Alle 70 Kilosena 100 kg penkistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lollero
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Bricktop sanoi:
En sanonutkaan että se olisi mitenkään paha homma mutta ei sitä heti monikaan saa, ei edes sillä vuoden treenillä. Oliskin mielenkiintoista nähdä ihan _rehellinen_ gallup aiheesta, monenko kuukauden/vuoden treenillä se 100kg on noussut.

No minä aloitan gallupin!

Noin vuoden treenillä, painon ollessa n.58 kiloa, nousi muistaakseni 102.5 kg:a.

onion sanoi:
No minä aloitan gallupin!

Noin vuoden treenillä, painon ollessa n.58 kiloa, nousi muistaakseni 102.5 kg:a.

Aloita se galluppi jossain yleisellä osiolla. Täällä voimanostopuolella on varmaan enemmän niitä lahjakkaita.

Dreamer sanoi:
Aloita se galluppi jossain yleisellä osiolla. Täällä voimanostopuolella on varmaan enemmän niitä lahjakkaita.
No en mä varsinaisesti mitään galluppia halua aloittaa, kunhan vain halusin ilmoittaa että alipainoinen ja lahjaton tyyppikin voi nostaa vuoden treenillä helpostikin sen satkun. ;)

Kyllä se pitäisi jokaiselle olla sellanen 100 penkki ihan minimi tulos jos treeni,ravinto ja lepo vaan on kunnossa.. kun itse taas käyn salilla niin siellä noita 60-80 kilosia puoltosissaan treenajia on useita jotka juuri sen satkun pukkaa.. ja ovat vielä miestä siitä.. jos vaan treenamiseen tosissaan panostaa niin varmana vuodessa ton 100 saa vaikka lähtökohta olisi siinä 50-70 kg hujakoilla... muuten on jossain päin vikaa

Kyllä varmaan threadin aloittajalle on tullu jo se selväksi että sen satasen voi nostaa alle 70 kiloisena... :zzzz:

twinlab sanoi:
Kyllä varmaan threadin aloittajalle on tullu jo se selväksi että sen satasen voi nostaa alle 70 kiloisena... :zzzz:
Ei pelkästään voi vaan se pitää nousta jos kaikki on ok.. ja vuoden on treenannut täyspainosesti :arvi:

hartiapankki sanoi:
Ei pelkästään voi vaan se pitää nousta jos kaikki on ok.. ja vuoden on treenannut täyspainosesti :arvi:

En nyt sanoisi näinkään. Tästä sitten monet ottaa turhia paineita ja pettyy itseensä kun näin ei tapahdukkaan. Siihen sitten aika monella loppuu jo tämä innostus ---> on tullut nähtyä.

hartiapankki sanoi:
Niin ja riippuu paljonko penkkitulos on silloin kun lähdetään treenaan. Ja vielä jos täysipainoinen tarkoitti siis sitä että tehdään kaikkia lihasryhmiä.

No kaikkilla se ei oo ittestään selvyys tuo satkukaan penkistä. Kaveri on jotain 70 kg ja nyt on yhdessä käyty salilla reilu vuosi. Sitä ennen sillä oli takanaan epäsäännöllistä treeniä pari vuotta. Penkki oli sillon vuosi sitten 70. Kunnollisella ohjelmalla siihen tuli reilussa kuukaudessa 10 kg lisää ja olin varma, että puolen vuoden sisällä aloituksesta menee se satanen rikki mutta ei ole mennyt vieläkään. Nyt sen penkki lienee niukasti yli 90 ja se satanen vielä joskus menee mutta uskomattoman koville voi jollakin ottaa. Kerrotaan nyt vielä, että samaan aikaan oma penkki noussut 80:a yli 130:n, että voi olla nuo yksilölliset erot aika huikeita. Niin ja mulla paino ollut kokoajan 80:n paikkeilla.

rautasydän sanoi:
No kaikkilla se ei oo ittestään selvyys tuo satkukaan penkistä. Kaveri on jotain 70 kg ja nyt on yhdessä käyty salilla reilu vuosi. Sitä ennen sillä oli takanaan epäsäännöllistä treeniä pari vuotta. Penkki oli sillon vuosi sitten 70. Kunnollisella ohjelmalla siihen tuli reilussa kuukaudessa 10 kg lisää ja olin varma, että puolen vuoden sisällä aloituksesta menee se satanen rikki mutta ei ole mennyt vieläkään. Nyt sen penkki lienee niukasti yli 90 ja se satanen vielä joskus menee mutta uskomattoman koville voi jollakin ottaa. Kerrotaan nyt vielä, että samaan aikaan oma penkki noussut 80:a yli 130:n, että voi olla nuo yksilölliset erot aika huikeita. Niin ja mulla paino ollut kokoajan 80:n paikkeilla.
No jaa... tuntuu vaan niin hullulta et satku voi olla joillekin niin ylivoimanen..no kai se sitten on jos on huonot geenit.. itse vaan tunnen muutaman luihun osaaika treenaajan ja ne sen 100 ottaa järjestänsä mut siihe se jääki... tuntuu vaan oudolta että jos vuoden treena.. syö ja lepää tarpeeks.. järkevällä ohjelmalla eikä sinne asti pääse... kauanko siinä sitten menee on sekin nyt väärin jos joku esim 3 v.. treena että saa 100 penkistä... 20 vuotta kun on treeniä takana niin sillä menolla voi ehkä joku 150 -170 olla mahdollinen........ no meitä on moneen junaan...

hartiapankki sanoi:
No jaa... tuntuu vaan niin hullulta et satku voi olla joillekin niin ylivoimanen..no kai se sitten on jos on huonot geenit.. itse vaan tunnen muutaman luihun osaaika treenaajan ja ne sen 100 ottaa järjestänsä mut siihe se jääki... tuntuu vaan oudolta että jos vuoden treena.. syö ja lepää tarpeeks.. järkevällä ohjelmalla eikä sinne asti pääse... kauanko siinä sitten menee on sekin nyt väärin jos joku esim 3 v.. treena että saa 100 penkistä... 20 vuotta kun on treeniä takana niin sillä menolla voi ehkä joku 150 -170 olla mahdollinen........ no meitä on moneen junaan...
Jos on saanut siis treenattua kunnolla vuoden.. mutta joillekin se hyvän treenityylin löytäminen vie puoli vuotta.

Tietenkään kaverin syömisistä en tiedä mutta itte väittää syövänsä hyvin. En tiedä mutta olis kyllä kiva saada se tonne tavotteeseensa ja pian. Syöhän tommonen miestä jo perkele. seuraavaksi kokeillaan tota venaläistä penkkiohjelmaa, jospa se apu tulis sieltä. Ite oon miettiny, että kaveri vaan treenaa liikaa, koska on himotreenaaja ja aina tahtoo jatkaa vielä pari liikettä, kun ite jo lopetan. Asiasta olen maininnut mutta ei oikein ole mennyt perille. Tossa venäläisessähän ainkin ekat kolme viikkoa on aika lyhkäset penkit, joten jos syy piilee liiassa treenaamisessa voisi ongelma ratketa tolla. No kattellaan.

Niin ehkä penkin jättäminen kokonaan joksokin aikaa voisi auttaa.. tehdä se vaikkapa käsipainoilla.. lankku ja vinopenaa yms..

Vinopenkki lievässä kulmassa ja smithissä otettiin ohjelmaan pari viikkoa sitten. Myös tuota alavinopenkkiä oon miettiny, josko siitä sais uutta potkua touhuun? Hulluinta on se, että sarjaennätykset tällä kaverilla kuitenkin kipuaa ylöspäin ja reagoi muutoksiin mutta ykkönen ei inahdakkaan. Nyt tehtiin pari kuukautta penkkiä ultra puhtaasti ja jalat ylhäällä, jonka aikana kaverin sarjaennätykset nousi tavallisen penan tasolle. Mietin sitten, että toki nyt jo ykkönenkin on parantunut mutta ei; ykkönen sama jalat ilmassa tai maassa, ei mitään väliä. Halkee kohta kallo tämän ongelman kanssa!

Tuttu vika männä vuosilta. Minulla oli aikanaan samaa vikaa, että sarjaennätyksen perusteella olis pitäny ykkösessä mennä enemmän, vaan eipä menny. Vika löyty sieltä omasta ohjemasta. Toistoja pois sarjoista ja vähemmän treeniä on enemmän rautoja. Kevyitä/taukoviikkoja väliin niin ei ole kroppa koko ajan tukossa. En lähtis vielä tuolla vuoden treenitaustalla vetämään mitään ryssäohjelmaa. Menee vielä paikat enemmän tukkoon, ja sitten kohta onkin joku paikka säleinä. Minulta liika treenaus aikoinaan rikkoi kyynärpään.....

Kerron vähän omaa taustaani. Minulla kesti 4 vuotta saada 100kg penkistä.

Siihen aikaan kun aloittelin vuonna 1994, niin ei ollut mitään internettejä (tai oli, muttei niin yleisesti käytössä) tai ainakaan Pakkotoistoa ynnä muita hienoja foorumeita ei ollut. Ihan itsekseni jouduin vääntämään rautaa yritys-erehdys periaatteella. Tein kutakuinkin kaikki päin honkia: 100+ toiston sarjoja pienillä painoilla, en syönyt juuri mitään, kävin hulluna lenkillä, treenasin ihan liikaa, treenasin aina samoilla painoilla ja samalla tavalla yms. Niin ja aloitustilanne oli vielä 52.5kg ja olin varmaan heikoin kaveri meidän luokalla (ehkä rinnakkaisluokatkin mukaanluettuna). Penkiltä kuin nostin pelkän tangon, niin oli raskasta. Olihan silloin bodauslehtiä, Muscle Media 2000 oli kovan syynin alla. Bill Philipsin käskyjen mukaan piti ostaa HMB:tä, CLA:ta ja OKG:tä hirmuhintaan. Eihän ne mitään auttaneet.

Mutta vaikka tein paljon väärin, niin puhtaalla sisulla (ja vuosien hermotuksella) se 100kg sitten nousi eräänä päivänä.

Täytyy sanoa ei enää niin nuorena, että kyllä niillä nykyajan nuorilla on helppoa: internetti on täynnä asiantuntijoita jotka neuvovat oikeaan suuntaan. Ei silloin minun nuoruudessani...

ringside sanoi:
Niin ja jos netistä löytyy joku tieto tai joku vaikka väittäisi, että on muka nostanu 100 kiloo vaikka 69 kilosena, niin pitää muistaa, että ne on AINA roinaajia. Netissä monet kovat penkkaajat kusettaa, että ne olis muka natikoita, mutta ei vittu varmana ole...

No voi sun Perkele!

Nostin lukion 1:llä 67 kiloisena 122,5 kg, enkä ole koskaan roinaa nähnytkään. Paitsi yhden tyhjän ampullin kerran Oululaisella salilla. Lopetin heti kyseisellä salilla käynnit. Parhaan suhteen saavutin noin 82 kg:n massalla 160 kg. Tavoitteenani on aina ollut 2* oma paino tietysti kisasäännöillä, natuna ja RAW-nostona. En ole siihen aivan pystynyt, mutta joskus vielä...

Kaverini nosti noin 55 kg:n painolla 110 kg eikä varmasti tuolloin yläasteiässä käyttänyt roinaa. Hän omasi vain hyvät "välitykset" ja sopivasti voimaa ja tekniikkaa.

Voin saakeli antaa vaikka e-mail:ini, jos joku haluaa alkaa tosissaan inttämään. Tulkaa ottamaan skabaa voimailussa/shakissa/juoksussa/tenniksessä. Pitää muistaa aina roinaamisesta syytellessä, että jotkut oikeasti treenaavat monipuolisesti, paljon ja viisaasti. Tuloksia tulee saletisti roinaamattakin.

Kehi pliis: Eikö toi nyt ollut niin selvä vitsi, kuin vitsi voi olla. Olisit lukenut ketjun kokonaan, koska jouduin kuittaamaan sen myöhemmin, kun joku muukin oli yhtä huumorintajuton kuin sinä. Totta HELVETISSÄ pystyy penkkaamaan 30 kiloa ja rapiat yli oman painonsa, ja vielä paljon enemmänkin.

kehi sanoi:
No voi sun Perkele!

Nostin lukion 1:llä 67 kiloisena 122,5 kg, enkä ole koskaan roinaa nähnytkään. Paitsi yhden tyhjän ampullin kerran Oululaisella salilla. Lopetin heti kyseisellä salilla käynnit.
Etkai sentään tuon ampullin takia? Roinaajia on kyllä meilkein kaikilla saleilla.. :rolleyes:

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom