Alku- ja loppulämppä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja esni
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinka kauan jaksatte ennen treeniä vedellä sillä crosserilla tms? Mikä tuntuu tarpeelliselta ajalta? Mun treeni venyy lähelle kaksituntista, koska teen aina alkuun ja loppuun vartin session lämmittämään lihakset (ja venyttelyihinkin menee aikaa). Mietin vain, että pitäisikö lämppiä lyhentää vai mikä olisi järkevä suunta? Kaksi tuntia on kyllä (ainakin mulle) liian pitkä treeniaika, aina rupeaa lopussa väsyttämään ja pyörryttämään. :rolleyes:

Jk. Etsin kyllä haullakin, mutta en just tällasta keskustelua löytänyt. Jos sellanen on, ni - olkoon.

Sen verran lämmittelyä, että hiki tulee pintaan; itsellä riittää siihen 5 minuuttia. Loppuun ei tule tehtyä kuin venyttelyitä.

JK. Kaksi tuntia treeneihin + lämmittelyihin ym. on kyllä pitkä aika... Kannattaiskohan harkita vähän ohjelman siivoamista tai palautumistaukojen lyhentämistä?

punttireenin osuus on noin tunti, alkuun 5-10min fillaria tai sitä sauvakävely härveliä jonka jälkeen kevyitä n.5sek. venytyksiä lähinnä reenattavalle lihasryhmälle. jos sille päälle sattuu niin max 30min. kävelymattoa puntin päälle.

Ennen treeniä tulee hieman heiluttua mitä milloinkin sellainen 10 min jossa on jo hieman esim. jalkapäivänä kyykkyjä tangolla. Eli aina sille lihasryhmälle jota treenaan teen jotain perusjuttuja ilman painoja ja sitten muuta liikuntaa(kuntopyörää,soutulaitetta,vatsoja,säkkiä hakkaan,jotain juoksupyrähdyksiä jne). Ennen rintatreeniä otan 4 liikettä muun lämmitelyn ohella kiertäjäkalvosimille.
Sitten treenin jälkeen noin 15min kuntopyörää tai sitten muutama altaan väli uintia. Koko treenit noin 1h.

En aina jaksa kuntopyörää polkea ennen treeniä, mutta sellanen 5-10 min. muuta verryttelyä kuten käsien pyörittelyä, säkin hakkaamista, kevyttä venyttelyä yms. Kuntopyörää poljen aina ennen jalkareeniä ja yleensä ennen selkäpäivää ainakin jos on maastaveto ohjelmassa.

Reenin jälkeen todella harvoin kuntopyöräilen, yleensä lyhyt venyttely ja usein tulee sekin tehtyä vasta kotona...

Teen varmaan liian vähän, mutta kun ei ole vielä paikat alkaneet jumia, niin hälläpä väliä. Yleensä 500m, joskus 1000m soutua on alkulämmittely. Loppulämmitelyä en ole tehny ku joskus reenikavereita odotellessa. Venytellä yritän edes silloin tällöin...

5min semmosella sauvakävely jutulla ja sitte 5min intervallii kuntopyöräl. Hyvät hiet tulee ja olo on lämmin. Toimii!

Itse olen huomannut hyppynarulla pomppimisen nopeimmaksi ja tehokkaimaksi tavaksi ottaa lämpöa. Pari kolmen minuutin settiä vaihdellen 30sekunnin välein hyppytyylia saa hikikarpaloita nousemaan mukavasti ohimoille

Hölkkäilen salille ja takaisin. Loistava alku lämpö ja treeni boosteri kun soitin huutaa agrea korvaan. Palauttava lenkuttelu takaisin kotiin. Matkaa ei tosin ole paljon n. 1km. Joskus takaisin päin tuntuu kyllä kympiltä.

Salilla tiätty lisä lämpö liikekohtaisesti ennen sarjan aloitusta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Teen aerooppiset täysin erillään punttireenistä. Tykkään tehdä ne omina reenisessioinaan tiukasti, kuten punttireenitkin, en halua ympätä niitä samaan reenisessioon. Venyisi liian pitkäksi ja joku kärsisi kumminkin eikä jaksaisi enää keskittyä lopussa kunnolla, jolloin loukkaantumisten mahdollisuus nousisi. Tosin mulla tulee jokaikinen päivä pyöräilyn ja kävelyn muodossa pieniä määriä aerooppista, kun en autoile lähes koskaan (en myöskään julkisella liikenteellä), joten kai sekin vähentää aerooppisen liikunnan tarvetta.

Ja mulle toi arkiliikunta ei tod. ole mikään veruke tai tekosyy olla muuta liikuntaa harrastamatta, niinkuin niin monille jokinorsuille, vaan kävelen rivakasti ja ajan pyörällä niin lujaa, kuin oma vireystila, liikenteen vilkkaus ja keliolosuhteet huomioon ottaen pystyn. *kaahari* :evil:

Mikä tahansa reenini (siis sekä puntti että aerooppinen, esim. uinti, sauvakävely, joku pallopeli tms.) saa kestää maks. 75min alkulämmittelyineen, ei missään nimessä enempää, HST:t menivät n.45-50min alkulämmittelyineen. Nojoo, jos jotain kamppailulajia reenaisin, niin hyväksyisin 90min reeninkin (sisältäen alkulämmittelyt ja loppujumpat).

Ainiin, tällä hetkellä salille kuin salille menee pyöräillessä noin 10min, eli se ennen ja jälkeen jokaisen punttireenin yhteydessä. En oikein osaa ees aatella pyöräilyä reeninä, kun se on niin arkea ja osa elämää, niinkuin hampaiden harjaus. :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom