Kerron vähän omaa taustaani. Minulla kesti 4 vuotta saada 100kg penkistä.
Siihen aikaan kun aloittelin vuonna 1994, niin ei ollut mitään internettejä (tai oli, muttei niin yleisesti käytössä) tai ainakaan Pakkotoistoa ynnä muita hienoja foorumeita ei ollut. Ihan itsekseni jouduin vääntämään rautaa yritys-erehdys periaatteella. Tein kutakuinkin kaikki päin honkia: 100+ toiston sarjoja pienillä painoilla, en syönyt juuri mitään, kävin hulluna lenkillä, treenasin ihan liikaa, treenasin aina samoilla painoilla ja samalla tavalla yms. Niin ja aloitustilanne oli vielä 52.5kg ja olin varmaan heikoin kaveri meidän luokalla (ehkä rinnakkaisluokatkin mukaanluettuna). Penkiltä kuin nostin pelkän tangon, niin oli raskasta. Olihan silloin bodauslehtiä, Muscle Media 2000 oli kovan syynin alla. Bill Philipsin käskyjen mukaan piti ostaa HMB:tä, CLA:ta ja OKG:tä hirmuhintaan. Eihän ne mitään auttaneet.
Mutta vaikka tein paljon väärin, niin puhtaalla sisulla (ja vuosien hermotuksella) se 100kg sitten nousi eräänä päivänä.
Täytyy sanoa ei enää niin nuorena, että kyllä niillä nykyajan nuorilla on helppoa: internetti on täynnä asiantuntijoita jotka neuvovat oikeaan suuntaan. Ei silloin minun nuoruudessani...