäjaksoiseksi treenamiseksi kutsua."
Ilmaisuni on epävakaata näemmä. Tarkoitin epäsäännöllisellä sitä, ettei kaverilla ollut oikein mitään selkeetä ohjelmaa vaikka tasaisesti salilla kävikin.
"Neuvoni olikin tuolle kaverillesi, että pudottaa vähän toistoja ja sarjoja, lisää vähän rautaa ja vetää vähän kevyempää treeniä välillä"
Tätä olen koettanut hokea hänelle itsekkin, mutta, kun ei ota uskoakseen, että vähemmän voisi mitenkään olla enemmän. Salilta poistuessahan pitää olla rikkipoikkipuhki, you nou.
"Mutta jos on jo pitkää samoja painoja junnannut, niin jotain kannattaa sille ohjelmalle tehdä. "
Painoja ja ohjelmia on muutettu moneen otteeseen ja parhaimmillaan juuri noihin sarjaennätyksiin on tullut parannusta muttei siihen ykköseen. Nyt ei pariin kuukauteen ole edes kokeillut, joten eiköhän siihen joku kilo ole siunaantunut jahka taas tohtii kokeilla.
Niin ja kaipa tässä pitää muistaa, että kuitenkin vuodessa siihen penkkiin tuli 20 kg lisää, joten kai siihen pitää jonkinverran olla tyytyväinen kuitenkin. Kyseessä on vielä selkeästi kestävyyspuolella lahjakas jeppe.

rautasydän sanoi:
No mulla muistaakseni menee kasi ehkä 105 kg? Ja siis kerran (en ole kokeillut useampaa sarjaa) ja ykkönen on yli 130 kg.
"Jossain 150maximilla se sarjojen pituus - maximi resistanssi on aika paljon isompi."
Tota, selitäs tuo niin, että tyhmempikin tajuaa, kuulostaa niin hienolta.
Joo, tuota sellaista että mä olen käsittänyt että mitä isompiin painoihin mennään niin sitä isompi ero on sarjapainolla ja maksimilla -prosenteissakin.
Tää voi olla kyllä 17vuotiian filosofiaa, kun ei tuota treenitaustaa ja kokemusta ole vielä karttunut.

rautasydän sanoi:
"Neuvoni olikin tuolle kaverillesi, että pudottaa vähän toistoja ja sarjoja, lisää vähän rautaa ja vetää vähän kevyempää treeniä välillä"
Tätä olen koettanut hokea hänelle itsekkin, mutta, kun ei ota uskoakseen, että vähemmän voisi mitenkään olla enemmän. Salilta poistuessahan pitää olla rikkipoikkipuhki, you nou.
Kannattaisi antaa varmaan jonkun voimanostajan ohjelma käteen ja näyttää siitä vaikkapa sitä hermotusjaksoa, niin näkee siitä mallia että kyllä oikeestikin jotkut treenaa lyhyitä sarjoja isoilla prosenteilla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
"Kannattaisi antaa varmaan jonkun voimanostajan ohjelma käteen ja näyttää siitä vaikkapa sitä hermotusjaksoa, niin näkee siitä mallia että kyllä oikeestikin jotkut treenaa lyhyitä sarjoja isoilla prosenteilla."
No sehän kattoo mun treenaamista pari kertaa viikossa ja mun tehokkaat sarjat on välillä 4-1 ja kyllä se joskus kokeilikin mutta taisi olla sillon vielä liian vähän kovaa perustreeniä alla, eikä oikein hyötynyt. Nyt voipi olla toisin ja sain sen innostuun tosta ryssäpenkistä ja jopa lupaamaan, ettei sitten ylimääräsiä tehä vaan pysytään ohjelmassa. Elokuun alusta vasta päästään sitä jyystään kylläkin.

ojuni sanoi:
No mä en tiiä paljon te nostatte, mutta mä kun sain tuolla 77.5llä tuollaiset sarjat niin ei kyllä menny kun sen 90-95. Jossain 150maximilla se sarjojen pituus - maximi resistanssi on aika paljon isompi.
Se oletkin sinä... itse en nyt muista sarjoja mitä tein kun 100 rikkui. se rikkui nääs varmaan 2 kuukauden treenillä.. aloittaessanikin sain 80 olemattomalla tekniikalla.... mutta kun nostin 100 3*8 muistan ykkösen olleen silloin 125kg... mutta en ole kauheasti noita pitempiä sarjoja treenannutkaan..joten ykköseni on aina ollut suht kova sarjoihin nähden.. tällä hetkellä itellänikin on alkanut sarjapainot nousta hyvin mutta ykkös kokeilu epäonnistui silti...

hartiapankki sanoi:
joten ykköseni on aina ollut suht kova sarjoihin nähden..

No eipä tuo noihin sarjoihin nähden tunnu ainakaan olevan. Jos hermotus on kunnossa, niin tuollaisilla sarjoilla ykkönen on 130kg tai yli.

No ehkä joillakin mutta harvassa on ne miehet.. salilla monen moista treenarii nähnyt niin ei ne noilla sarjoilla mitään 130 ja yli ole pukkaillut.. asiahan vähän muuttuu kun painot isonee ja jos tähtää treenillä kovaan 1 tulokseen

Jimbe sanoi:
Painoin aloittaessa varmaan jotain 50+ kiloo, nyt painoo on 80. 100:sta penkissä en ole vieläkään rikkonu. Pistää vähän vituttaan taas tämmöset "moi oon pekka ja nostin ysiluokalla 55 kilosena 115 kiloo penkistä ja olin treenannut vuoden enne sitä".

Vitutukseen voi kuolla.

Täytyy muistaa, että 15-vuotiaana 55 kiloisena 110 kiloa penkistä ottava kaveri on varmasti erittäin lahjakas kyseiseen lajiin. Se taitaisi olla ikäluokan Suomen ennätys.
Eli kannattaa hinata sitä omaa enkkaa ylöspäin ja unohtaa muiden tulokset, jos ei kisalavoille mieli.

Kraftwerk n sanoi:
No eipä tuo noihin sarjoihin nähden tunnu ainakaan olevan. Jos hermotus on kunnossa, niin tuollaisilla sarjoilla ykkönen on 130kg tai yli.
Muistaakseni rykäsin 10*100 ja 1*145 runkkupenkit. Hermotusta ei isommin ole hiottu, mutta kunto on aina ollu järkyttävän paska.

no mä painan sen 67kg ja nostan penkist lähemmäs sata. Punnerrusprässil ihan ala asennosta nostettuna nous 120. Ikää löytyy se 15v ja reenannu oon huimat 4 kk. Jokku mun kaverit väittää tuntevansa yhen 16v jäbän, joka ei oo koskaan reenannu ja syö roskaruokaa jne.. kuulemma nousee penkist 160kg onkohan näin? :hyper:

SeriouS sanoi:
Jokku mun kaverit väittää tuntevansa yhen 16v jäbän, joka ei oo koskaan reenannu ja syö roskaruokaa jne.. kuulemma nousee penkist 160kg onkohan näin?

100 %:lla varmuudella juttu on tuubaa, hahahaa! semmoisen luonnonoikun haluaisin nähdä ja varmaan moni muukin.

[mod] Hieman selventää, jos käyttää quote ominaisuutta. :Raven [/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SeriouS sanoi:
no mä painan sen 67kg ja nostan penkist lähemmäs sata. Punnerrusprässil ihan ala asennosta nostettuna nous 120. Ikää löytyy se 15v ja reenannu oon huimat 4 kk. Jokku mun kaverit väittää tuntevansa yhen 16v jäbän, joka ei oo koskaan reenannu ja syö roskaruokaa jne.. kuulemma nousee penkist 160kg onkohan näin? :hyper:

Jos ei ole koskaan treenannut, niin mistä voivat tietää paljonko nousee? :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom