Alkossa koijattiin

Noniin, eli olettamukseni siis pitää paikkaansa? Eikö? Itsekin sen myönnät. En ole sanaakaan sanonut liiketoiminnasta, enkä teorisoinut miten kossulla menisi paremmin. Tämä on omaa fiktiotasi ja yrität nyt laittaa sanoja minun suuhuni. Ainut ja vain ainut asia mitä olen sanonut, on ettei kannata uskoa sääntöjen noudattamiseen sinisilmäisesti ja kertonut oman kokemukseni jokaisesta tähän astisesta työpaikastani.

Joten kyllä se idiotismi menee nyt sinun piikkiisi, Kai Nalo.

Kysymyshän ei ole sääntöjen noudattamisesta tai rikkomisesta vaan normaaliin prosessiin kuuluvasta toleranssista ja poikkeamaprosentista, joka siis kuuluu jokaiseen teolliseen tuotantoprosessiin.

Kyllä hei jossain malmin raksalla mennään harmaalla alueella, mutta ei kemianteollisuudessa. Sori vaan.

Laitan tämän kyselyyn Altialle, jospa he kertovat tarkat toleranssit, poikkeamaprosentit jne. Saadaan tähän selvyys.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää juttu lähti alkujaan siitä että kossu ei aina ole ollut tasan sitä mitä pitää ja tämä ei koske vuosituhatta 2xxx vaan enemmänkin 90 luvun vaihdetta ja lamaa. Nykyään on varmasti vain minimaaliset heitot.

Juttuna olen tuon kuullut ja todellakin hyvin epävarmasta lähteestä, juurikin saunassa tyyliin 2 kossun jälkeen. Perhana jos se heitto olisi tosiaan 15-40% niin johan siitä tulis kusetettu olo. Totuus lienee max 1,5-4 % välillä, jos sekää totta.

EDIT: ja koskenkorvan tehtaalle vaan kyselyä "onks teillä joskus ollu sekundaa liikkeellä?" :D

Laitan tämän kyselyyn Altialle, jospa he kertovat tarkat toleranssit, poikkeamaprosentit jne. Saadaan tähän selvyys.

Odotan mielenkiinnolla tuloksia, muista laittaa tänne jos saat vastauksen.

Ja sen verran komppaan kyllä Kai Naloa että jos meillä ihan perus pk firmassa pitää olla mustaa valkoisella kirjanpitoa tietyistä aineista ja niiden esiintymisprosenteista eri komponenteissa niin onhan se nyt perkele jos sitten jossakin Altiassa kossu valmistetaan vähän sinne päin.

..."mutta ne voi väärentää ne mittaustulokset"... jotka käytännössä on sähköistä dataa mittaussoftissa, todennäköisesti helevetin monta mittaustulosta / vuorokausi. Just joo.

Kyllä hei jossain malmin raksalla mennään harmaalla alueella, mutta ei kemianteollisuudessa. Sori vaan.

Kaikkialla jossa työskentelee ihmisiä tehdään harmaalla alueella aina joskus. Sääntöjä rikotaan tahallaan, ei jakseta noudattaa tai ollaan huolimattomia. Sori vaan.

Kaikkialla jossa työskentelee ihmisiä tehdään harmaalla alueella aina joskus. Sääntöjä rikotaan tahallaan, ei jakseta noudattaa tai ollaan huolimattomia. Sori vaan.

Lopeta nyt jo, kun et asiasta selvästikään tajua mitään. Kemianteollisuus on prosessiteollisuutta ja ihmisen osuus asioihin on monessa suhteessa aika erilainen, kuin siellä penan pelti ja pultti ky:ssä.

Lopeta nyt jo, kun et asiasta selvästikään tajua mitään. Kemianteollisuus on prosessiteollisuutta ja ihmisen osuus asioihin on monessa suhteessa aika erilainen, kuin siellä penan pelti ja pultti ky:ssä.

Eli voiko vai eikö, ihmisen tekemän virheen takia pullo olla vai eikö olla, alle toleranssin?

Eli voiko vai eikö, ihmisen tekemän virheen takia pullo olla vai eikö olla, alle toleranssin?

Tottakai voi olla. En ole missään niin väittänytkään. Olen väittänyt, että nämä kossun 15-38 voltin heitot ei ole totta. Ne ovat urbaanilegendaa.

Sun tavoitteet tässä keskustelussa on nyt jotain ihan muuta, kuin mitä mun intressit on tässä asiassa, joten ignooraan sut tästä eteenpäin. Lusikka ja kauha juunou.

Juu voisit kyllä lopettaa jo. Toi on pelkkää riidanhaastamista ja väittelyhakuisuutta. Niin suurille alkoholipitoisuuden heitoille mitä urbaanilegenda väittää, ei kyllä maalaisjärjellä ajateltunakaan löydy mitään perusteita.

Juu voisit kyllä lopettaa jo. Toi on pelkkää riidanhaastamista ja väittelyhakuisuutta. Niin suurille alkoholipitoisuuden heitoille mitä urbaanilegenda väittää, ei kyllä maalaisjärjellä ajateltunakaan löydy mitään perusteita.

Mielestäsi siis, on mahdottomuus että esim 100 000 koskenkorvapulloerän seassa olisi yksi selkeästi toleranssin alittava pullo joka olisi joutunut sinne inhimillisen virheen takia.

Kun kerran pullot joissa etikettikin on vinossa tarkastetaan niin maan perkeleen hyvin ja heitetään menemään.. mutta silti näitä aina välillä jostain ihmeen kumman syystä näkee. :wtf:

Hmm.

EDIT: Ja minäkun tässä luulin keskustelevani. Mutta näköjään haastan vain riitaa. Juu on se ihan satakolkyt prosenttisen varma se alkon linjasto ja koskaan ei vittu ikinä ole mitään sekundapulloa ollut, NEVER!

Kyllä mua kovasti ihmetyttää näin kemian prosessinhoitajana ja automaatioinsinöörinä, miten edes onnistuttaisiin ryssimään prosessi niin pahasti, että nämä urbaanilegendat olisi tänä päivänä mahdollista. Jatkuvatoimisesta tislausprosessista saadun 96%:n etanolitisleen laimentaminen vedellä ei nyt ole mikään maailman monimutkaisin prosessi. Tislaus on sitten jo hieman monimutkaisempi prosessi. Kossu nyt on yli 50-vuotta vanha juoma, joten toki lienee hyvinkin mahdollista, että toleranssit on joskus olleet isompia. Olisiko nyt kuitenkin todennäköisempää ihan järjelläkin ajateltuna, että pullotettava kossu laimennettaisiin oikeaan pitoisuuteen ensin säiliössä, joka sitten pullotetaan omana eränään. Tämä erä sitten mitataan ennen pullotusta ja vielä pullotusprosessin aikana. Vai niin, että pullotusvaiheessa sekoitetaan vesi ja etanoli keskenään ja saadaan sinne 100 000 kossupullon erään se yksi maanantaikappale.

Mielestäsi siis, on mahdottomuus että esim 100 000 koskenkorvapulloerän seassa olisi yksi selkeästi toleranssin alittava pullo joka olisi joutunut sinne inhimillisen virheen takia.

Kun kerran pullot joissa etikettikin on vinossa tarkastetaan niin maan perkeleen hyvin ja heitetään menemään.. mutta silti näitä aina välillä jostain ihmeen kumman syystä näkee. :wtf:

Hmm.

EDIT: Ja minäkun tässä luulin keskustelevani. Mutta näköjään haastan vain riitaa. Juu on se ihan satakolkyt prosenttisen varma se alkon linjasto ja koskaan ei vittu ikinä ole mitään sekundapulloa ollut, NEVER!

Toleranssit muuten ylitetään eikä aliteta. Näin perinteisen ajattelumallin mukaan. Kyllä sieltä jossain vaiheessa varmasti joku pullo sekundaa tulee mutta käykö näin kerran kuukaudessa, vuodessa vai kahdessa sitä ei voi tietää. Perinteisestihän kokonainen satsi menee pilalle joka nähdään prosessin tilasta tai sitten laadunvalvonnasta jolloin virhe korjataan ennen kuin tuote lähtee tehtaalta ulos.

Kyllä ne etiketit saadaan suoraan jos halutaan mutta se ei ole olennainen virhe tuotteen valmistuksessa jolloin ollaan päästetty virhe läpi.

Juu on se ihan satakolkyt prosenttisen varma se alkon linjasto ja koskaan ei vittu ikinä ole mitään sekundapulloa ollut, NEVER!
Kuka näin on väittänyt? Väännät asiasta jonka olet itse keksinyt. Olen ollut siinä uskossa, että tässä keskustelussa väittelyn aiheena on, että siellä on joka pullo jotain väliltä 15-40 %. Yksittäisestä pikku virheestä ei ole ollut puhetta.

Kyllä mua kovasti ihmetyttää näin kemian prosessinhoitajana ja automaatioinsinöörinä, miten edes onnistuttaisiin ryssimään prosessi niin pahasti, että nämä urbaanilegendat olisi tänä päivänä mahdollista.
No ei noi uskojat nyt ihan mitään terävimpiä lamppuja olekkaan, mutta kyllähän tämän tyhmyyden edessä vähän voimaton on.

Näin myös elintarvikkeiden laadunvalvontaan laitteistoja tuottavana voin kyllä kertoa että nykyään valmistajat haluavat sikamaisen tarkkoja mittauksia siihen nähden että ne tehdään reaaliaikaisesti. Dataa voi pukata esim. 100Mt/s.

Kuka näin on väittänyt? Väännät asiasta jonka olet itse keksinyt. Olen ollut siinä uskossa, että tässä keskustelussa väittelyn aiheena on, että siellä on joka pullo jotain väliltä 15-40 %. Yksittäisestä pikku virheestä ei ole ollut puhetta.

Lueppa ketju alusta ja varsinkin se kohta jossa päädyttiin joka pullon kohdalla toleranssi 15-40% olevan urbaanilegendaa. Miten olen itse keksinyt tämän jonka olen jo itsekin todennut urbaanilegendaksi.

Tää inhimillinen virhe tarttis olla jotain tyyliin kusee pulloon ja laittaa linjalle. Muuten menee kyllä saman kastiin kuin huoltoasemalla tankkaajista yksi saisikin vettä tankkiinsa.

Aargh... Entisenä alkolaisena on nyt pakko todeta tähän, että Alkon laadunvalvontaan tulee aina silloin tällöin valituksia että kossu on mennyt jäähän, mutta koskaan ei laboratoriokokeiden jälkeen ole löydetty itse kossusta mitään vikaa. Labrassa saadaan selville sekin, onko pulloon lisätty vesijohtovettä jälkikäteen... Ja huom, Alko ja Altia ovat nykyään toisistaan täysin erillisiä yhtiöitä eikä Alkolla ole enää omaa tuotantoa, joten Alkollakaan ei ole mitään tarvetta piilotella muitten mokia.

Kas kun ette epäile, että protskujauhoissanne ei ole puolet vehnäjauhoja....:wtf:

Alkoholijuomien jäätyminen

Kaikki alkoholijuomat jäätyvät riittävän alhaisessa lämpötilassa.

Kun käytät pullon viilentämiseen kotipakastinta, ota huomioon, että pakastimen lämpötila saattaa olla –18... –30 astetta riippuen säädöstä ja jään määrästä. Lämpötila vaihtelee pakastimen eri kohdissakin.

Niinpä, jos pakastimessa on kaksi pulloa väkevää alkoholijuomaa, on mahdollista, että toinen on jäätynyt ja toinen ei.

Väkevä alkoholijuoma saattaa jäätyä pakastimessa jo siitäkin, että pullossa on pieni kiinteä hiukkanen tai pullon seinämässä on naarmu.

Juomat onkin paras jäähdyttää jääkaapissa tai viinijäähdyttimessä, joka täytetään puoliksi vedellä ja puoliksi jäillä.

Juomien jäätymispisteet
. .
Miedot viinit –4... –7 astetta
Väkevät viinit –6... –16 astetta
Väkevät alkoholijuomat
- 32 % –16 astetta
- 38 % –21 astetta
- 45 % –27 astetta
Olut, siideri, long drinkit –1... –3 astetta

lähde: www.alko.fi

Hyvät naurut sain kyllä tästä threadista. Siis miten voi aikuiset ihmiset uskoa jotain tuollaisia kalajuttuja? Ei jumalauta mitä porukkaa täälläkin liikkuu! :wtf: :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom