Alkossa koijattiin

Niinjoo sinähän sen tiedätkin varmemmin, perun puheeni sitten ja käyn läväyttämässä naapuriani turpaan kun kehtaa valehdella vielä tuolleen oman edun nimissä.:worship:
Tietty se itteensä ottaa kun en jotain saunatarinoita usko.

Melkein voisin ehdottaa, mutta eipä maksa vaivaa: Voin valmistella duunissa laitteiston, tuokaa mulle 5-20 pulloa korvaa ja jos ne heittää yli 2%-tilavuusyksikköä niin maksan pullot ja tuoja saa pitää. Muuten saan ne itselleni. Olisiko ehdokkaita? Pullot siis tältä vuosituhannelta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietty se itteensä ottaa kun en jotain saunatarinoita usko.

Melkein voisin ehdottaa, mutta eipä maksa vaivaa: Voin valmistella duunissa laitteiston, tuokaa mulle 5-20 pulloa korvaa ja jos ne heittää yli 2%-tilavuusyksikköä niin maksan pullot ja tuoja saa pitää. Muuten saan ne itselleni. Olisiko ehdokkaita? Pullot siis tältä vuosituhannelta.

Älä ny pilaa hyvää legendaa. Menee saunajutut eikä voi tehdä vaikutusta viisaudellaan.

missäpäin asut?

Miksi ihmeessä sä Absolutia ostat?

jos serial ton sitruunanmaun takia osti niin ihan oikean valinnan teki. Ite ostin tossa ulkomailta sekä absolutia, että smirnoffia ja kumpikin sitruunanmakuisia. Smirnoffissa ei maistu sitruuna vitun vertaa, mutta absolutissa just sopivasti.

Oon miettinyt, kaikilla on tehdasmyymälä. Olisko kossulla semmonen missä myydään sekundalaatua, näkö voi mennä mutta sentää järki säilyy -takuulla?

Oon miettinyt, kaikilla on tehdasmyymälä. Olisko kossulla semmonen missä myydään sekundalaatua, näkö voi mennä mutta sentää järki säilyy -takuulla?
Etanoli-b:tä ei taida saada ostettua :D Sillä vaan desinfioidaan tehtaalla...

Jonkin verran pitoisuustutkintaa on tullu töissä tehtyä, jatkossa enemmänkin... Etanolia kyllä ei ole tullut kateltua, mutta epäilisin että on paljon helpompi kuin esim vesi.

Oulussa. Meinaatko kännit tarjota? :D

vähän asut kaukana, vaikka voittaisinkin niin jäisin "tappiolle" tulee matkaa niin paljon :P mut ihan mielenkiinnosta ja yleisestä hauskuudesta olis korillisen kossua pakata pösön takakonttiin..

Mites Handeli tähän liittyy? Hurrithan ne tässä ovat taas kusettaneet, perkele! :curs:

Toisaalta itsekin kossun jäädyttäneenä tiedän, että Suomessakin osataan. Kosanderissa ainakin olen kuullut olevan melkolailla isoja volttieroja.

Heitetää tähä jatkokyssäriä, kun alkoholin jäätymisestä puhetta.. Onko kellään havaintoo onko maustetuissa viinoissa, kuten jekussa jäätymiseroa kirkkaisiin verrattuna?

Ihan omiin kokemuksiin pohjautuu nyt, mutta itse en ole ainakaan saanut jekkua pakastimessa jäätymään. En avattuna enkä avaamattomana. Muuttuu tosin "jähmeämmäksi" eikä ole yhtä juoksevaa kuin esim. huoneenlämpöisenä mutta ei jäädy.

Olen muuten huomannut, että avaamaton pullo yleensä pysyy pakkasessa sulana, mutta avattu pullo (tietysti korkki takaisin kiinni) jäätyy paljon helpommin. Tietääkö joku, mistä tämä johtuu?
Tähän jo vähän vastattiinkin, mutta lisään vielä sen, että vesi laajenee jäätyessään ja täydessä pullossa ei siten ole välttämättä tilaa jäätyä toisin kuin vajaassa.

Yks juhannus oli leijona litranen, 0.7 ja 0.5 . Niistä jäätyi ainoastaan litran leka, kaikki avaamattomia. Liekö sattumaa että suurimmassa putelissa oli laihinta velliä.

Mä muistaisin kemian tunnilta että kossu jäätyy n -23 ja vodka(40%) Vasta -27 asteessa.

Nämä kaikki tarinat näistä viinojen hurjista eroista pullojen välillä, niin ne on osoitettu varmaan sadassa tutkimuksessa ja tv-ohjelmassa urbaanilegendoiksi jo kauan sitten. Ihme miten tällaiset jää elämään, vaikka pienellä järjenkäytöllä asia olisi helposti pääteltävissä ja selvitettävissä.

Ihan omiin kokemuksiin pohjautuu nyt, mutta itse en ole ainakaan saanut jekkua pakastimessa jäätymään. En avattuna enkä avaamattomana. Muuttuu tosin "jähmeämmäksi" eikä ole yhtä juoksevaa kuin esim. huoneenlämpöisenä mutta ei jäädy.
Sillä tota mietinki, kun jekkua tullu pidettyä pitempiäkin aikoja pakastimes, mut muuttuu vaa jähmeeks. Juhannuksena kamu tarjos jäähileistä kirkasta 40% ja "poltti" kyl kielen hieman, eli varmaan pakastin ruuvattu minimiin. Varmaa osa pakastimista o vaa kylmemmällä kun toiset ja joissain viinoissa voi olla pieniä prosentin heittoja mikä laittaa sit putelin jäähän, kun kerta muutenki mennään muutamien asteen marginaalilla.

Nämä kaikki tarinat näistä viinojen hurjista eroista pullojen välillä, niin ne on osoitettu varmaan sadassa tutkimuksessa ja tv-ohjelmassa urbaanilegendoiksi jo kauan sitten. Ihme miten tällaiset jää elämään, vaikka pienellä järjenkäytöllä asia olisi helposti pääteltävissä ja selvitettävissä.

Allekirjoittanutta kiinnostaisi tietää lisää jostakin näistä sadasta tutkimuksesta.
Tietäisi seuraavan kerran, miksi se 38-volttinen viinas jäätyy eikä tarvitsisi hampaitaan kiristellä.

"5. Vaihteleeko Kossun alkoholipitoisuus?

Aina välillä kuulee käsittämättömiä huhuja koskien Koskenkorvan Viinan alkoholipitoisuutta. Pahimpien huhujen mukaan pitoisuus vaihtelisi jopa 15-40% välillä.

Näillä huhuilla ei ole toden kanssa mitään tekemistä. Koskenkorva Viinan alkoholipitoisuus tarkalleen on se pullossa ilmoitettu 38 tilavuusprosenttia. Tuotteen laatu ja tasalaatuisuus on Primalcolle kunnia-asia, joten asiaa tarkkaillaan erityisen hyvin. Mittaus suoritetaan joka erässä ennen pullotusta sekä vielä uudelleen pullotuksen yhteydessä. Tarkaan vaadunvalvontaan velvoittaa jo ISO 9002 -laatusertifikaattikin, jollaisen Koskenkorva Viinaa tuottava tehdas Rajamäellä on saanut.

Yksi väärien huhujen alkuunpanija saattaa olla viinimittarit, joita käytetään viinan alkoholipitoisuuksien mittailuun. Viinimittarit eivät sovellu viinojen alkoholipitoisuuksien mittailuun.

Lähde: Primalco Oy"
(http://www.kossu.org/faq/#5)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom